Se indlæg
 Udskriv debat
DR1 Mandag 21:25 Horisont: Ballade i Bangkok
Horisont: Ballade i Bangkok
Den ellers så fredelige ferie-magnet, Thailand, rystes i denne tid af voldsomme demonstrationer. Det er de gule mod de røde, og kampene i hovedstadens gader har flere gange været så blodige, at danske turister rådes til at holde sig væk fra Bangkok. Men hvad er det, de slås om - de gule og de røde? Horisont går bag om demonstrationerne og tæt på nogle af de vrede thailændere. Vært: Mette Vibe Utzon. [url]www.dr.dk/Horisont[/url] Sendes også 11.05.10

Clunse
Forhåbentlig kan det hentes som podcast dagen efter - jeg kunne godt tænke mig at se hvilken virkelighed de danske medier viderebringer om Bangkok.

normalt kan man se udsendelsen på hjemmesiden, efter den har været i tv, du kan jo evt bruge det link der er i tråden.

imorgen er der også om thailand i P1 radioen.

tirsdag 11.05.2010
10.03 Horisont på P1
[url]Det delte Thailand. [/url]
I mange uger har demonstranter og kampe præget Thailands hovedstad, og splittelsen i landets befolkning er dyb. Vært: Mette Vibe Utzon. (Sendes også i onsdag kl. 20.03 og torsdag kl. 1.03).

PL
Hørte lige Orientering på P1...

Absolut ikke for kommentere uovervejet og hysterisk, men NOGLE kræfter i Thailand har åbenbart interesse i at der styres mod en voldelig konflikt, og i værste fald en borgerkrig.

Det er konflikten i militæret jeg tænker på, og det er dem der måske vil slås mod hinanden...

Jeg er bange for at der går meget lang tid førend jeg rejser tilbage til Thailand.Frown

PL
Redigeret af PL d. 10/05-2010 23:35

Jay
jeg så udsendelsen igår. Den tog udgangspunkt i 2 familier, en gul og en rød. Indeholdt også interview m. Thailand "expert" og jurister.

Den gule familie blev langsomt fremstillet som den rige, halvsure, usympatiske familie der gerne så de røde ryddet af vejen også selvom det skal koste liv og som helst undgår dialog m. de røde. Taler bedst engelsk, kører i Lexus og ryger smøger.

Den røde familie var den varme, smilende familie, åben for dialog og som ønsker fair demokrati. Elsker stadig kongen højt. Talte et sødt thai engelsk som vi bedst kender det.

Udsendelsen viste også lidt om 3 vigtige punkter:

1) meget lidt handlede om Abhisit.
2) de gules forsøg på at tage patent på at være dem som elsker kongen og fædrelandet, mens de prøver at gøre de røde til terrorister og fremstiller dem illoyalt mod kongen.
3) Der er flere "fraktioner" af røde, ikke alle støtter og elsker nødvendigvis Thaksin bare fordi de støtter de røde.

sony
Jeg må da indrømme uden at jeg vil blande mig i deres kamp de røde vandt, de stillede da i det mindste op til dialog.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

natty
Nu har jeg været i bkk,i de sidste tre dage, mens de to politibetjente blev likvideret. Dem jeg har snakket med er pisse gale, en af dem jeg snakkede med, og husk på det er tjenere som tjener 6-7000 thb plus tips på en måned, vendte thaiagtigt hovedet væk, mens han fik røde øjne over at de fleste af hans venner havde mistet deres job, han var også i tvivl om hvad der skete med hans eget arbejde. "Hvornår stopper det". "De vil bestemme det hele, de vil bestemme alt hvad andre mennesker tænker og hvis vi ikke tænker det rigtige vil de bestemme det alligevel" Vi kan sidde nok så smart bag vores computere og udtale pro og det modsattet, men fakta er at folk som arbejder hårdt mister deres arbejde pga. "de røde".
Nu er jeg i CM, en fuld farangtumbe spurgte en mand om han ikke støttede rødskjorterne når han nu er fra Chiang Mai, han svarede tilbage som om farangen var idiot "what selvfølgelig gør jeg ikke det, de ødelægger vores land og indtægter."
Umiddelbare betragtninger
fra frontlinien.
Redigeret af natty d. 12/05-2010 02:18

thaikurt1
Hvad har de røde så ikke at taber hvis de ikke forsætte kamp.Hmmmmmm

Det er så nemt at kritiser andre når man selv har mulighed for at tjene til dagen og vejen, men disse menenemsker kæmper for at få et mulighed for anstændig liv for dem selv og deres børn.Sun baby

Det handlede også om man kan tro på løfter Abhisit kommer med Frown
Redigeret af thaikurt1 d. 12/05-2010 06:11

http://nej
sony
Ved sådan nogle kampe er der altid noget der bliver ødelagt, dengang de gule lavede ballade skete der ikke noget særligt med dem selvom de lukkede landet ved at besætte lufthavnen, men nu hvor det er de røde så skal de bare vippe med øjenbrynende så bliver de næsten skudt

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Suk
Kurt.

Der er valg d. 14/11.

Hva' med alle de forretningsdrivende der ikke faar saa meget som 1 satang ind, fordi der en flok idioter der opfoere sig som vilde dyr, og de vil have magt, gudfade bevars..........fed maade at vaere demokratisk paa...hva' ?

Ioevrigt er jeg sikker paa, at mange af de roede er med, bare for at vaere med, de er jo 1/2 menneske og 1/2 dyr.

Det er ved at vaere paa tide, at magasinet bliver sat i boessen........og for alvor bliver brugt, ikke flere gummie kugler....

Ioevrigt var udsendelsen " Horisont " en tynd kop te.

At ham fra gul stue ikke ville tale med ham fra roed stue er da helt forstaaeligt, man kan ikke stole paa de roede, de er snu og udspekulerede + de taler jo overhovedet ikke samme sprog, man kan da ikke diskutere politik med folk der er saa underbemidlet med alm. sund fornuft.......

Godt, at det ikke rammer lille Ina Filine.

Redigeret af Suk d. 12/05-2010 08:15
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
sony
Ja der kan man se hvor forskellig man opfatter det, jeg synes nu det var den gule der lød udspekulerede og dum at høre på.

Men det gjorde ikke noget da de gule lukkede landet?

Vil da lige sige jeg sympaterre ikke med nogle af dem, synes de er lige dumme og ødelæggende for landet begge parter.
Redigeret af sony d. 12/05-2010 08:21

Suk
Uden for traad.

Sony, nu har jeg kigget paa din avatar jeg ved ikke hvor laenge, men jeg kan daelme ikke se hvad det forestiller, at det har noget med bold at goere det kan jeg se. Ku' man faa en forklaring ?

Vi er enige om at det er tragisk at landet bli'r mere eller mindre oedelagt, og det er uanset farve.

Har lige laest under sidste nyt, at militaeret er ved at goere sig kampklar, det var da paa tide.
Redigeret af Suk d. 12/05-2010 08:31
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

sony
Det er bare en kasket af en ægte københavnerklub bkfrem, har den kun på for at drille b jensen der tror han er fan af en københavnerklub men som kun er en forstadsklub fra frederiksberg og gentofte, håber det var en forklaring du kunne brugeShock Men nu får jeg jo nok på puklen af b jensen, men det må jeg jo leve medWink

Suk
Tak.
Grin

Med venlig hilsen Suk.

keniko
Overskrift i JP: spændingen spidser til i Bangkok

http://jp.dk/udla...065815.ece

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

natty
Thaikurt1 skrev:
Hvad har de røde så ikke at taber hvis de ikke forsætte kamp.Hmmmmmm

Det er så nemt at kritiser andre når man selv har mulighed for at tjene til dagen og vejen, men disse menenemsker kæmper for at få et mulighed for anstændig liv for dem selv og deres børn.Sun baby

Det handlede også om man kan tro på løfter Abhisit kommer med Frown

Jamen det er da utroligt, så dem jeg taler med kæmper ikke for et anstændigt liv til sig selv og specielt til familien? En af dem jeg talte med, og som jeg kender ret indgående, sender faktisk den del af sin løn, som han kan "undvære", hjem til familie i Isan hver måned, fordi det fakstisk er den eneste reelle løn familien som helhed tjener. Begge forældre er syge og kan ikke arbejde. Og nu risikerer familien også at miste den indtægt på grund af de røde.
Redigeret af natty d. 12/05-2010 11:04

Nixon
Ja det er synd for dine gule venner og prøver ikke her at lyde sarkastisk men at henvise til at de røde sikkert også i årevis ligesom din gule ven har og ønsket at de havde haft samme mulighed for at kunne sende lidt penge hjem til sine syge forældre men mange af dem har været berøvet muligheden og det ser de nu en chance for at lave om på pga af de gules forrædderi overfor deres landsmænd for 2 år siden hvor de også berøvede massernes folkevalgte fra dem.

Det er jo nok hellere ikke de gule som i årevis stiltiende har måtte lukke øjnene for at de har måtte sende deres døtre til Pattaya og lade deres døtre gifte sig med foreksempel europæiske mænd.

Synd at det koster de gule penge nu men de har et eller andet sted selv såret frøet til det. At de så ikke kunne forudse det for år tilbage og at flertallet endnu ikke har set det hjælper ikke videre på sagen. Som et gammelt ordsprog siger, det er øjnene man bliver blind på først...... Og så længe de kun glor ned i tegnedrengen og på thaksin så ser de nok ikke hvad der er ved at ske om ørerne på dem.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
natty
Nixon skrev:
Ja det er synd for dine gule venner og prøver ikke her at lyde sarkastisk men at henvise til at de røde sikkert også i årevis ligesom din gule ven har og ønsket at de havde haft samme mulighed for at kunne sende lidt penge hjem til sine syge forældre men mange af dem har været berøvet muligheden og det ser de nu en chance for at lave om på pga af de gules forrædderi overfor deres landsmænd for 2 år siden hvor de også berøvede massernes folkevalgte fra dem.

Det er jo nok hellere ikke de gule som i årevis stiltiende har måtte lukke øjnene for at de har måtte sende deres døtre til Pattaya og lade deres døtre gifte sig med foreksempel europæiske mænd.

Synd at det koster de gule penge nu men de har et eller andet sted selv såret frøet til det. At de så ikke kunne forudse det for år tilbage og at flertallet endnu ikke har set det hjælper ikke videre på sagen. Som et gammelt ordsprog siger, det er øjnene man bliver blind på først...... Og så længe de kun glor ned i tegnedrengen og på thaksin så ser de nok ikke hvad der er ved at ske om ørerne på dem.

Der er også et ordsprog som siger selv blind høne finder korn, men det kan man da ikke sige om dig. Du er da totalt ensporet Nixon. Og fordi min ven er imod de røde er han altså ikke gul, for dem kan han heller ikke klare. Du er så enøjet at du tror at fordi man er antirød er man for de gule. Men nu er hans situation sammen med mange andre den den nu engang er. Og 2 gange uret gør jo ingen af dem rigtige. Vågn dog op mand og se at komme videre istedet for at hænge fast i fortiden. Det kommer man sgu ingen veje med.
Redigeret af natty d. 12/05-2010 11:48

Nixon
Personlig kan man jo altid blive når argumenterne slipper op. Det ser vi jo ofte med venstrefløjen hjemme i Danmark hvor man så lige smadre en bydel eller kalder andre for totalt tåbelige ting i mangel af bedre.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
Spring til debat: