Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Efter man er gift, hvad gør jeg så
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 16/01-2010 20:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
hfb skrev: TG950 skrev: nu ved jeg ikke hvor din kommende kone bor i TH, men hvis hun F.eks bor i BKK så vil jeg anbefale Thai Integration ApS ............dersom hun skal få en del vente tid inden FS bliver genemført. Øøøø vil du ikke uddybe hvad de kan hjælpe med som man ikke selv kan klare? Vi har bare fulgt nyidanmark og ambassadens hjemmesider slagvisk. De gange vi har besøgt "Ministeriet for udenlandske affærer", eller hvad det nu hedder, har vi altid sagt pænt nej tak til alle de der vil "hjælpe" da det eneste de tænker på er deres egen pengepung. Jeg er rimlig sikker på at "keniko" har check på de ting de har behov for.. Så hvorfor begynde at gøre ham usikker? Tingene er slet ikke så svære som det først lige lyder til. Men hvis man gør sit forarbejde godt er det slet ikke så svært..... ![]() prøver absolut ikke at gøre "keniko" usikker, prøver bare at fortælle ham at mange danske Thai koner har brugt Thai Integration i BKK, og det enda til den gode side, at du så syntes at det er en penge grisk organisation, ja det må stå for din egen regning. P.S. at " ægteskab uden grænser" er en glimmerende organisation, vil jeg gerne give dig medhold i. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 17/01-2010 01:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Hej med jer.... Der er absolut ingen der gør mig usikker .Jeg er meget glad for den hjælp og de gode råd jeg kan få fra dette forum. Selvfølgelig skal der være plads til lidt "ironi" og spas eller mobberi. Men atter engang tak for hjælpen. Stor ros til alle for hurtig og yderst hjælpsom feed-back .Tak Kenth Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 17/01-2010 03:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Kan kun anbefale Dansk-Thai integration! Det er de sødeste mennesker, og de hjælper med alt! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 17/01-2010 11:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
kan se at [url]www.thaiintegration.info[/url] side ikke er oppe at køre endnu, håber snart at de får den ordnet. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/01-2010 14:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Den kommer nok op igen ![]() |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 27/01-2010 20:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Meget interressant læsning - mange gode råd - så derfor vil jeg da også gerne have et par stykker![]() Jeg mødte min kæreste her i DK i oktober - hun var på turistvisa via Holland - hun tog hjem i November. Hun kommer igen i April via Hollandsk turistvisa. Hvis vi bliver gift her - fex i maj - kan vi så søge FS og hun kan blive her indtil det er afgjort ? Hvis hun så får ophold - skal der så stilles garanti ? Såvidt jeg kan læse mig frem til - skal man ikke stille garanti hvis man er gift - eller er jeg helt ude i hampen. Jeg er med på at hun ikke må arbejde etc. medens vi venter på FS. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 28/01-2010 06:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Du skal stille garanti hvis i får FS og hun flytter til DK, der er nogle særregler, feks hvis du har børn! Men normalt skal der stilles garanti! Der hvor der ikke skal stilles garanti som ægtepar/gifte, er på turistvisa! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 28/01-2010 08:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
DKPete skrev: ...... Hvis vi bliver gift her - fex i maj - kan vi så søge FS og hun kan blive her indtil det er afgjort ? Hvis hun så får ophold - skal der så stilles garanti ? Såvidt jeg kan læse mig frem til - skal man ikke stille garanti hvis man er gift - eller er jeg helt ude i hampen. ..... Sandsynligvis blander du 2 ting sammen. Den garanti der skal gives med FS er ikke den samme garanti som hvis du søger besøgsvisa el.lign. Du kan læse mere om garantien her: http://www.nyidan...kerhed.htm Her kan du bl.a. læse om du skal stille garanti: http://www.nyidan...aeller.htm Jeg vil opfordre dig til at studere disse to hjemmesider meget: http://www.nyidan... http://www.aegtes...aenser.dk/ (se også deres forum der er mange gode ting der bliver svaret på) ![]() |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 28/01-2010 10:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Kan kun anbefale Dansk-Thai integration! Der er nogle problemer med deres side og måske skal ha en ny. Ellers er det en seriøs, dygtig og søde folk der står bag. De hjælper med undervisning i dansk, integration, beboelse til kursisterne, papirer arbejde, stempler, oversætninger og bestille tid på ambassaden, til meget lave beløb. Da vi havde brug for dem sidst, da vi skulle ha børene her op. var det dejlig nem, vi gav dem bare de nødvendig dokumenter til dem og så tog vi til Buriram. Da vi kom til Bangkok igen var alle papirer færdig og oversat og forældremyndighed bleven ordnet og vi kunne gå på armbasen samme dag. Da vi kommer til Danmark finder jeg ud af at min kone fik en regning på kun 1500 Bath !! Da vi blev gift i Bangkok prøvet vi selv at stå for det admastrive og sikke en gang bøvl, tidsspild i vente tid og taxa kørsel og korrupte ansatte vi mødte. En ekstra bonus, da min kone gik på skole og boede på den pension, er hun har fået en fantastisk netværk her hjemme i DK og det har være godt for hende, at kende nogle her i DK mens alt var nyt, hun kan bare ringe eller tage over til dem, godt at kender nogen fra dag et. Du kan kontakte mrs-martin rasmusen her på siden, for info han er i DK. Redigeret af bruno d. 28/01-2010 10:04 |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 28/01-2010 10:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
jesperfrb skrev: Du skal stille garanti hvis i får FS og hun flytter til DK, der er nogle særregler, feks hvis du har børn! Men normalt skal der stilles garanti! Der hvor der ikke skal stilles garanti som ægtepar/gifte, er på turistvisa! Skal jeg forstå det således, at når jeg bliver gift i Thailand, kan min kone tage med til DK på turistvisum, uden jeg skal stille garanti?.. Og isåfald, kan hun f.eks rejse med mig hjem?? Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 28/01-2010 10:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
keniko skrev: ... Skal jeg forstå det således, at når jeg bliver gift i Thailand, kan min kone tage med til DK på turistvisum, uden jeg skal stille garanti?.. Og isåfald, kan hun f.eks rejse med mig hjem?? Mvh K. Den garanti der skal gives med FS er ikke den samme garanti som hvis du søger besøgsvisa el.lign. Hvis I er gift skal du ikke stille besøgs-garanti. Men du slipper ikke for garanti vedr. FS. (se venligst mine link i mit forgående indlæg) ![]() Søgning om besøgsvisa kan tage lang tid. Så jeg tvivler meget på du kan tage hende med hjem lige efter i er blevet gift i Thailand.
Redigeret af hfb d. 28/01-2010 10:49 |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 28/01-2010 12:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Tak til alle for hurtige svar. Godt nok utroligt så snørklet myndighederne kan få lavet tingene. DK-Thai int. i BKK lyder som rigtigt godt. Men nu regner vi med at blive gift medens hun er i DK på Schengen Visa & så samtidig søge FS herfra - som - såvidt jeg da forstår - at man sagtens kan - man må bare ikke arbejde eller gå i skole så længe man er på procesuelt ophold. Correct me if Im wrong . Da det er et Schengen visa (søster i Holland) går jeg ud fra at US nok skal være der for at opkræve hos mig når vi har indsendt FS ![]() |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 28/01-2010 13:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Da jeg så overskriften, tænkte jeg.. Hold hende i kort snor.. ![]() Så slutter mangen en glæde som var der før I blev gift.. ![]() Nå, bare et sidespring... |
|
|
|
| Jadzia Dax |
Lagt på d. 15/03-2010 06:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Kunne faktisk også godt tænke mig at vide om man mister sin "besøgsgarenti" når man bliver gift med sin kæreste her i DK, når hun er på Turistvisum? Eller er det blevet ændret? |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 15/03-2010 07:24
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Du mister ikke garantien hvis i bliver gift, og hun retunerer til Thailand. Der hvor der er tale om at kunne miste garantien er hvis hun ikke rejser tilbage til thailand, og i søger familiesammenføring mens hun er her på et turistvisa. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 15/03-2010 12:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
http://dansk-thai...ad_id=9901 ![]() |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. Da det er et Schengen visa (søster i Holland) går jeg ud fra at US nok skal være der for at opkræve hos mig når vi har indsendt FS