Se indlæg
 Udskriv debat
Visum
styx32
Hej

Jeg har lige en forespørgsel

Min kollega har inviteret en Thai veninde til Danmark. hun er skolelærer og ansat af den Thailandske stat. hun var så forbi den Danske ambassaden igår og samme dag fik hun besked på at hendes visum var godkendt.

Men hvordan pokker kan det lade sig gøre ?

troede faktisk at alle visum ansøgninger skulle forbi ULS og kontrolleres i SIS. (Første gangs visum ansøgninger).

derudover skulle min kollega ikke stille økonomisk sikkerhed på de 60.000 kr. og det fatter jeg ikke en bjælle af.

for da min kone skulle til Danmark skulle vi igennem hele den store tur hos ULS.

Her snakker vi godt nok kun om 14 dags besøgs visum til Danmark men alligevel så burde de vel stille en form for garanti ?

Er der nogen der kan forklare ?

clydehaumann
Hej.
Din vens veninde har da hun søgte visum kunnet dokumentere at hun har fast arbejde og hun har fri fra sit job i det tidsrum hun søger visum for. Da hun er statsansat er sansynligheden for at hun vil misbruge sit visum meget lille har hun har ret meget at miste ved at udeblive fra sit arbejde. Pension, sygeforsikring, adgang til bilige lån og mange andre goder.

Reglen siger ikke ar der skal stilles garanti, men at US når den skønner det nødvendigt kan kræve det. Altså et individddduelt skøn.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
helgegedser
Og der er lige en ting mere. Ambassaden kan lave visum til kort tid, uden at sende det til udlændingeservice.
MVH

Hanuman
Jep, min mosters visum var ogsaa klar samme dag! Saa det kan lade sig goere Wink
One night in Bangkok and the world's your oyster...

Bjarne 63
Det var også på tide at nogen vågnede op ,og gør tingende mere enkel for den enkle

Superatlet
Hej Styx32

Da min kone var min kæreste, og skulle besøge DK for første gang blev hendes visum ansøgning heller ikke sendt over ULS, men blev klaret inden for 3-4 dage på Ambassaden i Bangkok. Der skulle heller ikke stilles garanti.

Da jeg er udenlandsdansker kunne jeg ikke invitere hende, så hun blev inviteret af min far som ven af familien. Opholdet var 3 uger.

Hun havde fast arbejde, men i privat virksomhed, som dog vedlagde en meddelelse i visumansøgningen at hun kunne vende tilbage til sin arbejdsplads efter endt ophold i Danmark.

Det kan altså godt lade sig gøre i nogen tilfælde at få visum på 1-2 uger som 1. gangs rejsende og uden at ansøgning skal over ULS og der skal stilles garanti..

Vi er nu blevet gift og hun er flyttet over til mig i Indien hvor hun for tiden går hjemme uden arbejde. Hun har siden været i DK 4 gange, og fået visum inden for 6 arbejdsdage.

For 3 uger siden søgte hun om 10 dages visum i juni 2010, men ambassaden udstedte (uden at vi bad om det) et multiple 90dages visum, som er gyldig er fra 1. marts og 6 mdr frem.

Hver gang har hun været inviteret af min far som ven af familien, og ingen af gange har vi skulle stille garanti.

Måske vi bare har været heldige?

joensen
Min Thailandske kone har været 4 gange i Danmark, de første 2 gange før vi blev gift, jeg er udlands dansker fordi jeg bor i Thailand. Så konen blev inviteret af min mor hver gang, der er ingen der skal stille et sikkerheds garanti med kontanter, men når du inviterer en udlænding til Danmark, garantere du du for at de opfører sig onrdentligt og følger de regler de skal i forbindelse med ferien i Danmark.
Men jeg må sige at de første 3 gange min kone skule have visa, var det meget besværligt og der var en hel del papirarbejde og det tog lang tid, vi forberedte alting 6 måneder i forvejen for at være sikker på at visaet skulle være klart til afrejse.
Sidste gang vi var afsted spurgte jeg på ambassaden og det ikke var på tide at visaet kunne ordnes lid hurtigere nu da min kone har været så mange gange i Danmark og vores fælles datter er jo også dansk statsborger, det sagde de ja til, so nu får min kone et så kaldt Bone fide visa, havd vil sige at de skal udstede visaet inden 5 dage, sidste gang vi var på ambassaden tog det kun 20 min, for min kone at få et visa, så det er jo herligt, nu kan man kobe biletter, forsikring og planlægge som man har lyst for vi ved nu at det kun tager en enkelt dag at få klaret visaet.

Spring til debat: