Se indlæg| Borgerkrigen kommer! Ja eller nej ??? | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
Borgerkrig Ja / Nej
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/05-2010 12:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Tror du at Thailand nu kastes ud i en borgerkrig? |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 19/05-2010 12:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Man kan jo spørge om ikke Thailand allerede er igang med en borgerkrig - eller måske mere en revolution mod den herskende klasse contra arbejderklassen?
Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 19/05-2010 12:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Har lige snakket med konen, og hun mener klart NEJ "no problem, only red shirt..."..! [img]http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002020C.gif[/img] is not a valid Image. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| alf |
Lagt på d. 19/05-2010 12:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
ja, der er jo ballade flere steder i thailand |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 19/05-2010 12:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Der kommer ingen borgerkrig i Thailand. Det er der ikke opbakning for. Det er en meget lille gruppe der laver disse problemer nu her. Dog har de jo lige givet op og meldt sig selv til politiet. De andre er flygtet væk.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 19/05-2010 13:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Bogerkrig i Bangkok JA! bare de for fanden kunne stoppe dereser ballade det er efterhånden ikke kun i Bangkok
THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 19/05-2010 13:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Det var en lillegruppe der lavede en masse propaganda - problemet for de "tidligere" ledere af de røde er at dem de betalte for at støtte dem nu faktisk tror på "sagen" det røde opgør har taget sig et liv af sit eget.. der er ingen kontrol som det er nu - desværre.
Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/05-2010 13:02
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Tror det heller ikke, uroligheder og terror ja, måske i flere år. Det er der jo allerede. Men jeg tror ikke der bliver kamp mellem forskellige befolkningsgrupper eller borgergrupper. Med mindre man da anser militæret og politiet for at være gule allesammen. |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/05-2010 13:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg tror det bliver værre end det er pt, men reel fuldblods borgerkrig, tror jeg ikke helt. Nok en mellemting, men splittede kampe flere steder i de større byer, som vi nu ser det nærmer sig i chiang mai, hvor befolkningen er splittet. Eks udon thani kan jeg ikke se der skulle ske noget, for langt de fleste er røde deroppe, og det virker lettere idiotisk at starte en lokal lille borgerkrig, hvis alle er enige, så endeligt svar. En lille "hygge borgerkrig", der nok, hvis man skal se positivt på det, kan få renset iidt ud i styret. Og det jo trods alt ikke helt dårligt. Thailand skulle "smadres" og genopbygges, så deres politiske system kunne blive ændret fra grunden, få lidt af korruptionen fjernet, etablere og endeligt få genopbygget det thailand reelt burde stå for, ikke hvad det er pt. Nemlig et usikkert lorteland, der rangerer alle steder i div officielle steder, hvor det er muligt at uddele røde advarselslamper. |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 19/05-2010 13:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
Nej jeg tror ikke der vil komme en borgerkrig Denne ballade vil ebbe stille og roligt ud Når der ikke kommer flere penge til de røde i Bangkok 200 til 500 bath hver dag for at stå og råbe op er mange penge for en fattig landarbejder hvis pengestrømmen stopper er der jo ingen grund til at blive det er jo normal THAISTIL så bliver det stille og roligt igen indtil næste gang der er nogle der har lyst til at råbe opMen når kongen dør er det måske noget helt andet Det kan gå helt ad helvede til Magtkampen mellem dronningen og hendes søn det er det jeg frygter mest ![]() MVH MOON ![]() |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 19/05-2010 13:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Rødskjorterne er en lille del af det der sker nu , de er forlængst kørt ud på sidesporet ! Det handler mest om forskellige fraktioner i regeringen , militæret , royalister osv. , der kæmper om den fremtidige magt.og penge ! Et godt bud på hvem der optrapper borgerkrigen er Newin Chidchob, og hans Blåskjorter (Men in Black ? ) [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 19/05-2010 13:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
min påstand er at de røde har stor opbakning i isan og mange andre steder i Thailand, så den der med at de røde kun er en lille gruppe ballademagere holder ikke..det noget større end rydningen af ungdomshuset... men ja, det kun en lille gruppe af "rødskjorter" som demonstrere på gaden, men tilslutningen er meget større... dem de kæmper mod er også splittet....jeg så et interview i nyhederne som gav god mening, nemlig at de mennesker som kæmper mod de røde, generaler, politikere osv. selv er i konflikt da de fleste tænker på sig selv og deres egen fremtid, en fremtid som kunne ende under de rødes ledelse...så de har selv travlt med at rede senge... mit bud: flere konflikter, ja borgerkrig, nej Redigeret af Jay d. 19/05-2010 13:53 |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 19/05-2010 14:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
Grund til at der brænder manger steder nu, er at røde ledere har planlagt at hvis de går til politi, så alt skal brænde ned så det virker som at regering ikke kan kontrollere situation og så måske FN komme på bane. Men sådan ting vil sikker ikke ske. Der er kun en meget lille gruppe folk om kører rundt og brænde ting ned. Så jeg tør svarer nej til borgerkrig, de fleste i Bkk i imod de røde jo... |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 19/05-2010 14:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Ingen tvivel om at rødskjorterne har stor opbakning i de fattige provinser. Men problemet er at de er skræmt og bange , for de lokale "strongmen/mafia , som har holdt og stadig holder dem i en "skruestik". [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 19/05-2010 14:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Kommer vel lidt an paa hvordan man definerer borgerkrig. Men vi kommer helt sikker til at se mere til uroligheder herude, hvor slemt det bliver toer jeg ikke spaa om, men synes det har potentialet til at blive rigtigt slemt |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/05-2010 15:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Det er kun starten ikke på en borgerkrig men på en opstand der vil bredde sig de farttig og de undertrykker vil rejse sig og stå med arbejdren i byen for at få en bedre tilværelse. Da mellemklassen og de rige ikke vil give dem et bedre tilværelse må de kæmpe for det. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 19/05-2010 15:11
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ja, jeg mener det er starten på en borgerkrig. Alle 67 mio. Thai'er behøver jo ikke gribe til våben, vel? Hvis der f.eks. er 1-2 mio. af de røde der er parat til at destabilisere landet med "urban warfare" - terrorhandlinger m.m., hvad skal man så kalde det? "Civil ulydighed"? Det er vel kun definitionen man kan diskutere, landet er da totalt splittet fra top til bund! PL |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/05-2010 15:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
alf skrev: . ja områder med mange muslimer vil altid have problemer- sådan er det i hele verden - de røde er helt færdige inden 30 dage , men ingen tvivl de kommer igen når de har sundet sig og thaksin igen har fået kanaliseret nogle penge ud til et nyt oprør
ja, der er jo ballade flere steder i thailand DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 19/05-2010 17:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
fckguld, du er helt væk hvis du tror at det er Thaksins penge der driver værket... |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 19/05-2010 17:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Jay. Del dog din store viden med os andre smaabegavede.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Nej jeg tror ikke der vil komme en borgerkrig Denne ballade vil ebbe stille og roligt ud Når der ikke kommer flere penge til de røde i Bangkok 200 til 500 bath hver dag for at stå og råbe op er mange penge for en fattig landarbejder hvis pengestrømmen stopper er der jo ingen grund til at blive det er jo normal THAISTIL så bliver det stille og roligt igen indtil næste gang der er nogle der har lyst til at råbe op