Se indlæg
 Udskriv debat
bank garanti
ronnining
Hej til alle herinde. jeg har et stort problem som jeg håber inderligt nogen kan give mig løsningen på.

jeg er gift med en pige fra thailand, og vi har en lille sød dreng sammen,som nu har fået dansk statsborgerskab hvad også er fint nok.
men problemet er nu at efter 10 mdr ventetid på at udlændinge service skulle behandle vores familiesammenføring, har de nu godkedt den, hvis jeg kan stille den garanti på de 60000 kr. efter en løben i alverdens banker må vi nu se at det ikke kan lade sig gøre pga krise og alt hvad man får kastet i hovedet. er der nogen herinde der har løsningen på det ??? og nej har ikke en rig onkel eller andet.

'den fortvivlede !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hmmmmmm

keniko
ronnining skrev:
Hej til alle herinde. jeg har et stort problem som jeg håber inderligt nogen kan give mig løsningen på.

jeg er gift med en pige fra thailand, og vi har en lille sød dreng sammen,som nu har fået dansk statsborgerskab hvad også er fint nok.
men problemet er nu at efter 10 mdr ventetid på at udlændinge service skulle behandle vores familiesammenføring, har de nu godkedt den, hvis jeg kan stille den garanti på de 60000 kr. efter en løben i alverdens banker må vi nu se at det ikke kan lade sig gøre pga krise og alt hvad man får kastet i hovedet. er der nogen herinde der har løsningen på det ??? og nej har ikke en rig onkel eller andet.

Hej..

Jeg forstår din fortvilelse... men desværre skal du stille bankgarantien/anfordingsgarantien der er ingen kære mor her.
Men håber du finder en løsning på dit problem. Du må ud og finde en kautionist.....

Mvh

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

ronnining
ja har jeg forsøgt, men bankerne vil ikke have nogen kautionist. det bruger man ikke mere.

så bad luck !!!!!!!!!!!!

Jeg forstår ikke, hvad dit problem er?

Du har da hele tiden vidst, at du skulle stille den garanti ved evt. familiesammenføring?

Har du en "dårlig" bank eller sparekasse eller hvad er der i vejen?

ronnining
da jeg har barn i danmark far et tidligere forhold, burde de have behandlet min sag efter særbørn reglen. men det gør hvad de har humør til derinde.

keniko
ronnining skrev:
da jeg har barn i danmark far et tidligere forhold, burde de have behandlet min sag efter særbørn reglen. men det gør hvad de har humør til derinde.

Hmmm...særbørn reglen.... kan du ikke uddybe den eller lægge en link..

Mig bekendt anfører man hver især sine særbørn i FS, og kommer ikke uden om bankgarantien...

http://www.nyidan...oering.pdf

Mvh

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

clydehaumann
Kære Ronning.
Har du børn som du har samkvemsret med og denne samkvemsret er reel kan du blive fritaget for at stille garanti. Det er ikke nok at have børn der skal også være et regelmæssigt samkvem med disse.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
pee chang
ronnining skrev:

Er det drengen el konen der har fået dansk statsborgerskab ? jeg kender ikke din nuværende status, men jeg har alle muligheder for at hjælpe , jeg er svensker , og bor i Sverige, så vi kan evt lave en kreativ svensk løsning , DF må hade alle EU regler , og der er ingen i EU der slikker dem i røven, bla som Lars Uløkke han er jo ved at blive kvalt i alle de røvhår han har i halsenWinksend pb og jeg er sikker på der kan laves en løsning

ronnining
hej det er min dreng der har fået dansk statsborgerskab, ikke min kone. men hvad har du af løsning ?? du kan evt ringe til mig på 21861748

Thongthai
Der er mange der gerne vil hjælpe men informationerne er sparbare.
Du skriver du har børn fra andet forhold ser du dem eller hvad.
Og hvis du gør skal din ex udfylde et papir hvor hun skriver at du ser dine børn.
Men så langt ind i processen med 10mdr så regner jeg ikke med du ser dine børn
og ingen udvej er garantien.
Har man et fast arbejde og ikke skylder noget skulle det være muligt at låne.Men lige så snart der er det mindste med økonomien
i bankens øje lukker de ikke kassen op.

ingolf
Lösningen er enkel--flyt til sverige--skaffe dig et arbejde eller pendle til dit danske arbejde--og begynde forfra med de svenske myndigheder.

Men pas på med kreative lösninger--er de for kreative, og det går galt, kan du glemme alt om Sverige i al fremtid, og måske også Danmark--Sverige og Danmark snakker jo sammen!!
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

var det ikke garantistillelsen der var problemet?

ingolf
girobank skrev:

jo, det er garantistillelsen som er problemet, og det problem eksisterer ikke hvis du bor i Sverige Wink
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Khun Tee
Det kan undre mig at der er gået så lang tid uden at familiesammenføringen er i orden, hvis alle papirerne er i orden og jeg mener helt i orden med verifikationer og alting, så skulle den gerne kunne behandles i det de kalder selvbetjening og ikke tage over 3 mdr.

Med hensyn til fritagelse for garantistillelse er det muligt hvis du har særbørn, her er det børn du har i danmark og som du ser reglmæssigt, mødrene til dine særbørn får tilsendt et skema de skal udfylde for at bekræfte hvor meget samkvem der er.

Det at der er gået 10 mdr tyder på at dine papirer ikke har været helt i orden, opfylder du betingelserne skulle alting gerne gå glat og uden de store problemer.
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

samee
Hej hvis du i FS ansøgningen har sat x i at DE IKKE skal tage hensyn til at du har sær barn så er du på røven, HVIS du ikke har sat det x OG du har regelmæssig samkvem med dit barn fra tidligere forhold og du står opført som barnets far..(( DE VIL KONTAKTE DIN EX VEDR. OM DU HAR DEN SAMKVEM)) så kan de ikke "nægte" dig FS i DK med din kone .... fordi DE så kommer i strid med børnekonventionen "børns rettigheder" til at være sammen med mor /far .... dvs. at når de nægter så tvinger de DIG evt. til at forlade landet for at kunne være sammen med din kone og DET er ulovligt... jeg har selv særbarn og vi søgte om FS 03-12-09 og den var i hus d. 19.02.10 UDEN garanti... bor i gladsaxe…

prøv at GOOGLE særbarn/børn, børnekonventionen, der er også en del at finde på din kommunes hj-side

regelmæssig samkvem jeg mener at det som minimum Er 2 hverdage + én dag i weekenden hver anden uge… er ikke helt sikker men det er noget i den stil. min dreng er én uge hos mig og én uge hos hystaden.

OG en fodnote vedr. jeres kones uudnyttede fradrag så ordner kommunen det automatisk her, det var ganske unødvendigt at jeg henvendte mig til skat....

Held og lykke med sagen...
It’s deep how you can be so shallow

ronnining
tak for alle svarene. vi søgte fs i d 28-9-2009. og har fået svar her den 28 marts 2010. problemet er at jeg ikke ser min søn fra tidligere forhold. vi har fælles forældre myndighed, og jeg betaler børnepenge. men jeg ser ham ikke pgy hystaden. udlændingeservice har bestemt at vi skal stille den garanti, men det vil ingen banker eller nogen som helst. så alt ser sort ud for os. og kender ingen der har en stor bankbog. desværre !!!!!!

ronnining
girobank skrev:

ja det er garantien ingen vil hjælpe os med !!!!

Jake
Jeg forstår ikke problemet. Jeg kunne frit vælge at deponere pengene eller stille en anfordringsgaranti. Sidstnævnte er jo blot et lånedokument, du underskriver. Du skal ikke have pengene. Lånet bliver kun en realitet, hvis kommunen kommer til at "hænge på regningen" (dvs kommer til at forsøge din kone, hvis du ikke gør). Der er dog et årligt gebyr på anfordringen...

Jeg forstår heller ikke rigtig hvad der er galt, Hvad siger din bank/sparekasse?

Det er efter min mening dårlig vejledning/råd du har fået eller ikke fået der.

Send evt. mail eller PB til mig.

jesperfrb
Du er desværre på R.... hvis du ikke kan finde en bank der vil stille garantien! SORRY!
Så du må undersøge sverigs-løsningen, andet kan jeg ikke hjælpe med!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: