Se indlæg
 Udskriv debat
flyve med SAS!
Baht-man
i disse krise tider hvos SAS har stort underskud og vil spare osv.
er det5 så trygt at bestille billet og fylve med dem til Bangkok?!
hvordan er servicen og skal man selv beatle for evt. drikkevarer osv.?

ser frem til svar.. :- !

natty
Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle være trygt at bestille billet med SAS. SAS er trods alt ejet af de tre nordiske regeringer og Wallenberg familien i Sverige. Så jeg tror ikke du vil blive ladt i stikken, hvis de må aflyse nogle ruter, eller går rabundus, men du vil blive ombooket til en anden afgang eller flyselskab. Hvis du er bekymret kan du jo altid købe din rejse på kreditkort, altså ikke dankort, eller tegne en konkursforsikring på 20 kr. I begge tilfælde vil du få dine penge tilbage.
Servicen? tjah, de flyver med ret nye fly med tv i hvert sæde, der er spil, film at vælge imellem osv. Du kan se fra et kamera, når flyet letter og lander. Synes selv det er ret sejt.
Sæderne er okay med "vinger". Det har de ikke på Thai. Mange bruger dem ikke, men de hjælper mig til at få en bedre søvn.
Der er en ret "at vælge" imellem. Der bliver serveret vil og øl gratis til maden. Hvis du vil have mere alkohol skal det købes. Softdrinks er dog gratis på hele turen.
Det er deres regler for økonomiklasse, men nogen gange er det anderledes. Sidst jeg fløj BKK-CPH i december, var der to retter at vælge imellem, og da jeg gik ned i galliet for at få mere vin og rakte mit kreditkort frem for at betale, fik jeg at vide at jeg ikke skulle betale, for at få mere, på denne flyvning. På udturen skulle jeg betale, så jeg tror ikke det har noget med sølvstatus at gøre.
Alt i alt et okay selskab. Selvom jeg er stor tilhænger af mere gratis rødvin og brandy til at falde i søvn på, er det nu også rart at man slipper for medpassagerer som går "amok" i de "gratis varer" efter maden.

servicen er i top, men de er jo også dyrest, og de lukker ikke i løbet af de næste 6 måneder, men tvivler på at de findes om 5-10 år

SAS til bangkok 4695 kroner.
Salgsperiode
11. marts - 22. marts 2010

Rejseperiode
1. maj - 18. juni 2010

http://www.sas.dk...USA-Asien/

Big-Viking
Jeg personligt tror ikke at SAS nogensinde lukker. Service er god. De har forbedret sig gennem de sidste par år. Jeg betaler aldrig får mine drikkevarer hos SAS..

natty
Big-Viking skrev:
Jeg personligt tror ikke at SAS nogensinde lukker. Service er god. De har forbedret sig gennem de sidste par år. Jeg betaler aldrig får mine drikkevarer hos SAS..

http://www.sas.dk...ruter/Mad/

"Economy
På dagflyvninger serverer vi cocktails og kolde snacks før middagen, (gælder ikke CPH-BKK-CPH, som er en natflyvning, Natty), ligesom du kan bede om en drink til maden*. Vi serverer en tre-retters menu bestående af en salat, et varmt måltid, frisk brød og dessert. The og kaffe serveres herefter, kan købes cognac og likør hvis dette ønskes.

Kabinepersonalet vil komme rundt og tilbyde vand og snacks, og du er altid velkommen til at bede om juice, vand, snacks og sandwiches – afhængig af flyvetiden.

Inden landing serveres der morgenmad på natflyvninger, og et afkølet måltid på dagflyvninger.

Alkoholiske drikke på Economy
Alkoholiske drikke kan købes om bord interkontinentale flyvninger. Ikke-alkoholiske drikke serveres stadig under hele flyveturen, og du vil kunne vælge en alkoholisk drink til maden*

*Gælder ikke champagne"

Det kan jo være at meget afhænger af besætningen.

Fido
bkk skrev:
servicen er i top ........

Rolll LOL LOL
rol
One man's ceiling is another man's floor

Big-Viking
natty skrev:
Big-Viking skrev:

http://www.sas.dk...ruter/Mad/

"Economy
På dagflyvninger serverer vi cocktails og kolde snacks før middagen, (gælder ikke CPH-BKK-CPH, som er en natflyvning, Natty), ligesom du kan bede om en drink til maden*. Vi serverer en tre-retters menu bestående af en salat, et varmt måltid, frisk brød og dessert. The og kaffe serveres herefter, kan købes cognac og likør hvis dette ønskes.

Kabinepersonalet vil komme rundt og tilbyde vand og snacks, og du er altid velkommen til at bede om juice, vand, snacks og sandwiches – afhængig af flyvetiden.

Inden landing serveres der morgenmad på natflyvninger, og et afkølet måltid på dagflyvninger.

Alkoholiske drikke på Economy
Alkoholiske drikke kan købes om bord interkontinentale flyvninger. Ikke-alkoholiske drikke serveres stadig under hele flyveturen, og du vil kunne vælge en alkoholisk drink til maden*

*Gælder ikke champagne"

Det kan jo være at meget afhænger af besætningen.

Eller klassen man sidder på under flyvningen..Cheers

natty
"Eller klassen man sidder på under flyvningen.."

Selvfølgelig, det kunne jeg jo godt lige have regnet ud eller not. Når der i det første indlæg bliver spurgt om man selv skal betale for drikkevarer på SAS, er det da underforstået at der tales om økonomiklase. Vi ved sgu da godt at man ikke betaler for noget på economy plus og business. Derfor var din bemærkning således lettere misvisende. men nok om det.Cool

PL
Flyver aldrig SAS, har ikke gjort i årevis.

Stewardesserne opfører sig sgu' som gamle aflagte overlærerinder - sure, tvære, vrantne og halvgamle.

De eneste gode skår er vel egentlig kun de bøsse-stewards som SAS altid har haft i læssevis!

Service med et smil er ikke-eksisterende, ja, man fornemmer egentlig kun at være til besvær som passager.Frown

Det er et selskab der HAR oplevet sin storhedstid, og desværre formår hverken ledelse eller medarbejdere at omstille sig til nye tider.

Arrogancen fra monopol-dagene gennemsyrer stadigvæk hele organisationen, hvilket er hovedårsagen til SAS's nedtur, og sandsynlige lukning indenfor ganske få år.

PL

Big-Viking
Hvori i ligge det misvisende i at sige at jeg aldrig betaler for mine drinks hos SAS????????????????????????????
Hurra for GOGGLE, hvor var du uden.????????????????????????

Amagerdreng
Mon ikke det også betyder noget hvordan man opfører sig i flyet og ja faktisk også påklædningen altså bare ser lidt pæn ud i tøjet eller med andre ord IKKE ligner noget katten har leget med. (det også selv om vi tildels har betalt det samme for turen) Man må gerne se respentabel ud-selv om vi i kød og blod er ens. Desværre er det jo sådan at mange bliver bedømt på det ydre og ikke det indre.
Personligt har jeg ALTID fået super service hos SAS men jeg opfører mig også pænt. Og skal jeg lige træde i det så gælder det vel også i Thailand-Det at skulle respektere thaier for de mennesker de er og ikke tro alle piger/damer arbejder i en bar eller lign.
MOTTO.
VÆR MOD ANDRE SOM DU VIL HAVE DE SKAL VÆRE MOD DIG

ThomasHOL
Jeg Ville heller ike være bekymret for mine penge, hvis jeg bookede med SAS, lige netop pga ejerkredsen. Jeg har faktisk flere gange overvejet at prøve at rejse med SAS men de har bare været dyrere når jeg har booket. Det gælder også i år hvor jeg har booket biletten til Bangkok med Thai. Det gjorde jeg i Januar hvor priserne lige pludseligt steg hos alle undtagen kilroy og så tænkte jeg at der var ingen grund til at vente for at måske kunne spare 100 kr senere.

Men nu er der så SAS til samme pris.

natty
Big-Viking skrev:
Hvori i ligge det misvisende i at sige at jeg aldrig betaler for mine drinks hos SAS????????????????????????????
Hurra for GOGGLE, hvor var du uden.????????????????????????

Fordi du ikke skrev om du flyver økonomi, økonomi+ eller business, det fremgår også af mit indlæg Mr Big., da jeg vil mene det var økonomiklasse som var udgangspunktet i denne tråd. Det var dig selv som kom ind på de forskellige klasser.
Og nej jeg behøver ikke at google, for at finde informationer om SAS, jeg har et meget nemmere direkte link www.sas.dk. Jeg flyver faktisk med SAS oversøisk 2-3 gange om året og booker altid på deres egen hjemmeside. Da jeg har fløjet på alle deres 3 klasser, kender jeg godt forskellen, på at sidde forrest, i midten eller på monkeyclass.

Men jeg vil da gerne spørge dig, om det er på økonomiklasse du aldrig har betalt noget for dine drinks udover til maden, for så er du sgu heldig Smile
Redigeret af natty d. 12/03-2010 18:44

Amagerdreng
Natty selv om din indlæg ikke lige var mindet på mig må jeg svare på dette.
Jeg har flere gange rejst med SAS og ALDRIG rejst på andet end økonimoklasse samtidig må jeg sgu have været HELDIG UD OVER DET SÆDVANLIGE jeg har ALDRIG skulle betale for noget som helst,..... Men som skrevet i mit tidligere indlæg.
Ens fremtoning-ens påklædning og måden at drikke på (forstå mig ret) betyder sikkert rigtigt meget for sas personalet. (for har vi ikke alle set nogle der havde/har fået for meget inden bords ??? under vejs) og dermed ikke er særlig flinke over personalet. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cheers
Redigeret af Amagerdreng d. 12/03-2010 19:10

natty
Amagerdreng, som jeg også skrev i mit første indlæg, kan man ikke være sikker på om de følger deres egne regler, Sidst CPH-BKK skulle alle på økonomi betale, på BKK-CPH var alt gratis. Det er vist lidt som vinden blæser eller humøret er blandt personalet. Det er ret mærkeligt, men når der bliver spurgt her om man skal betale for drinks, er det da reelt at henvise til selskabets egne regler, så bliver ingen jo skuffede, men kan kun blive positivt overraskede Smile

Baht-man
Takker for svar!

jeg har rejst med SAS før - og ved at de har en fin service og TV i alle sæder. ville forhøre mig hvordan aktuel status er, for at flyve med dem osv.
..og som #4 skrev har SAS kampagne for tiden Smile

Spring til debat: