Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Den sidste Konge?
|
|
| jc |
Lagt på d. 22/02-2010 13:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Har netop været i Thailand i fire uger, og det der er slående i forhold til tidligere besøg er, at thaiere åbenlyst taler om deres bekymring for kongeriets eksistens. Det er naturligvis Kronprinsens livsstil, som debateres mere og mere åbent samt hans evne til at overtage Kongeriget som regent. Hører I andre det samme og hvad er Jeres vurdering af situationen? Emnet er kontroversielt, men uundgåeligt. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 22/02-2010 13:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Thailand kan ikke eksistere hvis landet ingen konge har. Kongehuset er limen som holder klodserne på plads. Kongen er luften i ballonen. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/02-2010 14:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
det går i sig selv.. når kongen engang ikke er her mere, vil de sørge og glemme alt det dårlige kronprinsen står for, med tiden vil de elske ham lige så meget som hans far Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 22/02-2010 15:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Har hørt flere Thai'er tale om at der har været snak om en ændring i tronfølge loven......men om det har noget på sig vil jeg tillade mig at tvivle på ![]() |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 22/02-2010 15:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
det går i sig selv.. når kongen engang ikke er her mere, vil de sørge og glemme alt det dårlige kronprinsen står for, med tiden vil de elske ham lige så meget som Du har fuldstændig ret. Men hva han skal jo også leve livet selvom han måske ikke er ung længere, ikke....Se på "os" andre "gamle grise" Med garanti, så falder han ned på jorden, når han bliver konge. Tror jeg. Hilsen Steen |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/02-2010 15:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, jeg håber det bedste! Men må indrømme, jeg frygter det væreste! Thailand er meget ramt af krisen i verden! Så kan have stor tvivl om at kronprinsen kan samle nationen! Men som skrevet, håber det bedste!!! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 22/02-2010 15:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
man kan da ikke se på deres valuta kurs at de skulle være specielt hårdt ramt af krisen. prasat |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 22/02-2010 15:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Slap lige af, egentlig skulle vi udlændinge ikke blande os så voldsomt meget i Thailandske særanliggende, jeg kan roligt forestille mig, hvad der ville ske og er sket adskillige gange, når udlændinge træder vores kære dronnign og flaget og hvad der ellers er så pære dansk. Lad Thaierne tage sig af deres indre ting, vi andre skal kun stå på sidelinien og følge med uden at blande os for meget. Hvis du absolut skal blande dig så prøv lige at tænke på hvordan du reagerer når andre blander sig i Danske forhold, og måske er meget kritiske over for alt hvad der er meget dansk. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 22/02-2010 16:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
prasat skrev: man kan da ikke se på deres valuta kurs at de skulle være specielt hårdt ramt af krisen. prasat Prasat - hvilken traad er du i ? Du har da skudt helt ved siden af
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/02-2010 16:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Nej, det kan ikke ses på valutakursen, da Dk følger euroen, og den har det hårdt! Men der hvor jeg har resturant, er de 3 om at dele et job, så de bare kan få noget og spise! Toyota har lukket flere samle fabrikker i området, og der er stor mangle på turister på ferie stederne! Og jeg tror ikke det værste er overstået endnu! Dette er bare mine ydmyge observationer! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 22/02-2010 16:35
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
joensen skrev: Slap lige af, egentlig skulle vi udlændinge ikke blande os så voldsomt meget i Thailandske særanliggende, jeg kan roligt forestille mig, hvad der ville ske og er sket adskillige gange, når udlændinge træder vores kære dronnign og flaget og hvad der ellers er så pære dansk. Lad Thaierne tage sig af deres indre ting, vi andre skal kun stå på sidelinien og følge med uden at blande os for meget. Hvis du absolut skal blande dig så prøv lige at tænke på hvordan du reagerer når andre blander sig i Danske forhold, og måske er meget kritiske over for alt hvad der er meget dansk. Der er da ingen i tråden indtil videre som har antydet eller opfordret til nogen som helst indblanding. Der er væsentlig forskel på at blande sig og så interessere sig. Så synes din kritik er lige voldsom nok og helt skudt ved siden af. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 22/02-2010 16:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
joensen skrev: Slap lige af, egentlig skulle vi udlændinge ikke blande os så voldsomt meget i Thailandske særanliggende, jeg kan roligt forestille mig, hvad der ville ske og er sket adskillige gange, når udlændinge træder vores kære dronnign og flaget og hvad der ellers er så pære dansk. Lad Thaierne tage sig af deres indre ting, vi andre skal kun stå på sidelinien og følge med uden at blande os for meget. Hvis du absolut skal blande dig så prøv lige at tænke på hvordan du reagerer når andre blander sig i Danske forhold, og måske er meget kritiske over for alt hvad der er meget dansk. Kan ikke siges bedre, specielt det jeg har mærket op. Er sikker på Thailand finder den løsning på det hele som passer til Thailand og thaierne. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 22/02-2010 16:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Joensson - Jeg deler din opfattelse til 100 % Men de af os , som er involverede med thaifamilie, born og virksomhed,og bor permanent i Thailand, kan nu nok have lidt funderinger og kigge paa worst case situations og tage vores forholdsregler. Jeg oplever situationen her i Thai som meget alvorligt tilspidset : 26/2 - dommen om de 76,6 milliarder, en syg konge, en syg kronprins (efter rygterne), Toxin i Dubaikulissen og kan ikke glemme politiet i Pattaya i foraaret, som bar rode skjorter under uniformsjakken og slap demonstranterne ind - hvilket forte til oplosning af det ASEAN mode. Men, som du siger : staa paa sidelinjen, observer og tag dine forholdsregler - du kan jo i ovrigt gore NADA
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 22/02-2010 16:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Jeg forstår ikke rigtigt - men i denne tråd mener jeg, at Rasmus havde et indlæg om kronprinsen, samt henvisning til en videooptagelse - nu er den væk - Hvorfor? Hvis Rasmus var vel orienteret, så burde han vide, at optagelsen var bestilt og optaget med look-a-like personer i de store film og tv-studier i Ladpraho... Hvem bestilleren og betaleren var, er stadig en uløst gåde, men der kan vel ikke herske tvivl om, at vedkommende gerne ser monarkiet slut - mit personlige gæt er en mand der for alvor har tabt ansigt, og nu benytter alle mulige beskidte kneb for at genindvinde det... Kongen er syg, ingen tvivl om det - men jeg er også sikker på, at han allerede har bestemt vedkommende arvtager - der jo egentlig burde være ældste datter - tidligere fru Jensen, der dog frasagde sig tronen, da hun var dum nok til indgå ægteskab med en sexficeret dansk-amerikaner.. Alt om alt, så glæder det mig, at kongehuset her i Thailand kan klare sig selv, uden tilskud fra befolkningen - og ovenikøbet øser ud af dets rigdomme til gavn for landet og ikke mindst de mindrebemidlede - mens det ærgrer mig, når jeg læser nyheder fra DK om det kongehus, hvortil jeg stadig betaler beløb til, at kunne læse om eskapader og begivenheder der vil slå det Thailandske med garanti... -jn TV3 |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 22/02-2010 17:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Om den Thailandske Kronprins kan leve op til sin far og levere varen, må komme an på en prøve. Jeg personligt tror det ikke, idet han ikke har for en 5ér respekt blandt befolkningen. Derimod vil Prinsesse Maha Chakri Sirindhorn i mine øjne, kunne gøre det. Men det kræver at de gode Thaier får lavet lidt om på lovgivningen. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/02-2010 18:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste tilfælde, hvor der ikke været debat om, at efterfølgeren vil få det svært. Det gælder i Thailand, det gælder i Danmark, det gælder i England. Det gælder i politik, i erhvervsliv osv.. Mit aldeles ukvalificerede gæt er, at den ny konge stille og roligt vil tage over og med tiden skabe sin egen identitet i rollen. I dag når nyheder Verden rundt på splitsekunder. Sådan var det ikke da den nuværende konge tog over. Men det er vist ikke unormalt at der er tale om eskapader i de royale gemakker Verden over - selv Prins Charles fra England har været ude på grisestien. Jeg tvivler på, at den thailandske kronprins er meget værre eller bedre end så mange andre kronprinser. ![]() |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 22/02-2010 19:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Frank skrev: Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste tilfælde, hvor der ikke været debat om, at efterfølgeren vil få det svært. b Det gælder i Thailand, det gælder i Danmark, det gælder i England. Det gælder i politik, i erhvervsliv osv.. Mit aldeles ukvalificerede gæt er, at den ny konge stille og roligt vil tage over og med tiden skabe sin egen identitet i rollen. I dag når nyheder Verden rundt på splitsekunder. Sådan var det ikke da den nuværende konge tog over. Men det er vist ikke unormalt at der er tale om eskapader i de royale gemakker Verden over - selv Prins Charles fra England har været ude på grisestien. Jeg tvivler på, at den thailandske kronprins er meget værre eller bedre end så mange andre kronprinser. ![]() Sådan har det været i hele verdenshistorien - når en konge dør, så tror pøblen, at verden går under... |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/02-2010 20:04
|
|
Frank skrev: Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste tilfælde, hvor der ikke været debat om, at efterfølgeren vil få det svært. Det gælder i Thailand, det gælder i Danmark, det gælder i England. Det gælder i politik, i erhvervsliv osv.. Mit aldeles ukvalificerede gæt er, at den ny konge stille og roligt vil tage over og med tiden skabe sin egen identitet i rollen. I dag når nyheder Verden rundt på splitsekunder. Sådan var det ikke da den nuværende konge tog over. Men det er vist ikke unormalt at der er tale om eskapader i de royale gemakker Verden over - selv Prins Charles fra England har været ude på grisestien. Jeg tvivler på, at den thailandske kronprins er meget værre eller bedre end så mange andre kronprinser. ![]() gælder ikke i Danmark, vores kronprins er meget værdig.. det ville derimod være et problem, vis det var den fulderik Joakim der stod først i rækken.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/02-2010 21:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
b_j3ns3n skrev: Frank skrev: Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste tilfælde, hvor der ikke været debat om, at efterfølgeren vil få det svært. Det gælder i Thailand, det gælder i Danmark, det gælder i England. Det gælder i politik, i erhvervsliv osv.. Mit aldeles ukvalificerede gæt er, at den ny konge stille og roligt vil tage over og med tiden skabe sin egen identitet i rollen. I dag når nyheder Verden rundt på splitsekunder. Sådan var det ikke da den nuværende konge tog over. Men det er vist ikke unormalt at der er tale om eskapader i de royale gemakker Verden over - selv Prins Charles fra England har været ude på grisestien. Jeg tvivler på, at den thailandske kronprins er meget værre eller bedre end så mange andre kronprinser. ![]() gælder ikke i Danmark, vores kronprins er meget værdig.. det ville derimod være et problem, vis det var den fulderik Joakim der stod først i rækken. ![]() Det er ikke fordi jeg går så meget op i det royale, men den danske presse er kendt for at være ganske nænsom sammenlignet andre lande, når det gælder omtale af royale unoder. Jeg har en fornemmelse af, at vort billede sagtens kunne være anderledes, hvis det ikke var tilfældet. Og Frederik er da i de seneste år blevet beskyldt for at være en doven playboy, som ikke bestiller andet end at feste og more sig. Og det er meget sigende som du skriver om Joakim, for da de var teenagere havde mange den holdning, at Joakim var bedre egnet som tronfølger. Nå men for min skyld kan de i øvrigt gøre som de vil. Nok om det. ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/02-2010 22:17
|
|
Frank skrev: Nå men for min skyld kan de i øvrigt gøre som de vil. Nok om det. ![]() enig.. det siger mig ikke en skid. nok bare fordi han har været jæger, taget den der grønlands tur og fordi han har haft maria montell
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.