Se indlæg
 Udskriv debat
Thailanske ambassade i DK
jesperfrb
Her er en lille advarsel!
Har været på den Thailanske ambassade for at lave nyt pas til min Thailanske datter!
Første spørgsmål: Har i bestilt tid?
Nej det har aldrig været nødvendigt før!
Nå så må jeg se hvornår vi har tid til at lave pas til hende! Kom igen den 28/7-10
Det er om 3 1/2 måned!
Så hvis I har Thailansk familie i DK, som skal have lavet nyt pas, så vær ude i god tid!

Så vi skal ikke kunne brokke os over ULS, dette er trods alt Thailanskstatsborger på den
Thailanske ambassade!
Tror der ville være et rammeskrig, hvis det skete for en dansker i udlandet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Hanuman
Hold da kæft, en lorteservice!

Det er ikke noget Ib kan klare, eller står han kun for visa og lign.?
Redigeret af Hanuman d. 08/04-2010 17:18
One night in Bangkok and the world's your oyster...

Robert Kronberg
Ja, og så vidt jeg husker, så anbefaler ambassaden i Bangkok, at man søger nyt pas på ambassaden mindst 3 måneder før udløb. Her skal man naturligvis ikke bestille tid.

Dog gik jeg ned blot halvanden måned før sidste gang, og tre uger efter havde jeg det nye pas.

Og de ringer til een, når det er kommet fra Danmark. Det samme med internationalt kørekort.

Fin service.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Payanak
Det er også min erfaring at den danske ambassade i Bangkok er velfungerende når det drejer sig om nyt pas og kørekort. Jeg tror ikke jeg ventede mere en to uger på mit pas begge gange, og ligeledes med det internationale kørekort.

jesperfrb
Nu skriver jeg om den Thailanske ambassade i DK!
Ikke om den Danske ambassade i BKK!

Sidst vi skulle lave nyt pas til konen, tog det ca 30 min
og leveret med posten efter 3-4 uger. Men der står intet på
deres hjemmeside om at man skal bestille tid for at få lavet
Thailansk pas!

CHINGCHOK
Besynderligt Jesperfrb. Jeg kender en som ringede til TH ambassaden for at bestille tid til fornyelse af pas (sidst i februar). Fik tid en uge efter.
Mvh Chingchok.
จิ้งจก

Robert Kronberg
jesperfrb skrev:
Nu skriver jeg om den Thailanske ambassade i DK!
Ikke om den Danske ambassade i BKK!

Sidst vi skulle lave nyt pas til konen, tog det ca 30 min
og leveret med posten efter 3-4 uger. Men der står intet på
deres hjemmeside om at man skal bestille tid for at få lavet
Thailansk pas!

Hvis det mig, som du hentyder til, så ved jeg godt, at du skriver om ambassaden i København.

Min kommentar var, at det faktisk fungerer i Bangkok, men det hjælper jo ikke thaierne i Danmark...

Hilsen, Robert

"

keniko
jesperfrb skrev:
Her er en lille advarsel!
Har været på den Thailanske ambassade for at lave nyt pas til min Thailanske datter!
Første spørgsmål: Har i bestilt tid?
Nej det har aldrig været nødvendigt før!
Nå så må jeg se hvornår vi har tid til at lave pas til hende! Kom igen den 28/7-10
Det er om 3 1/2 måned!
Så hvis I har Thailansk familie i DK, som skal have lavet nyt pas, så vær ude i god tid!

Så vi skal ikke kunne brokke os over ULS, dette er trods alt Thailanskstatsborger på den
Thailanske ambassade!

Shock

Hmm.... tjah... hvad vi ikke får nået i dag... må vi jo få ordnet i morgenAngel

Undrer mig iøvrigt du kommer med denne tråd???

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Lung Yao
jesperfrb skrev:
Nu skriver jeg om den Thailanske ambassade i DK!Ikke om den Danske ambassade i BKK!
Sidst vi skulle lave nyt pas til konen, tog det ca 30 min og leveret med posten efter 3-4 uger. Men der står intet på
deres hjemmeside om at man skal bestille tid for at få lavet Thailansk pas!

Konen påstår at det står her :
http://www.thaiem...ntment.htm

<<กรุณาโทรศัพท์มานัดหมายล่วงหน้าอย่างน้อย 2 สัปดาห์
ที่หมายเลขโทรศัพท์ +45 39 62 50 10 กด 1 ระหว่างเวลา 13.00-16.00 น .
***หากท่านไม่ได้นัดหมายมาก่อนล่วงหน้า ทางสถานเอกอัครราชทูต ฯ ไม่สามารถรับคำร้องของท่านได้ *** >>

Og det ville nok måske tage 30min. til at aflevere ansøgningen samt at få taget det digital billede.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jesperfrb
Ja lung Yao, sådan plejede det at være, men vi blev afvist og skulle komme tilbage 28/7 kl 09.00

Tråden er oprettet for at fortælle andre Thaier i DK, at reglerne er ændret for at få lavet Pas på den Thailanske ambassade, hvis det ikke interressere dig kan du jo lade være med at læse den!
Redigeret af jesperfrb d. 08/04-2010 21:05

Lung Yao
keniko skrev:
....................................

Undrer mig iøvrigt du kommer med denne tråd???K.

Venligst begrund hvorfor du synes at Jespers indlæg skulle være "irrelevant". Headbanger
Hvis det er 200% rigtigt som han skriver, så mener jeg at det ville være "nice to know" for dem som skulle komme i samme situation. For nu bor Jesper på Frederiksberg og har ikke langt til Norgesmindevej i Hellerup, men det ville have været ærgeligt for een som fx. skulle bo i Næstved at komme forgæves fordi han/hun ikke have bestilt tid i forvejen.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Hanuman
Ved ikke om det bevidst er blevet ignoreret, men er konsulatet i Hvide Sande fuldstændig uden virke inden for sådanne sager?
One night in Bangkok and the world's your oyster...

Robert Kronberg
Hanuman skrev:
Ved ikke om det bevidst er blevet ignoreret, men er konsulatet i Hvide Sande fuldstændig uden virke inden for sådanne sager?

Ja

"

keniko
Lung Yao skrev:
keniko skrev:
....................................

Undrer mig iøvrigt du kommer med denne tråd???K.

Venligst begrund hvorfor du synes at Jespers indlæg skulle være "irrelevant". Headbanger
Hvis det er 200% rigtigt som han skriver, så mener jeg at det ville være "nice to know" for dem som skulle komme i samme situation. For nu bor Jesper på Frederiksberg og har ikke langt til Norgesmindevej i Hellerup, men det ville have været ærgeligt for een som fx. skulle bo i Næstved at komme forgæves fordi han/hun ikke have bestilt tid i forvejen.
.

Var nu heller ikke meningen, at tråden skulle opfattes som "irrelevant"... Beklager.

Men kan undre mig over manglende oplysninger(fra ambassaden), omkring Jespers´s dato den 28/7-2010? 3 1/2 måned??

Desuden skriver han

Heri er jeg heller ikke enig....!

Herudover beklager jeg mit ordvalg i mit indlæg, da jeg har yderst stor respekt for for Jesperfrb, og måske derfor min manglende forståelse for indlæget..

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

jesperfrb
Kære Keniko, Har aldrig hørt om en dansker der skulle bestille tid på en dansk ambassade for at få lavet nyt Pas!
Det er bare at gå ind fra gaden( i åbeningstiden)med relevante papiere samt billedere! Derfor min kommentar om rammaskrig! Hvilke oplysniger mangler du, har prøvet det at lave Pas til kone og forlænge datters Pas før, uden tids bestilling eller andet! Så jeg syntes indlægget er relevant!

Kære Lung Yao: Det var da det der stod på sedlen jeg fik udleveret: 28/7-10 kl 09.00, samt information om vores navn adresse og forpligtigelse til at melde afbud, hvis vi ikke kommer!

Kære hanumann: Det Thailanske konsulat kan ikke udstede Pas, kun visa!
Redigeret af jesperfrb d. 08/04-2010 22:04

prasat
min kone er idag rejst til thailand.
selv om jeg flere gange i løbet af de sidste 2 år har sagt nu holder du styr på pasgyldighed og visum gyldighed. så mente hun helt klart at alt var i sin skønneste orden ind til vi skulle lave pas til vores søn, den stod hun med sit eget pas og spungte hvad betyder udløber 16 april 2010.
hovedrystende kunne jeg fortælle at det er den dag visummet udløber, og passet ville udløbe så der ikke kune laves flere opholdstilladelser i det.
men jeg er jo klog da jeg før har været thai gift så jeg mente at man kunne få et 5 års forlængelses stempel i passet som der også står på thai ambasadens hjemmeside, dette stempel har min ex da kunnet få.
så vi tog vejen forbi ambasaden, men men men det gør man ikke mere, dette var i januar måned, vi spurgte hvad vi så skulle gøre, de lavede på 2 dage et 1års pas. og min kone fik derefter at vide at nu var hun registreret i deres computer så hun kunne ikke få lavet flere pas her heller ikke det nye 5 års pas det kunne hun kun få lavet i thailand.
vi kunne have lavet være med at lave det midlertidige pas så ville vi kunne få til i slut marts og derefter ville det tage 6 uger før passet var færdigt. men det er hun forlængst kommet tilbage fra sin ferie i thailand og ville ikke have lov til at komme ind i danmark grundet udløbning af opholdstilladelse.
jeg tro hende der står i skrænken på ambasaden er i familie med hende der står i skrænken på den danske ambasade for hold da kæft en led kælling, det er ellers sjældent jeg for føelsen til at uddele dummelussinger men her var den der. er det virkelig sådan thaier bliver når de for lidt magt, tænk at opføre sig på den måde over for sine landsmænd.

prasat

jesperfrb
Ja, et 1 års nødpas kunne vi også lave, men så skulle der laves nyt pas i Thailand!
Citere lige prasat, og tror han har ret:

jeg tro hende der står i skrænken på ambasaden er i familie med hende der står i skrænken på den danske ambasade for hold da kæft en led kælling, det er ellers sjældent jeg for føelsen til at uddele dummelussinger men her var den der. er det virkelig sådan thaier bliver når de for lidt magt, tænk at opføre sig på den måde over for sine landsmænd.

jeg kan kun bekræfte at der er meget langt ventetid, hvilke der har været det sidste års tid, efter at pas billederne blev digitaliseret, jeg fik at vide sidst jeg ringet efter en tid, at der var 3-4 måneders ventetid, og at passet ikke bare kunne forlænges med 1 år mere, hvilket der ellers er mulighed for inde i passet.

jesperfrb
Hej Bkk, den information kunne jeg godt have brugt lidt før end idagWink

Den 16-07-2008 oprettede jeg en tråd om samme problem, og som du nu rapportere er ventetiden kun blevet længere. Dengang var der 10 ugers ventetid, da jeg bestilte tid igen ved årsskiftet, var der 3-4 måneders ventetid.

http://dansk-thai...ad_id=6115

Redigeret af d. 09/04-2010 01:47

Spring til debat: