Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
Dyrkning af chili
Webmaster
[img]http://www.gartneri-toftegaard.dk/files/img/chili-dyrkning.jpg[/img] is not a valid Image.

Sad lige og læste en artikel på fpn.dk som hedder Verdens stærkeste chili som stueplante. Under artiklen angav en bruger et link til et gartneri herhjemme som jeg lige blev nødt til at kigge nærmere på. Linket til gartneriet er: www.gartneri-toftegaard.dk

Inde på gartneriets hjemmeside kan man foruden en masse generel information om chilier også finde information omkring dyrkning og dyrkningstips af chiliplanter.

Synd man bor i en lejlighed og ikke har en have med et drivhus og derfor ikke har så mange muligheder for at give sig i kast med dyrkning af egne chilier Sad

Måske informationen kan have interesse for andre herinde som har lidt bedre muligheder, interessen og lysten Smile
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
xxxx
ja og chillifan.dk har en hel del om dem.

Bjarne højlund har masser af frø-- barney.dk

de dyrkes bedst i drivhus, men bliver ikke så stærke. pga manglende lys - sol.

bigfoot
www.chilifroe.dk
her er der også meget godt info
har selv købt chilli frø der og det var fint
Redigeret af bigfoot d. 17/04-2010 06:35
To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem

TG950
Webmaster skrev:
Synd man bor i en lejlighed og ikke har en have med et drivhus og derfor ikke har så mange muligheder for at give sig i kast med dyrkning af egne chilier Sad

frygt ikke webmoster, vi har i mange år dyrket chilli b.la. Jalapeno andre thai grønt i dette lille altan drivhus ( det grønne stativ ) det kan købes i de fleste velassorterede supermarkeder > Netto, Løvbjerg, Fakta o.s.v samt byggemarkeder, og vores altan er ikke den største af slagsen.

når det bliver lidt varmer så putter min kone det lille plastic telt ( genemsigtigt ) henover stativet, hvis jeg husker det skal jeg nok tage et par billeder til sommer.

i297.photobucket.com/albums/mm206/kimsomnic/drivhus003.jpg
glem rodet Tuttelu Tralla

Redigeret af TG950 d. 17/04-2010 19:12
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

swaddii
mojner TG950!
Godt indlæg du lavede,flyver du så hjem med TG951Smile
PS ka du ik sende mig en email,angående det du har med hvornår man rejser hjem?Wink
er desværre ik helt com nørd endnu,men det kommer jo nok?engangWink
Vi bor forresten i Sakhon Nakhon i vores hus når vi er i Thailand.
Mvh Sirorat og Henning(falang)
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Jin Jok
Webmaster skrev:

Næh nej Master, den undskyldning dur ikke !
Her i den lille altanløse lejlighed har den ene jalapeno lige sat årets første blomster.
Jeg har dem som flerårige potteplanter. De skal blot klippes godt tilbage i marts mdr. så skyder de igen.
Min ældste plante er godt 5 år nu. Jeg køber en økologisk gødning ved min velassorterede plantepusher og sammen med vand og sollys giver det mig rigeligt med chilier året rundt.
Ok nu er Fay jo kommet, så det kan knibe af og til, men før det Smile

Lad være med at blive fristet til at selv tage frø, fra købechilier henne fra Brugsens grønt-afd.
De spirer ganske nemt, men da de normalt er hybrider, bliver deres frugter nærmest smagsløse.
Kan dog anvendes til chillispise konkurrencer. Tog fusen på en kollega der havde udbredt sig om sej han var til selv de stærkeste chilli'er. Så til en frokost spiste jeg en af de uskadelige, bød ham selvfølgelig ( flink som jeg er ) den anden... Jeg har intet hørt til hans færdigheder udi i chillispisning siden.

Så Master.....det er så-tid NU !!

JJ

Spring til debat: