Se indlæg
 Udskriv debat
Soldater skød direkte ind i demonstranter
thaikurt1
Mindst 10 mennesker er såret under nye sammenstød mellem demonstranter og soldater, lyder det fra et hospital.

Samtidig siger vidner, at en thailandsk soldat er ramt i hovedet af et skud, og at han formentlig er død.

http://jp.dk/udla...051792.ece

Så sket det der ikke måde ske at det kom til voldlig sammenstød mellem de røde og soldater.

http://nej
natty
Thaikurt1 skrev:
Mindst 10 mennesker er såret under nye sammenstød mellem demonstranter og soldater, lyder det fra et hospital.

Samtidig siger vidner, at en thailandsk soldat er ramt i hovedet af et skud, og at han formentlig er død.

http://jp.dk/udla...051792.ece

Så sket det der ikke måde ske at det kom til voldlig sammenstød mellem de røde og soldater.

Øh, det kan vist ikke undgåes. Det kommer også til at ske igen og er sket før for ikke så mange dage siden, med 26 døde tilfølge. Har du sovet siden den 10 april?

thaikurt1
Så vidt jeg ved svare jeg den dag på et indlæg så det med at jeg har sovet passe ikke.

Soldaten der blev dræbt, blev dræbt med en sten i hovedet.

crh
Undskyld Abekat, men der er du gal på den. Han blev skudt og skudet gik ind over hans venstre øje

jeg må give mig, men i eftermiddags sagde tv en sten.

crh
Det er ok. Det et vel egentlig også ligegyldigt hvordan han mistede livet. Det var en alt for høj pris for ingen ting.

Premierminister Abhisit Vejjajivas eftermåle bliver mere og mere blodplettet, og til ingen nytte.

Hans tid er forbi, han har bare ikke opdaget det endnu.

Asda
crh skrev:
Det er ok. Det et vel egentlig også ligegyldigt hvordan han mistede livet. Det var en alt for høj pris for ingen ting.

Helt enig.

Det uhyggelige er så at han blev skudt og kuglen stammede formentlig fra en anden soldat iflg. TV2.
Smile

crh
Jeg sidder på militær basen Thanarat og hvad jeg hører her er at han blev skudt med en AK 47. Ikke af en anden soldat

crh skrev:
Jeg sidder på militær basen Thanarat og hvad jeg hører her er at han blev skudt med en AK 47. Ikke af en anden soldat

Jeg har ikke forstand på militærets skydevåben, kan du forklare det nærmere ?

crh
Forskellen ligger i ammunitionen. En M16a som er det thailandske millitærs standard våben 5,65 amu. En Ak 47 bruger 7,62

Indgangs hullet er stører ved en AK 47. En M16 a har også stører hastighed og kuglen ville højst samsynligt have gået ret gennem hovedet. Ok, den passerede først hans hjelm og det kan have bremset hastigheden.

ingolf
Det var hurtigt man afgjorde at han var skudt med en AK 47, og ikke af sine egne---Jeg trodde at han skulle obdukceres först, og man skulle plukke ud kulen for at afgöre det Shock

Men det bruger man måske ikke i Thailand---man tager den historie som passer bedst for stundenSad
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

crh
Du har da ret Ingolf. Hvad jeg bragte videre var blot hvad der siges hvor jeg er.

thaikurt1
Lad os få fakta frem om hvem der skudt ?

Det andre kan vi ikke bruge til noget.

FCKdk
crh skrev:
Forskellen ligger i ammunitionen. En M16a som er det thailandske millitærs standard våben 5,65 amu. En Ak 47 bruger 7,62

Indgangs hullet er stører ved en AK 47. En M16 a har også stører hastighed og kuglen ville højst samsynligt have gået ret gennem hovedet. Ok, den passerede først hans hjelm og det kan have bremset hastigheden.

Fra Wikipedia( på Engelsk )
AK47:
Soviet 7.62x39mm, also known as the 7.62 mm Soviet, M43, or occasionally .30 Short Combloc, designed for the SKS and used in the AK-47 and AKM assault rifles and RPKand RPD light machine guns.

M16<<<<<<<<<.
The M16 is a lightweight, 5.56 mm, air-cooled, gas-operated, magazine-fed assault rifle, with a rotating bolt, actuated by direct impingement gas operation. The rifle is made of steel, aluminum, composite plastics and polymer materials.
The U.S. Air Force's rifle, the M16, and the United States Marine Corps and Army rifle, the XM16E1, were the first versions of the M16 rifle fielded. Soon, the U.S. Army standardized the XM16E1 as the M16A1 rifle, an M16 with a forward assist feature requested by the Army. All of the early versions were chambered to fire the M193/M196 cartridge in the semi-automatic and the automatic firing modes. This occurred in the early 1960s, with the Army issuing it in late 1964.[8] Commercial AR-15s were first issued to Special Forces troops in spring of 1964.[9]

A U.S. soldier on NBC exercise, holding an M16A1 rifle and wearing an M40 Field Protective Mask. Note the receiver, forward assist and the barrel flash suppressor.
The M16A2 rifle entered service in the 1980s, chambered to fire the standard NATO cartridge, the Belgian-designed M855/M856 cartridge.[8] The M16A2 is a select-fire rifle (semi-automatic fire, three-round-burst fire) incorporating design elements requested by the Marine Corps:[8] an adjustable, windage rear-sight; a stock 5/8-inch longer; heavier barrel; case deflector for left-hand shooters; and cylindrical hand guards.[8] The fire mode selector is on the receiver's left side. The M16A2 is still the primary rifle in the U.S. Navy, Coast Guard, Air Force, and still is in heavy use in the Army and Marine Corps.[citation needed]
The M16A3 rifle is an M16A2 rifle with an M16A1's fire-mode control (semi-automatic fire, automatic fire) used only by the U.S. Navy.
The M16A4 rifle was standard issue for the United States Marine Corps in Operation Iraqi Freedom; it replaced the M16A2 in front line units. In the U.S. Army the M16A2 rifle is being supplemented with two rifle models, the M16A4 and the M4 carbine as the standard issue assault rifle. The M16A4 has a flat-top receiver developed for the M4 carbine, a handguard with four Picatinny rails for mounting a sight, laser, night vision device, forward handgrip, removable handle, or a flashlight.
The M16 rifle is principally manufactured by Colt and Fabrique Nationale de Herstal (under a U.S. military contract since 1988 by FNH-USA; currently in production since 1991, primarily M16A2, A3, and A4), with variants made elsewhere in the world. Versions for the U.S. military have also been made by H & R Firearms[10] General Motors Hydramatic Division[11] and most recently by Sabre Defence.[12] Semi-automatic versions of the AR-15 are popular recreational shooting rifles, with versions manufactured by other small and large manufacturers in the U.S.[
Cool
Redigeret af FCKdk d. 28/04-2010 20:08

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

vandango
Har søgt en del på internettet, der er ikke noget bevis på, at militæret bruger 7.62 ammunition.

FCKdk du ødelægger tråden med det fis du lægger på.
Læg i stedet et link, så vi ikke unødigt skal pløje os igennem en masse unødvendige engelske skrifter.
Redigeret af vandango d. 29/04-2010 01:32

Spring til debat: