Se indlæg
 Udskriv debat
Graviditet.
sattahip
Hej til alle.
Min kone er blevet gravid, det var ikke planlagt, men når det nu er sket, så skal hun og jeg have det bedste ud af det.
Min kone kom til Danmark for halvandet år siden, har fra første dag haft fultids arbejde, og går på sprogskole 2 aftner om ugen, bliver nu færdig med modul 2.
Jeg har deponeret garantibeløb.
Mit spørgsmål lyder derfor: Er der Nogen som ved, om det har indflydelse på garantien når hun stopper med at arbejde, for at gå på barsel, og hvor kan hun evt. få barsel løn, hvis det er fra kommunen, hvad så med garantien?
Er der nogle, som kan fortælle mig lidt om det.
Stor hilsen til alle
Sattahip

Godt spørgsmål Smile kan ikke svare fornuftigt, men du kan jo ringe og høre udlændinge service?

Ville mest bare sige tillykke! Smile

Asda
Stort tillykke Smile

Nej, det har ikke indflydelse på garantien. Smile

fjelle123
Stort tillykke, er selv lige blevet far til en dansk-thai pige for 4 måneder siden :-) det er bare herligt - vi får dog ikke nogen offentlige ydelser andet end de kvartalsmæssige børnepenge.

For at få et helt korrekt svar skal du tage kontakt til dit jobcenter i den kommune i bor i, de kan også svare på spørgsmål vedr. barsels dagpenge.

vandango
Kan en thailandsk kvinde der arbejder, melde sig ind i fagforening/arbejdsløshedskasse og senere modtage understøttelse i perioder hvor hun ikke har arbejde? på lige fod med danskere?

dk_bob
vandango skrev:
Kan en thailandsk kvinde der arbejder, melde sig ind i fagforening/arbejdsløshedskasse og senere modtage understøttelse i perioder hvor hun ikke har arbejde? på lige fod med danskere?

Hvis hun har (permanent-) opholdstilladelse er det i hvert fald ikke noget problem. Min thaikone er i en fagforening og a-kasse.

L
tager de mon ikke af garantibeløbet til de udgifter der er til fødsel m.m. ?

ghj
Svar til L, Nej det gør de IKKE
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

L
Det var en dejlig nyhed Smile

Men hvilke udgifter er det så at de kan modregne i garantibeløbet ?

fjelle123
http://www.nyidan...kerhed.htm

Så kontanthjælp, starthjælp, vil gætte på at den også dækker flybillet hjem og andre udgifter staten vil have hvis man en dag beslutter sig for at smide konen på porten uden at ville betale for flybillet osv.

Hvis hun har været medlem længe nok, kan hun jo få barselsorlov , kontakt hendes fagforening.

TG950
vandango skrev:

selvfolgelig kan hun da det, hun skal bare opfylde fagforenings kravene. ellers er der jo ingen ide i at vaere fagforening.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: