Se indlæg|
RKI i Thailand....
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 18/02-2010 16:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
hvis det er gæld til det offentlige, så vil det da været tosset at udrejse med mange kontanter på sig, for hvis skat's nye incasso team i lufthavnen får fingre i vedkommende, ja så bliver det hele konfiskerert prompte.
hvis gælden er meget stor hvorfor så ikke få en gældssanering, nå ja måske man ikke er interessert ![]() Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 18/02-2010 17:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
kylling skrev: Gæld til det offentlige har en forældelses frist på 20 år,hvorimod privat gæld er det 5 år, men hvis der inden for de 5 år rykkes for gælden er det 5 nye år. Se dog at få en afdragsordning. ![]() ![]() ikke helt korrekt havde en gang en gæld (for strejke) og blev hevet i fogedretten af entreprenørforeningen fik en dom. og den gælder i 20 År.hvorefter de kan rykke for pengene igen og så starter cirkusset igen. så hvis man har fået en dom i fogedretten gælder den i 20 år. hilsen kent ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 18/02-2010 17:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg har været selvstændig i 15 år tidligere i mit liv, der var et andet firma der snød mig for et meget stort beløb, jeg måtte erklære mig konkurs. 5 medarbejdere blev arbejdsløse, og jeg måtte også finde mig en anden levevej. Gælden var stor 250,000 kr til det offentelige og lige så mange penge til simple kreditore, pu-ha, hvad gør man så. Man er jo ikke en forbryder fordi man går konkurs, og man har selfølgelig ingen penge på lommen efter sådan en tur. så jeg blev erklæret insolvendt, det betyder at alle ens kreditore kan henvende sig til skifteretten, der vil de få at vide at der ikke er nogle kroner ar hente, så har man lidt fred ( Man skal ærklæres insolvendt 1 gang om året) så det er en tur i skifteretten man må vænde sig ti, dette besøg i skifteretten har jeg gjort i 15 år, i de forløbne 15 år er gælden steget til det offentlige til 1,2 mil., men alle de simple kreditore har afskrevet deres tab i deres regnskaber, så de er ude af billede, min kones hus er steget kraftigt i de mange år der er gået siden konkursen, så jeg skrev til skat at jeg vil betale min gamle gæld uden renter 250,000 kr det syntes de var en god ide , så vi tog et kredit lån i huset og betalte gælden til staten , så nu er der ren røv, og jeg må igen eje hus og bil. som jeg ser det er en gælds -sanering en løsning som er meget hård ved den med gælden(og som regel livslang)og det bliver aldrig sjovt igen, vent og se hvad tiden bringer. Hvis man skal arbejde efter en konkurs, er det bedst at være provisions-lønnet, da skat ikke kan indrage i en variabel løn. Som jeg skriver i mit ordsprog " tænk på de andre , men glem ikke dig selv" MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 18/02-2010 17:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Lige en ting til . når kreditorene jagter dig , skriv aldrig under på et forlig.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/02-2010 18:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Der er noget som lyder meget "hult her" Kan man virkelig tage manden seriøst: Han spørger om han kan "flygte fra en gæld" (ligegylgigt om den er privat eller til det offenlig): Men inden da :http://www.dansk-...post_99701 http://www.dansk-...ost_121880 http://www.dansk-...ost_119748 http://www.dansk-...ost_116080 svar # 52. http://www.dansk-...ost_115116 http://www.dansk-...ost_115112 http://www.dansk-...ost_101825 Sikken "karriere" som den mand har haft, og han lærte hellere ikke "pointen" fra hans egen historie: http://www.dansk-...ost_101825 ![]() Og mon forklaring på hans "modvilje" mod at betale for gamle gæld kan måske bl.a. skyldes dette her : http://www.dansk-...ost_110657 Jeg (for)dømmer ikke men jeg undres bare . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Benjamart |
Lagt på d. 18/02-2010 18:49
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
På mig virker det som om de fleste (læs, ikke alle) har et meget indgående kendskab til det at have gammel gæld og hvordan man undgår at betale. Nogle af de kloge hoveder skriver samtidig ting som, "betal din gæld m.m. Er de mange ikke bare en flok dobbeltmoralske sexturister??? ![]() De tråde der er flest kommentarer på er om pædofili, gamle mænd og unge piger og tråde vedr. førtidspension.... Det kunne give anledning til den opfattelse, at kommer der røg, så er der også ild... Måske dtw har et filter der sorterer pædofile og bedragere fra, men det tror jeg ikke på, så derfor findes de selvfølgelig også her på sitet og de deltager med stor flid i debatterne. Med et filter som nævnt ovenfor ville der nok ikke være så mange medlemmer. Eller er alle medlemmerne stuerene... ![]() Fy for en pyffer ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/02-2010 19:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Tak for kaffe..... man skal sandelig passe på ikke at stikke næsen for lang frem... uha uha.... jeg "flygter" bestemt ikke og har ikke gæld til det offentlige overhoved.... der er tale om en meget ulykkelig tid i mit liv, som desvære ikke lade sig gøre at betale tilbage, men i følge de fleste herinde er det åbenbart bedst bare at hænge sig stedet for at prøve at får et nogenlunde liv igen.... sikken en kritik... jeg er fuldstændig rystet.... Venligst |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/02-2010 19:42
|
|
Benjamart ret grove beskyldninger at komme med, du hentyder til at de fleste medlemmer er pædofile eller hvad? Tror du vinder præmien for det værste indlæg fra et nyt? medlem ![]() Pædofili = at være sammen med børn, og det er jo på ingen måde det der bliver snakket om. Tilbage til tråden mester, vi snakker økonomi og ikke hvad div medlemmer her render og laver Denmark op med hovedet igen, tag de svar herinde du kan bruge til noget og glem resten, ingen kan diktere hvordan du skal leve dit liv. Det er op til din samvittighed og kunnen! Redigeret af d. 18/02-2010 19:44 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/02-2010 20:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Denmark1964 skrev: Tak for kaffe..... man skal sandelig passe på ikke at stikke næsen for lang frem... uha uha.... jeg "flygter" bestemt ikke og har ikke gæld til det offentlige overhoved.... der er tale om en meget ulykkelig tid i mit liv, som desvære ikke lade sig gøre at betale tilbage, men i følge de fleste herinde er det åbenbart bedst bare at hænge sig stedet for at prøve at får et nogenlunde liv igen.... sikken en kritik... jeg er fuldstændig rystet.... Venligst Vedr. mit eget svar til dig, selvfølgeligt må du gerne start på en frisk og få et nyt liv. Men jeg var selv "rystet" over dine tidligere indlæg om: natteliv i BKK, lidt luxus vedr. hoteller, og rejse på business class. Alt det der kunne jeg ikke få til at harmonere med dit ønske om at få et "nyt liv", lyder nærmerst som for at bruge din egen metafore << du strammer selv lokken om din egen hals >> . Mange før dig, har også været "uheldige" i deres tidligere liv:<< en skilsmisse, hustrubidrag, børnebidrag, konkurs, osv.>> Redigeret af Lung Yao d. 18/02-2010 20:38 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 18/02-2010 23:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Denmark1964 skrev: Hej alle, da jeg drager til Thailand i den nærmeste fremtid, vil jeg lige høre eliten om noget gammel gæld, når jeg flytter min adresse til Thailand on nogle måneder, kan jeg forvente at kreditor kommer rendende eller hyrer Thailandsk incasso firma til at inddrive gælden?, der er tale om noge gæld som er 15 år gammelt.... Venligst - Michael Her er et forum med "fiduser" for de gældsplaget. Link. http://gæld.net/.../index.php [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/02-2010 02:36
|
|
Sabai, jeg prøvede at gå ind på linket "gæld.net", men fik kun den oplysning, at jeg var udelukket. Det er et link jeg aldrig før har set, har andre fået samme meddelelse om udelukkelse ??? |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 19/02-2010 02:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
ABEKATTEN--du er blevet udelukket fordi de ikke vil have dine slibrie råd og kommentarer ![]() Nej, om du kikker på gäld.net, bliver du oplyst om, at siden er under opdatering! . Redigeret af ingolf d. 19/02-2010 02:54 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 19/02-2010 05:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
hfb skrev: Denmark1964 skrev: Hej alle, da jeg drager til Thailand i den nærmeste fremtid, vil jeg lige høre eliten om noget gammel gæld, når jeg flytter min adresse til Thailand on nogle måneder, kan jeg forvente at kreditor kommer rendende eller hyrer Thailandsk incasso firma til at inddrive gælden?, der er tale om noge gæld som er 15 år gammelt.... Venligst - Michael Hvis din gæld har en hvis størrelse, kan du rolig regne med at de også forfølger dig i Thailand ![]() Det kan de ikke... |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 19/02-2010 05:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
ABEKATTEN skrev: Sabai, jeg prøvede at gå ind på linket "gæld.net", men fik kun den oplysning, at jeg var udelukket. Det er et link jeg aldrig før har set, har andre fået samme meddelelse om udelukkelse ??? Jeg er også udelukket... |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/02-2010 07:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
fedt hvis der blev rådgivet. i stedet for alle de selvfede kommentarer... der er millioner af mennesker verden over der havner med en grim stor gæld. Og så er det vel logik man ser på hvad muligheder man har.. Vedr skat / moms.... Jeg udrejste, meldte alt fra i DK udelod at betale rest skat for det sidste år i dk... Efter 6 år returnerer jeg til dk. Får en indkaldelse til TS Og pga jeg havde været ude mere end 5 år.. blev det til restskat... 0,00 kr. Så kan i hyle alt det i vil... men det siger skatteloven. De skal vide hvor vi er så de kan sende rykkere. Hvordan det forholder sig hvis man er på offentlig ydelse ( pension ) ved det ikke men kunne forestille mig de tog de 15% som de må. Og nej så bliver det nok ikke forældet... privat gæld det er noget andet, hvis de rykker inden 5 års udløb fortsætter gælden uendelig.. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 19/02-2010 09:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
ingolf skrev: ABEKATTEN--du er blevet udelukket fordi de ikke vil have dine slibrie råd og kommentarer ![]() Nej, om du kikker på gäld.net, bliver du oplyst om, at siden er under opdatering! . der er da ingen problemer nu, men jeg skylder heller ikke noget ![]() http://gæld.net/.../index.php Redigeret af TG950 d. 19/02-2010 09:36 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 19/02-2010 09:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
xxxx skrev: Vedr skat / moms.... Jeg udrejste, meldte alt fra i DK udelod at betale rest skat for det sidste år i dk... Efter 6 år returnerer jeg til dk. Får en indkaldelse til TS Og pga jeg havde været ude mere end 5 år.. blev det til restskat... 0,00 kr. Så kan i hyle alt det i vil... men det siger skatteloven. De skal vide hvor vi er så de kan sende rykkere. Nu forstår jeg bedre at vi har så højt et skattetryk i Danmark. Uden at lyde frelst,syntes jeg at folk der laver det stunt , som du har gjort xxxx , egentlig skulle anklages for økonomisk kriminalitet. Det er gjort helt bevidst. Nå men pyt , jeg får vel bare en skattestigning til næste år , så vi kan finansiere dine forsvindingsnumre. PS: husk nu at du altid skal henvende dig i receptionen på sygehuset,hvis du skulle få brug for hjælp. Der skulle være penge nok , da vi trods alt , er flere der holder os til at vi allesammen må løfte i flok. Hav en god dag. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/02-2010 10:25
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
jens Ole kan du lide at høre dig selv.. at du ikke har lavet noget som helst forkert hele dit liv.. søg oprtagelse i Guinnes record bog.. du har ingen konkurrenter.. Du aner da ikke et klap om hvormeget det var i rest skat.. fakta er jeg på den konto lærte lidt om skatteloven, som andre forsøgte at gøre sig kloge på.. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 19/02-2010 10:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jens Ole skrev: xxxx skrev: Vedr skat / moms.... Jeg udrejste, meldte alt fra i DK udelod at betale rest skat for det sidste år i dk... Efter 6 år returnerer jeg til dk. Får en indkaldelse til TS Og pga jeg havde været ude mere end 5 år.. blev det til restskat... 0,00 kr. Så kan i hyle alt det i vil... men det siger skatteloven. De skal vide hvor vi er så de kan sende rykkere. Nu forstår jeg bedre at vi har så højt et skattetryk i Danmark. Uden at lyde frelst,syntes jeg at folk der laver det stunt , som du har gjort xxxx , egentlig skulle anklages for økonomisk kriminalitet. Det er gjort helt bevidst. Nå men pyt , jeg får vel bare en skattestigning til næste år , så vi kan finansiere dine forsvindingsnumre. PS: husk nu at du altid skal henvende dig i receptionen på sygehuset,hvis du skulle få brug for hjælp. Der skulle være penge nok , da vi trods alt , er flere der holder os til at vi allesammen må løfte i flok. Hav en god dag. Mvh Jens Ole Hvis der skal hyles over en privat person udnytter skatteloven, Jeg vil sku gøre det samme ![]() Udnytte hullerne i loven. De store firmaer gør det helt bevidst, så hvorfor kan en privatperson ikke gøre det? Skatteloven er helt kørt af sporet i DK og den kunne simple gøres langt nemmere. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 19/02-2010 10:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
xxxx skrev: jens Ole kan du lide at høre dig selv.. at du ikke har lavet noget som helst forkert hele dit liv.. søg oprtagelse i Guinnes record bog.. du har ingen konkurrenter.. Du aner da ikke et klap om hvormeget det var i rest skat.. fakta er jeg på den konto lærte lidt om skatteloven, som andre forsøgte at gøre sig kloge på.. Hej Leif. Nej , jeg har ikke noget specielt behov for at høre mig selv. Jeg har lavet meget forkert i mit liv,kald det , dårlige valg. Dette er dog ikke inden for svindel og slet ikke inden for rammer , hvor andre kommer til at betale for mig. Du skriver at jeg ikke ved noget om restskat du skyldte. Det var jo heller ikke det du skrev , du skrev at du undlod at betale skat det sidste år , der er vist væsentlig forskel. Selvom at din restskat har været stor , så har du alligevel på et givent tidspunkt fået indkomsten , som restskatten er beregnet ud fra. Så kom ikke og piv over at hvis du feks.har været selvstændig , lige glemte at ligge penge fra til momsen og skatten. Hvad jeg ikke igennem tiderne har hørt af undskyldninger fra folk , når de får restskat, er ikke småting,men når man går dem på klingen , kan man jo godt se at , at de selv ved , at de er på dybt vand. At skattelovgivningen er som du påtaler,kan vi jo ikke anfægte,men at man bevidst går ind og unddrager skat , giver ingen plusser i min karakterbog. Så syntes jeg også , du skal være varsom , med at udnævne mig som eneste medlem at Guiness rekordbog,da størstedelen af danske borgere overholder deres forpligtelser overfor samfundet. Det var også derfor jeg gerne vil have at , det du laver , skal betragtes som økonomisk kriminalitet. Mvh Jens Ole som lige har fået en efterregning fra skat , da man fjerner forhøjet børnetilskud , så snart man er blevet gift , selvom at ens ægtefælle ingen indtægt har , men betaler gerne , da reglerne er sådanne,og hvis jeg ikke gjorde , jo bare skubbede regningen over på andre. Håber du kan se det????????? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Kan man virkelig tage manden seriøst: