Se indlæg|
Dødsyg dansker mindre værd end chimpanse
|
|
| Isan |
Lagt på d. 05/05-2010 20:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Var det så værd at spare nogle håndøre på en forsikring ? Nej det er det bestemt ikke men folk er sq for dumme og gøre det gang på gang kender selv en thai/dansk familie på 4 som gør det hvert år .Den ynkelige som nu står eller ligger i thailand har nok en del at tænke over for tiden , men nu er det for sent .
|
|
|
|
| Isan |
Lagt på d. 05/05-2010 20:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Big-Viking skrev: Nogen der gider betale for min rejseforsikring.???? Næ sgu det forkerte sted at spare. Ingen arme ingen mad..Ingen forsikring ingen hjælp, sådan er det.. Gir dig sq ret Viking . |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 05/05-2010 20:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
natty skrev: Det er sgu synd for ham, men jeg forstår heller ikke at nogen tør rejse uden rejseforsikring. Det handler jo ikke om at folk ikke kan betale 100-5000 tbh for at gå til lægen. Det handler jo om at man kan bliver super duper alvorligt syg eller komme ud for en alvorlig ulykke. I bedste fald, kan man blive ruineret og i værste fald kan man sgu dø af ikke at have en forsikring. De her sager dukker op engang imellem. Hvis folk ikke har råd til en forsikring bør de blive hjemme. Man kører jo heller ikke i bil uden at have mindst en lovpligtig ansvarsforsikring. Det må på en måde også kunne lade sig gøre ved rejser. ... og så kunne man have en ordning hvor man ringede til sin sagsbehandler dagen før man skule rejse, så hun kunne komme forbi og tjekke at man har husket tandbørsten og de rene underbukser.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 05/05-2010 21:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Fido skrev: PL skrev: Jake skrev: Det er selvfølgelig synd for manden, at han er syg og ikke kan komme hjem. Hvis han skal flyves hjem på statens regning, fordi han er syg og det er synd osv (hvilket det er) ja så skal alle andre syge uden rejseforsikring også flyves hjem... for vi kan ikke forskelsbehandle Det er da nemt. Gør det obligatorisk med en rejseforsikring ved lange oversøiske ferier, og lad flyselskaberne kontrollere ved afrejse om man har tegnet den forsikring. Vi er allerede kontrollerede i hoved og r*v og mere og mere vil komme til, så det er bare med at komme igang. Endvidere kan vi ligeså godt vænne os til at danskere der rejser væk fra "Moder Velfærd" i lange perioder, IKKE er istand til selv at vurdere risici, og derfor bør der også lovgives og kontrolleres på dette område. PL PS: Interessant at se hvor mange kynikere der bor fast i udlandet, ikke FIDO? Det er da uhyggeligt så træt og socialdemokratisk du er kommet til at lyde på det seneste .... ![]() haha.... jeg mener lige det modsatte ;-) Vi er vores egen lykkes smed osv.... tager man til Thailand uden forsikring skal man ikke forvente at få nogen hjælp, hvis man bliver syg. Selvfølgelig skal staten ikke blande sig. Vi er frie mennesker (selvom de røde gør hvad de kan for at begrænse denne frihed) og skal have lov til at rejse hvorhen vi vil uden forsikring. Vi skal bare tage konsekvensen heraf.... |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/05-2010 22:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Han kom til Thailand for tre måneder siden og kravlede i bjergene på grænsen til Burma med sin ven Brian Sørensen, der bor permanent i Thailand. Kilde: http://ekstrablad...z0n5a4rV5F hvor meget man så kan regne med EB kan diskuteres.. Men tager man til Thailand for at lege bjergbestiger uden en ordentlig forsikring, så er man ikke særligt smart. Selvfølgeligt er det trist for ham det skal ende sådan. Suk det var da ellers ikke så længe inden du blev syg du sad og skrev om at nu havde du tegnet en forsikring fordi du ikke turde være dernede længere uden???? |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 05/05-2010 22:54
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Hvad hvis Suk ikke havde haft midler til at betale af egen lomme da han blev akut syg, og han evtl. oprettede en tråd her og bad om hjælp, ville han så også få Phuck-fingeren? Kom nu med en kommentar alle i rådne ego-fascister, bekend kulør, så vi ved hvem i er! ![]() PL Redigeret af PL d. 05/05-2010 22:55 |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 05/05-2010 23:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Det er rigtigt Ezal, jeg tegnede en forsikring inden jeg blev syg, men selskaberne bruger ca. 1 md. til at finde ud af om du er et + eller et - for dem, jeg blev afvist pga. at jeg sommetider har podegra, hvilket nok er noget af det mest uskyldige der findes, selvom det goer MEGA ondt.....Saa da jeg knaekkede sammen i januar var det for egen regning. Er nu forsikret i et andet selsbab...under 20.000 Baht pr. aar. PL. Om nogen ville have stoettet mig, maaske - maaske ikke, vi har jo haft et daarligt eksempel ang. indsamling her paa siden, ja det er Phucking Ole jeg taenker paa. Om jeg ville gi' et bidrag til et medlem her paa siden hvis uheldet var ude, ja det ville jeg. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 05/05-2010 23:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ja, der er rådne og brådne kar allevegne, sådan er det.![]() Jeg blev sgu' harm da jeg læste om ham sømanden i EB, og jeg mente såmænd bare at hvis der var nogle i nærheden ku' de da kigge forbi hospitalet og hjælpe til hvis der var nogle småting de ku' gøre for ham. Straks så himler folk op om hvor idiotisk manden er at rejse uden forsikring, og han skal sgu' bare rådne op derude. Det er ganske forfærdeligt som folk er blevet, de rene monstre efterhånden. Prøv at læs nogle af kommentarerne i EB, det er chokerende. PL |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/05-2010 23:39
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
PL for fanden.. Han er førtidspensionist som tager ned og leger bjergbestiger, og han ville blive der, UDEN forsikring! Så ligger man lidt som man har redt. Tager du måske afsted uden forsikring? Selvom du sidder med noget JackD på 16. etage i BKK? (hvilket jo også kan være lidt af en kravletur efter nogle genstande) ![]() Jeg håber bare på manden får lov til at dø i fred og ro, der stod i EB han havde en uge tilbage.. Havde det været en anden sag hvis han havde fået en sten i hovedet under hans bjerg ture?? Redigeret af d. 05/05-2010 23:43 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 05/05-2010 23:47
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Nåh ja, han er førtidspensionist - så er han jo noget nær "sub-human" - dvs. han kan undværes, HAN KAN RÅDNE OP KAN HAN!! Nå, der er værre steder at dø, en 1 værelses i Kbh. NV f.eks. - der kan man også få lov at ligge og rådne op uden nogen løfter en finger! Håber nogle munke kan chante for ham og gelejde ham over på den anden side, og måske han bliver genfødt i Thailand, ikke værst, hva'?! ![]() PL Redigeret af PL d. 05/05-2010 23:50 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 06/05-2010 00:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
PL skrev: Ja, der er rådne og brådne kar allevegne, sådan er det. ![]() Jeg blev sgu' harm da jeg læste om ham sømanden i EB, og jeg mente såmænd bare at hvis der var nogle i nærheden ku' de da kigge forbi hospitalet og hjælpe til hvis der var nogle småting de ku' gøre for ham. Straks så himler folk op om hvor idiotisk manden er at rejse uden forsikring, og han skal sgu' bare rådne op derude. Det er ganske forfærdeligt som folk er blevet, de rene monstre efterhånden. Prøv at læs nogle af kommentarerne i EB, det er chokerende. PL Prøv at vend den om, PL. Hvad fanden er det for en situation at sætte sine pårørende i ?? " Væs'go at hoste op med et par 100 tusinde så jeg kan komme hjem." Hvorfor ?? Fordi Karl-smart skulle spare 500 - 1000 kr på en forsikring - det er sgu da egoisme der vil noget !!
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| jacobpakchong |
Lagt på d. 06/05-2010 01:47
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Sidder sgu og bliver lidt bange her,har boet i thailand i 5 år nu uden forsikring,nu tror jeg sgu ikke jeg har nerverne til det mere. Noger der har nogle gode forslag til forsikringsselskaber,hvem bruger i,hvad med dig suk,hvem bruger du.![]() |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 06/05-2010 02:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Vi kan jo lave en ole (sky) igen |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 06/05-2010 03:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvad med ham den flinke mand som hjælp hende der fra combodia så hun kom ud af fængslet....jeg har desvære ikke meget at rykke med,, men da han fandt ud af han var meget syg skulle han så ikke have taget det første fly hjem..hvis det var muligt altså..og jo hvis jeg var tæt på hans hospital ville jeg da klart kigge fordi og give han noget støtte i hans siste tid det koster ikke ¨noget måske en busbilet bare det der er noget selskab på ens sidste dage må være det vigtigste..så kig forbi og sig hej til manden og få en sludder for en sladder.........
Redigeret af dutling68 d. 06/05-2010 03:30 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 06/05-2010 04:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
PL skrev: Ja, der er rådne og brådne kar allevegne, sådan er det. ![]() Jeg blev sgu' harm da jeg læste om ham sømanden i EB, og jeg mente såmænd bare at hvis der var nogle i nærheden ku' de da kigge forbi hospitalet og hjælpe til hvis der var nogle småting de ku' gøre for ham. Straks så himler folk op om hvor idiotisk manden er at rejse uden forsikring, og han skal sgu' bare rådne op derude. Det er ganske forfærdeligt som folk er blevet, de rene monstre efterhånden. Prøv at læs nogle af kommentarerne i EB, det er chokerende. PL Kan kun give dig ret, sgu ret beskaemende med alle de selv fede menesker der bebor DK. Soergelig udvikling. Jeg bor selv herude uden forsikring, Det ikke for at spare den tusse det koster om maaneden, men er hvad de kalder et daarligt liv, saa sgu ikke nogen der vil forsikre mig, maaske det samme var gaeldende for ham??? Men uanset hvad saa synes jeg, man skal hjaelpe hvor man kan, det sgu god Karma. Redigeret af juj d. 06/05-2010 04:46 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/05-2010 08:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Fido skrev: PL skrev: Ja, der er rådne og brådne kar allevegne, sådan er det. ![]() Jeg blev sgu' harm da jeg læste om ham sømanden i EB, og jeg mente såmænd bare at hvis der var nogle i nærheden ku' de da kigge forbi hospitalet og hjælpe til hvis der var nogle småting de ku' gøre for ham. Straks så himler folk op om hvor idiotisk manden er at rejse uden forsikring, og han skal sgu' bare rådne op derude. Det er ganske forfærdeligt som folk er blevet, de rene monstre efterhånden. Prøv at læs nogle af kommentarerne i EB, det er chokerende. PL Fido nu har han jo ikke bedt om at komme hjem, men du er ligesom mange andre de sætter jeg ikke ind i det de svarer på. Han vil dø derude, og har sagt nej til mere kemo, Det som der egentligt søges om lidt hjælp til hans hospitals regning og begravelse Men typisk danskere,de tænker kun på sig selv. Men det er godt at han har en ven,som desværre nu kommer til at hænge på hans regningen, fordi han ville hjælpe en ven.' Prøv at vend den om, PL. Hvad fanden er det for en situation at sætte sine pårørende i ?? " Væs'go at hoste op med et par 100 tusinde så jeg kan komme hjem." Hvorfor ?? Fordi Karl-smart skulle spare 500 - 1000 kr på en forsikring - det er sgu da egoisme der vil noget !! ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 06/05-2010 09:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Ja, Jeg syntes også at PL må ta´ sig samme. Der er ingen grund til at forsvare personer der klatre i bjerge i udlandet uden forsikring. og hvis det var mig der lå på det yderste ude i varmen uden forsikring, ja så vil jeg ligge som jeg havde redt.og absolut ikke forvente at mennesker jeg ikke kendte og ej heller folk jeg kendte skulle bruge deres hårdt opsparet kassebeholning på et fjols som mig. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 06/05-2010 09:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
jacobpakchong skrev: Sidder sgu og bliver lidt bange her,har boet i thailand i 5 år nu uden forsikring,nu tror jeg sgu ikke jeg har nerverne til det mere. Noger der har nogle gode forslag til forsikringsselskaber,hvem bruger i,hvad med dig suk,hvem bruger du. ![]() Så vidt jeg ved kan du ikke længere tegne en rejseforsikring i DK, da du er frameldt systemet. Europæiske fx har jo mulighed for at tage Danskere hjem til behandling, hvis man er tilmeldt systemet i DK. Alternativt kan du tegne en Intl Sygeforsikring, både fra DK og i direkte I Thailand. Den er dyrere men dækker godt. Du bør ikke stå uden forsikring medmindre du er meget rig! |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 06/05-2010 10:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
bedre ide at de 3 børn rejste ud til ham og fik sagt farvel. Han vil jo ikke hjem. man kan støtte økonomisk her: http://www.facebo...848&ref=mf Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/05-2010 10:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Nu er det ikke alle førtidspensionister som kan få en forsikring,på grund af deres sygdom Så det er måske derfor han ikke er forsikret. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 























