Se indlæg|
Læsnig af valutakukrs i Thailansk bank
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 16/02-2010 08:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
[img]http://imagerating.dk/upload/images/82475image.jpg[/img] is not a valid Image. Hvis jeg vil veksle mine danske kroner i Thailand i denne bank, hvordan skal jeg læse dette skema? Hvad er kursen? Som jeg selv umidelbart ser det, betyder det at 100 thb koster mig 5.8325 kr (det der står med grøndt), er dette korrekt? |
|
|
|
| mcpdk |
Lagt på d. 16/02-2010 09:03
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Nej... der står at for 1000 Danske kroner får du 5832,50 Bath
![]() |
|
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 16/02-2010 09:03
|
bareMig skrev: [img]http://imagerating.dk/upload/images/82475image.jpg[/img] is not a valid Image. Hvis jeg vil veksle mine danske kroner i Thailand i denne bank, hvordan skal jeg læse dette skema? Hvad er kursen? Som jeg selv umidelbart ser det, betyder det at 100 thb koster mig 5.8325 kr (det der står med grøndt), er dette korrekt? Nej, det kan jeg jo godt se det holder ikke. Hvordan så? |
|
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 16/02-2010 09:06
|
mcpdk skrev: Nej... der står at for 1000 Danske kroner får du 5832,50 BathGodt, tak for det. Vil det sige at det er den grønne spalte som er den kurs jeg skal anvende? |
|
|
|
| mcpdk |
Lagt på d. 16/02-2010 09:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Ja, det er en oversigt over hvor mange Bath det pågældende pengeinstitut, den pågældende dag, vil give dig for de forskellige valutaer.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/02-2010 09:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Men tænk dig nu om hvor du veksler. Der kan være mange procentpoint til forskel fra sted til sted. Afhængig at byen/ stedet du besøger. Spørg dig for på hotel eller andre danskere om diverse veksselsteder. F.eks. her i Pattaya kan kursforskellen, på blot en lille spadseretur være helt op til 10-15 Baht. per krone. Søndag aften et sted på Walking Street kursen 5.83, dør om dør var kursen 5.91. Skeptikeren |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 16/02-2010 09:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Skeptikeren skrev: Men tænk dig nu om hvor du veksler. Der kan være mange procentpoint til forskel fra sted til sted. Afhængig at byen/ stedet du besøger. Spørg dig for på hotel eller andre danskere om diverse veksselsteder. F.eks. her i Pattaya kan kursforskellen, på blot en lille spadseretur være helt op til 10-15 Baht. per krone. Søndag aften et sted på Walking Street kursen 5.83, dør om dør var kursen 5.91. Skeptikeren 10-15 baht per krone. du mener per 100 kroner ikke
Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 16/02-2010 09:41
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Undskyld, selv en "Gammel mand" kan tage fejl Skeptikeren |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 16/02-2010 09:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Skeptikeren skrev: Men tænk dig nu om hvor du veksler. Der kan være mange procentpoint til forskel fra sted til sted. Afhængig at byen/ stedet du besøger. Spørg dig for på hotel eller andre danskere om diverse veksselsteder. F.eks. her i Pattaya kan kursforskellen, på blot en lille spadseretur være helt op til 10-15 Baht. per krone. Søndag aften et sted på Walking Street kursen 5.83, dør om dør var kursen 5.91. Skeptikeren Du mener vel 10-15 sedang |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 16/02-2010 09:44
|
|
Skeptikeren skrev: Undskyld, selv en "Gammel mand" kan tage fejl Skeptikeren Du er netop lige tilgivet
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Hilux |
Lagt på d. 16/02-2010 11:50
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Jeg bruger altid dette link: http://bankexchan...fault.aspx Der kan man se hvilke banker der giver hvilken kurs både for kontanter og for overførsler. Hilux |
|
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 16/02-2010 12:49
|
Er i helt sikkre på at det er den rigtige kollone der er valgt "Buying rate"? |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 16/02-2010 12:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hilux skrev: Jeg bruger altid dette link: http://bankexchan...fault.aspx Der kan man se hvilke banker der giver hvilken kurs både for kontanter og for overførsler. Hilux Interessant link og hvis man vælger TT, som er ATM kursen, i stedet for Notes viser det sig at man får en bedre kurs end med sedler. At der så kan være andre udgifter, ATM gebyr og gebyr til bank osv, ved at bruge ATM er en anden sag. Men det kan man jo regne på. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 16/02-2010 12:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
bareMig skrev: Er i helt sikkre på at det er den rigtige kollone der er valgt "Buying rate"? Buying Rate er den kurs banken betaler når de køber danske kroner af dig. De køber billigt og sælger dyrt.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 19/02-2010 12:18
|
|
DKK 100 = 596,62 THB ved overførsel via bank. Det bliver dyrere og dyrere for os. Men det er nu heller ikke godt for Thailand i længden.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 19/02-2010 17:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
[center] [quote] [b] Fido skrev: [/ b] [quote] [b] bareMig skrev: [/ b] Er jeg helt sikkre på at det er den rigtige kollone der er VALGT "Køb rate"? [/ QUOTE] Opkøb Rate er den kurs banken betaler Når de køber danske kroner af graven. De køber billigt og sælger dyrt. [/ QUOTE]ja, hvorfor ikke, alt andet Vil sgu da VAERE idiotisk. (Altså fra Bankens side) du gør jo selv lidt i valutahandel ikke: x0122 [/ center] Redigeret af TG950 d. 19/02-2010 17:09 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 19/02-2010 17:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
TG950 skrev: [center] [quote] [b] Fido skrev: [/ b] [quote] [b] bareMig skrev: [/ b] Er jeg helt sikkre på at det er den rigtige kollone der er VALGT "Køb rate"? [/ QUOTE] Opkøb Rate er den kurs banken betaler Når de køber danske kroner af graven. De køber billigt og sælger dyrt. [/ QUOTE]ja, hvorfor ikke, alt andet Vil sgu da VAERE idiotisk. (Altså fra Bankens side) du gør jo selv lidt i valutahandel ikke: x0122 [/ center] Dit indlæg er lidt svært at finde hoved og hale i, TG.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 19/02-2010 17:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
[quote] [b] Fido skrev: [/ b] [quote] [b] TG950 skrev: [/ b] [quote] [center] [quote] [b] Fido skrev: [/ b] [quote] [b] bareMig skrev: [/ b] Er jeg helt sikkre på at det er den rigtige kollone der er VALGT "Køb rate"? [/ QUOTE] Opkøb Rate er den kurs banken betaler Når de køber danske kroner af graven. De køber billigt og sælger dyrt. [/ QUOTE] [/ quote]ja, hvorfor ikke, alt andet Vil sgu da VAERE idiotisk. (Altså fra Bankens side) du gør jo selv lidt i valutahandel ikke: x0122 [/ center] [/ quote] Dit indlæg er lidt svært ved Finde hoved og hale i, TG. : X0305 [/ quote] skal prøve at omformulere mig Hvis korrekturen på siden Vil som jeg skriver. 1) Hvis man køber billigt og sælger dyrt = godt 2) mener at have læst at du selv gjorde lidt i valutahandel, sa Hvis Hvis du køber billigt og sælger dyrt sa ma det jo VAERE godt, Hvis det var omvendt Så ville det VAERE en skidt investering. Redigeret af TG950 d. 19/02-2010 17:53 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 19/02-2010 17:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Skal du have den bedste kurs skal du sende pengene det hedder TT Tele Transfer ellers får du 0,20 Baht mindre hvis du veksler direkte i Banker. Men Men tager du hen til Superrich får du samme kurs med kontanter som hvis du sender. www.superrich1965... Superrich Idag 5.96 kontanter Kasikornbank 5,758 kontanter Kasikornbank TT 5,96 via din bank i DK Tele Transfer Redigeret af Thongthai d. 19/02-2010 18:05 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.