Se indlæg|
Kæreste til dk- sikkerhedsbeløb ?
|
|
| reakktor |
Lagt på d. 11/04-2010 23:09
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej jeg er totalt ny her på dette forum så undskyld hvis jeg spørger dumt eller der er svaret på mit spørgsmål andet steds ... Jeg har hørt fra kammerat som selv har Thai kæreste at hvis man vil have sin Thai lady til Danmark og hun ikke har børn men hvor jeg har mine egne børn her i DK så skal man ikke lægge en bankgaranti på de 62000 kr el hvor meget det nu er pt ... er dette korrekt ?? ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/04-2010 23:30
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Det er ikke helt forkert: Krav til ægtefællen/partneren i Danmark Ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) skal: * være dansk eller nordisk statsborger, eller * være flygtning eller have beskyttelsesstatus i Danmark, eller * have haft tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i Danmark i mere end de sidste 3 år Desuden gælder det, at ægtefællen/partneren i Danmark (referencen): * skal bo fast her i landet. * skal råde over sin egen bolig af rimelig størrelse; det såkaldte boligkrav. Læs mere om boligkravet. * skal kunne forsørge sig selv og sin udenlandske ægtefælle/partner. Normalt vil dette krav være opfyldt, hvis referencen ikke har fået offentlig hjælp efter integrationsloven eller efter lov om aktiv socialpolitik (fx kontanthjælp eller starthjælp) i en periode på ét år forud for afgørelsen om ægtefællesammenføring. * skal stille økonomisk sikkerhed for 62.231 kr. (2010-niveau) til dækning af eventuelle, fremtidige offentlige udgifter til hjælp til den udenlandske ægtefælle/partner. Læs mere om kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse. * i en periode på 10 år inden afgørelsen ikke må være dømt for vold mv. mod en tidligere ægtefælle/partner. Skal alle betingelser være opfyldt? Man skal normalt regne med, at alle betingelser skal være opfyldt. Der kan dog være særlige tilfælde, hvor en udenlandsk ægtefælle/partner kan få familiesammenføring, selv om en eller flere af betingelserne ikke er opfyldt. En afgørelse af, om den udenlandske ægtefælle/partner kan få fritagelse for en eller flere af betingelserne, kan først træffes, når Udlændingeservice har modtaget og behandlet en ansøgning om opholdstilladelse. Nedenfor kan du læse mere om, i hvilke situationer en fritagelse for betingelserne typisk kan komme på tale. I overensstemmelse med Danmarks internationale forpligtelse til at beskytte retten til et familieliv kan navnlig følgende betingelser fraviges for særlige grupper af ansøgere: * 24-årskravet * tilknytningskravet * boligkravet * kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse * kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) er flygtning eller har beskyttelsesstatus og fortsat risikerer forfølgelse i sit hjemland. Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.) Læs nærmere om familiesammenføring på: Ny i Danmark Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 12/04-2010 09:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hejsa. Hvis i ikke er gift , og hun ikke har været i et Schengenland før, så glem alt om at du ikke skal stille garanti. Jeg troede også i sin tid , at jeg slap , fordi jeg havde særbørn , og ovenikøbet selv havde dem boende hos mig. Som damen inde på US sagde da jeg spurgte til garanti : Ja den ligger jo lige til højrebenet , du SKAL stille garanti. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 12/04-2010 15:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Nogle af mine venner har en dreng på 20, som i tre år har kærestet med en jævnaldrende thai pige. De er begge under uddannelse, og han bor hjemme hos sin mor og far. Jeg har selv undret mig over, at hun her til morgen er landet i Kastrup på seks ugers ferie UDEN at der er stillet nogen garanti. Er der særlige regler for studerende?
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| MadsEJ |
Lagt på d. 12/04-2010 17:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 112 |
Det er fandme altså ikke let. Er også ved at søge om visum til kæresten.. Har sendt papirer ned, og hun skal ind til ambassaden engang sidst på måneden. Hun har aldrig været i et schengen land før, og efter de par tråde der har været om både ambassaden og hvor svært det egentlig er, ja så stivner mit smil sgu lidt ![]() Den 24 års regel gælder da ikke når vi ikke er gift ? Hun skal jo bare herop på ferie.. Er bankgarantien den samme som ved familiesammenføring ?(62.231 kr.) Jeg er blevet røv meget i tvivl efter de par tråde her.. Min opfattelse af forløbet var sådan her: 1: Hun aflevere papirer + pas, og viser bankbog. 2: Jeg modtager spørgeskema, som udfyldes og sendes tilbage til ambassaden. 3: herefter går der op til 3 måneder, hvor vi venter, og jeg får besked på at der skal stilles bankgaranti, og vi får at vide hvornår billetten og forsikring kan købes. 4: hun henter hele lortet og flyver til DK.- Er det helt hen i vejret ? HELP! Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!
|
|
|
|
| MadsEJ |
Lagt på d. 12/04-2010 17:58
|
Og når jeg nu sætter de 40.000 over på hendes konto, som skal fremvises på ambassaden ved ansøgning, kan de så hæves bagefter, eller skal de blive på kontoen, til fremvisning ved afhentning af pas/visum, og i lufthavnen???
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/04-2010 18:34
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
jc skrev: Nogle af mine venner har en dreng på 20, som i tre år har kærestet med en jævnaldrende thai pige. De er begge under uddannelse, og han bor hjemme hos sin mor og far. Jeg har selv undret mig over, at hun her til morgen er landet i Kastrup på seks ugers ferie UDEN at der er stillet nogen garanti. Er der særlige regler for studerende? Både ja og nej, for det er regler om tilknytningsforhold til Thailand, der sandsynlig, at personen vender tilbage til Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/04-2010 18:40
|
MadsEJ skrev: Og når jeg nu sætter de 40.000 over på hendes konto, som skal fremvises på ambassaden ved ansøgning, kan de så hæves bagefter, eller skal de blive på kontoen, til fremvisning ved afhentning af pas/visum, og i lufthavnen??? Ja, teknisk set, selvom det sker sjældent, så kan man i Danmark bede om bevis på de 40.000 baht, og her kan man ikke få hjælp fra den ventende dansker på den anden side i lufthavnen. Så enten skal hun have 40.000 i lommen eller kunne hæve dem. Hvis dette ikke sker, så kan hun hæve dem, når hun er kommet igennem og returnerer dem til dig, når hun rejser hjem. Disse penge er nemlig hendes sikkerhed, hvis du smider hende ud under opholdet... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| MadsEJ |
Lagt på d. 12/04-2010 19:04
|
Alright, tak for svaret ![]() Har du evt. noget at sige til mit andet indlæg? (#5) Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/04-2010 19:51
|
MadsEJ skrev: Det er fandme altså ikke let. Er også ved at søge om visum til kæresten.. Har sendt papirer ned, og hun skal ind til ambassaden engang sidst på måneden. Hun har aldrig været i et schengen land før, og efter de par tråde der har været om både ambassaden og hvor svært det egentlig er, ja så stivner mit smil sgu lidt ![]() Den 24 års regel gælder da ikke når vi ikke er gift ? Hun skal jo bare herop på ferie.. Er bankgarantien den samme som ved familiesammenføring ?(62.231 kr.) Jeg er blevet røv meget i tvivl efter de par tråde her.. Min opfattelse af forløbet var sådan her: 1: Hun aflevere papirer + pas, og viser bankbog. 2: Jeg modtager spørgeskema, som udfyldes og sendes tilbage til ambassaden. 3: herefter går der op til 3 måneder, hvor vi venter, og jeg får besked på at der skal stilles bankgaranti, og vi får at vide hvornår billetten og forsikring kan købes. 4: hun henter hele lortet og flyver til DK.- Er det helt hen i vejret ? HELP! Udlændingeservice skriver til dig, når og hvis de vil have en garanti fra dig. Og når hun henter sit visum, da skal hun vise 40.000 baht, flybillet og rejseforsikring. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 13/04-2010 08:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Mine svar på dine spørgsmål i #5.. 24 års reglen gælder kun ved familiesammenføring. Alstå i det tilfælde at dig og din kæreste er blevet gift og I nu ønsker at bo sammen i Danmark. Hun kan sikkert sagtens få bevilget et besøgsvisum, men du kan næsten være så sikker som ammen i kirken, på at du skal stille sikkerhed for hendes ophold i Danmark. Nej sikkerheden vil besøgsvisum og FS (familiesammenføring) er ikke den samme. Dels er beløbet større ved FS og dels skal garantien stilles på en anden måde... Men i begge tilfælde skal du i runde tal op med ca. 60 kilo.. Ellers er dine punkter 1-4 i grove træk fremgangsmåden... Mht. de 40.000 baht så skal hun fremvise bankudskrift når hun afhenter visa. I princippet skal beløbet stadig derefter stå på kontoen, alternativt hæves i kontanter og medbringes. Jeg har dog aldrig hørt om tilfælde hvor bevis på pengene igen skulle fremvises ved paskontrollen i Dk. Og slet ikke at nogen er sendt retur.. Man har jo lige ved en anden dansk myndighed bevist at man råder over pengene, altså da hun hentede visumet. Reglen om særbørn, altså primært den danske mands børn(barn) fra tidliger danske forhold. Børn under 15 år kommer først i betragtning ved FS. Og der kun hvis man specifikt i ansøgningen fortæller at man gerne vil have dispentation for de normale regler bla. omkring garanti. Så siger menneskerettighederne at man skal give dispentation for vise krav. Men spørg mere til det punkt hvis det en dag skulle blive aktuelt........ Nu er jeg da sikker på det ikke er aktuelt i din situation, men vær nu sikker på at hun er den hun udgiver sig for inden du overføre 40.00 bath til hendes konto... Tror mig når jeg fortæller at rigtig mange er blevet snydt på den konto... held og lykke....... livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/04-2010 10:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Alstå i det tilfælde at dig og din kæreste er blevet gift og I nu ønsker at bo sammen i Danmark. Hun kan sikkert sagtens få bevilget et besøgsvisum, men du kan næsten være så sikker som ammen i kirken, på at du skal stille sikkerhed for hendes ophold i Danmark. Man skal altså ikke ligge depositum for at få sin kone på turist besøg. |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 13/04-2010 12:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Hej Ezal. Du har selvfølgelig helt ret... Jeg sakser lige teksten med de rette mellemrum.. Svar A 24 års reglen gælder kun ved familiesammenføring. Alstå i det tilfælde at dig og din kæreste er blevet gift og I nu ønsker at bo sammen i Danmark. Svar B Hun kan sikkert sagtens få bevilget et besøgsvisum, men du kan næsten være så sikker som ammen i kirken, på at du skal stille sikkerhed for hendes ophold i Danmark. Dette gælder kun såfremt I ikke er gift i det der ikke stilles krav om garantistillelse ved ægtefolk. Svar C Nej sikkerheden til besøgsvisum og FS (familiesammenføring) er ikke den samme. Dels er beløbet større ved FS og dels skal garantien stilles på en anden måde... Men i begge tilfælde skal du i runde tal op med ca. 60 kilo.. livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.