Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor Thailand ?
sabai sabai
Hej jeg kunne godt tænke mig at starte en ny debat omkring,hvorfor så mange danskere , har eller vil have en Thailandsk kone ? Hvorfor vil så mange flytte til Thailand hvis muligheden kommer ? Hvad er så spændende ved Thailand ?. Hvad har Thailand at byde på ? Ja der er jo en pige på alle gade hjørner eller ? En Thailandsk kone , ingen problemer eller ? En falang har alle muligheder i Thailand eller ? Billigt og go mad eller ? Sol og varme elller ? Jeg venter spændt på nogle indlæg !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Hejsa sabai sabai
Det har været fremme før og du kan se lidt om det her

http://www.dansk-...ead_id=262

Men jeg syntes stadig det er et meget godt spørgsmål
bamsen

jesperfrb
Hej Sabai sabai!!

Jeg har nu ikke valgt min kone fordi hun er Thai, men fordi hun er den kvinde jeg elsker, og tilfældigvis er ThaiSmile

Det er en holdning jeg har mødt hos mange herinde i dette forumWink

Men jeg elsker Thailand, og det er ikke blevet mindre efter jeg er blevet Thai giftWink

Maden-vejret-varmen-frodigeheden efter regntiden, ja stort set alt omkring ThailandPfft

Men jeg er heller ikke naivShock. Der er kultur forskelle og der vil altid være problemer i et dansk/ udenlansk forhold. Men jeg tror ikke de er større en i et dansk/dansk forhold bare anderledesShock

Thailand er da heller ikke lutter idyl, som det tydeligt fremgår af den tråd bamse har sat et link på tilWink

Dem der får de største problemer i Dansk/thai forhold, er dem der tror på alle de rygter/fordomme om underdanige thailanske piger, dem kan jeg ikke genkende hos min kone(egen menning)Smile

Bevares jeg trode selv på det en tid, da jeg kom meget i det turistede Thailand, hvilket forøvrigt var min personlige grund til ikke at skulle giftes med en Thai( Jeg er blevet lidt klogere siden)Wink

Jeg håber det giver lidt menning for digWink
Jesper

high-tower
Hej Sabai sabai,

Ja, hvorfor falder man pladask for Thailand.

Jeg tror de fleste der har prøvet at stifte bekendtskab med landet, og den kvindelige charme har det som mig.

De første gange man er afsted og måske finder en sød pige på en bar er det nemt at forelske sig - de er nemlig virkelig søde!

- Det skete også for mig første gang, og kærlighed gør blind som man sige Grin

Så begynder tankerne om at hvad man dog kan gøre for at være sammen med hende at dukke op.

For mit vedkommende tog jeg derned efter et par mdr. men så begynder man måske at tænke lidt over hvad man har gang i.

F.eks. er det ikke så fedt hvis tøsen bliver ringet op af "andre der taler engelsk", eller "lige må gå udenfor for at tage mobilen".

Jo, mange af dem er da helt sikkert fantastiske piger, men mange af dem har også flere tilbedere. (typisk er de så rigtig gode til engelsk og har flotte guld halskæder osv.).

Nå, men jeg kom til mig selv inden jeg brændte fingrene (jeg syntes nemlig ikke det var i orden lige at sende 50.000 Bath til et nyt køleskab, tv og en aircon! hehe).

Året efter skete det sku igen, fandt en sød tøs som endte med at komme til DK på turist visum.

Det fungerede bare ikke rigtigt, hun havde et par børn hun savnede og søgte dårligt selskab hos nogle Thai´er der yndede at drikke og spille kort - trist.

Alle gode gange 3, her mødte jeg en pige over nettet som aldrig havde arbejdet på bar, ikke havde børn og nåja, vi er lykkeligt gift i dag og hun stortrives i dk.

Der hersker mange fordomme om thai piger, og en af dem jeg syntes er mest fremtrædende er den om at det kun er mænd over 50, som er ultra fede som skal have en fiks lille gul sag til at gøre rent, lave mad og som ellers står til rådighed seksuelt 24 timer i døgnet.

Det er latterligt..

Med thai piger er det som med alle andre, hvis du behandler dem godt har man det godt sammen.

De tahilandske mænd hører ikke til den mest trofaste type, og sidespring er meget udbredt. - F.eks. er det nemt for en Thai mand at smutte fra konen efter hun har født et par unger (så kan hun tage dem med til sine forældre, og forsørge dem ved at arbejde på bar).

Jeg har hørt mange thai piger sige at de ikke går så meget op i mandens alder og udseende, han skal blot være kærlig, ikke slå, ikke være utro og ikke være alkoholiseret.

Det kan lyde banalt for os, men sådan noget lægger mange af dem vægt på.

Der er selvfølgelig kultur forskelle - ens kone vil f.eks. gerne en tur i tempel engang i mellem, for at få sjasket lidt vand i ansigtet og så må man jo tage med! Grin

Men jeg tror det vigtigste er at man har et fælles sprog man kan kommunikere på, så går det med kultur forskelle lidt nemmereWink

Hvad er det så der trækker ved Thailand? de hvide bounty strande, vejret, befolkningen og de lave priser? - det er det jo nok!Cool

Man skal nok lige grave lidt dybere en bare at se tingene som turist fra bunden af et sjus glas på et 4 stjernet hotel.

Noget der kan pisse mig lidt af er f.eks. at pris niveauet for Thai´er og os falang´er er forskelligt.

I en forlystelses park er det måske 40-50% dyrere.

Jo, det er billigt i Thailand, men prøv at forestille jer et rama skrig hvis vi f.eks. tog 50% mere i entre i Tivoli "fordi japanere, amerikanere osv. har flere penge end os".

Ligeledes er der en del korruption i Thailand - det er nemmere at stikke en betjent et par hundrede bath fordi man har glemt styrthjelmen osv.

Men ud over det er det et fantastisk land efter min mening, og jeg holder endnu mere af det nu da jeg har fået svigerforældre Grin

lau
hold da kæft BAMSE, hvis det er din kone så ska jeg sku nok holde snablen for mig selv.

sabai sabai
hej til alle og tak for de gode svar jeg burde nok ha fortalt lidt om mig selv da jeg startede dette emne undskyld ! det vil jeg hermed gøre jeg er thai gift og har 2 børn er kommet i TH ca. 15 år og boet fast i TH ca. 5år uden at være hjemme i DK !taler nogelunde Thai . i de 5 år jeg var derude boede jeg blandt andet flere år i samme hus som bar pigerne katoyerne plattenslagerne o.s.v. Jeg vender tilbage med kommentare en af dagene ,klokken er mange nu og skal tidligt op hej hej
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

MisterM
Giver Rasmus retGrin

rinpoche
Min holdning til Thailand er nok lidt mere prosaisk, jeg kommer her stadig fordi jeg har stor familie her og fordi det er billigt.
Kunne godt forestille mig at bruge noget af vinteren i Thailand eller nabolandene og så sommeren i dk, når/hvis jeg engang skal pensioneres.

rinpoche

Heton
Hvor er det gode og rigtige svar, som High Tower og Rasmus giver - Thailand er langt, lang mere og andet - end det, som fremgår af smudspressen hjemme - selv incl. Tante Berlinger, som efter et 14 dages besøg i BKK udtaler sig med den autoritet, som disse organer nu måtte have - for hele Thailand - fokuseret - som de er på Patpong og Nana - Prøv at fatte det hjemme - dette er Thailand og ikke Smørum Nedre - en kultur, som vi farangen aldrig helt lærer at forstå - men det gør jo ikke kulturen ringere - undskyld - jeg ved jo godt, at Danmark har en langt bedre og mere forfinet kultur - Vor Herre bevaros vel.
I har ret i, at thaikvinden er et stolt og selvstændigt væsen - og hvorfor skulle hun ikke være det - men samtidig er hun 30 gange mere venlig, kærlig og imødekommende - for ikke at tale om smilende - end de sure, selvglade madammer hjemme ´- hvor en mand ikke kan få lov til at være en mand
Heton - Alias Dann

Heton
Hvor er det gode og rigtige svar, som High Tower og Rasmus giver - Thailand er langt, lang mere og andet - end det, som fremgår af smudspressen hjemme - selv incl. Tante Berlinger, som efter et 14 dages besøg i BKK udtaler sig med den autoritet, som disse organer nu måtte have - for hele Thailand - fokuseret - som de er på Patpong og Nana - Prøv at fatte det hjemme - dette er Thailand og ikke Smørum Nedre - en kultur, som vi farangen aldrig helt lærer at forstå - men det gør jo ikke kulturen ringere - undskyld - jeg ved jo godt, at Danmark har en langt bedre og mere forfinet kultur - Vor Herre bevaros vel.
I har ret i, at thaikvinden er et stolt og selvstændigt væsen - og hvorfor skulle hun ikke være det - men samtidig er hun 30 gange mere venlig, kærlig og imødekommende - for ikke at tale om smilende - end de sure, selvglade madammer hjemme ´- hvor en mand ikke kan få lov til at være en mand
Heton - Alias Dann

Spring til debat: