Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Ægteskab
davser Surin
Ja det er sikkert rigtigt,men min kone købte hus og senere rismarker selv om vi var gift,men hun havde heller ikke skiftet til mit navn oog jeg var ikke med i handelen,mens hun handlede tog jeg til pattaya i den uge og hyggede mig
Men ingen problermer så længe hun har sit thainavn og holder sin mund
hyggebamsenGrin

surin
det er ikke noget problem hvis i bare er gift i landsbyen for så er det ikke registeret hos myndighederne men hvis man bliver officielt gift og det også skal være gældene her i danmark så kan hun kun købe jord/land hvis hun 200% sikkert kan bevise at det er for penge hun selv har tjent og er hendes særeje hun må ikke købe for penge som andre har foræret hende og der skal laves dokumenter på at det hele er hendes særeje og selv med alt dette kender jeg et par stykker som har fået afslag

jesper_dk
Tusind tak for svarerne...Hvad er sin-sod hely nøjagtigt?
MVH.
Jesper

Stampe
sin-sod: det er noget som man betaler til pigens forældre som en slags medgift.
Hvis pigen har været gift før så betaler man som regl ikke noget, men kan give forældrene et mindre beløb, hvis man har lyst til det
når jeg kommer til thailand næste gang skal vi giftes for budda så holder forældrene en fest for so og landsbyen jeg har bestemt mig for at give forældrene et mindre beløb ( 30.000 Bath) så har de da penge til at betale for festen PfftPfft
Jeg har gjordt det klart fordi jeg er farlang så er det ikke det samme som jeg har røven fuld af PENGE.CoolCoolCool
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

chang
hej jesper

der er hvis lige så mange meninger om sin sod som der er menesker, det er blevet diskuteret ret heftigt her inde på forumet .
jeg ved ikke rigtigt om det ikke var bedrer at gifte jer her i dk føst og sener i thailand, så er der ingen problemer for din kone hvis hun vil købe et hus i thiland sener men hvis i vælger at hun får danskstatbogerskab sener så kan hun ikke eje noget i thailand, der for er der mange der nøjes med at permanent opholdstilladelse men det tager mange år før det kommer på tale

Davser Surin
Jamen vi er offiecielt gift i thailand ,og der var ikke noget med at min kone ikke kunne købe et hus,hus skulle ikke bevise noget,men det er nok fordi hun ikke fik mit efternavn,men beholdt sit eget navn
Hun har også købt rismarker uden problemer
Jeg tror først at problemerne kommer når konen tager mandens navn og fortæller landsby kommunen det,

giftebamsenGrin

Davser Viper
Ja sin sod er en medgift som vi havde i danmark før i tiden
DVS,du giver forældrene nogle penge.og ja DU køber en kone
Jeg er meget imod at købe sig en kone,og hvis forældrene står stejlt på at de vil ha penge,så er det bare griske forældre og så risikerer du at skulle betale til dem og forsørge dem resten af deres liv.
OG pas på ikke at lytte til dem som har været usmarte at betale store summer fordi det er ikke nødvendigt,menok hvis du har for mange penge so kan du gi dem hvad du har lyst til

Men det er en god måde at se om din pige kun er ude efter penge,hvis hun forlanger stort beløb i sin sod så er hun en grisk pige og bliver dyr
Bamsen

dkjohnt
Det er jo den store kulturforskel der skaber disse "for eller imod" at betale for sin kone. Vi faranger er slet ikke
gearet til den indstilling at man skal betale for ens kone.
Men det har jo været almindeligt hernede altid. Det er jo osse børnenes "pligt" altså - hvis de kan, at forsørge deres forældre.
Og det er da klart at hvis pigen flytter herop - så har hun stadig den "forsørger pligt"
Børnene er jo familens "alderdoms pension" så og sige. Derfor er det for mange fattige lykken at deres børn finder en farangman istedet for en fattig thai, i håb om at deres alderdom bliver bedre.
Forældre der grundet alderdom har stoppet med at arbejde har jo kun de penge deres børn sender til dem. Ingen anden form for hjælp. Nogle er måske mere heldige, har rismarker de lejer ud
for at få lidt indtægt derfra, men det er altså ikke store penge. (typisk 20-30000 baht over en 2 årig periode)
Så det, at risikere at skulle forsørge din piges forældre resten af livet er jo kun et mararidt hvis man ikke fra start har sagt hvor meget man ønsker at sende, hvis det overhovedet kommer på tale. Jeg mener stadig 500danske om måneden er langt rigeligt, og hvis det er det der skal til for at ens svigerforældre får det godt, så er det vel ok. Når ens pige får eller har arbejde kan hun jo selv supplere dette beløb. Mange betaler slet ikke noget og det er selvfølgelig fint at forældrene kan klare sig uden.

I de senere år oplever Thailand at mange unge simpelthen løber hjemmefra for at finde arbejde og lykken på egen hånd. De hverken sender penge, ringer eller på anden måde gør rede hvor de er. De kan lide det frie liv - som her i vesten. Mange kommer dog slukøret tilbage efter nogle år da det ikke er helt så nemt.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

viper
Hej allesammen.
Jeg står jo og skal rejse til Thailand til vinter.
Så vil jeg bare lige høre jer, om I har nogle erfaringer med hvordan man får de billigste flybilletter??
Sidst jeg var dernede gik jeg bare ind til den første og bedste rejsearrangør og fik flybilletter. Jeg mener de kostede 5-6000 for en retur. Det er vel også billigt nok??

/Viper

jesper_dk
Tusind tak for de mange gode svar.Min kæreste har ikke været gift før og hendes forældre klarer sig godt økonomisk.Min "kommende" kone og jeg har ikke planer om at bo i Danmark da jeg regner med at flytte til Thailand permanent,da mi kæreste har sine 2 forretninger der og vi har planer om at udvide...Er der i den forbindelse nogen som ved noget om reglerne om at få permanent opholdstilladelse i Thailand? er det meget svært og er der nogle helt specielle regler som er svære at opfylde? Jeg har prøver at finde ud af, hvad det kræver men har ikke haft held med at få de rigtige svar.Håber meget på at nogen herinde kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
MVH.
Jesper

mati
surin skrev:
der er helt sikkert flere af os herinde der kan arrancere et møde i thailand hvis du har interessen min kone har flere venniner så læg en mail adresse

DEE MAAK

tintin
[url]www.thaivisa.com/300.0.html[/url]

Har du sjekket denne?
Redigeret af Webmaster d. 18/09-2004 14:27
Mvh. Tintin

rinpoche
Husk nu 24 års reglen....
Og det er slet ikke problemet at finde en pige. Problemet er om det er den rigtige...det ved du først senere.
Og selvom de er smukke - så kan de være så djævlske og køre dig helt ude i tovene mentalt. Husk du kan risikere og forvente misforståelser, sure miner hvis du ikke gør som hun siger, flere dage hvor hun ikke snakker til dig fordi hun føler sig stødt over du ikke har lagt din tandbørste på plads, true med at forlade dig hvis du ikke bygger det hus hendes forældre forlanger, og helst lidt større end nabo farangens hus.....og 1000 andre ting.
Det ovenstående er ment som en spøg - men mange kender vist til problemer som disse, eller hva?????

Hej dkjohnt,

Jeg tror nu personligt at rigtig mange problemer bunder i en hel fundamental sprogbarriere.
Ikke for dig, der som jeg forstår taler godt thai, men i mange andre forhold hvor der ikke er noget fornuftigt sprogfællesskab.

rinpoche

Robert Kronberg
"Permanet opholdstilladelse" kræver, at du har har boet i Thailand mindst tre år på ET forlænget visum, typisk 0 (ægteskaCool eller B (business), og har betalt skat, og helst at du har betalt skat af en indtægt på 100,000 per måned i de tre år, og kræver derved, at du har haft arbejdstilladelse i de sidste tre år.

Det koster, så vidt jeg husker, omkring 7.000 at ansøge, og så skal du betale 100,000 for tilladelsen, hvis du får den og er gift, eller 200,000, hvis du ikke er gift (altså med en Thai). Hvis du får afslag, er de ca. 7.000 tabt.

En advokat tager op til 150.000 i gebyr, men det er i overkanten, altså.

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 31/08-2005 19:06
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Frank Lysbro
Udover at rejse til thailand så se dig godt for- før forelskelsen opstår eller andet.

1)Finder du en kvinde fra en bar så vær opmærksom på- hvor længe hun har haft denne næringsvej,om hun ryger og drikker.Er det så et problem så søg igen..

2)Barkvinder kan være svære at leve med i ægteskab i danmark pga deres oftest hyperaktive kroniske livsførelse-hvor de opsøger andre thaier med samme livsførelse som i thailand.

I februar 2005 blev jeg skilt fra min igennem 5 år thaikone(pga hendes utroskab overfor mig) der var hyperaktiv og fordrukken,og som opsøgte¨de ditto fordrukne thaibardruksutter på 'Vesterbro/københavn..

3)Undlad thaikvinder fra de fattigste miljøer.

Læs selv min sag med min thaikone på min hjemmeside.

Frank Lysbro
http://www.az9.ho...

http://www.az9.hotforum.dk
taleofdk
hej jesper.

kan regne ud at vi skal samme vej Grin jeg skal også snart til thailand permanent og giftes på thai med alt hvad et indebære, jeg er selv lidt i tvivl om det der med opholdstilladelsen, men kommer tid komme råd, håber jeg da, jeg har i bag hovedet at hvis alt andet skulle kikse med visa, så tager jeg visa run, det er dog en nødløsning, men min kommende kone arbejder for regeringen der i bkk, hun har råd ført sig med en advokat der hun kender, så jeg skal ikke gøre mig for klog på hvilke regler der er gælende, de omtalte regler her afspejler det vist godt nok, der blev dog givet det råd til hende "mig" at enten tager jeg penge med hjemme fra månede after månede overført til min bank konto i thailand ellers skulle der en indkomst til i thailand på en eller anden måde, da jeg rykker der over 100% og forlader danmark... vi har planer om at hun beholder sit arbejde i bkk og jeg åbner en butik i bkk, som ejer af den, og der igennem tjener lidt bath, så jeg på papiret kan forsørge mig selv og hende, hvis det skulle komme til det, men jeg er usikker på det med arbejds tilladelsen, hvordan den kan opnås, har hørt det vist ikke er lige til, så det vil betyde, at jeg nok ikke må arbejde i den butik jeg/vi kommer til at eje, nå nok om det, mht sin sod, så får vi det hele tilbage igen, hendes mor vil ikke have sin sod, så pengene ryger tilbage til os, det er blot en symbolsk handling i byen hvor hum komer fra, som skal vise at hendes datter er i gode hænder hos mig Smile min kommende kone har fortalt mig at sin sod er en måde at sige tak til hendes mor og far på, for at de har taget vare på hende som baby/barn/teenager osv, et symbol på en tak for, at de har givet hende et godt liv......men som sagt hendes mor vil ikke have sin sod "hendes far er død", hun siger, det er mere vigtig for hende, at hendes datter har det godt i livet og hun er taknemlig for, at det er mig der kommer til thailand og ikke hendes datter der forlader thailand hehe foruden det, prøver jeg på langt sigt, at få lidt penge fra nettet de bliver udbetalt i dollors og evt. tage et arbejde i thailand, hun kender nogen via hendes arbejde der kan hjælpe "siger hun" men lad os nu se, hvordan det hele kommer til at forløbe, jeg tager springet, så må det briste eller bære, for elsker hende det gør jeg sgu og intet kan stoppe mig, for at være sammen med hende Smile jeg vil foruden det, gå på sprogskole i bkk, for at lære sproget lidt bedre, og måske det kan hjælpe mig på en positiv måde, det skader vel ikke, det var min lille historie.......
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
christian-s
Puha Frank Lysbro - jeg bliver helt forpustet af at læse dine historier på
http://www.az9.ho...

Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

rinpoche
Frank Lysbro skrev:

Det indsnævrer jo udvalget betragteligt Wink

rinpoche

Frank Lysbro
Jeg kan forstå at min egen hjemmesides seriøee budskaber har ophidset Dem i en sådan udemokratisk og parag 77 Grundlovskrænkende grad,at De mener jeg bør have mundkurv på jfr slettes fra denne debatside her som er sket for andre for andre originaler som mig.

1)Wilfred prøv at forklar hvad det er der generer deres horisont i forhold til min debatside, der pt er læst af 1.230.000 over 4½ ås tælling.-og som alle notabiliteter dvs ikke på Deres nedre plan men fra eliten læser på hver dag også for at se, om jeg skriver nyt om dem selv.

2)WILFRED HVOR MANGE STRASBOURGKLAGESAGER HAR DU SÅ VUNDET IMOD SMØRHULLET DK-JEG HAR VUNDET 2 SAGER IMOD DISSE PLATHEDER OG HAR PT 2 NYE SAGER PÅ LAGER,

FRANK LYSBRO PEDERSEN

Frank Lysbro
rinpoche skrev:
Frank Lysbro skrev:

Det indsnævrer jo udvalget betragteligt Wink

rinpoche
ja det jeg hentyder til,er de bardrukthaier der såvel moralsk som mentalt er ødelagt dette liv-udover for megen fattigdom oftest fremmer akoholmisbrug videre i deres familier i samt de er pengefikserede i en sådan grad at selv en ti-bath er et så stort beløb selv når de er kommet her til smørhullet dvs deres fornærethed pga manglende nasservilje til at vil betale fælles omk.i deres samliv med en falang.

Og så er der de gloende tiggertelefoner fra familien, der vil have flere penge tilsendt.

MIT NÆSTE INDLÆG VIL VÆRE EN SKANDALEHISTORIE FRA BANGKOK BANK DER VILLE SNYDE MIG FOR 117.000 BTH PGA PÅSTÅËT PROBLEMER MED DERES COMPUTERE PÅSTÅR EN AF DERES DIREKTØRER TIL MIG DEN 08.09.05 VED PERSONIG HENVENDELSE TIL DERES HOVEDAFD I BKK.

DET HJÆLPER PÅ SAGSHUMØET NÅR MAN FREMVISER VIDEOOPTAGET SAMTALER MED MIG OG MIN DAVÆRENDE THAIKONE MED MR THAKSIN PÅ GADENIVEAUET I BBK DEN 17.05.04..

FRANK LYSBRO PEDERSEN

Spring til debat: