Se indlæg
 Udskriv debat
Borgerkrig Ja / Nej
PL
Kommentar i JP:

"Krisen i Thailand er meget alvorlig. En løsning er nyvalg til parlamentet. Men sker det ikke, er der risiko for borgerkrig med helt uforudsigelige konsekvenser.

Det vurderer Johannes Schmidt, lektor i international politik ved Aalborg Universitet."

http://jp.dk/udla...072958.ece

PL

Jay
SAGDE SUK?? manden der absolut intet har bidraget til i konflikt diskussionen på DTW..manden der først brokker sig over mit tidl. profil billede af thaksin, hvorefter han selv vælger at indsætte billede af Abhisit, manden der har givet tilladelse til nedskydning af civile demonstranter.

Du kan bare ikke klare når nogle bider fra sig? eneste metode fra dig er at gøre det samme. Sådan lidt "stop volden eller jeg smadre dig" agtigt...slå dog til med din visdom, det jo der du antager jeg er svag, hvorfor så ikke tage mig der??

Er du også røget ned i det hul eller har du ligget der hele tiden?? er du stadig bange for at de fattige for en stemme, så white trash falang kolonister ikke styre showet længere?

no offence, men fckguld antyder (som jeg læser det) at disse mennesker er på gaden pga Thaksins penge, og det er, undskyld mig, naivt at tro...og selvom det var, er det sgu mere end hvad abhisit og eliten har givet dem..

men hvad så med alle støtterne rundt omkring i landet? har de også fået en Thaksin check for at støtte?

selvfølgelig en god argumentation for modstandere..."de røde er for dumme til at forstå, de er der kun for penge.."

1) det småpenge vi snakker om. Især set i lyset af den ulighed der hersker i det thailandske samfund.

2) så vidt jeg er orienteret er de pengekuponer hverken organiseret el. vedvarende. Dog vil jeg give ret i at der nok er thaksin penge bag materialer og udstyr såsom bannere, t-shirts, mad etc...men ingen kan bilde mig ind at hver eneste demonstrant på gaden, hver morgen har fået en check i hånden...min exkæreste tog fx ind til demonstrationen hver dag i ca. 6-8 timer, og har ikke modtaget check el. tilbud om dette (var heller ikke årsagen til at hun dukkede op)..

og ja, jeg ved godt at der på et tidspunkt var nogle billeder hvor folk stod i kø for en check, men hvad ville du vælge hvis du skulle demonstrere og kunne vælge mellem:

1) at demonstrere uden at få penge for det?
2) at demonstrere og samtidig få penge for det?

husk at se i lyset af at du højst sandsynligvis er thai i den lavere ende af den økonomiske rangstige..

mange tilhængere deltagere netop ikke i demonstrationer pga. de har arbejde der skal passes....samt faren for at blive nedslagtet af Gestapo's snigskytter.

naivt, naivt med de thaksin penge og thaksin, det er meget større...
Redigeret af Jay d. 19/05-2010 17:55

fckguld
Jay skrev:
Suk er du også røget ned i det hul eller har du ligget der hele tiden?? er du stadig bange for at de fattige for en stemme, så white trash falang kolonister ikke styre showet længere?

no offence, men fckguld antyder (som jeg læser det) at disse mennesker er på gaden pga Thaksins penge, og det er, undskyld mig, naivt at tro...og selvom det var, er det sgu mere end hvad abhisit og eliten har givet dem..

men hvad så med alle støtterne rundt omkring i landet? har de også fået en Thaksin check for at støtte?

selvfølgelig en god argumentation for modstandere..."de røde er for dumme til at forstå, de er der kun for penge.."

1) det småpenge vi snakker om. Især set i lyset af den ulighed der hersker i det thailandske samfund.

2) så vidt jeg er orienteret er de pengekuponer hverken organiseret el. vedvarende. Dog vil jeg give ret i at der nok er thaksin penge bag materialer og udstyr såsom bannere, t-shirts, mad etc...men ingen kan bilde mig ind at hver eneste demonstrant på gaden, hver morgen har fået en check i hånden...min exkæreste tog fx ind til demonstrationen hver dag i ca. 6-8 timer, og har ikke modtaget check el. tilbud om dette (var heller ikke årsagen til at hun dukkede op)..

og ja, jeg ved godt at der på et tidspunkt var nogle billeder hvor folk stod i kø for en check, men hvad ville du vælge hvis du skulle demonstrere og kunne vælge mellem:

1) at demonstrere uden at få penge for det?
2) at demonstrere og samtidig få penge for det?

husk at se i lyset af at du højst sandsynligvis er thai i den lavere ende af den økonomiske rangstige..

mange tilhængere deltagere netop ikke i demonstrationer pga. de har arbejde der skal passes....samt faren for at blive nedslagtet af Gestapo's snigskytter.

naivt, naivt med de thaksin penge og thaksin, det er meget større...
stadig kunne han ikke samle folk uden give penge - kun kriminelle og betalte lakajer opfører sig sådan - det sgu ikke de fattige bønder fra hverken changmai eller andre steder -
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Jay
HeadbangerHaps du

Suk
Jay.

Jeg bad dig dele din store viden med os andre, jeg bad ikke om at blive svinet til..

Du er da snart ligesaa vingeskudt, fraek og ubehoevlet som visse andre roede, gudfader bevars.

Ioevrigt ser jeg intet formaal med at diskutere youtube klip, samt hvad en eller anden fessor har sagt til et eller andet dansk medie, alt det er almen viden. !!!
Redigeret af Suk d. 19/05-2010 18:15
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
alf
alle politikere har betalt penge til vælgerene, men de fleste stemte slet ikke, det er normalt i asien, demokraterne har også gjort det, aphisit er ikke en engel

http://www.magelund-larsen.dk
PL
[quote]Jay skrev:
SAGDE SUK?? manden der absolut intet har bidraget til i konflikt diskussionen på DTW..manden der først brokker sig over mit tidl. profil billede af thaksin, hvorefter han selv vælger at indsætte billede af Abhisit, manden der har givet tilladelse til nedskydning af civile demonstranter.

Du kan bare ikke klare når nogle bider fra sig? eneste metode fra dig er at gøre det samme. Sådan lidt "stop volden eller jeg smadre dig" agtigt...slå dog til med din visdom, det jo der du antager jeg er svag, hvorfor så ikke tage mig der??

Kan være støtten og fedteriet for de gule hører op den dag han lærer hvor meget de ultra-nationale og royale egentlig hader typer som ham?!

Jeg mener.... Hvor meget bidrager han egentlig med?

Er det en kulturberigelse for Thailand at ha' inviteret Europa's affald indenfor?

PL

Suk
PL.

Hva' helvede bilder du dig egentligt ind ?

Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

sony
PL skrev:
[quote]Jay skrev:

Kan være støtten og fedteriet for de gule hører op den dag han lærer hvor meget de ultra-nationale og royale egentlig hader typer som ham?!

Jeg mener.... Hvor meget bidrager han egentlig med?

Er det en kulturberigelse for Thailand at ha' inviteret Europa's affald indenfor?

PL

Alså nogle gange rammer du bare plet Smile Det skal forståes positivt.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

PL
Suk skrev:
PL.

Jeg prøver på min sædvanlige "ind til benet" facon at stille et spejl op foran dig, så du forhåbentlig kan lære lidt om dig selv, ikke?

De Gule er da slet ikke din boldgade, kære ven!Wink

PL

CHINGCHOK
Tjar Tjar Suk og PL. I skulle jo nødigt få kvalme af jordbær igen Cool
Bølgerne går højt i Thailand og også her på DTW.
Det ville efter min mening være ærgeligt at i ryger ud igen Hammer
Mvh Chingchok
จิ้งจก

FCKdk
Det store spørgsmål:
Tror Du der kommer borgerkrig i Thailand????

Ja, det tror og håber Jeg, men Jeg håber også at spredningen
af konflikten, begrænser sig til det nærmeste Bangkok og forstæder,
da det er der de fleste magthavere opholder sig. Det ville være
synd at udøve for megen skade på områderne og befolkningen
længere væk, da turismen jo nok derefter vil få yderligere
et knæk!!!!

I øvrigt mener Jeg at den smule demonstranter, som konflikten
denne gang implicerede, var blot en fortrop, for at se myndighedernes reaktion!!!!

Thaksins formue er stadig så stor, at hvis han f.eks. sponsorerede
den Cambodianske hær til at hjælpe sig med et rask lille statskup,
med deraf flg. regeringsledelse, med sig selv ved roret, ja, så
tror Jeg faktisk at han ville lykkes med sit forehavende!!!!

Det ville jo nok blive modtaget med kyshånd, i hvert tilfælde i
nord og nordøst og desuden være en sand velsignelse for landet....Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Suk
PL skrev:
Suk skrev:
PL.

Jeg prøver på min sædvanlige "ind til benet" facon at stille et spejl op foran dig, så du forhåbentlig kan lære lidt om dig selv, ikke?

De Gule er da slet ikke din boldgade, kære ven!Wink

PL

Jehovas vidner bryder jeg mig heller ikke om.

Borgerkrig, kan det undgaaes ? det er foerst nu det hele bliver farligt , ingen kan mere foele sig trygge, den roede fare er nu over alt, og ikke kun i Bkk....og han ligner en ven, vaer paa vagt !!!
Redigeret af Suk d. 19/05-2010 21:02
Med venlig hilsen Suk.

PL
Hva´med Indre Mission?!

Jeg er ikke nervøs for de røde, det er da langt værre med "Den Gule Fare" - hofsnoge og snobber alle til hobe.

"Når skidt kommer til ære" - som min gamle bedstefar sagde, klog mand...

PL

PL
Når man ser en video som denne, så ER det da allerede borgerkrig, eller måske den rette betegnelse er "krig mod borgerne"!

De røde er blevet set og hørt over alt i verden , og de har ikke tabt,- de vil vinde på den lange bane....de rige og den old gamle konge er på lånt tid....har...har...bare giv det lidt tid...Wink så bliver Thailand dyrere for os, men jeg vil gerne bidrage....

Kent27
Forstemmende, at ingen udenlandske regeringer har lagt pres (USA) på Thailand. Der var lagt op til en decideret massakre - hvis ikke de røde ledere havde besluttet at give op for denne gang.
Men hvad, det er jo bare en flok ubetydelige asiater.

PL
Yep, enig...

Ikke strategisk vigtig længere.

Noget andet hvis det var sket under Vietnam krigen, ikke Clyde?

PL

Ja, helt enig, og vores lene espersen udtalte sig idag først...he ..he...men hende gider ingen vel høre på i den sammenhæng...( hun udtaler sig blot af pligt for sit job )hun ved vel knap nok hvor Thailand er....Grin

Hanuman
FCKdk skrev:
Thaksins formue er stadig så stor, at hvis han f.eks. sponsorerede
den Cambodianske hær til at hjælpe sig med et rask lille statskup,
med deraf flg. regeringsledelse, med sig selv ved roret, ja, så
tror Jeg faktisk at han ville lykkes med sit forehavende!!!!

Det ville jo nok blive modtaget med kyshånd, i hvert tilfælde i
nord og nordøst og desuden være en sand velsignelse for landet....Cool

Er FULDSTÆNDIG ENIG!
One night in Bangkok and the world's your oyster...

Spring til debat: