Se indlæg
 Udskriv debat
Thaksin: Regering i Thailand må gå af
thaikurt1
Kun et nyvalg kan give ro i Bangkok, siger afsat premierminister.

Den thailandske premierminister, Abhisit Vejjajiva, bør øjeblikkelig opløse parlamentet og udskrive et hurtigt valg

Det mener landets tidligere premierminister Thaksin Shinawatra, der lever i eksil, til nyhedsbureauet Reuters.

Han siger, at han ikke har nogen planer om at vende tilbage til Thailand foreløbig. Samtidig afviser han mediespekulationer om, at han skulle være alvorligt syg.

http://politiken....terseneste

http://nej
Suk
Hvis den korruptions doemte Thaksin kunne klappe kaje, istedet for at sidde og opildne stemningen, saa kom der maaske lidt mere ro paa............. jeg skrev MAASKE.
Sunflower

Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
To andre tidligere premierministre har samme mening:

Thaivisa:
"BANGKOK: -- Former prime ministers General Chaovalit Yongchaiyudth and Somchai Wongsawat have held a joint press conference, once again, demanding the government to dissolve the House of Representatives.

They say the Abhisit administration cannot solve the current political crisis and should step aside.

The INN news agency is also reporting that the two are coordinating with the Royal Household Bureau for a possible royal audience.
"

http://www.thaivi...57305.html

crh
hn skrev:
To andre tidligere premierministre har samme mening:

Thaivisa:
"BANGKOK: -- Former prime ministers General Chaovalit Yongchaiyudth and Somchai Wongsawat have held a joint press conference, once again, demanding the government to dissolve the House of Representatives.

They say the Abhisit administration cannot solve the current political crisis and should step aside.

The INN news agency is also reporting that the two are coordinating with the Royal Household Bureau for a possible royal audience.
"
[url]http://www.thaivisa.com/forum/Bangkok-Red-Shirt-Rally-Live-Mond-
t357305.html[/url]

Man kunne vel ikke forvente andet, Chaovalit og Somchai er jo Thaksins fok. Thaksin var med i Chavaolits regering da Bahten dykkede.

thaikurt1
Vil et valg ikke være bedre da man jo nok ikke skal forvende at de røde giver op.

Som det se ud nu er der jo ingen løsning og så længe det forsætte skabe det land pga turisten og osv .

Jeg tro ikke på at Thaksin har så meget at sige lige nu som de thailands tv og avis gerne fremkommer med daglig.

crh
Umiddelbart skulle man tro et valg ville kunne løse problemerne, men jeg tvivler. Problemet er at ingen af siderne vil godkende resultatet af et valg, man vil simpelt hen påstå at modparten havde snydt. Jeg ser at mange opfatter det som en kamp mellem fattig og rig, en klassekamp. Det gør jeg ikke. Jeg ser det som en magtkamp som ikke er meget forskellig fra de magtkampe der har foregået i det Thailandske samfund gennem flere hundrede år. Den nuværende regent er en fjern slægtning af general Chakree som kuppede sig til magten for et par hundrede år siden. Lige siden demokratiet til magthavernes irritation blev indført i 1932 har man forsøgt at få flertallets stemmer til billigst mulige pris, og jeg ser ingen tegn i sol og måne på at det vil blive anderledes i den nærmeste fremtid. På samme måde som industrien i Danmark i tresserne var afhængige af billig udenlandsk arbejdskraft er industrien her afhængig af billig arbejdskraft fra provinserne. Man forsøger at bilde landbefolkningen ind at man vil forbedre deres forhold ved at give dem mulighed for at låne deres egne penge og komme på hospitalet for mindre end hvad en æske hovedpinepiller koster og meget meget mere af samme skuffe blot for at få deres stemmer så man selv kan komme til magten. Den der får flest stemmer vinder, og jo billigere disse stemmer kan hentes jo mere mening er der i galskaben

Der er pres på regeringen fra mange sider.

For en uges tid siden traf Thailands valgkommission en afgørelse om at det ledende regeringsparti the democrat party skal opløses p.g.a. at partiet har modtaget en ulovlig støtte på 258 mill. Baht under valgkampen i 2005.

Sagen er sendt videre i systemet :
"
The Election Commission has ruled to dissolve the Democrats party for Bt258 million baht donation made illegally by TPI Polene. The case will now be forwarded to the Attorney General's Office for its deliberation.
"

PL
crh skrev:
Umiddelbart skulle man tro et valg ville kunne løse problemerne, men jeg tvivler. Problemet er at ingen af siderne vil godkende resultatet af et valg, man vil simpelt hen påstå at modparten havde snydt. Jeg ser at mange opfatter det som en kamp mellem fattig og rig, en klassekamp. Det gør jeg ikke. Jeg ser det som en magtkamp som ikke er meget forskellig fra de magtkampe der har foregået i det Thailandske samfund gennem flere hundrede år. Den nuværende regent er en fjern slægtning af general Chakree som kuppede sig til magten for et par hundrede år siden. Lige siden demokratiet til magthavernes irritation blev indført i 1932 har man forsøgt at få flertallets stemmer til billigst mulige pris, og jeg ser ingen tegn i sol og måne på at det vil blive anderledes i den nærmeste fremtid. På samme måde som industrien i Danmark i tresserne var afhængige af billig udenlandsk arbejdskraft er industrien her afhængig af billig arbejdskraft fra provinserne. Man forsøger at bilde landbefolkningen ind at man vil forbedre deres forhold ved at give dem mulighed for at låne deres egne penge og komme på hospitalet for mindre end hvad en æske hovedpinepiller koster og meget meget mere af samme skuffe blot for at få deres stemmer så man selv kan komme til magten. Den der får flest stemmer vinder, og jo billigere disse stemmer kan hentes jo mere mening er der i galskaben

Yep, det er magthaverne der kæmper, De Røde, Gule, Pink farvede m.v. , er kun statister i det spil!

Militæret og kongefamilien styrer showet i sidste ende...

PL

Big-Viking
Suk skrev:
Hvis den korruptions doemte Thaksin kunne klappe kaje, istedet for at sidde og opildne stemningen, saa kom der maaske lidt mere ro paa............. jeg skrev MAASKE.
Sunflower
Han er dømt ja. Men det gør ham jo hverken mere eller mindre korrupt end andre der har siddet/sidder på posten. Og selvfølgelig skal regeringen da udskrive valg så der kan komme en demokratisk valgt regering.. Ikke at den vil få lang levetid. Men som det køre nu, er Thailand på vej i afgrunden i alle henseender.

thaikurt1
Hvad så med Abhisit Vejjajiva er han ikke også korrupt ?

Big-Viking
Jo, sammen med Sondhi.Smile

crh
Thailandske politikere har i de mere end fyrre år jeg har boet her i Thailand beskyldt hinanden for at være korrupte. Spørger man en thailænder hvad det største problem er i thailandsk politik er svaret oftest korruption
Korruption er et ord de fleste thailændere benytter i flæng uden at have nogen ide om hvad ordet betyder. Tager en politiker penge for en ydelse er det koroption. Stikker en Farang en politimand et parr hundrede baht for at køre uden kørekort er farangen skide smart. Thailændere brokker sig kun over korruptionen når de skal af med penge, ikke når de modtager dem. Korruptionen er selvfølgeligt en hæmsko i kampen for et retfærdigt samfund.men en langt større hindring er en lovgivning der gør at kun en procentdel af vælgerne selv har mulighed for at stille op til valg. Man skal have en universitetsusdannelse for at kunne stille op til et parlamentsvalg, hvilket selvføleligt gør at store væsentlige grupper slet ikke er direkte repræsenteret i parlamentet, men bliver repræsenteret af politikere som egentlig er ret ligeglade med dem men ved at deres stemmer kan holde dem ved eller bringe dem til magten.

Hanuman
Thaikurt1 skrev:
Hvad så med Abhisit Vejjajiva er han ikke også korrupt ?

JO!
One night in Bangkok and the world's your oyster...

rinpoche
crh skrev:
Korruptionen er selvfølgeligt en hæmsko i kampen for et retfærdigt samfund.men en langt større hindring er en lovgivning der gør at kun en procentdel af vælgerne selv har mulighed for at stille op til valg. Man skal have en universitetsusdannelse for at kunne stille op til et parlamentsvalg, hvilket selvføleligt gør at store væsentlige grupper slet ikke er direkte repræsenteret i parlamentet, men bliver repræsenteret af politikere som egentlig er ret ligeglade med dem men ved at deres stemmer kan holde dem ved eller bringe dem til magten.

Det er ikke rigtigt, det er kun senatorer hvortil der stilles krav om universitetsuddannelse.
Forsamlingen består af 630 medlemmer heraf 480 repræsentanter (parlamentsmedlemmer) og 150 senatorer.

crh
Rinpoche, jeg er ikke sikker på du har ret. Jeg er overbevist om at 2007 forfatningen helt klart stiller krav om universitetuddannelse.

Tino
Jeg ved ikke hvem den glade giver var for en sæk ris til dyrkning, som vi modtog sidste forår fordi vi har et "matrikkelnummer". Men alle var taknemmelige og glade. Jeg vil hermed gerne takke på hele byens/distriktets vegne.

Fra den nordlige region, af hjertet tak.

Hygge, Tino

Spring til debat: