Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor i Thailand?
RoseJensen
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere denne tråd, så jeg prøver bare her.
Alle jer som er medlem af denne hjemmeside må jo også have en del erfaringer med Thailand.

Jeg skal derned sommeren 2011 og skal være der et år. Så jeg er nysgerrig efter, hvor alle danskerne har bosat sig i Thailand.

Jeg er jo forholdsvis ung og det vil være rart at kende et par danskere i omegnen af Bangkok, som man kan snakke med.

Jeg ved ikke hvor mange unge danskere benytter sig af hjemmesiden, men jo yngre jo bedre. Dog har jeg ikke noget i mod at skrive med ældre, da man altid kan have brug for hjælp til vejledning, hvis man er lidt 'lost' thailand og har brug for råd.

clydehaumann
Hej Rose.
Jeg er en gammel mand og bor i Bangkok og Pranburi. Har en kone og to pap døtre på din alder og skulle du få brug for en sludder er du altid velkommen.

I Thai Integration har vi altid kaffe på kanden og du og alle ande medlemmer på DTW er velkomne til enhver tid.

Ups. Koen er dog lidt ældre end dig.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Robert Kronberg
RoseJensen skrev:
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere denne tråd, så jeg prøver bare her.
Alle jer som er medlem af denne hjemmeside må jo også have en del erfaringer med Thailand.

Jeg skal derned sommeren 2011 og skal være der et år. Så jeg er nysgerrig efter, hvor alle danskerne har bosat sig i Thailand.

Jeg er jo forholdsvis ung og det vil være rart at kende et par danskere i omegnen af Bangkok, som man kan snakke med.

Jeg ved ikke hvor mange unge danskere benytter sig af hjemmesiden, men jo yngre jo bedre. Dog har jeg ikke noget i mod at skrive med ældre, da man altid kan have brug for hjælp til vejledning, hvis man er lidt 'lost' thailand og har brug for råd.

Jeg er desværre ikke helt ung, men du er velkomme til at komme forbi kontoret for en snak.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Waffen
Hey Rose, Jeg er selv 22 år og kommer en del i Thailand og min kærste er Thai, Jeg har arbejede på phuket i flere perioder som dykkerinstruktør og rejst en del rundt i Thailand .Jeg ved der bor flere unge danskere i kortere eller længer perioder på phuket, nogle som kommer for at lære at dykke, andre dyrker thaiboksning. Jeg tror ikke at der er så mange i bangkok i længere perioder , men ved der os er en del i Pattaya, Hua hin, ko samui og chiang mai.

Payanak
Jeg er ung og bor fast i Bangkok.
Melder mig til koret og byder dig velkommen til en snak...også gerne på thai.

claus31130
Jeg bor godt nok ikke i Bangkok, er heller ikke helt ung, men du skal være velkommen til at skrive til mig også..........

http://www.cs-web.in.th/
RoseJensen
claus31130 skrev:
Jeg bor godt nok ikke i Bangkok, er heller ikke helt ung, men du skal være velkommen til at skrive til mig også..........

Hehe det gør vi også i forvejen Grin

CHINGCHOK
Hej RoseJensen,
Du er allerede godt på vej.
Du kan få masser af råd her i forumet. Der er masser af faranger i bangkok som du sikkert vil støde ind i på din færd.
Det er ligesom blandt thaier her i Danmark. Kontakten er nem, men sorter i vennerne som det passer dig, nogle er gode og andre er ikke værd at samle på.
Mvh Chingchok
Redigeret af CHINGCHOK d. 16/05-2010 00:38
จิ้งจก

Hvad er omegnen af Bkk??
Der er jo også mange danskere i Pattaya....der er jo også dejlig strand....kan stærkt anbefales, det eneste problem er at byen er STÆRKT vanedannende Wink

Thjaa
hej RoseJensen

jeg er ik held und men heller ik gammel er ik naade de 40 inu jeg er bosat i bangkok med kone og 3 step boern der er fra aller 23 til 28 du skal da vaere velkommen til at skrive
Redigeret af Thjaa d. 16/05-2010 01:21
Livet er forkort til store problemmer

RoseJensen
soi7 skrev:
Hvad er omegnen af Bkk??
Der er jo også mange danskere i Pattaya....der er jo også dejlig strand....kan stærkt anbefales, det eneste problem er at byen er STÆRKT vanedannende Wink

Så er stranden nok det eneste jeg vil komme for, har hørt så meget om pattaya og min mor vil nok ikke være så glad for jeg tog derhen Grin
hun hader byen ^^

fckguld
RoseJensen skrev:
soi7 skrev:
Hvad er omegnen af Bkk??

Så er stranden nok det eneste jeg vil komme for, har hørt så meget om pattaya og min mor vil nok ikke være så glad for jeg tog derhen Grin
hun hader byen ^^
Der er også forfærdeligt , kan kun anbefales til tørstige gamle mænd , der bare vil have en billig ung dame eller mand - bare et stort horehus .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

RoseJensen
fckguld skrev:
Der er også forfærdeligt , kan kun anbefales til tørstige gamle mænd , der bare vil have en billig ung dame eller mand - bare et stort horehus .

Thailandske mænd er heller ikke gode selv. Når de ser en potentiel kvinde med penge i kassen, så hopper de frem og frier til en.
Det er sket for mig som 14 årig....det var nu en sjov oplevelse Pfft

fckguld
RoseJensen skrev:
fckguld skrev:

Thailandske mænd er heller ikke gode selv. Når de ser en potentiel kvinde med penge i kassen, så hopper de frem og frier til en.
Det er sket for mig som 14 årig....det var nu en sjov oplevelse Pfft
har du nok ret i , bare ikke dem jeg så , da jeg for år tilbage var der -
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

thaikurt1
Der er også forfærdeligt , kan kun anbefales til tørstige gamle mænd , der bare vil have en billig ung dame eller mand - bare et stort horehus

Nu er det jo ikke alle der har det behov der er også mange der bare synes det er en god by at leve i

http://nej
thaikurt1
Så er stranden nok det eneste jeg vil komme for, har hørt så meget om pattaya og min mor vil nok ikke være så glad for jeg tog derhen

En ting er at du har hørt så meget dårlig om Pattaya som avisen har skrevet om og så det at opleve Pattaya.

Ja standen er smukke med hvis vil ud i vandet vil jeg nok helle tage ud på de øer der ligge ikke langt fra Pattaya hvor der både er smukke og hvide strande og blå klar vand.
Redigeret af thaikurt1 d. 16/05-2010 12:24

http://nej
Bjarne
Jeg har vist brugt sammenligningen tidligere, men da det er flere år siden, gør jeg det igen:
Da vi jyder i "gamle dage" kom til hovedstaden med toget, var der flere mulige døre ud fra Hovedbanegården. Hvis vi var mænd og kom alene, tog vi den frække dør ud til Istedgade-kvarteret. Hvis vi havde familien med, tog vi døren ud mod Tivoli.
Sådan er det naturligvis også i Pattaya. Byen har det hele - du vælger selv. Og vælger fra.
For nogle år siden boede min kone og jeg fast på Phuket. Når vi trængte til at komme lidt væk, tog vi på afslapningstur til Pattaya (Jomtien). Og det er ikke engang løwn.
Min datter og svigersøn plus sønnike Nikolai på 8 år er netop nu i Jomtien og sms'er om en forrygende ferie med sand, vand, elefanter, blomster og meget andet, der er perfekt til en familieferie.
Så budskadet er såmænd bare: Pattaya er dejlig og rædselsfuld. Du bestemmer selv.
Bjarne

sony
[quote]Bjarne skrev:
Jeg har vist brugt sammenligningen tidligere, men da det er flere år siden, gør jeg det igen:
Da vi jyder i "gamle dage" kom til hovedstaden med toget, var der flere mulige døre ud fra Hovedbanegården. Hvis vi var mænd og kom alene, tog vi den frække dør ud til Istedgade-kvarteret. Hvis vi havde familien med, tog vi døren ud mod Tivoli.
Sådan er det naturligvis også i Pattaya. Byen har det hele - du vælger selv. Og vælger fra.
For nogle år siden boede min kone og jeg fast på Phuket. Når vi trængte til at komme lidt væk, tog vi på afslapningstur til Pattaya (Jomtien). Og det er ikke engang løwn.
Min datter og svigersøn plus sønnike Nikolai på 8 år er netop nu i Jomtien og sms'er om en forrygende ferie med sand, vand, elefanter, blomster og meget andet, der er perfekt til en familieferie.
Så budskadet er såmænd bare: Pattaya er dejlig og rædselsfuld. Du bestemmer selv.
Bjarne[/quote

Lige precis Bjarne, jeg var ved at skrive noget lign. men du kom mig i forkøbet.

Og til rose sådan en køn pige som dig får ikke lov at gå i fred for alle handyrene uanset hvor i verden du erSmile sorry kunne ikke lade være med en lile joke
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

moerk5002
Jeg kan kun give Bjarne ret....... Bor i Pattaya på tredje år og elsker og hader byen på samme tid.

RoseJensen
sony skrev:
Lige precis Bjarne, jeg var ved at skrive noget lign. men du kom mig i forkøbet.

Og til rose sådan en køn pige som dig får ikke lov at gå i fred for alle handyrene uanset hvor i verden du erSmile sorry kunne ikke lade være med en lile joke

Haha det er helt i orden Smile
Jeg vil ikke have noget imod at kigge rundt i pattaya, men jeg kommer aldrig til at bo der.

Er der ingen der bor i kamphaeng phet?

Spring til debat: