Se indlæg|
Valuta
|
|
| dolph |
Lagt på d. 09/05-2010 13:58
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hvor er det bedst at veksle ?DK eller Thailand -og hvad er bedst at tage med af sedler store eller små? |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 09/05-2010 14:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Jeg bor i udkanten af København og hver gang Jeg rejser til Thailand, veksler Jeg altid 1-2.000 Danske kr. hos Forex på hovedbanegården. Det er nemt, hurtigt og kursen er hæderlig. Så har Jeg altid til taxa, hotel og de første par dages overlevelse i Thailand....
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 09/05-2010 15:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
I Thailand ! Siam Exchange plejer altid at ha' bedre kurser end Forex, efter mine erfaringer.. Men det kan du jo tjekke online http://www.siamex...
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| alf |
Lagt på d. 09/05-2010 16:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
visa i lufthavnen |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 09/05-2010 17:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
For KONTANTER gælder altid: Købe Bath hjemme fra. Sælg overskydende Bath FØR du rejser hjem. (med mindre du skal til Thailand igen naturligvis. Meget enkelt. Det er et spørgsmål om at skulle KØBE en vare (købe bath i dk) eller SÆLGE en vare (sælge DKK for Bath in th) Du er altid bedre stillet som køber, end som sælger. For BANKOVERFØRELSE gælder som hovedregel: Lav en SWIFT overførelse i DKK - som Thaibankerne (og andre landes også) som hovedregel giver bedre SWIFT kurs end du kan købe udenlandsk valuta til i bankerne. NB: Ja jeg ved godt der af og til er nogle der giver en lidt bedre kurs enten i DK eller Th, men for almindelige mennesker er dette hvad der gælder. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/05-2010 18:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg synes også at der er andre faktorer der gør sig gældende. Jeg kunne fx. ikke drømme om at rende rundt med hele rejsebudgettet på min person. Vi hæver penge i lufthavnen i en ATM ved ankomsten, så vi har til de første 4-5 dage. Derefter bruger vi ATM efter behov. 10.000 baht ad gangen. Vi kunne spare lidt ved at bruge vores thailandske bankkonto og overføre hele rådighedsbeløbet hertil forud for ankomsten. Men når alt kommer til alt, synes jeg forskellen er peanuts i hvert fald hvad angår vores budget. Et eller andet sted finder jeg det også lidt morsomt, hvor lang tid og energi rejsende bruger på valutatransaktioner og billetter for at spare et par 100 kroner, når man ser mange uden at ryste på hånden fyre 10.000 baht af på den første aften i byen. Ovenstående ikke møntet på nogle i denne tråd. |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 09/05-2010 18:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
rinpoche skrev: .. Et eller andet sted finder jeg det også lidt morsomt, hvor lang tid og energi rejsende bruger på valutatransaktioner og billetter for at spare et par 100 kroner, når man ser mange uden at ryste på hånden fyre 10.000 baht af på den første aften i byen. Ovenstående ikke møntet på nogle i denne tråd. Hvor har du dog ret Det er faktisk rigtigt underholdende at se
Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 09/05-2010 18:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Nej, det er tragisk.
|
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 09/05-2010 18:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
dolph skrev: Hvor er det bedst at veksle ?DK eller Thailand -og hvad er bedst at tage med af sedler store eller små? Altid store sedler 1000 baht eller 1000 kr. Af den grund de fylder mindst
![]() |
|
|
|
| Clunse |
Lagt på d. 10/05-2010 06:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Husk dog også et par tusinde i mindre sedler - blandt andet taxaerne er ikke så vilde med at få stukket en 1000 lap i hånden. Det kan være, at de reelt ikke kan give tilbage, eller også at de "tilfældigvis" på en 300 baht tur fra lufthavnen kun har 500 baht at kunne give tilbage. Hvis ikke du har små sedler så hop ind i Family Mart i lufthavnen, køb for eksempel en vand og få slået din 1000 baht i stykker. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.