Se indlæg|
Endnu et par spørgsmål om visa.
|
|
| Frederikx |
Lagt på d. 05/03-2010 19:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej alle på dette forum. Jeg har et par spørgsmål omkring visa. Min kæreste har søgt om visa til DK og jeg har fået brev fra US om at stille garanti, så langt så godt. Spørgsmål: De 40.000baht hun skulle vise at hun havde på kontoen på ambassaden skal de stadig stå i banken ved afhentning af visa eller ved indrejse i DK. Bliver det kontroleret i CPH? Er det muligt for mig at lave en forsikring til hende eller er det bedre hun klarer det selv. Hun har ikke internet. Jeg håber i kan hjælpe. Det har været oppe og vende flere gange, men nu kan jeg ikke finde præcis disse svar. Med håb om et snarligt forår FrederikX |
|
|
|
| helgegedser |
Lagt på d. 06/03-2010 00:26
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
Ja, de 40.000 Baht skal stå på hendes konto, når hun henter visa'et. Derefter kan hun godt hæve dem. Og, ja det er bedre at hun laver forsikring selv. Ihvertfald billigere. Hun kan tegne en forsikring for 3 mdr. for under 3.000 Baht. MVH |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/03-2010 03:45
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Paskontrollen i Danmark kan også bede om at se de 40.000, om end det sker sjældent. Faktisk har ganske mange lande, herunder både Thailand og Danmark, en lov om, at man skal have et minimumsbeløb ved indrejse, hvilket derfor kan blive tjekket af paskontrollen ved indrejse. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/03-2010 07:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
men hvordan sker dette rent praktisk? lad os nu sige at pengene står på hendes konto, for de forventer vel ikke man render rundt med 40.000 bath i kontanter? hvordan skal de så få lavet et saldo tjek på hendes konto? Det er jo netop derfor ambassaden skal have en kopi af hendes bankbog, for at tjekke hun har de penge. At de så bliver hævet bagefter og brugt til billet/forsikring er en helt anden sag ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 06/03-2010 08:02
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
De 40.000 Baht, flybillet og forsikring skal vises på en og samme tid, så de kan derfor ikke bruges til forsikring og billet. Beløbet kan som Robert siger kræves vist ved indrejse og man kan blive afvist dersom beløbet ikke er til stede.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/03-2010 08:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
clydehaumann skrev: hentet De 40.000 Baht, flybillet og forsikring skal vises på en og samme tid, så de kan derfor ikke bruges til forsikring og billet. Beløbet kan som Robert siger kræves vist ved indrejse og man kan blive afvist dersom beløbet ikke er til stede. ja de ting skal vises ved afhentning af visum. mit spørgsmål er stadigt hvordan paskontrollen eller hvem der nu tjekker om folk har nok penge når de rejser ind i landet rent faktisk har mulighed for at tjekke op på det. og nej clyde, du skal ikke have en flybillet i hånden når du henter dit visa, derfor kan du sagtens hæve de 40.000 bath og bruge dem på billetten efter du har afhentet dit visa |
|
|
|
| Brasmus |
Lagt på d. 06/03-2010 10:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
Ezal skrev: og nej clyde, du skal ikke have en flybillet i hånden når du henter dit visa, derfor kan du sagtens hæve de 40.000 bath og bruge dem på billetten efter du har afhentet dit visa Hvornår er reglerne blevet ændret? Iflg. Ambassadens hjemmeside skal der forevises returbillet samt rejseforsikrings police ved afhentning af visa. |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 06/03-2010 10:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
er også sikker på at man skal fremvise gyldig returbillet og sygeforsikring når visa afhentes.... derimod kan jeg ingen steder finde belæg for at man skal have 40000 bath stående på sin konto.. Jeg har i hvet fald ikke læst det på nogen officielle danske hjemmesider, ligesom jeg heller ikke mener at det står i vejledningen når man skal hente visa i bkk. livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 06/03-2010 10:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Hun kommer på næste lørdag så informationerne her er up to date : Ved ansøgning : Thai ID Pas Invitation fra mig Ved afhentning : Gyldig returbillet Forsikring Pas Thai ID Og ikke mindst rejsepenge (bankbogs udskrift) ud fra de dage hun er her, i vores tilfælde 75 dage = 30000 Bath. Så jo 90 dage = 40000 bath. Ydremere kan man i sjældne tilfælde blive afkrævet at vise disse penge hos paskontrollen i Danmark. Glæder mig til lørdag. mvh savarden |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 06/03-2010 11:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
larsmand skrev: er også sikker på at man skal fremvise gyldig returbillet og sygeforsikring når visa afhentes.... derimod kan jeg ingen steder finde belæg for at man skal have 40000 bath stående på sin konto.. Jeg har i hvet fald ikke læst det på nogen officielle danske hjemmesider, ligesom jeg heller ikke mener at det står i vejledningen når man skal hente visa i bkk. DANMARK Det følger af den danske udlændingelov, at en udlænding ved indrejsen skal være i besiddelse af de nødvendige midler til sit underhold og til hjemrejsen. Vurderingen heraf beror i hvert enkelt tilfælde på et konkret skøn, der udøves af indrejsekontrollen ud fra udlændingens økonomiske forhold sammenholdt med oplysninger vedrørende udlændingens muligheder for logi og hjemrejse. Til brug for vurderingen af, om en udlænding er i besiddelse af de nødvendige midler til sit underhold, er der administrativt fastsat et beløb, der som udgangspunkt skal udgøre 350 kr. pr. døgn. Dette beløb skal den pågældende udlænding råde over. Endvidere skal udlændingen kunne bevise, at vedkommende har de nødvendige midler til hjemrejsen f.eks. i form af en returbillet. Link.. [url]http://209.85.129.132/search?q=cache r6WGB1vHlgJ:www.udi.no/upload/Rundskriv/2007/Praktisk%2520h%C3%A5ndbok%2520-%2520vedlegg%252025-c.doc+turist+mindste+bel%C3%B8b+indrejse+danmark&cd=14&hl=da&ct=clnk&gl=dk&lr=lang_da[/url]
Redigeret af sabai sabai d. 06/03-2010 11:10 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/03-2010 11:32
|
sabai sabai skrev: larsmand skrev: er også sikker på at man skal fremvise gyldig returbillet og sygeforsikring når visa afhentes.... derimod kan jeg ingen steder finde belæg for at man skal have 40000 bath stående på sin konto.. Jeg har i hvet fald ikke læst det på nogen officielle danske hjemmesider, ligesom jeg heller ikke mener at det står i vejledningen når man skal hente visa i bkk. DANMARK Det følger af den danske udlændingelov, at en udlænding ved indrejsen skal være i besiddelse af de nødvendige midler til sit underhold og til hjemrejsen. Vurderingen heraf beror i hvert enkelt tilfælde på et konkret skøn, der udøves af indrejsekontrollen ud fra udlændingens økonomiske forhold sammenholdt med oplysninger vedrørende udlændingens muligheder for logi og hjemrejse. Til brug for vurderingen af, om en udlænding er i besiddelse af de nødvendige midler til sit underhold, er der administrativt fastsat et beløb, der som udgangspunkt skal udgøre 350 kr. pr. døgn. Dette beløb skal den pågældende udlænding råde over. Endvidere skal udlændingen kunne bevise, at vedkommende har de nødvendige midler til hjemrejsen f.eks. i form af en returbillet. Link.. [url]http://209.85.129.132/search?q=cache r6WGB1vHlgJ:www.udi.no/upload/Rundskriv/2007/Praktisk%2520h%C3%A5ndbok%2520-%2520vedlegg%252025-c.doc+turist+mindste+bel%C3%B8b+indrejse+danmark&cd=14&hl=da&ct=clnk&gl=dk&lr=lang_da[/url]Det er korrekt, at det er 350 kr. per dag, men eftersom det vurderes, at det er et urealistisk beløb for en Thai, især når personen er inviteret, så kræver ambassaden og paskontrollen blot 40.000 baht. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 06/03-2010 11:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
En række forskellige rejseforsikringer, der kan købes online; http://www.thaitr.../index.asp One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| Frederikx |
Lagt på d. 06/03-2010 16:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej alle. Tak for et fyldestgørende svar og en hurtig lille debat. Better safe than sorry. Jeg tror vi satser på at de står på kontoen ved indrejse. Tak for hjælpen! FX |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 07/03-2010 01:11
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
til trods for jeres udsagn så er det mig bekendt når man ANSØGER om visa at man evt. skal fremvise dokumentation for egne midler som thai... Når visa først er tildelt er det min faste overbevisning at alle ting er som de skal være og man skal kun på ambassaden når visa afhentes medbringe en returbillet samt rejseforsikring. Når det er sagt så er det hvis man er inviteret på besøg hos sin danske kæreste og han har underskrevet erklæringen om at han vil afholde alle omkostninger til underhold mm. for sin thai kæreste og han ydermere stiller garanti vist aldrig i danmarkshistorien sket at myndighederne ved indrejse til danmark har anmodet om at se nogen midler overhovedet.. Skulle det meget mod forventning ske, så er jeg sikker på at danskeren der står ved udgangen og venter på sin kæreste blot vil blive bedt om at fremvise sit dankort... Men som skrevet så har jeg ikke kunnet læse om at det nogensinde er sket. Kan også tilføje at min kone som kommer her i næste uge på visa heller ikke på noget tidspunkt er blevet bedt om at fremvise nogen penge eller andet. Nu er det danske politi jo også gjort af mennesker, så frygt nu ikke det lille problem.. Denne tekst er sakset fra dk amb i bkk: A RETURN TICKET AND PROOF OF TRAVEL MEDICAL INSURANCE SHOULD BE SHOWN TO THE EMBASSY WHEN PICKING UP THE VISA. livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 07/03-2010 02:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Min kæreste skulle fremvise kontoudtog med min 40000 baht da hun hentede sit visa i 2008!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/03-2010 10:32
|
larsmand skrev: til trods for jeres udsagn så er det mig bekendt når man ANSØGER om visa at man evt. skal fremvise dokumentation for egne midler som thai... Når visa først er tildelt er det min faste overbevisning at alle ting er som de skal være og man skal kun på ambassaden når visa afhentes medbringe en returbillet samt rejseforsikring. Når det er sagt så er det hvis man er inviteret på besøg hos sin danske kæreste og han har underskrevet erklæringen om at han vil afholde alle omkostninger til underhold mm. for sin thai kæreste og han ydermere stiller garanti vist aldrig i danmarkshistorien sket at myndighederne ved indrejse til danmark har anmodet om at se nogen midler overhovedet.. Skulle det meget mod forventning ske, så er jeg sikker på at danskeren der står ved udgangen og venter på sin kæreste blot vil blive bedt om at fremvise sit dankort... Men som skrevet så har jeg ikke kunnet læse om at det nogensinde er sket. Kan også tilføje at min kone som kommer her i næste uge på visa heller ikke på noget tidspunkt er blevet bedt om at fremvise nogen penge eller andet. Nu er det danske politi jo også gjort af mennesker, så frygt nu ikke det lille problem.. Denne tekst er sakset fra dk amb i bkk: A RETURN TICKET AND PROOF OF TRAVEL MEDICAL INSURANCE SHOULD BE SHOWN TO THE EMBASSY WHEN PICKING UP THE VISA. Hej larsmand, Jeg kan ikke benægte, hvad ambassaden skriver på hjemmesiden, men folk plejer at blive bedt om at skulle vise 40.000, når de henter deres besøgsvisum. Natuligvis kan det jo ske, at de har lavet loven om? Stoppes man i lufthavnen i Danmark, så nytter det ikke noget, at manden står udenfor - hun skal selv have pengene. Men jo, det sker nok yderst sjældent, at de tjekker det, og jeg ved ikke, hvordan de vil tjekke det. Det bedste er nok at have dem i banken og så kunne hæve dem med sit Visa Electron. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 07/03-2010 12:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Der er faktisk tale om en lempelse, når den Thailandske statsborger idag, kun skal fremvise 40000 thaibaht, ved ansøgning om visum. Selvfølgelig er der også tale om garanti fra en Dansk statsborger ydermere. Men for Thailændingens part, kunne de faktisk blive afkrævet at fremvise 1000 dkr pr. dag indtil den bookede hjemrejsedato, det var så den gang for snart 20 år siden, hvor de til gengæld bare kunne rejse til Danmark, bare de havde en returbillet og de nævnte midler og altså ingen visum!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

r6WGB1vHlgJ:www.udi.no/upload/Rundskriv/2007/Praktisk%2520h%C3%A5ndbok%2520-%2520vedlegg%252025-c.doc+turist+mindste+bel%C3%B8b+indrejse+danmark&cd=14&hl=da&ct=clnk&gl=dk&lr=lang_da[/url]