Se indlæg
 Udskriv debat
Skud og brag lyder i Bangkok
natty
Hvad ville du gøre hvis du sku' kæmpe for din frihed og din overbevisning?

Du ville såmænd nok gøre det samme, mon ikke?

nej jeg tror jeg havde sendt børnene hjem til bedstemor og kæmpet videre selv, ligemeget hvad. Og selv de mindst almindelige mødre ønsker at deres børn skal vokse op og få en god fremtid. Hvis man ikke er blevet indoktrineret, er det selvfølgelig af naturen dikteret det største ønske. Men selvfølgelig kan sagen man kæmper for være så stor at man ofrer sine børn. Shock
Det er jo det rene Talaban. Det eneste der mangler er at sende dem ud som selvmordsbombere.

Suk
Selvmordsbomber er vel kun et sporgsmaal om tid......
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
Kent27
Børn er blevet brugt i stort set alle revolutioner/krige. Fra Cambodja til Palæstina, fra Rusland til krige i Afrika. Intet nyt i det.

Det er ikke kønt, men det er virkeligheden i verden - og svært at forstå for os velfærdsdanskere.

natty
ja det er sikkert rigtigt, men hvem bliver bebrejdet efter. Dem som brugte dem aktivt som krigere, eller dem som ikke ønskede det skulle ske, men var nødt til det. ?
Du har ret det sker og er sket, men når man ser på thaiers kærlighed til børn, kan jeg kun se der er sket hjernevaskning.

PL
Klart, alle Thai'er ER allerede hjernevaskede!

Tænk på uniformerne, helt ned til børnehavealdereren, nationalmusik kl. 08.00 og 18.00.

Nationalromantikken, aldrig koloniseret, aldrig besejret, kongen er gud, og penge er gud nr. 2!

Hvis du vidste hvor lidt verdenshistorie der bliver undervist i, og hvor forskruet og manipuleret Thai historie fremstilles, så ville du blive chokeret.

Verden ER Thailand, for Thai'er findes der ikke andet, og det bliver sgu' rigtig alvorligt når de begynder at slå hinanden ihjel, alle de hjernevaskede.

PL

Clunse
Sikkerheden er blevet i den grad skærpet. Alle biler bliver tjekket ved det militær check point, jeg gik forbi her til morgen, og nærmest ingen køretøjer får lov at komme ind i sikkerhedszonen. Du skal kunne bevise, at du skal på arbejde eller have id for, at du bor i området.

CRES har meddelt, at de nu kontrollerer det meste af området, om end Red Shirts har skudt med hjemmelavede raketter mod en helikopter ved Saladaeng. Derudover høres der nogle brag ind i mellem – om det er fra våben eller fyrværkeri, kan jeg ikke afgøre.

Veera Musigapong har åbenbart forladt Red Shirts bevægelsen, da han ønskede at acceptere køreplanen for et valg i november, mens andre ledere var imod denne plan og ønskede at fortsætte protesterne med deres nye krav mod Suthep. Åbenbart er der nu splid uenighed internt i toppen mellem hardliners og de kompromissøgende.

fckguld
Clunse skrev:
Sikkerheden er blevet i den grad skærpet. Alle biler bliver tjekket ved det militær check point, jeg gik forbi her til morgen, og nærmest ingen køretøjer får lov at komme ind i sikkerhedszonen. Du skal kunne bevise, at du skal på arbejde eller have id for, at du bor i området.

CRES har meddelt, at de nu kontrollerer det meste af området, om end Red Shirts har skudt med hjemmelavede raketter mod en helikopter ved Saladaeng. Derudover høres der nogle brag ind i mellem – om det er fra våben eller fyrværkeri, kan jeg ikke afgøre.

Veera Musigapong har åbenbart forladt Red Shirts bevægelsen, da han ønskede at acceptere køreplanen for et valg i november, mens andre ledere var imod denne plan og ønskede at fortsætte protesterne med deres nye krav mod Suthep. Åbenbart er der nu splid uenighed internt i toppen mellem hardliners og de kompromissøgende.
ja måske de røde havde et godt budskab - men de ledet af en flok vanvittige - det bare ønsker uro .amatørere
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Locturian
For det første skulle det slet ikke undre mig om det var de røde selv der stod bag det. De røde har mere at vinde ved at dræbe Seh Daeng end de gule har. Det er ikke cool for regeringen at skabe en martyr, men de røde har brug for et boost til deres tabende kamp. Alt ting er ikke sort og hvidt, specielt ikke i Thailand.

Skal man være objektiv og se nøgternt på tingene, så kan man hurtigt slå tvivl om hvorvidt det var en "sniper (skarp-skytte)" der fik ram på ham. For dem der har en smule militær erfaring eller bare har været lidt tæt på våben, vil hurtigt erkende at de kugler en højkaliber riffel skyder med ville have blæst det meste af hovedet af Seh Daeng. Som jeg har set billeder og videoer, ser han nu ud til at have det mest af hovedet intakt? Dermed burde man kunne udelukke en "militær sniper" udsendt af regeringen. Skudet stammer nok nærmere fra en pistol eller lign. skudt tæt fra.

Jeg er træt af de røde. Nu tager jeg til Bangkok igen i dag, og ja, jeg bliver nok igen-igen udsat for ransagninger af min bil... Bare de dog ville tage hjem for fanden... Deres "modige og noble kamp" er for længst afsløret som værende en undskyldning for at starte en reel borgerkrig... Fuck de red-shirts !
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
thaikurt1
Hvis man skal give skyldes for volden og miste menneskeliv
kan det kun være premierminister, Abhisit Vejjajiva, og regering
som der ikke på nogen tidpund har haft reel hensigter med at udskriver valg for tiden. Sun baby

http://nej
moon
Shock Enigheden breder sig BARE DE RØDE SNART TAGER HJEM
og det valg bliver udskrevet Bangkok bliver sku sværere og sværere at bevæge sig rundt i det er sku blevet lidt trælst GÅ NU HJEM RØD FARVE LOL LOL
MVH
Moon
Violin

thaikurt1
Locturian

Du skriver jo selv at du er træt at de røde så det vil jo være udmærke påstand med at det er de røde der har skudt Seh Daeng.

For så tro du at det løse problemerne med de røde tage hjem.

Hvis du tro at kampen er forbi det skal du ikke forvendet Sun baby
Redigeret af thaikurt1 d. 14/05-2010 08:56

http://nej
swed
Locturian skrev:
For det første skulle det slet ikke undre mig om det var de røde selv der stod bag det. De røde har mere at vinde ved at dræbe Seh Daeng end de gule har. Det er ikke cool for regeringen at skabe en martyr, men de røde har brug for et boost til deres tabende kamp. Alt ting er ikke sort og hvidt, specielt ikke i Thailand.

Skal man være objektiv og se nøgternt på tingene, så kan man hurtigt slå tvivl om hvorvidt det var en "sniper (skarp-skytte)" der fik ram på ham. For dem der har en smule militær erfaring eller bare har været lidt tæt på våben, vil hurtigt erkende at de kugler en højkaliber riffel skyder med ville have blæst det meste af hovedet af Seh Daeng. Som jeg har set billeder og videoer, ser han nu ud til at have det mest af hovedet intakt? Dermed burde man kunne udelukke en "militær sniper" udsendt af regeringen. Skudet stammer nok nærmere fra en pistol eller lign. skudt tæt fra.

Jeg er træt af de røde. Nu tager jeg til Bangkok igen i dag, og ja, jeg bliver nok igen-igen udsat for ransagninger af min bil... Bare de dog ville tage hjem for fanden... Deres "modige og noble kamp" er for længst afsløret som værende en undskyldning for at starte en reel borgerkrig... Fuck de red-shirts !

HøjkaliberGrin Du må mene stor kaliber, det er ikke da ikke altid nødvendig at benytte sig af rifler med stor kaliber hvis man skal skyde dyr eller mennesker, det er afstanden og forholdene der afgør hvilken kaliber der er den nødvendig våbentybe/kaliber og små kaliber som 222rem og 223 er udemærkede til korte afstande (ca 300 m)og den gamle finskytteriffel i Danmark var cal 308 som var alm nato kaliber , og med kaliber har jeg da skudt op til 500m med stort held (70% dræbende skud) 400m 100% , og jeg tvivler på at det har været nødvendigt med et skud på over 250m.
Swed

agent007
Nye gadekampe er brudt ud i Bangkok

http://borsen.dk/...
Redigeret af agent007 d. 14/05-2010 09:08

Jeg synes jeg kunne se på TV at Payanak fik gæster til eftermiddagskaffen. Violin

Payanak
Ja de kommer fra to sider nu... Sad

crh
rem 22 var forloeberen for 5.65 som benyttes i f.eks M16. Rem 22 er i dag vanskelig at finde. Jeg kan foelge Luc i hvad han siger med hensyn til ind og udgang. Hvem der affyrede skudet toer jeg ikke g;tte om

PL
Hvem skød?

"The Invisible Black Hand"!

Som kan være hyret af hvemsomhelst...

PL

Rødskjorternes ledere har meddelt at der i nat vil ske den største tragedie i Thailands historie, hvis ikke regeringstyrkerne øjeblikkelig indstiller skydningen og trækker tropperne bort ( The Nation, Breaking News ).
I Bangkok Post indrømmer lederne af rødskjorterne (dem der er tilbage ), at 4 ledere har trukket sig ud og forladt besættelseszonen. Angry
Redigeret af d. 14/05-2010 13:50

PL
Krigszone Bangkok:

http://www.tsr.ch...id=1955120

PL

Klippet PL har indsat er fra South Sathorn Road, lige ved den danske og tyske ambassade.

Spring til debat: