Se indlæg
 Udskriv debat
Myggene stikker - hvad gør man?
Long
Ja, jeg ved såmænd ikke hvor relevant det er, men det er i hvert fald et stort irritationsmoment.

Er der nogen, der har en genial løsning på, hvordan man undgør myggestik. Rigtig mange myggestik!

Jeg har lige være i Nakhorn Ratchasima (Korat), og jeg, der ellers ikke har fået et myggestik i 10 år, var lige pludselig blevet bloddonor til en allerhulens masse myg - elle hvad de nu hedder dernede.

Det kløede a h... til, og det "værste" var, at thaierne stort set ingen stik fik. Havd gør de - eller måske spiser de - som vi europæere ikke gør?

De myggespray, det lykkedes mig at købe dernede, virkede stort set ikke mens tabletterne mod kløe (antihistaminer) til gengæld virkede ganske glimerende - som sovemedicin.

Gode råd udbedes venligst.
På forhånd tak
Korat

isaan
hej long prøv at smøre de steder du er blevet stukket med noget af det hvide balsam , for ikke at blive stukket mere end du er i forvejen skal du bruge myggemiddel som indeholder DEET som ikke er lovligt her i Dagens Danmark heller . det plejer jeg at bruge når vi er oppe i landsbyen eller stranden , når i sidder udenfor og hygger jer så brug de grønne ringe som røgelse mod myggene som købes i alle supermarkeder , kan ikke huske hvad de hedder .
held og lykke Long

Isaan Cool

http://www.123hje...ai-Henrik/

Læg gerne en hilsen i gæstebogen

http://123hjemmeside.dk/thai-henrik
Pratunam
Det har jeg en meget god løsning på, som både er effektiv og billig.

Først lidt vand på eks benene, dernæst tager man noget opvaske middel,eks (vel ultra) gerne med citrus duft og smører på benene, det danner en hinde som de små bæster absolut ikke bryder sig om.
jeg har brugt denne måde i mange år med stor succes.

vh watergate

xxxx
Hejsa
den med opvaskemidlet kendte jeg ikke.

Men ellers er der mange midler forebyggende her ude og de er naesten alle baceret paa citron graes.... Og virker. Den bedste jeg har fundet er Sketolene.
Helbredende er den bedste jeg har fundet Cadramine V.. husk det skal vaere den i groen flaske den anden sviner mere end den virker.
Ringene om de er froenne / brune / blaa eller en anden farve, de virker ikke en skid.. Men dufter/lugter forskelligt, de blaa stinker.

ellers hvis man har mulighed for det saa lav et lille baal af toerre kokus skaller, det er nemlig roegen myggene ikke kan lide.
Det kan virke lidt fjollet i 30 graders varme, men jeg har faktisk udendoers pejs, men udelukkende med det formaal at jage myg vaek.
Naa ja og saa faar jeg mit affald braendt af.
Le-si

Rasmus
Den med opvaskemidlet indholdene citrus, har jeg aldrig hørt om før.
Men den skal da prøves næste gang jeg kommer til Thailand.
Selv bruger jeg i dag et middel som jeg kun har set her i Sverige, det heder ”MYGA” det fås som roll-on stik og på spray. (sv.kr.79.50)

Derimod her jeg også kendskab til et andet og særdeles virksomt middel:
Dengang jeg var oversergent i Sjællandske Livregement, var vi også plaget af stikkene myg og div. officerer.
Her brugte vi på vores øvelser den udleveret sløringsstift. (af mærket: HMARK) Denne brun / grønne sløringsstift blev let opvarmet for bedre at kunne påføres. Den er særdeles effektiv mod myg - man får stort ingen myggestik ved brugen af denne.
Men nu er jeg ikke helt så sikker på at denne fremgangsmåde er særlig anvendelig på et feriested i Thailand. Man vil utvivlsom vække stor opmærksomhed hvis man vælger at bruge denne fremgangsmåde.Grin

Hilsen Rasmus

falang yao
Rasmus skrev:
Men nu er jeg ikke helt så sikker på at denne fremgangsmåde er særlig anvendelig på et feriested i Thailand. Man vil utvivlsom vække stor opmærksomhed hvis man vælger at bruge denne fremgangsmåde.Grin
Hilsen Rasmus

Hej Rasmus,

Thaier vil nok bare ryste på hovedet og tænke :
<<Falang, baba-bobo>> Grin Grin Grin

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Long
Rigtig mange tak for de gode råd.

Det svenske middel "Myga", mon ikke det er det, der indeholder DEET? Hvis det er det, så har jeg også hørt, at det skulle være vældig effektivt.

Den med opvaskemidlet vil jeg bestemt prøve, og militærets sløringsstift? Tjah, jeg kan da huske tidspunkter, hvor man var desperat nok til at prøve hvad som helst! Så hvem ved... Men festligt må det da se ud.Grin

Mange hilsener
Long

Spring til debat: