Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Udenrigsministeret fraråder unødvendig rejse til bangkok.
|
|
| keniko |
Lagt på d. 23/04-2010 13:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Til Orientering: http://www.um.dk/...ailand.htm K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/04-2010 15:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
I forbindelse med UM`s advarsel, kan man også risikere at stå med ugyldig forsikring: http://ekstrablad...335297.ece Det danske Udenrigsministerium fraråder nu "al unødvendig rejse" til Thailands hovedstad, Bangkok. Det betyder, at danskere med en flybillet til Bangkok i de fleste tilfælde vil stå uden forsikring, hvis de tager af sted nu. Mange selskaber dækker nemlig ikke ophold i lande, hvor Udenrigsministeriet fraråder, at man rejser hen, siger Riccardo Krogh Pescatori, konsulent i Forsikringsoplysningen. - Det betyder, at det står for egen regning, hvis man vælger at tage chancen og tage af sted alligevel. Så hænger man selv på regningen, hvis der sker noget, siger han. Hvis man har planlagt en tur til Bangkok, men bliver forhindret på grund af Udenrigsministeriets advarsler, så vil de fleste afbestillingsforsikringer dække rejsen. Hvis man allerede opholder sig i Bangkok, behøver man dog ifølge forsikringskonsulenten ikke at frygte at stå uden dækning. - Hvis man er der i forvejen, har man mulighed for at få dækket for eksempel evakuering og transport væk fra stedet, siger Riccardo Krogh Pescatori. Der er generelt stor forskel i selskabernes dækning, så Riccardo Krogh Pescatori råder til, at man kontakter sit forsikringsselskab for at få det fulde overblik over, hvordan man er stillet. Udenrigsministeriets advarsler kommer efter den seneste tids voldsomme uroligheder i Thailands hovedstad. Senest er Bangkok ramt af en række eksplosioner, som har kostet tre mennesker livet og mange sårede. Udenrigsministeriets advarsler gælder ikke, hvis man kun skal mellemlande i Bangkok. I forvejen advares danskere mod at rejse til flere af Thailands sydlige provinser, mens andre egne af Thailand stadig er sikre at færdes i. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/04-2010 16:03
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Lyder underligt hvis det gælder hele Thailand når UM "kun" fraråder ikke-nødvendige rejser til Bangkok.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 23/04-2010 17:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Det er også kun Bangkok (oplysning fra TV2). Indtil videre har urolighederne heldigvis kun været i Bangkok, men man kan selvfølgelig risikerer ballade andre stedder. I de sidste 2-3 uger har jeg set "rød" demonstration i andre byer også forholdsvis små byer.
Redigeret af Asda d. 23/04-2010 21:07 ![]() |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 23/04-2010 21:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
IHI vil ikke betale for at man kan komme fra thailand til Danmark, hvis man ikke er i Thailand nu. se https://scandinav...heder.aspx Karsten |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 23/04-2010 21:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
karstenf skrev: IHI vil ikke betale for at man kan komme fra thailand til Danmark, hvis man ikke er i Thailand nu. se https://scandinav...heder.aspx Karsten Mange tak for dette svar... ![]() K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/04-2010 22:40
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
karstenf skrev: IHI vil ikke betale for at man kan komme fra thailand til Danmark, hvis man ikke er i Thailand nu. se https://scandinav...heder.aspx Karsten Ja på baggrund af UM's anbefaling. Men UM fraråder kun ikke-nødvendige rejser til Bangkok. Så det er direkte usandt når de skriver citat: "For personer der er udrejst efter UM's anbefaling om ikke at rejse til Thailand". Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 24/04-2010 17:34
|
|
Tja, det er dem der skriver og det er dem der eventuelt skal betale. Så må man bare vælge et andet selskab. (Er gjort, rejser den 3/5) Karsten. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 24/04-2010 21:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
karstenf skrev: Tja, det er dem der skriver og det er dem der eventuelt skal betale. Så må man bare vælge et andet selskab. (Er gjort, rejser den 3/5) Karsten. Hvilket selskab har i så valgt??---skal selv afsted den 12/5
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 24/04-2010 21:24
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Håber man kan komme væk fra BKK d. 2/5 - inden tåberne går amok og splitter nationen i stumper og stykker. Forstår ikke folk der rejser hertil nu... ![]() PL |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 24/04-2010 21:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
man kan vel godt rende rundt andre steder end bangkok.. vis det går amok er det vel der det sker.. eller
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 24/04-2010 21:36
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ja, måske, og måske er jeg bare paranoid - det er jo set før - men jeg har bemærket fruens reaktioner i løbet af dagen, hvor især den sidste udmelding hvor Abhisit totalt afviser enhver forhandling, og der nu iflg. kilder i UDD m.m. vil blive iværksat en militær operation inden for 48 timer, gjorde at hun sagde følgende: "You will stay away from Thailand a long time now"! - vi taler engelsk sammen... Så, jeg ved sgu' snart ikke rigtigt, er bange for at det bliver slemt, desværre... PL |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 24/04-2010 22:23
|
|
ingolf skrev: karstenf skrev: Tja, det er dem der skriver og det er dem der eventuelt skal betale. Så må man bare vælge et andet selskab. (Er gjort, rejser den 3/5) Karsten. Hvilket selskab har i så valgt??---skal selv afsted den 12/5 ![]() vi har valgt "Europæiske Rejseforsikring", en "Årsrejseforsikring Verden" se [url]www.er.dk[/url]. Karsten |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 25/04-2010 07:36
|
|
forstår ikke hvorfor det internationale samfund ikke sætter observatører ind i landet.. prøver at danne sig et overblik og måske hjælper med at stable et valg alle kan acceptere på benene.. det må være i alles interesse, at det ikke går helt amok Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/04-2010 07:47
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
PL skrev: Ja, måske, og måske er jeg bare paranoid - det er jo set før - men jeg har bemærket fruens reaktioner i løbet af dagen, hvor især den sidste udmelding hvor Abhisit totalt afviser enhver forhandling, og der nu iflg. kilder i UDD m.m. vil blive iværksat en militær operation inden for 48 timer, gjorde at hun sagde følgende: "You will stay away from Thailand a long time now"! - vi taler engelsk sammen... Så, jeg ved sgu' snart ikke rigtigt, er bange for at det bliver slemt, desværre... PL Samme besked fik jeg, men det var allerede i december: I love you stay here, but I am happy you not here, because it is going to be nasty. good for you leaving. Og så har jeg en billet til den 7 maj, Hjæp
Redigeret af natty d. 25/04-2010 07:51 |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 25/04-2010 08:37
|
|
Den thailandske regerings tålmodighed med de rødklædte demonstranter ser ud til at være sluppet op. Premierminister lover et indgreb. http://ekstrablad...335769.ece Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 25/04-2010 09:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Nu har de roede vist ogsaa faaet snor nok, de opfoere sig jo som smaa boern der ikke faar deres vilje............Vil man ikke hoere, saa maa man foele. Lad nu Abhisit udfoere sit hverv, saa bli'r alt godt igen... Lad nu vaere med at fare i flint over dette indlaeg, i ved jo inderst inde at jeg har ret.
Redigeret af Suk d. 25/04-2010 09:27 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/04-2010 09:33
|
Suk skrev: Nu har de roede vist ogsaa faaet snor nok, de opfoere sig jo som smaa boern der ikke faar deres vilje............Vil man ikke hoere, saa maa man foele. Lad nu Abhisit udfoere sit hverv, saa bli'r alt godt igen... Lad nu vaere med at fare i flint over dette indlaeg, i ved jo inderst inde at jeg har ret. ![]() Jeg ved sgu ikke om du har ret, men ret har du i af små børn nogle gange må over knæene, når de nu ikke vil lære, snøf, snøf høre jeg mange skrige. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/04-2010 09:40
|
Og hvis der var nogen som havde opført sig sådan i København eller Århus, havde alle sgu været imod dem. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 25/04-2010 10:13
|
|
igen... du kan ikke sammenligne vores og deres system.. der går mange mange år før de har demokrati på samme stadie som vores.. (vis det nogensinde sker)
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.