Se indlæg
 Udskriv debat
Damen til DK, Hjælp til visum.
MadsEJ
Hej alle.

Ja, så nærmer tiden sig, hvor jeg gerne vil have kæresten en tur til Dk.
Jeg er meget spændt, selvom der dog stadig er et godt stykke tid til at det kan lade sig gøre. Smile
I den forbindelse har jeg lidt spørgsmål som jeg håber jeg kan få svar på herinde..

Here It goes:

Skal fly billet være købt, og fremvises når hun første gang tager til BKK og ansøger om visum ? Skal det evt. være en åben billet ? Eller kan man vente til man har fået "ja" fra ambassaden, og så købe billet og derefter få skrevet dato på visum ? (og hvis det er helt hen i vejret, hvornår pokker skal den så købes?Smile)

Skal det beløb (40.000Thb mener jeg det er) være indsat på min kærestes konto når hun ansøger om visum i BKK, eller er dette først senere- og hvornår så ?

Den bank garanti der højst sansynligt skal stilles, hvornår i forløbet kan man forvente at det skal fremvises ?

Jeg har udprintet papirene "ansøgning om schengen visa" og "supplerende oplysnings-blanket" inde på nyidanmark.dk- Kan jeg udfylde dem for min kæreste, da jeg ikke tror hun kan læse og forstå ret meget af hvad der står ?

Sådan som jeg har forstået det, skal jeg så sende disse papirer + invitation fra mig, med tilhørende oplysninger (cpr nr, adresse osv.), til damen som tager til ambassaden i Bkk med udfyldte papirer, pas og foto (evt bank oplysninger?) Aflevere disse og hvad der ellers skal gøres.. Herefter skal jeg modtage et spørge skema fra Bkk, som skal udfyldes og sendes tilbage til Bkk, hvorefter der går op til 3 måneder før vi hører "ja" eller "nej"?

-Ja måske et lidt langt indlæg for så lidt, men jeg vil gerne have det bliver gjort ordentligt, og håber jeg kan få svar på mine spørgsmål.
På forhånd tak Smile
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

hugoboerge
Hun skal vise at hun har billet. Hun skal ogsaa tegne en rejseforsikring som skal vises paa ambassaden. Ved afhentning af visum skal hun ligeledes vise bankbog uptodate. Visum gives ifoelge billet og ikke een dag udover afrejsedato fra Danmark, saa hvis flyet er forsinket ??????

John
Har lige søgt og fået turistvisa til min papdatter.

Du skal IKKE købe flybillet eller forsikring før Ambassaden beder dig om det.
Hun havde over 40.000 i banken da hun søgte, så jeg er ikke sikker på hvornår de skal være der.
En evt. banggaranti er sidst i forløbet, og Udlændinge service skal nok bede dig om at fremskaffe den.
Jeg udfyldte alle papirene og sendte til min papdatter, hun afleverede dem på Ambassaden.

Vi er ikke blevet afkræver bankgaranti, og vi fik "go" til at købe flybillet og forsikring efter ca. 1 uge.

Det skal lige siges at vi søgte på ambassaden, så vidt jeg har forstået skal ansøgningen idag indleveres og behandles af et privat firma.
God fornøjelse.
Redigeret af John d. 14/03-2010 13:26
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Hej Mads

For en sikkerheds skyld skal pengene stå på hendes konto fra første kontakt til indrejse i Danmark.

Det er da bare en greb i lommen på en "rig" morsingboWink
Redigeret af d. 14/03-2010 13:34

hugoboerge skrev:
Hun skal vise at hun har billet. Hun skal ogsaa tegne en rejseforsikring som skal vises paa ambassaden. Ved afhentning af visum skal hun ligeledes vise bankbog uptodate. Visum gives ifoelge billet og ikke een dag udover afrejsedato fra Danmark, saa hvis flyet er forsinket ??????

Lad være med at rådgive folk om noget du åbenlyst ikke har forstand på... i værste tilfælde kan det jo komme ham til at koste en mindre formue!

Kig her, der står alt beskrevet, med de nyeste opdaterede regler: http://www.ambban...ices/Visa/
Redigeret af d. 14/03-2010 14:03

hugoboerge
TAK FOR SANGEN, MEN PROEV LIGE AT LAESE HER OG LAES HVAD JEG SKREV. BILLET, FORSIKRING, BANKBOG OG DET MENER JEG OGSAA STAAR NEDENFOR. MEN MADSEJ SOM SOEGER KAN VEL OGSAA LAESE ?

The applicant should submit the following documents when applying for a TOURIST visa:

■1 application form and 1 supplementary form duly filled in and signed by the applicant. Please complete the form in capital letters using blue or black ink.
■1 new colour photo (3.5 x 4.5 cm, the face must be 70 to 80 % of the photo, NO dark background).
■Passport, valid at least 3 months beyond the applicant's return to Thailand.
■Letter of employment or company registration.
■Confirmed hotel reservation for all Schengen countries to be visited.
■An itinerary for the tourist visit (sightseeing schedule etc.)
■Proof of adequate financial means (bank statement and bank book, copy of bank book or bank guarantee).
■Copy of passport data page and copies of previous Schengen visa.
■Confirmed booking (return ticket)*.

* A RETURN TICKET AND PROOF OF TRAVEL MEDICAL SHOULD BE SHOWN TO THE EMBASSY WHEN PICKING UP THE VISA. THE EMBASSY STRONGLY ADVISES ALL APPLICANTS NOT TO BUY THEIR TICKET BEFORE THE EMBASSY HAS CONFIRMED THAT THEIR VISA WILL BE ISSUED.

Robert Kronberg
(An)søg og du skal finde finde - send ansøgningen, og så vil ambassaden, herunder det private firma, svare, hvad der mangler og senere skal vises.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
lols
hugoboerge, du henviser til reglerne om turist visum.

Jeg tror, at Mads søger under reglerne for kærester og de er lidt anderledes.

De regler er her: http://www.ambban...irlfriend/

På den side er der også en ganske glimrende tjekliste. Følg den og det skulle virke.

Flybillet: Skal vises ved afhentning af visum.
Sygeforsikring: Skal vises ved afhentning af visum.

Du skriver datoer for turen på visumansøgningen og skal så senere sørge for at flybilletten er indenfor den periode.

Prøv at få mest muligt med første gang. Ja helst det hele. Ellers tager det bare længere tid at skulle fremskaffe det ekstra og forsinkelse i ekspeditionen.

Der skal ikke søges hos ambassaden, men et privat firma som andre også skriver.

Prøv at søg lidt omkring på ambassadens hjemmeside i linket ovenfor.

Inger og Kim
vil saa lige sige at vi har lige faaet visa KOEB IKKE BILETTEN FOER DE HAR BEDT DIG OM DET . det firma i beskriver som privat er den danske ambasades kontor og bestyres af en dansk pige ved navn Lise og hun er ansat af den danske ambasade .
det du skal soege om er kaerste eller boyfreind formularen .
du ufdfylder den og har de papirer med der staar beskrevet i ansoegningen og saa siger den dame til din dame i skranken hvad det koster og der betaler du for 3 sms er et naar din ansoegning overgives til den danske ambasade et naar dit pas sendes retur til dig og den sidste sms kommer fra afhentnings adressen .
den rejse forsikring skal lyde paa 1,5 milion og koster 1700 bhat for ferie perioden.
der skal ikke bestilles tid mere fra den 15 feb du moeder bare med din ansoegning.
hvis alt er iorden tager din ansoegning kun ca 14 dage det gjorder vores.
men brug bankbogen saa de kan se at det ikke kun lige er nogle penge der lige er sat ind 3 dage foer din ansoegning .
tilbage til lise hun er rigtig god at snakke med telefon tid mandag til torsdag fra kl 13 til 15
hvis du vil vide mere saa er du velkommen til at skrive en mail til mig ogsaa hvis din pige vil snakke med min kone der for foerste gang skal ud af th det gik som smurt alt var iorden foerste gang paa naer biletten og forsikringen dem faxede vi saa bare der op
og visaet er i hus vi rejser til dk over istanbul den 27 maj
og rejse feberen er sat ind LOL LOL
hilsen til alle her paa dk-th webside

Shock

Lung Yao
Hugobørge,
Desvære er du selv skyld for "opsangen" fra Ezal.
MadsEJ skrev Klart og Tydeligt:
Skal fly billet være købt, og fremvises når hun første gang tager til BKK og ansøger om visum ?

Imens du svarer vedr. afhentning af VISA,
color=#ff0000]■Confirmed booking (return ticket)*.[[/color]
*A RETURN TICKET AND PROOF OF TRAVEL MEDICAL SHOULD BE SHOWN TO THE EMBASSY WHEN PICKING UP THE VISA. THE EMBASSY STRONGLY ADVISES ALL APPLICANTS NOT TO BUY THEIR TICKET BEFORE THE EMBASSY HAS CONFIRMED THAT THEIR VISA WILL BE ISSUED
.
Confirmed booking (return ticket)*.= billet bestilling eller reservation, behøves ikke at være købt(i tilfælde af afslag).
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

John
Inger og Kim skrev:
det firma i beskriver som privat er den danske ambasades kontor og bestyres af en dansk pige ved navn Lise og hun er ansat af den danske ambasade .

Det er så ikke helt rigtigt, Det er udliciteret så nu er det hos det private firma http://www.vfsglo... at visa ansøgningen skal indleveres, mener det er fra 15/2-2010.

Fra Ambassadens hjemmeside
VISA APPOINTMENT
The Embassy has commissioned VFS Global Private Ltd. to operate the Danish Visa Application Centre in Bangkok. Applications for residence and work permit can be submitted without prior appointment Monday to Friday from 8.00 - 12.00 am and from 1.00 - 3.00 pm at this address:

Danish Visa Application Centre
Unit 4, 8th Floor
Amarin Tower, no. 496-502
Ploenchit Road
Lumpini, Pathumwan
Bangkok 10330

Visa applications, stay and work permits, pick-up of visa/stay permit/work permit should, as a general rule, be submitted/go through the Danish Visa Application Centre:

VFS Helpline number: +66 (0) 2 2520865

VFS Helpline e-mail:

VFS Website: www.vfsglobal-den...

For general inquiries about visa, please contact the Royal Danish Embassy on telephone number 02 343 1100 and press 1 for visa

Monday - Thursday: 1.00-3.00 pm.

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
MadsEJ
Hej igen Smile

Jeg takker rigtig mange gange for alle svarene..
Nu kom jeg ihvertfald meget tættere på målet.

Lige en ting som jeg vist har fået galt i halsen..
Er den ansøgning man bruger og henter fra
http://www.nyidan...soeger.htm
den samme som den ansøgning som når vi snakker "bare" kærester, og man ikke er gift ?
Og kan der være forskel på behandlings tiden af visummet når man ikke er gift ?

Min kæreste er over 24, jeg er under.. Vil dette have nogen ting at sige ? (bare for at være på den sikre sideSmile)

Mvh. MadsEJ

selve ansøgnings processen er præcis den samme, samme informationer de skal bruge. eneste forskel ligger i at når i er gift skal man ikke stille depositum.

ang behandlingstid, så vil første gang hun skal have schengen visum altid tage lang tid da det næsten sikkert skal ind over udlændingeservice. til gengæld kan i håbe på hun får visum inden for et par uger anden gang hun skal herop Smile

Alder betyder intet mht afslag eller behandlingstid, det burde det ikke.

men du skal nok forvente en laaaang tids venten inden de kommer med et ja. opfylder i diverse krav burde de ikke kunne afvise hende. til gengæld kan i glæde jer over det er sommer og dejligt vejr når hun lander i københavn Smile

håber for det bedste for jer begge 2!

MadsEJ
1000 tak for svarene Smile

Det hjalp rigtig meget!

Mvh. MadsEJ

Spring til debat: