Se indlæg|
Whisky med i kufferterne
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 10/05-2010 20:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
Er det lovligt at tage whisky med i kufferterne når man rejser ind i Thailand, og i så fald hvor meget er lovligt at indtage? Jeg tænkte på at medtage (hvis lovligt i Thailand) 2 flasker i kufferterne, og 2 flasker i toldfri. Ville det være ok? |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 10/05-2010 20:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
bareMig skrev: kufferterne kan jo også blive undersøgt, mener kun 1 liter er lovligt .
Er det lovligt at tage whisky med i kufferterne når man rejser ind i Thailand, og i så fald hvor meget er lovligt at indtage? Jeg tænkte på at medtage (hvis lovligt i Thailand) 2 flasker i kufferterne, og 2 flasker i toldfri. Ville det være ok? DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 10/05-2010 20:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
fckguld skrev: bareMig skrev: kufferterne kan jo også blive undersøgt, mener kun 1 liter er lovligt .Er det lovligt at tage whisky med i kufferterne når man rejser ind i Thailand, og i så fald hvor meget er lovligt at indtage? Jeg tænkte på at medtage (hvis lovligt i Thailand) 2 flasker i kufferterne, og 2 flasker i toldfri. Ville det være ok? Mener du med dit svar at det er lovligt at medtage 1 liter whisky fra Danmark til Thailand + det der tilladt at medtage i tåldfridt? |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 10/05-2010 20:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
bareMig skrev: nej kun 1 liter i alt mener jeg - har lige prøvet undersøge det , kan intet finde står kun 200 cigaretter . hvis mere 3200 bath i bøde pr karton - men selv flere gange haft flaske cognac med synlig .
fckguld skrev: bareMig skrev: kufferterne kan jo også blive undersøgt, mener kun 1 liter er lovligt .Er det lovligt at tage whisky med i kufferterne når man rejser ind i Thailand, og i så fald hvor meget er lovligt at indtage? Jeg tænkte på at medtage (hvis lovligt i Thailand) 2 flasker i kufferterne, og 2 flasker i toldfri. Ville det være ok? Mener du med dit svar at det er lovligt at medtage 1 liter whisky fra Danmark til Thailand + det der tilladt at medtage i tåldfridt? DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 10/05-2010 20:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det er tilladt at medtage 1 liter spiritus eller 1 liter vin. Og ikke mere end det, uanset hvor det er købt! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 10/05-2010 20:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
bareMig skrev: Er det lovligt at tage whisky med i kufferterne når man rejser ind i Thailand, og i så fald hvor meget er lovligt at indtage? Jeg tænkte på at medtage (hvis lovligt i Thailand) 2 flasker i kufferterne, og 2 flasker i toldfri. Ville det være ok? Hvor svært kan det være ... kik her ! ![]() http://lmgtfy.com...s+Thailand [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/05-2010 21:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
bareMig skrev: Er det lovligt at tage whisky med i kufferterne når man rejser ind i Thailand, og i så fald hvor meget er lovligt at indtage? Jeg tænkte på at medtage (hvis lovligt i Thailand) 2 flasker i kufferterne, og 2 flasker i toldfri. Ville det være ok? Nej. Og jeg iøvrigt fortælle dig, at HVIS du bliver knaldet så kan du se frem til en lang og bekostelig affære. Min kollega ankom frisk og frejdig med 3 kartoner danske cigaretter sidste år til Bkk lufthavn. Han blev stoppet i tolden og fik besked på at komme med down town. Der gik 5 timer og 20.000 baht inden han kunne drage videre. Hans kone var ikke imponeret. |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 10/05-2010 21:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Det er jo fint nok med al den sprut... Men synes ikke jeg kan finde regler om øl? Kæresten bad mig tage nogle danske øl med - så har indkøbt 5 ½L og 4 alm dåse øl - godt blandet - men er det lovligt at medbringe? Synes ikke jeg kan se det noget sted. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 11/05-2010 08:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Dansk øl , kan da købes overalt derude..måske ikke lige Thorpilsner...og jeg ville da nok også hellere købe alt derude , jo mindre har man at slæbe på.....whiskey fåes jo også i alle afskygninger derude bla. i Foodland og Lotus , Marko mfl - og priserne er endda rimelige...ville nødigt efter 11timers flyvetur med downtown i 5timer...for de 20K THB kan man da få en go whiskey og masser af øl....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 11/05-2010 12:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Tuborg og Carlsberg - ja. Men GB (Gourmet Bruggeriet) og andre danske mikro bryggerier tvivler jeg nu på jeg kan finde.. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 11/05-2010 12:24
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Jeg har aldrig set tuborg i thailand, og carlberg er der vist ikke officielt mere efter balladen med chang beer
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/05-2010 15:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Carlsberg sluttede i 2004 og hverken Carlsberg eller Tuborg findes i Thailand f.n. I ovrigt tror jeg at du bare kan have 100 ml vadske med nar du checker ind. Derefter kan du kobe toldfrit ad libitum og chance paa at faa det gennem tolden. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/05-2010 16:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Du må godt have væske i din incheckede bagage! Det med de 100ml gælder kun for håndbagage!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/05-2010 19:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Min kone havde en gang indvilliget af sin hjertens godhed i at medbringe en flaske god rødvin til Thailand for en veninde. De aftaltes at mødes i lufthavnen, hvor veninden troppede op ikke medbringende een flaske, men derimod 6. Min kone tog modstræbende imod dette batteri af flasker og de blev forsvarligt pakket ind i bagagen. Vel ankommen til BKK blev hun stoppet i told og fik undersøgt sit habengut. "Hvad er det?" Spurgte tolderen. "øhh, rødvin" "Du kan se frem til en stor bøde" Så foreslog hun tolderen, at han bare tog alle flaskerne. Den gik han med på. Jeg tror ikke en dansker ville have sluppet så billigt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.