Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Kærlighedens farve ( Ja jeg snakker om blomster ;.) )
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 21/02-2010 13:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Dette er måske rigtigt banalt, men en detalje jeg gerne vil høre jeres mening/erfaringer om. Altså, jeg mener at have iagttaget at skal du fortælle din Thai kone/kæreste med en buket blomster eller måske blot en enkelt rose, at du elsker hende, så synes min kone at hvid er det mest romantiske. Tidligere danske bekendtskaber og koner og elskerinder og og og :-) skulle have røde roser. Hvad er jeres erfaring ? Hvad siger jeres bedre halvdel ? Hvad betyder det for en Thai pige at modtage blomster fra sin mand.....HJÆLP.....plz JJ Redigeret af Jin Jok d. 21/02-2010 13:25 |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 21/02-2010 13:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
forærer min kone 1 buket lyserøde roser hver uge ( lørdag )
hvorefter hun tager 1 rose og sætter i vasen på hylden med et billed af sin afdøde mor, de resterende 9 stk's sætter hun i en vase og stiller den op på hylden med billedet af konge NR. 5 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 21/02-2010 13:36
|
|
TG, tak, ja jeg er håbløs romantiker, og smuk handling din kone gør. Tak for dit svar. Lyserød er krydset af på tavlen, men mon ikke vores vidunderlige piger er ligeså forskellige som i resten af verden :-) Mvh. JJ |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 21/02-2010 14:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Sådan en lille dusk her... gør altid lykke ! [img]http://www.sistim2.com/MoneyTree2.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/02-2010 14:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
sabai sabai skrev: Sådan en lille dusk her... gør altid lykke ! [img]http://www.sistim2.com/MoneyTree2.jpg[/img] is not a valid Image. Bullseye! ![]() |
|
|
|
| hamster01 |
Lagt på d. 21/02-2010 15:09
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
hej sabai sabai hvor kan man købe frøet til den plante ![]() Jin Jok det er ikke alle kvinder der vil ha roser sist jeg kom hjem med en rose sage hun hvad skal jeg med den den kan ikke spises ![]() forsat god dag henrik mvh
hamster |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 21/02-2010 15:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Nu har det jo lige været Valentines dag. Der giver man røde roser. Derudover er det ikke min erfaring at thai kvinder har den samme romantiske opfattelse af det med at få blomster. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 21/02-2010 15:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Ja så kom jeg engang hjem med en plastik rose. Jeg fortalte hende at den var i plastik for så visner den aldrig. Den faldt i god jord... ![]() |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 21/02-2010 15:34
|
|
hamster01 skrev: hej sabai sabai hvor kan man købe frøet til den plante ![]() Jin Jok det er ikke alle kvinder der vil ha roser sist jeg kom hjem med en rose sage hun hvad skal jeg med den den kan ikke spises ![]() forsat god dag henrik Hvilket som helst supermarkedet skulle ligge inde med disse frø , men det kræver en lidt speciel teknik , men det er der også en løsning på ! [img]http://multimedia.pol.dk/archive/00332/Guldkorn_332046a.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://www.padmakumara.org/practices/ebooks/ebook_covers/money_tree_ebook_cover.png[/img] is not a valid Image. [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 21/02-2010 16:13
|
|
Tak for alle svar, især dem der holder tråden. Ja det er banalt spørgsmål, så jer der bare vil gøre jer morsomme uden indhold er da også velkomme. Jeg prøver bare, med små skridt, at forstå den thailandske kultur. Der er så mange nuancer, så mange forskelle. Når man har oplevet at bare et "forkert" ansigtsudtryk kan vælte hendes verden, så prøver "man" at indhente så meget erfaring/hjælp som muligt. Så plz...venligts huske/respektere fremtidige spørgsmål fra min side, som værende seriøse, fordi jeg vil bruge jeres erfaring og hjælp. ![]() Jeg ved godt jeg er underlig, men jeg elsker MIN kone, og vil med mine handlinger lade hende forstå at hun er mit livs kærlighed. Jeg oplever blot nogen gange at den kulturelle forskel forhindre dette. Hvad jeg måske ser som romantisk/kærlig handling kan af hende opfattes anderledes. Ikke at der har været de store meningsudvekslinger, men vi har da prøvet at stå med hver sin opfattelse af mine handlinger. Så dig, derude bag skærmen, med erfaring udi at leve med " den dejligste pige" her på jorden, det er dig jeg spørger :-) Og mødes vi nogensinde....så giver jeg en Chang :-) JJ Redigeret af Jin Jok d. 21/02-2010 16:13 |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 21/02-2010 16:42
|
|
Payanak Plastik...jeg havde det på fornemmelsen. De er praktiske ud over det sædvanlige. Mange tak for input.JJ Redigeret af Jin Jok d. 21/02-2010 16:44 |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 21/02-2010 17:30
|
|
Jin Jok skrev: Dette er måske rigtigt banalt, men en detalje jeg gerne vil høre jeres mening/erfaringer om. Altså, jeg mener at have iagttaget at skal du fortælle din Thai kone/kæreste med en buket blomster eller måske blot en enkelt rose, at du elsker hende, så synes min kone at hvid er det mest romantiske. Tidligere danske bekendtskaber og koner og elskerinder og og og :-) skulle have røde roser. Hvad er jeres erfaring ? Hvad siger jeres bedre halvdel ? Hvad betyder det for en Thai pige at modtage blomster fra sin mand.....HJÆLP.....plz JJ En dusk blomster , vil de fleste Thaipiger se som rent spild af penge ! køb en ansigtscreme og lillemor er glad. ( jo dyre , jo mere glæde ! ) Den billige her fra Matas er ganske god ,og hvis du siger at den lysner huden ,så er lykken gjort ! http://www.matas....ductId=199 Redigeret af sabai sabai d. 21/02-2010 17:32 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
| Khun Tee |
Lagt på d. 21/02-2010 20:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Her er et lille udpluk af deres betydning i Danmark og så kan du jo verificere det ved en thai. Det er jo nok specielt blomster omkring kærlighed du efterlyser, men her er de alle. Alperose - Jeg vil gøre alt for dig Alpeviol - Glem alle genvordigheder Bellis - Du henrykker mig med din ynde Bregne - Du holder mig for nar Brændenælde - Kun døden dræber min kærlighed Bøgegrene - I ærbødighed bøjer jeg knæ for dig Forglemmigej - Lad mit billede evigt bo i dit hjerte Fløjlsblomst - Jeg længes efter at stryge dig blidt over håret Fransk Anemone - Jeg tænker på dig dag og nat Gyldenlak - Din kærlighed har spillet mig mangt et puds Have-Iris - Min ærgærighed er større end min kærlighed Heliotrop - Jeg kan kun gi´ dig mit venskab Hyacint - Vær tapper og udholdende Jasmin - Jeg sender dig varme tanker Jordbær - Du er uimodståelig Kalla - Du læser i dybet af min sjæl Kaprifolie - Jeg ønsker din kærlighed Kejserkrone - Giv din elskede hånd og hjerte til løn Kirsebær - Du har min kærlighed og beundring Klokkeblomst - Jeg lader mig lokke i Amors garn Kornblomst - Din uskyld betager mig Krokus - Et ord er et ord Lavendel - Husker du? Lilje - Din rene skønhed betager mig Liljekonval - Jeg lover dig et liv i evig lykke Lyng - Din lykke bringer mig glæde Margerit - Jeg ka´ li´ din retfærdighed, naturlighed og sunde sans Mimose - Du er så yndig Myrte - Vor huslige lykke vil være fuldkommen Natviol - Dit hjerte er til fals for enhver Nellike - Jeg er i din magt Orkidé - Jeg vil beskytte dig mod alt ondt Pinselilje - Dine kys er som pile Primula - Bered dig på et liv i nøjsomhed Pæon - Det gør mig bedrøvet at se dig græde Reseda - Modtag min tak, skønne kvinde Ridderspore - Jeg venter på dit svar Rose (gul) - Utroskab Rose (hvid) - Min kærlighed til dig er ren glæde Rose (lyserød) - Vor kærlighed er evig ung Rose (mørkerød) - Jeg vil elske dig evigt Rosmarin - Evigt skal vi være sammen Rødkløver - Din kærlighed piner mig Stokrose - Du er mig for løsagtig Sværdlilje - Min ærgerrighed er større end min kærlighed Syren - Kom snart igen Tagetes - Jeg længes efter at stryge dig blidt over håret Tidsel - Jeg vil altid trøste dig Tulipan - Jeg vil ikke ha´ din kærlighed Valmue - Du er mig for sart og hovmodig Viol - Jeg er dig ikke værdig Ærteblomst - Min kærlighed er altfavnende John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 22/02-2010 10:37
|
|
sabai sabai skriver at Thai pigerne ikke opfatter det at give blomster som specielt romantisk, men mere er til "praktiske" ting som cremer, makeup osv. Oplever i andre også dette ? Hvad så med "lækkert underbeklædning" ? Vil det være ok, eller er det for direkte. Ja jeg spørger meget, ellers lære jeg jo ikke noget ![]() Mvh. JJ |
|
|
|
| Mon |
Lagt på d. 22/02-2010 10:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Min erfaring vedr. blomster. Er at de bedste du kan give hende er dem i selv samler sammen. Bla. blomsten fra kantarel eller en anden svamp, blomsten du kan bruge til fiskesuppen, etc. etc. Det vigtigste at i gor det sammen. Og maaske lige Jhon Jensens Primula,
Imorgen bliver end endnu bedre dag!! Hvis det er muligt.
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 22/02-2010 11:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Jin Jok skrev: sabai sabai skriver at Thai pigerne ikke opfatter det at give blomster som specielt romantisk, men mere er til "praktiske" ting som cremer, makeup osv. Oplever i andre også dette ? Hvad så med "lækkert underbeklædning" ? Vil det være ok, eller er det for direkte. Ja jeg spørger meget, ellers lære jeg jo ikke noget ![]() Mvh. JJ Nee syntes at det var spild af penge, man kan jo ikke spise dem. |
|
|
|
| Clunse |
Lagt på d. 22/02-2010 14:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Min egen kone elsker at få blomster og hun giver endda også mig blomster, når hun mener der mangler lidt hygge i lejligheden. Pas på med at give gule roser - ifølge konen betyder det farvel, så det kan give de forkerte signaler. Men en buket med alle andre farver gør altid lykke hos hende, så gå endelig ud og invester i en buket - du får belønning tilbage i stor stil, er jeg sikker på. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/02-2010 15:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Min kone elskede også at få blomster, og min nuværende kæreste ligeså, så Thai kan sagtens være romantiske! Svigermor elsker også at få blomster, de skal bare være i potte, så hun kan dyrke videre på dem! Det med lingeri(lækkert undertøj) Har jeg ikke været så heldig med, for dem er det bare undertøj! Så det var for dyrt, og jeg så/ser det aldrig
Redigeret af jesperfrb d. 22/02-2010 15:10 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 22/02-2010 15:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Sabai har ret. Giv money: det er Bedst. Giv blomster: "Hva fa´en har du nu lavet" BUT: I love you to the last bath. |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 22/02-2010 19:36
|
|
Tusind tak for jeres svar ! Er jeg blevet klogere ? ( ja en anelse, thai piger er MINDST lige så komplicerede at hitter ud af som alle de andre) Konklusionen er vel at jeg følger mit hjerte og intuition, tager de knubs det giver :-) og håber det bedste. Mine tåbelige ? er blot for at jeg gerne vil gøre verdens smukkeste pige glad og lykkelig. Jaja ved godt i synes jeres kone er smukkere, men tro mig, det er mig der har hende, den helt specielle. Ha' en god mandag aften, til jer derude i LOS ( take care, dont buy all the Chang's) JJ |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.