Se indlæg
 Udskriv debat
Så blev der lukket for strømmen!!!!!!!!
thaikurt1
Det er præsive det Abhisit gør nu med hjælp hæren og politiet udtrykke de røde at komme med deres synspunkt

http://nej
crh
Og det var det de røde gjorde da de under sidste valgkamp forhindrede modparten i at føre valgkamp i visse dele af landet.
Der er ingen engle i dette spil.

fckguld
Thaikurt1 skrev:
Det er præsive det Abhisit gør nu med hjælp hæren og politiet udtrykke de røde at komme med deres synspunkt
er du fuld eller bare svimmel - de røde har fået love kæfte op i flere måneder - de har tyraniseret et stort område i bkk - vold- drab - tyverier, mener du man skal lytte til sådanne mennesker - du mener måske også at indvandrer banderne og rockerne i danmark fortjener en plads i regeringen .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

natty
Jeg kan sgu heller ikke se at de ikke er blevet hørt, alle ved hvad de mener. Alle i Thailand ved hvad deres krav er. Og det er deres problem. Krav, og krav, ingen fælles politik.
Jeg ville have respekteret dem hvis de udformede en samlet politik for hvor de ville dreje Thailand hen.
Men Thaksin har jo intet med det at gøre, bliver det sagt. Indtil nu har han forhindret fredsplanen, og nu har han noget med det at gøre alligevel. Stiller nu krav til regeringen. Jeg har aldrig set en mand modsige sig så meget.

juj
bangkoknielsen skrev:
Thaikurt1 - Er det fløjlshandsker "dine kammerater" benytter? - De har fået tilbuddet om et hurtigt valg, men afslog til trods for, at regeringen var villig til at indgå yderligere aftaler om de rødes krav...
Jeg selv støtter naturligvis sagen, når det gælder forbedring af de fattiges levevilkår, men så absolut ikke når tingene forsøges presset igennem med terror, for terror er det nu...
Dine "kammerater" der tegner partiet er for øjeblikket i stor splid indbydes - og hvem er de egentligt? - Rige og velbjergede, der ligesom Thaksin har set muligheden for at komme til magten, er at høste stemmer fra de fattige og enfoldige - og ikke mindst talrige masser i Thailand...
Hvad gjorde Thaksin af ting, der ikke allerede var under forberedelse, inden magtovertagelsen? - Hvorfor har dine "kammerater" ikke et program at henvise til, hvis de ønsker at styre Thailand?
Thaikurt1 - tag du en tur ind til Silom og mød dine "kammerater" - hvor der stinker af lort og pis, flyder med billig thaiwhisky og personer, der åbenbart ikke aner hvad der rent politisk foregår, uden at der skal laves ballade for de penge, de dagligt kan få udbetalt...

Ja synes ogsaa det er meget bedre at besaette lufthavnene, og holde tusinder af sages loese turister som gidsler, som de gule gjorde.

b_j3ns3n
det gjorde det vel også svære at sende hæren ind i lufthavnen... der var for mange turister.. og en skud kamp derude havde vel sendt alle turister langt udenom thailand de næste 20-30 år..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

thaikurt1
er du fuld eller bare svimmel - de røde har fået love kæfte op i flere måneder - de har tyraniseret et stort område i bkk - vold- drab - tyverier, mener du man skal lytte til sådanne mennesker - du mener måske også at indvandrer banderne og rockerne i danmark fortjener en plads i regeringen
.

Hvis jeg skulle være svimmel skyldes det nok det er meget varmt her.

Hvor er det dog nemt at beskylde dem for vold- drab - tyverier, når der jo ikte er bevis men andre hvad du høre fra tv og læse i avisen.

Alle har ret til blevet hørt.

Jeg vil s..., på indvandrer banderne og rockerne

mvhSun baby

lols
Alle har ret til at blive hørt.

Men alle har ikke ret til at få deres ret.

Jeg er rimelig sikker på at en demonstrationer der besatte og blokede Rådhuspladsen, Hovedbanegården og strøget i København ikke ville få lov at fortsætte i 6 uger.

Uanset dagsorden.

b_j3ns3n
igen bliver Danmark´s demokrati sammenlignet med thailand´s demokrati.. Headbanger
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

crh
Jeg forstår ganske udmærket Kurts synspunkt. Hun vil at de fattige og undertrykte i Thailand bliver hørt og får den bid af kagen som de er berettigede til.

Jeg er blot bange for at dette ikke er lederne af rødskjorterne mål og at de bliver groft udnyttede som så ofte før i thailandsk politik.

Jeg tror dog at man denne gang har fået sendt et signal til alle politikere her om at lytte til masserne og at begynde at virkeligt gøre noget ved fattigdoms problemet

paulsenp
b_j3ns3n skrev:
igen bliver Danmark´s demokrati sammenlignet med thailand´s demokrati.. Headbanger

Og her er det vel en ganske relevant sammenligning.

Hvordan kan man vente større tålmodighed fra magthaverne i et pseudo-demokrati som det thailandske, end man kan i et "ægte" demokrati som det danske?
Peter

fckguld
mvhSun baby
[/quote] jo da , bevis - nu tror jeg sgu ikke på du helt frisk på 1 sal - kan du ikke se hvad der foregår . køb en aircon og kom tilbage til virkligheden .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

b_j3ns3n
paulsenp skrev:

Og her er det vel en ganske relevant sammenligning.

Hvordan kan man vente større tålmodighed fra magthaverne i et pseudo-demokrati som det thailandske, end man kan i et "ægte" demokrati som det danske?

måske er politikerne ikke mere tålmodige her end i thailand.. men måske har vi som borgere lært at høre på politiet, og lært at demokratiet (trods mange fejl) virker og vi som borger, får det flertallet vil have, også selv om vi skal vente til næste valg
Redigeret af b_j3ns3n d. 15/05-2010 12:13

thaikurt1
jo da , bevis - nu tror jeg sgu ikke på du helt frisk på 1 sal - kan du ikke se hvad der foregår . køb en aircon og kom tilbage til virkligheden

Jeg har det fin , men tro sgu du skal søge læge inden det du fejler smitter os andreSun baby

thaikurt1
Jeg forstår ganske udmærket Kurts synspunkt. Hun vil at de fattige og undertrykte i Thailand bliver hørt og får den bid af kagen som de er berettigede til.
Jeg er blot bange for at dette ikke er lederne af rødskjorterne mål og at de bliver groft udnyttede som så ofte før i thailandsk politik.
Jeg tror dog at man denne gang har fået sendt et signal til alle politikere her om at lytte til masserne og at begynde at virkeligt gøre noget ved fattigdoms probleme

Gudlov der er nogen der også tænke på fattige og undertrykte da der er langt mellem de svar man kan læse der forsvare de fattige og undertrykte.

Der er ikke gjort noget for de fattige og undertrykte undren den regningen og nu har undertrykte fået nok.

Jeg tro ikke på det er så let mere at udnyttede fattige og undertrykte som stemmekvæg.Sun baby

Bjarne
Er det fuldstændig utopi at håbe på, du fatter blot en lille smule af det hele, Thaikurt? Mange har udtrykt sympati for de fattige og undertrykte. Vel alle håber, mener og ønsker, at de skal have bedre forhold og bedre livsvilkår.
De fattige og undertrykte har bare nul og niks at gøre med det, der river nationen i stumper og stykker i øjeblikket. Det er opstand sat i scene af en anden elite end den, der er ved magten i øjeblikket. Nemlig bare en rød elite i stedet for en gul. Dine fattige og undertrykte har fået rollen ikke som stemmekvæg, men som slagtekvæg.
Bjarne

Asda
Iflg. TV2News klare man sig med el ledninger og vandslanger der løber fra områder hvor der er el og vand.

Selv nogle restauranter har åbnet Wink
Smile

thaikurt1
Er det fuldstændig utopi at håbe på, du fatter blot en lille smule af det hele, Thaikurt? Mange har udtrykt sympati for de fattige og undertrykte. Vel alle håber, mener og ønsker, at de skal have bedre forhold og bedre livsvilkår.
De fattige og undertrykte har bare nul og niks at gøre med det, der river nationen i stumper og stykker i øjeblikket. Det er opstand sat i scene af en anden elite end den, der er ved magten i øjeblikket. Nemlig bare en rød elite i stedet for en gul. Dine fattige og undertrykte har fået rollen ikke som stemmekvæg, men som slagtekvæg.
Bjarne

Jeg tro at jeg opfatte mere en din kyllinghjerne ville kunne forstå

Det er jo ikke nok at man har utrykt sympati man må også gøre noget for at forbedre deres livsvilkår.og ind til videre er der ikke ske noget

Det er jo derfor at man opmærksom på det derfor har de eller ikke noget at miste i forhold til dem der har penge.

Webmaster
Lad os lige holde igen med sådanne udtryk som "kyllinghjerne" og den slags og i stedet holde diskussionen på et overfor hinanden ordentlig plan.

Tak.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
b_j3ns3n
Asda skrev:
Iflg. TV2News klare man sig med el ledninger og vandslanger der løber fra områder hvor der er el og vand.

Selv nogle restauranter har åbnet Wink

det er vel løgn.. Rolll

men ja det ville sku ikke forbavse mig. thaier har altid været gode til at tjene penge Smile

Spring til debat: