Se indlæg
 Udskriv debat
Den Danske Ambasade i Bangkok
MisterM
Jeg kommer til at taenke paa hvad den danske ambasade laver....\?Frown
Den er ihvertfald ikke for almindelige danskere som bor i Thailand.Sad

Jeg er tilmaeldt deres e-mail service men har aldrig modtaget en eneste besked fra ambasadenSad Selv efter Tsunami katastrofen var der ingen responseSad
Jeg var paa ambasaden i Januar og da de hoerte at jeg boede i Thailand var de meget interesseret i mine oplysninger og registrerede mig som i liveSad

Hvad er jeres erfaringer?Frown
 
Robert Kronberg
Hej,

Jeg får jævnligt emails fra ambassaden, om alt mellem himmel og jord, så noget er nok gået galt, og du bør måske prøve at tilmelde dig igen.

Under Tsunami var ambassaden til stor hjælp for C&C Travel, da vi ledte efter døde og tilskadekomne.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
MisterM
KronbergTH skrev:
Hej,

Jeg får jævnligt emails fra ambassaden, om alt mellem himmel og jord, så noget er nok gået galt, og du bør måske prøve at tilmelde dig igen.

Under Tsunami var ambassaden til stor hjælp for C&C Travel, da vi ledte efter døde og tilskadekomne.


Ja, du har sikkert retSad Men da jeg har set de fleste udsendelser fra DR paa min computer saa jeg kun mennesker som graed og foelte sig meget ymyget over den behandling de havde faaetSad De stod i dere beskidte nattetoej, havde mistet alt men fik hjaelp fra anden sideSmile For det foerste var ambasaden lukket pga julen og kom foerst igang faa dage efterSad Rejsebureauerne gjorde et stort og flot arbejdeSmile

Ambasaden kan oversaette et dansk dokument til engelsk paa ambasadens papir som bliver godkendt af de Thailandske myndighederFrown De kan hjaelpe med et nyt pas og internationalt koerekortFrown De kan ogsaa hjaelpe med at oversaette nogle thailandske dokumenter til dansk, soege visa osv. Det fremgaar af deres hjemmesideGrin De kraever deres store gebyrerGrin Mange af tingene kan man faktisk ordne selvGrin Ellers er det vist kun god service til Danida og andre firmaer i BangkokSmile
Andre problemer kan man ikke faa svar paaSad


Men hvad mener de andre?Smile
Redigeret af MisterM d. 03/10-2005 18:30
 
Heton
På Den Kongelige Danske ambassade - og det gælder også for Philippinerne - får visa-ansøgere den mest lousy behandling jeg nogen sinde har set fra et offentligt kontor - ingen hjælpsomhed whatsoever - man krummer tæer og skammer sig over, at man er dansk - de 2 eneste gange - jeg kan huske - hvor jeg har skammet mig - virkeligt - over at være dansk - ER PÅ DE DANSKE AMBASSADER i Thailand og Philippinerne - er det ikke fuldstændig sindsygt - netop i Den Danske Ambassade at skulle skamme sig over at være danskAngryAngryAngryAngryAngryAngry[mail
 
falang yao
Hej MisterM,

Prøv at se hvad UM skriver på deres egen hjemmeside :


http://www.um.dk/...mOgUlykker


M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
Må indrømme at jeg også har dårlig erfaring med ambassaden , for et år siden var jeg der for at spørge hvad der var gældende stemplet i passet eller visaet , blev bare henvist til det thailandske emigrationskontor hvor jeg fik svar , jeg mener at en så simpel ting burde de kunne havde svaret på , ellers ved jeg ikke hvorfor man har en ambassade , skulle da være for at hjælpe folk og uanset hvem de er , hermed menes turister og fastboende her i Thailand , men det kan være jeg har en forkert opfattelse af dette Smile

Jeppe
 
isaan
de er og var en flok amatører på den danske ambassade i bangkok under Tsunamien sidste år , jeg så også udsendelsen på tv og der kunne man absolut ikke klage over hjælpen FORDI DER VAR INGEN HJÆLP FRA AMBASSADENS SIDE AngryAngryAngryAngry .
Se bare hvordan den svenske og den norske ambassade klarede det flot Smile og hatten af for dem da de også hjalp de nødstædte danskere .

isaan

http://www.123hje...ai-Henrik/

Læg gerne en hilsen i gæstebogen
 
http://123hjemmeside.dk/thai-henrik
tintin
Noen av dere Dansker trenger å sette dere inn i hva en ambassades jobb egentlig er og hvilken hjelp de egentlig kan gi. Dere må slutte å reise ut i den store verden og tro at om dere kommer ut for et uhell så står ambassaden der og gjør alt for dere. Det er derfor folk tegner reiseforsikring blandt annet. Å gå til den Danske Ambassade for å spørre hva Thailandske stempler i sitt pass betyr er jo toppen på kransekaken. Å rakke ned på ambassaden for slett hjelp etter tsunamien er også å skyte over mål. Ingen lands Ambassader klarte å hjelpe effektivt den første tiden. Den Danske Ambassade hjalp også Nordmenn, men det kommer ikke frem i deres aviser, bare hvor dumme og utilstrekkelige de er. Ambassaden jobber etter retningslinjer fra det Danske utenriksdepartement (Heter det det på Dansk?) Og det er de som må ta skyld for alt som går galt eller ikke fungerer som det bør og skal. Den som gidder kan lese om hvilke oppgaver de Danske Ambassader har på følgende link:

http://www.um.dk/...erservice/

Mvh. Tintin
 
Noen av dere Dansker trenger å sette dere inn i hva en ambassades jobb egentlig er og hvilken hjelp de egentlig kan gi. Dere må slutte å reise ut i den store verden og tro at om dere kommer ut for et uhell så står ambassaden der og gjør alt for dere. Det er derfor folk tegner reiseforsikring blandt annet. Å gå til den Danske Ambassade for å spørre hva Thailandske stempler i sitt pass betyr er jo toppen på kransekaken. Å rakke ned på ambassaden for slett hjelp etter tsunamien er også å skyte over mål. Ingen lands Ambassader klarte å hjelpe effektivt den første tiden. Den Danske Ambassade hjalp også Nordmenn, men det kommer ikke frem i deres aviser, bare hvor dumme og utilstrekkelige de er. Ambassaden jobber etter retningslinjer fra det Danske utenriksdepartement (Heter det det på Dansk?) Og det er de som må ta skyld for alt som går galt eller ikke fungerer som det bør og skal. Den som gidder kan lese om hvilke oppgaver de Danske Ambassader har på følgende link:
http://www.um.dk/...erservice/
Hej tintin
Du kunne måske svare mig hvor fa... jeg ellers skulle spørge om dette , kan godt være du syntes det er banalt , men jeg havde brug for at vide det
Jeppe
 
tintin
Siden du ble henvist til imigrasjonskontoret, går jeg ut fra at du var i Thailand, ganske sikkert i Bangkok, og at det var ditt pass med et visumstempel fra Thailandske myndigheter. Og så forstår du ikke at Danske myndigheter ikke er rett sted å henvende seg?
Mvh. Tintin
 
Tintin

Det kan godt v
 
tintin

Det kan godt være du kan lide at være smart . men som Dansk statsborger i et fremmed land og der findes et sted hvor man kan henvende sig , hvis man føler man har et eller andet man vil spørge om , så må det være ambassaden man henvender sig til
jeppe
 
Robert Kronberg
Hej,

Jeg synes, at man får en meget fin og professionel behandling på ambassaden i Bangkok - de har hjulpet mig med mange ting. Og efter tsunami, da vi ledte efter forsvundne gæster (rejseklienter), var ambassaden til stor hjælp 24 timer i døgnet. Den TV-udsendelse, som blev vist på dansk TV, er på kanten til journalitisk bedrageri. Den afdækker slet ikke alt det, som ambassaden gjorde, og som er alment kendt i kolonien.

En anden ting, enig, er måden, de behandler thai-kvinder på. På den ene side forstår jeg dem godt. Hundrede og atter hundrede af ludere og lommetyve forsøger at få visum til DK. Sådan er det, og det ved vi alle samen. Og så er der igen hundrede af håbefulde nyforelskede mænd, hvor vi også allesammen ved, at det ofte ender med skilsmisse og sociale problemer, især hvis begge parter er ufaglærte og dårlige til engelsk. (En meget stor del af udenlandske kvinder fra voldelige ægteskaber er Thai...).

Men på den anden side, kan laveste fællesnævner ikke være det, der gør, at alle thai-kvinder skal behandles ordentligt. Udgangspunktet må være at respektere alle mennesker, Thai såvel som dansk, og uanset baggrund.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
high-tower
Jeg har oplevet fin og hurtig service de gange jeg har henvendt via e-mail - det skal så retfærdigvis siges at det var de danske medarbejdere.

Nu har jeg prøvet 2 gange at være på selve ambassaden i forbindelse med visum ansøgninger.

Her må jeg indrømme at de - ja undskyld udtrykket - thai kællinger der arbejder der, er noget af det mest usympatiske og snobbede personer jeg nogensinde har mødt.

Deres foragt overfor de almindelige thai piger lyste langt væk, "endnu en prostitueret der vil til vesten og prøve lykken".

De gider dårligt at løfte blikket og tøsen kan allernådigst få stukket papirene i hånden, hjælp? nej det bruges ikke der...

At sådanne personer overhovedet er ansat derude er mig en gåde - og begge gange var oplevelsen den samme.

Det kan godt være at der er en masse prostituerede og ufaglærte alkoholiserede mænd på den forkerte side af 55, men vi taler trods alt om en offentlig dansk myndighed.

I særdeleshed at det er deres egne landsmænd de ser ned på.

Så jeg er helt enig med Rober, man bør forlange at mennesker behandles med respekt.

 
Robert Kronberg
Hej high-tower,

Præcis, det glemte jeg at pointere, at det er de gamle THAILANDSKE MEDARBEJDERE (læs kvinder) på ambassaden, der behandler de thailandske brugere noget så grusomt. Der er især en gammel sur Thai-mokke, husker ikke navnet.

Jeg beder altid om en dansker, også hvis jeg kommer i følgeskab med en thai-kvinde. Jeg hverken vil eller kan kommunikere med de Thai-snobber, der er på de fleste ambassader, iøvrigt.

Ambassaden burde måske instruere disse kvindelige Thai-medarbejder at den thailandske hakkeorden ikke gælder på dansk område, uagtet de taler Thai til hinanden.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Stampe
GrinDa jeg var ned og skulle søge om Visum til Min svigermor fik jeg/vi en fin behanling
Jeg vil Bare sige at jeg fik en overordenlig god betjening på Ambassaden af den omtalte Ældre thai dame. Det kan måske være fordi at svigermor var med på ambasaden.
Den ældre thai dame kikkede vores papire igenen og kom med den besked til mig " om jeg hade flybilet med og forsikring " fordi så kunne visumet laves med det samme. Hun sage at selvfølgelig skulle svigermor op og besøge sin Datter og børnebørn, "og mig sage hunden"
der gik så 3 dage så var visum klar på ambassande, og svigermor behøvede da ikke selv at komme for at hente det " visum ". Det kune klares med at en af hendes børn kunne komme forbi ambassaden.

Så det er måske en at de få gode oplevelser med. Ambassaden i Bangkok. PfftPfft

skal bare lige tilføje at svigermor er på besøg Pt. vi tager alle til Thailand på Søndag. CoolCoolCool

Jeg er da ellers blevet behandlet pænt de andre gange jeg har været der for at søge opholdstilldelse til sønen, og visum til konen
jeg taler ordenligt og med respekt til dem og forventer selvfølgelig at få det samme retur fra de ansatte på Ambassaden.

GrinGrinGrin

Ps ! Det er ikke fordi jeg kommer i jakesæt eller noget fint tøj.
Jeg kommer i mine korte bukser og the-shirt, med tusser op og ned af armene.
Men taler pænt " det er måske det de ikke forventer af en som mig "
GrinGrinGrin
Redigeret af Stampe d. 04/11-2005 11:10
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe
 
rolan
man kan vel godt forstå at de måske blir træt af at se de samme piger komme igen og igen det er jo sikkert dagligdag hos dem

i glemmer hvist også at der ikke er nogen som danskerne der ser hurtigt ned på folk


(En meget stor del af udenlandske kvinder fra voldelige ægteskaber er Thai...).

hvor for du det fra kronberg eller er det general holning du gir udtryk for

mvh
 
Robert Kronberg
Hej Rolan,

rolan skrev:
(En meget stor del af udenlandske kvinder fra voldelige ægteskaber er Thai...).
hvor for du det fra kronberg eller er det general holning du gir udtryk for
mvh


Egentlig har jeg det fra en artikel om et kvindehjem i Norge, at en markant del af de kvinder, der flygter fra voldelige ægteskaber, er Thaiere.

Det er altså ikke min holdning, men det er heller ikke fakta baseret på en særlig undersøgelse. Det er bare noget jeg har læst, men jeg synes, det lyder fornuftigt. En væsentlig del af ægteskaber med Thai er jo ikke baseret på et længere bekendtskab, måske endda intet bekendtskab. Og så dukker der sprog-vanskeligheder op, da begge parter ofte er meget dårlige til engelsk. Og så kultur-chok, for begge parter faktisk. Så kan det næsten kun gå galt.

Men er jeg helt ude i skoven???
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
jager
kronborg tror du at du for nogle af medlemmerne til at sige, nej da du har ret i banker vores kone dagligt. jeg tror bestemt ikke det er noget der sker i ret menge forhold, meeeen selvfølgelig sker det da også i oggle dansk-thai forhold. hvor tit banker du egentligt selv in kone når du nu syntes det er så fornuftigt, for i er da også ude i kultur forskelde og sprogvanskligheder.

jager
 
Robert Kronberg
Hej jager,

Mit navn er i øvrigt Kronberg.

jager skrev:
kronborg tror du at du for nogle af medlemmerne til at sige, nej da du har ret i banker vores kone dagligt. jeg tror bestemt ikke det er noget der sker i ret menge forhold, meeeen selvfølgelig sker det da også i oggle dansk-thai forhold. hvor tit banker du egentligt selv in kone når du nu syntes det er så fornuftigt, for i er da også ude i kultur forskelde og sprogvanskligheder.
jager


Jeg refererede bare til en avisartikel, det er det. Jeg har ingen mening om det - andet end at det ikke er usansynligt. Artiklen sagde heller ikke, at der er flere hundrede Thaiere på kvindehjemmet. Den sagde kun, at der er mange i forhold til andre nationaliteter. Og det kan selvfølgelig være, fordi der er mange Thaiere, men det ændrer ikke på påstanden.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: