Se indlæg|
Thaksin tag din straf
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 27/02-2010 10:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Ved ikke om han er Robin hood eller ej , men han har overtrådt regler om ejerskab af selskaber som regeringsleder , og favoriseret sine selskaber ved licititationer , i mine øjne direkte korupt , hvis han var en mand kom han hjem forsvarede sig og tog sin straf , i stedet for at gemme sig som en kælling , ingen tvivl manden er dygtig og har mange gode visioner .Men ikke været kvik nok i alle sine lukrative selskaber , de kunne spores .
DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Thai72 |
Lagt på d. 27/02-2010 18:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 125 |
Det lyder lidt som Don Ø ![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 27/02-2010 18:44
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ja, eller enhver anden smart forretningsmand! Vender han hjem og tager sin straf? Næh, absolut ikke! Han vender hjem som erobrer, det er han nødt til efter det massive "Loss of Face" han har oplevet... Vi får se... PL Redigeret af PL d. 27/02-2010 18:46 |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 27/02-2010 19:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
stakkels mand...nu har han kun mindst 4-5 milliarder tilbage, hvad skal han da leve af? de resterende penge...tja, de ryger bare i andre korrupte hænder same old song... |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 27/02-2010 20:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
thaksin er han værre end alt det der forgår her i lille dk riskjær o g don ø osv en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 27/02-2010 20:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 221 |
falang skrev: thaksin er han værre end alt det der forgår her i lille dk riskjær o g don ø osv Don Ø ???? hvad mener du ? pas nu på..... http://www.yeha.dk/
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/02-2010 20:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Der fik de sgu bim ram på ham, Hvorledes skal pengene fordeles i de tyvagtiges personer´s lommer der sidder i regeringen. Der vil blive dræbt mange her det næste stykke tid, politikere, kongefamilie samt militær top, vil med lejemordere gå efter hvad de kan få fat i. Hvor er Thailand et sygt korrumperet samfund. Ja vel vil de kæmpe her det næste stykke tid, når ulvene fra det politiske, kongelige samt dets militæres mordere går efter pengene. I den politiske situation, vil der blive dræbt mange, for at den nuværende regering, samt militær samt kongefamilie, kan få fat i pengene. Bare vent og se hvilke scam vi bliver udsat for. Og bare vent at se, hvem der i demonstrationer bliver dræbt nu. Redigeret af vandango d. 27/02-2010 20:42 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 27/02-2010 21:07
|
Vandango, hvilket klarsyn! Du er sgu' næsten mere kynisk end jeg, for jeg kan godtnok garantere jer at vi går imod interessante og spændende tider i Thailand! Det gælder selvfølgelig kun os der er så priviligerede og stopfodrede med god karma, at vi IKKE er "phucked" i samme grad som den hårdtplagede Thailandske befolkning*), men kan betragte hele scenariet i behagelig og forhåbentlig sikker afstand. De andre? Ja, dem er der med garanti lagt i kakkelovnen til når "Jernnæven" snart vender tilbage til fædrelandet i triumf! Det er også på tide, folk er ved at være skrupskøre og totalt utilregnelige af alt det "yabaa" de guffer i sig. Inden det sker, så skal byttet/rovet deles, og som Vandango så præcist bemærker, det bliver vildt. Hvad foretrækker man? En dygtig forretningsmand som Thaksin der kan få styr på lortet, eller en flok arrogante og løgnagtige hofsnoge som "De Gule" - der har placeret en dresseret puddelhund som regeringschef, og kalder det demokrati? Det er sgu' en hån mod intellligente mennesker, som jeg stadigvæk håber og tror på at der findes en del af blandt den Thailandske befolkning. PL *) Altså dem med en indkomst lige omkring de 179,50 THB pr. dag! |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 27/02-2010 23:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
falang skrev: thaksin er han værre end alt det der forgår her i lille dk riskjær o g don ø osv ? du ved vel ikke hvem don ø er når du kommer med sådan en beskyldning. hvordan har don ø, noget at gøre med thaksin er blevet dømt for bedrageri..? thaksin er blevet dømt for noget lort han har lavet. don ø har bare drevet forretning.. nu det jo ikke stein bagger vi snakker om, men flemming østergård som var bestyrelses formand i parken.. stein bagger, kurt thorsen, rasmus trads og riskjær ja de er vel dømt for bedrageri, men flemming ø har bare passet sit job sammen med en bestyrelse. han har ikke haft mulighed for at beslutte noget 100% selv, der har altid været andre med ind over hans beslutninger Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/02-2010 00:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Med det kendskab vi har til Thailand, vil der blive endnu engang iværksat små korrumperede projekter, som stjæles af lokale embedsfolk. Bønderne ude på landet har været kede af det gentagne svineri, det er hvad jeg får fortalt. Men det her kæmpe beløb, vil trække en horde af generaler, en horde af de kongelige, samt en horde af de mest korrumperede politikere. Det bliver saft susemig en hård kamp ovenstående imellem, om at få raget til lommerne, og der vil blive dræbt folk. Både beordret fra de kongelige, generalerne samt tunge politikere. Ovenståendes myrderier vil aldrig nå til nogen medier, idet toppen er i stand til at agere, som Saddam Hussein gjorde i Irak. Redigeret af vandango d. 28/02-2010 00:51 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/02-2010 06:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Først vi ved intet om hvad pengenen biver brugt til. Second jeg tror faktisk ikke de kongelige, som er en af de rigeste famiier i verden har nogen interesse i Thaksins formue. Den er for dem ligegydig. Thaksin burde tage hjem, tage sin 2 års straf og derefter få sine resterende penge. Det er da fantastisk at en despot som ham, får så mange positive bemærkninger. Ingen af mine thai bekendte og mange er også fra nordthaiand, og isan hart noget tilovers for ham. Redigeret af natty d. 28/02-2010 06:32 |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 28/02-2010 06:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
Thaksin var dygtig forretningsmand og tjente gode penge før han blev folkevalgt til Premierminister, aldrig tidligere havde en person vundet så overbevisende på demokratisk vis. Men han blev som alle andre for grådig til sidst og det ødelagde alt. Men hans lille svipser var næppe grunden til at han blev væltet...bare en undskyldning for opposionen for at gøre det.. men jeg kunne lide ham, fordi han handlede, modsat så mange andre og han gjorde hvad det passede ham. Han satte også for første gange det fattige isaan på dagsorden..noget de rige bangkok snobber ikke kunne lide... Pt. sidder en dukke på posten som styres af landets rige og magtfulde elite som i endnu højere grad kun tænker på sig selv og egen velstand... jeg ved godt hvem jeg stoler mest på og kan godt forstå hvorfor han har så stor fanskare.. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/02-2010 07:05
|
som min thai venner siger, de der 30 bt sygesikring var allerede planlagt inden han kom til. Jeg stoler ikke på ham over en dørtærskel, Først ville han acceptere dommen, men så ville han ikke. Han er skitzofren og syg. Men jeg kan da godt forstå at der er mange som har et hjerte for ham, men jeg tror det bliver færrer og færre. Alle de´der rally med millioner af deltagere, har gang på gang har vist sig at være fiaskoer, og den næste bliver det også. De fleste thaier ønsker bare at komme videre med livet og tjene til dagen og vejen, |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/02-2010 07:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
JAY, HVOR VED DU tHAKSIN BLEV VALGT PÅ DEMOKRATISK VIS. Når du ved det, kan du faktisk tjene en formue, for ingen andre ved eller tror det. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/02-2010 08:16
|
"Pt. sidder en dukke på posten som styres af landets rige og magtfulde elite som i endnu højere grad kun tænker på sig selv og egen velstand..." Det gør de da sikkert, men var det ikke det samme Thaksin gjorde og gør?, jeg tror ikke en spegepølse på at Thaksin er så demokratisk osv. Han vil da bare have sine penge tilbage og er da ligegad med demokrati. Herregud 2 år i fængsel, og med lidt bestikkelse ude efter ½ hvor galt kan det være. Jo mere han gemmer sig, jo mere gør han sig selv ondt og til grin. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/02-2010 10:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Vandango, du sidder hjemme i kulden og dog ved du alt om Thailand og situationen lige nu. Du har vidt og bredt fortalt at når du ankommer til Thailand så er det første mål Pattaya. Dine første pitstop er danske vandingshuller, som alle her i byen ved er besat af danskere med en "stor" almen viden om Thailand og thaier. Denne viden har de erhvervet gennem årene ved at sidde lårene af hinanden og udveksle sladder, meget få af dem ved kun så meget om Thaialnd at de kan finde vejen hen til den næste danske bar. Ingen eller meget få kan så meget thai at de kan bestille andet en den næste øl på sproget. Og nu er du så også blevet så meget ekspert at du tror du kan tillade dig at fornærme kongehus og regering? Jeg håber da at du ikke en dag bliver stoppet i lufthavnen og bliver knaldet for majestætsfornærmelse. det du skriver i denne tråd er endnu værre end ham der blev idømt 10 år for at male overskæg på et kongebillede. Du ser frem til en fremtid i dette land når din puttehøne giver dig midlerne skriver du. Håber satme hun opdager hvad du står for, inden det er for sent. Du hører ikke hjemme her. PL/JACK D og hvad du nu har kaldt dig selv for gennem tiderne herinde. Havde håbet at du når din nye medicin var begyndt at hjælpe så havde du et mere positivt syn på Thailand og thaier, men det er åbenbart ikke tilfældet. Når du nu er så utilfreds og ved så meget hvorfor bruger du så ikke denne viden i diverse thailandske fora, og ikke bare skjuler dig på en dansk webside. Er der noget du er bange for? Tror du du bliver jaget og forfulgt af onde pollertier? Eller måske drømmer du om at Thaksin læser dine vrøvlehistorier og nedsættende bemærkninger om landet og dets indbyggere at han vil udnævne dig til en stor post når han igen bliver regeringschef, eller det den nye konge du tror og håber han bliver? Prøv dog for en gangs skyld i dit liv at glæde dig over livet i stedet for at sidde der på 16. og smide øldåser efter de små vovser. Godt du snart kan rejse hjem til Viby J. og smide dåser efter muslimer, jeg tror de savner dig. Skeptikeren |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 28/02-2010 10:58
|
|
falang skrev: Så vidt jeg ved har hverken don ø elller riskjær været minister, måske jeg tager fejl , og hvad er det for kroner don ø ha taget , og riskjær- tager sin straf - sidder ikke vræler fra sit gemmested. som en kælling .
thaksin er han værre end alt det der forgår her i lille dk riskjær o g don ø osv DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 28/02-2010 11:11
|
Skeptiker: Jeg er IKKE ekspert, har aldrig hævdet at være det, men jeg forsøger at anvende den smule "common sense" jeg har tilbage, og den siger mig at Thailand ville være bedre tjent med at man havde respekteret at Thaksin blev valgt ved et demokratisk og rimeligt fair og frit valg! Har alle glemt det? Elitens "spin" har været formidabelt professionelt udført, det meste af landet og resten af verden er blevet forført til at betragte Thaksin som den største skurk nogensinde... Det er modsat: De største skurke og slyngler sidder for bordenden nu, og taberne er underklassen og den lavere middelklasse. Mht. mine skriverier så betragter jeg dem ikke som fornærmelser mod nogen, men min borgerlige ret til at ytre mine meninger! Stilen minder egentlig lidt om din: Vred, sur og tvær halvgammel kyniker, ikke? PL |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 28/02-2010 11:18
|
|
[b]PL skrev: Sgu helt ok,udtaler mig ikke så meget om hans evner som politiker , men mener, er han en mand tager han sin straf,i stedet for opføre sig som et lille barn , for alle er enige om at han har overtrådt gældende regler om ejerskab af selskaber som politiker - licitationer - en skurk er en skurk en mand tager sin straf - ellers er han ikke en mand men en kælling
Redigeret af fckguld d. 28/02-2010 11:20 DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 28/02-2010 11:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Skeptikeren skrev: Vandango, du sidder hjemme i kulden og dog ved du alt om Thailand og situationen lige nu. Du har vidt og bredt fortalt at når du ankommer til Thailand så er det første mål Pattaya. Dine første pitstop er danske vandingshuller, som alle her i byen ved er besat af danskere med en "stor" almen viden om Thailand og thaier. Denne viden har de erhvervet gennem årene ved at sidde lårene af hinanden og udveksle sladder, meget få af dem ved kun så meget om Thaialnd at de kan finde vejen hen til den næste danske bar. Ingen eller meget få kan så meget thai at de kan bestille andet en den næste øl på sproget. Og nu er du så også blevet så meget ekspert at du tror du kan tillade dig at fornærme kongehus og regering? Jeg håber da at du ikke en dag bliver stoppet i lufthavnen og bliver knaldet for majestætsfornærmelse. det du skriver i denne tråd er endnu værre end ham der blev idømt 10 år for at male overskæg på et kongebillede. Du ser frem til en fremtid i dette land når din puttehøne giver dig midlerne skriver du. Håber satme hun opdager hvad du står for, inden det er for sent. Du hører ikke hjemme her. PL/JACK D og hvad du nu har kaldt dig selv for gennem tiderne herinde. Havde håbet at du når din nye medicin var begyndt at hjælpe så havde du et mere positivt syn på Thailand og thaier, men det er åbenbart ikke tilfældet. Når du nu er så utilfreds og ved så meget hvorfor bruger du så ikke denne viden i diverse thailandske fora, og ikke bare skjuler dig på en dansk webside. Er der noget du er bange for? Tror du du bliver jaget og forfulgt af onde pollertier? Eller måske drømmer du om at Thaksin læser dine vrøvlehistorier og nedsættende bemærkninger om landet og dets indbyggere at han vil udnævne dig til en stor post når han igen bliver regeringschef, eller det den nye konge du tror og håber han bliver? Prøv dog for en gangs skyld i dit liv at glæde dig over livet i stedet for at sidde der på 16. og smide øldåser efter de små vovser. Godt du snart kan rejse hjem til Viby J. og smide dåser efter muslimer, jeg tror de savner dig. Skeptikeren Her har du da vist lige selv fået lidt for meget Yabba eller sprunget en pille over. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

same old song...