Se indlæg
 Udskriv debat
Overførsel Til Kasikorn bank
SteenJ
Hvorfor kan jeg ikke bare sende penge direkte min bank uden det går over Bangkok bank?
Er det fordi min bank har aftale med BK bank?
Vandango.............det var [i]gebyr[/i] jeg fremhævede, ikke beløbets størrelse, da det ikke vedkommer nogen om, hvor mange "mill" jeg sender/har.

noisnabo
Payanak skrev:
Det er normalt at det tager nogle dage ved almindelige overførelser
Andre banker som f.eks Bangkok Bank er gerne en uge om det.
Det tager tid da pengene skal igennem diverse banker...
Hvis der er opgivet den mindste lille fejlagtige oplysning, så går pengene slet ikke igennem.

Nu ved jeg ikke hvad der du skal betale, men hvis du benytter Western Union, kan pengene hæves i den anden ende 30 minutter senere. Lidt dyrt men hurtigt.
Man kan også bruge Paypal etc.

Jeg har brugt Kasikorn i næsten tyve år. der er normalt aaaaldrig problemer fra Thai siden, men ofte fra DK banken.

I skal også være opmærksom på, at de danske banker vil have pengene i deres system i nogle dage, inden du kan få dem udbetalt. Din bank i Asien bliver adviseret om at pengene er der, men de må ikke tage dem ud af SWIFT overførsels systemet inden tre dage, fordi den danske bank vil have renter af pengene.

Se det er ikke en gang løgn.

Jeg gik en gang ind til Danske bank i Singapore og ville have mine penge med det samme.Jeg var kunde hos Den Danske Bank i DK. Og troede at jeg sagtens kunne få mine penge så jeg kunne komme videre. men nej. Jeg endte med at skulle betale erstatning til min egen danske bank, fordi jeg ville have pengene med det samme.

hanspeter
SteenJ skrev:
Hvorfor kan jeg ikke bare sende penge direkte min bank uden det går over Bangkok bank?
Er det fordi min bank har aftale med BK bank?
Vandango.............det var [i]gebyr[/i] jeg fremhævede, ikke beløbets størrelse, da det ikke vedkommer nogen om, hvor mange "mill" jeg sender/har.

Det var jo dig selv som skrev beløbet, gebyrerne er de samme, ligemeget hvilket beløb du sender, så Vandango har da ret i at omkostningerne bliver mindre jo større beløb du sender. 500 kr. samme gebyr, 1000kr samme gebyr, 5000 kr. samme gebyr.
Og da det er din egen konto er det da pænt at gøre dig opmærksom på at det er en dårlig forretning at overføre så små beløb.
Redigeret af hanspeter d. 07/02-2010 08:40

vandango
Jeg sendte penge ned til min forrige puthøne. Hendes konto havde jeg fået koblet til min internetbank i Kasikornbank. Kræver noget papirarbejde.
Da jeg i forvejen sendte større beløb til min konto i Kasikornbank, kunne jeg blot overføre småbeløb til hendes konto når hun stod og manglede. Disse lokale transaktioner i Thailand var gratis.

SteenJ jeg tror at jeg betalte 600 baht da jeg sidst overførte 20.000 dkr.
Og jeg er ikke interesseret i din privatøkonomi, men jeg tolkede dit forrige indlæg som, at du sender små portioner afsted til en Thaipige.
Redigeret af vandango d. 07/02-2010 10:27

thamarai
vandango skrev:
Jeg sendte penge ned til min forrige puthøne. Hendes konto havde jeg fået koblet til min internetbank i Kasikornbank. Kræver noget papirarbejde.
Da jeg i forvejen sendte større beløb til min konto i Kasikornbank, kunne jeg blot overføre småbeløb til hendes konto når hun stod og manglede. Disse lokale transaktioner i Thailand var gratis.

I dag, i al fald i SCB, kan man tilføje nye betalingsmodtagere til sin private konto, blot ved at taste en referencenr. ind, som man modtager på sin thailandske mobiltelefon.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
vandango
thamarai skrev:
vandango skrev:

I dag, i al fald i SCB, kan man tilføje nye betalingsmodtagere til sin private konto, blot ved at taste en referencenr. ind, som man modtager på sin thailandske mobiltelefon.

I Kasikornbank kan du vælger user1 eller user2.
Hvis du vælger user1 skal du have en thailandsk mobil, hvor til koden bliver sendt, dette kan kun gøres i Thailand.
Jeg er user2, så jeg bruger en særlig kode, og jeg skal manuelt indsætte nye konti jeg ønsker at overføre til.

SteenJ
Vandango........Ingen sure miner fra min side.
Det var kun omkring gebyr der var interessant for mig. Jeg sender penge til MIN egen konto i TH engang imellem, så er der penge til sjov osv. når jeg kommer derned. Den måde kan jeg godt li, at spare feriepengene op på. Så er det kun rejsen der skal være penge til inden afgang.
Hvis det skulle gå galt, at jeg ikke kommer til TH. mere grundet sygdom eller lignende ER der med garanti en livline, der kan bruge pengene..hahaha.Friends again
Hilsen
SteenLOL LOL
Redigeret af SteenJ d. 07/02-2010 14:02

vandango
SteenJ skrev:
Vandango........Ingen sure miner fra min side.
Det var kun omkring gebyr der var interessant for mig. Jeg sender penge til MIN egen konto i TH engang imellem, så er der penge til sjov osv. når jeg kommer derned. Den måde kan jeg godt li, at spare feriepengene op på. Så er det kun rejsen der skal være penge til inden afgang.
Hvis det skulle gå galt, at jeg ikke kommer til TH. mere grundet sygdom eller lignende ER der med garanti en livline, der kan bruge pengene..hahaha.Friends again
Hilsen
SteenLOL LOL

Om dit helbred kun tillader at du kan hoppe på tungen, skal du sgu nok komme afsted alligevel. More sick

SteenJ
Vandango...Du har fuldstændig ret. "Engang TH, altid.....osv"CheersJoker

Lung Yao
SteenJ skrev:
Jeg har lige tjekket min bankkonto i KS bank angående overførsel. Jeg overfører fra DK, 500,00 kr. plus gebyr 40,00 kr. som går over BKK bank inden de når KS bank. Derefter er der trukket gebyr = 300 bath. Det syntes jeg ikke ha oplevet før og jeg syntes prisen er lidt høj, ca. 50,00 dkr. i bath.
Erfaringer eller anden måde søges, for at spare............Hilsen SteenBla bla bla
Hej SteenJ,
Hvis du har DDbank i DK, så har de Kasikorn som korrespondent bank i Thailand. Men har du et andet bank i DK så er det rigtig nok at de har muligvis BKKbank som korrespondent i TH og de viderefører dine penge til Kasikorn.
Tidligere havde jeg BKKbank i Korat, og jeg betalte 2X gebyr, først i BKK og igen i Korat. Så skiftede jeg til Kasikorn og valgte denne gangs hovedsæde på Silom Road, da jeg skulle alligevel altid via BKK til og fra Thailand. Så hvis du har en konto i Kasikorn bank men oprettet fx. i Pattaya filiale, Phuket eller Nakhon Somewhere, så ville du betale xtra gebyr. Ja det er rigtigt at 50kr er "mange penge" især hvis man "kun" sender 500 eller derunder (det har jeg gjorde nogle gangeAngry), men jeg synes at det er være med DDbank som tog 20kr sidste år for netbanking overførelse og nu tager 40kr, Shock uden at det blev mere at lave for dem. Min bank "RODgiver" påstår at det er hvad det koster at fålavet Headbanger, selv om jeg ikke kan få øje på det.
Redigeret af Lung Yao d. 07/02-2010 18:02
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

SteenJ
Kick youLung Yao....Tak for oplysning.
Jeg vil prøve og finde en bedre måde og sende penge på(altså spar gebyrer), det er ikke de 500,- det handler om. Men gebyr mig her og der, kan man med garanti, inden året er omme, hvis jeg sender en gang om måneden, få lidt ekstra sjov forCheers. Men gebyrer slippes der ikke for..

Jeg glæder mig til at høre om en billigere måde at sende på til en bank i Thailand?

Expresbrevdue?

Hej.

Sendte 1.500 dkr til Kasikorn i går tirsdag, dagen efter onsdag var de på kontoen i Thailand.

(ekspess overførsel) Smile

Payanak
Hvad kostede det alt i alt?
(Hvor meget betalte du og hvor meget stod der på kontoen i Thailand efterfølgende...og hvilken kurs på det tidspunkt?)

SteenJ
Iflg. Nordea tager de 40 kr. for alm overførsel, hvor modtager betaler gebyr også.
180 kr. hvis afsender betaler både afsender/modtager gebyr.
Ekspress 700 kr.
Jeg sendt forleden dag 10000 DK, fik 58300 Bth, alm. overførsel 3 hverdage. Gebyr 40 kr.
Til Kasikorn Bank
Hilsen
SteenJ
Redigeret af SteenJ d. 21/04-2010 12:32

natty
SteenJ skrev:
Iflg. Nordea tager de 40 kr. for alm overførsel, hvor modtager betaler gebyr også.
Ekspress 700 kr.
Jeg sendt forleden dag 10000 DK, fik 58300 Bth, alm. overførsel 3 hverdage. Gebyr 40 kr.
Til Kasikorn Bank
Hilsen
SteenJ

Vil det sige intet modtager betaler gebyr hos Kasikorn?

SteenJ
Jo de tager også gebyr mellem 150 - 300 bath.

Lung Yao
natty skrev:
SteenJ skrev:
Ekspress 700 kr.
Til Kasikorn Bank Hilsen SteenJ

Vil det sige intet modtager betaler gebyr hos Kasikorn?

JO, for hvis han har kun betalt 40 kr for transaktionen så er gebyret i Thailand betalt af modtageren (bliver modregnet i den overført beløb, typisk 250-400 baht). Derfor skal man altid bruge: Afsender og Modtager deler ......

De 180 kr er: 40kr for afsendelsen fra DK og 140kr for modtageren, hvis man betaler det hele i DK.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

SteenJ
Lung Yao skriver det samme som mig, men forklarer det på en anden og måske bedre måde. Den gebyrfri verden er et overstået kapitel. Kasikorn har spurgt mig om, jeg ikke ville lade dem have mine forsikringer på hus osv. og så betale regningerne for mig. Så ville jeg slippe for gebyr i banken, men............tænker over det endnu.
Hilsen
Steen

Spring til debat: