Se indlæg
 Udskriv debat
Dagpenge periode nedsat til 2 år- overførsels inkomst
mr tirak
Er der nogle der har tænkt over eller bliver ramt af den nye nedsættelse af dagpenge periode.

Min gode ven ringede og var helt ud af den, jeg ved ikke meget om dette da vi jo normalt bor i Th.

Han er arbejdsløs og har været det i 2½ år, nu frygter han at de får problemer hvis han ikke finder et job hurgtigst muligt.

det hedder sig jo at konens midligertidige opholdstilladelse er betinget af at han ikke modtager eller har modtaget overførels inkomst.

Så hvis han nu falder for denne ny 2 år´s regl kommer han jo på bistands hjælp, og derfor er han usikker.

De er gift nu på 3 år, de bor fast i dk

Er der nogle der ved noget om dette.

Pleas i behøver ikke fortælle at han bare skal finde et job osv.

Venligst

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
HJB
Ja og som om det ikke var nok, har man nu halveret "sikkerhedsnettet" dagpengeperioden til 2 år..... passer jo fint ind i DF politikken, da indtil permanent opholdstilladelse er i hus, skal der søges om forlængelse hvert andet år, og ingen kan jo vide sig sikker i disse finanskrisetider ikke at blive arbejdsløs i en periode, og så fanger bordet, hvis ikke man har en alternativ indtægt, således at det offentlige skal betale...... men det ryger den blå blok b.la. sikkert på til næste valg.....

Men indtil videre ser det IKKE ud til at der ændres på de nuværende regler omkring overførselsindkomst ctr. opholdstilladelse selv om dagpengeperioden halveres.... desværre !

og så er det jo ekstra fedt at SKAT slår EKSTRA ned på dem der tager et initativ og sælger lidt på et marked i weekenden eller har en lille indtægt ved siden af så kan man blive moms og skatte straffet lidt ekstra, strafporto og med ekstra tilbagevirkende kraft :-p

Hopla
Det er ærlig talt ved at være rimelig trættende at høre på alt det "tuderi" !!!
Nu er det sådan at der skulle gøres noget, da ordet krise nok ikke er et fremmedord for mange herinde, og af flere onder blev det modellen...

Glem aldrig alternativet med en rød regering, hvor det hele kommer til at sejle - igen. Jeg gruer for den dag !!

thaikurt1
Er det rimlig at fordi de har snart 8 børn fordi de høj grad baseret på de kvartalsvise udbetalinger fra staten.

At andre statborger skal være med til at betale for at de vil havde en stor fanmille

Hvis man ønsker sig børn må man også regne med at det koster

[url] http://www.berlin...rnechecken [/url]

Jeg tro ikke på at nogen kan svare på det spørgmål så man nok venter et stykke tid for at få mere at vide
Redigeret af thaikurt1 d. 26/05-2010 14:25

http://nej
sony
Hejsa giro

Jeg var egenlig også lidt skeptisk overfor det foreslag da det kom frem i går. Men de kom så med noget der godt kan lyde rigtigt, og det er at dengang da perioden var 5 år fandt folk arbejde og da den var 4 år fandt folk arbejde lige før de faldt for reglen, så jeg kan god se logikken i det foreslag.

Ps også vil jeg give thaikurt ret i det han skriver om at have mange børn.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

2 års reglen gælder for alle nye arbejdsløse efter 1. juli 2010
Alle der gik på dagpenge inden den dag, kan stadigvæk gå rundt i optil 4 år.
Optjeningsperioden til dagpenge bliver også længere, jeg mener det er 1 år nu.
Naturligvis er det da grotesk at nogen ikke gider arbejde fordi de vil værre rugemødre og mener at de kan leve af det.., men på den anden side så fødes der for få børn, at belønne de gamle fordi der er stemmer i det og føre en børnefjendsk politik, betyder at landet på langt sigt bliver meget fattigere, faktisk er dette begyndelsen på nogle kollektive selvmord.

Bjarne
sony skrev:
Jeg var egenlig også lidt skeptisk overfor det foreslag da det kom frem i går. Men de kom så med noget der godt kan lyde rigtigt, og det er at dengang da perioden var 5 år fandt folk arbejde og da den var 4 år fandt folk arbejde lige før de faldt for reglen, så jeg kan god se logikken i det foreslag.

Det er jo genialt. Lad os dog køre logikken helt ud og sætte perioden ned til 0 år. Så finder alle folk arbejde med det samme, og vi har afskaffet arbejdsløsheden.
Med hensyn til mængden af børn, må det jo også være rimeligt med en skæringsdato - for eksempel en gang om cirka 9 måneder. De børn, der allerede er produceret, er det jo lidt sent at abortere.

Ja, det er sku fint nok at sætte dagpengene ned til 2 år...det er i forvejen meeeget lang tid,,,det skulle da være muligt at få et arbejde af en eller anden slags, så kan folk blive nød til at lave noget for deres penge også selv om de ikke synes det er et drømmejob.
Færdig med alt det sødsuppe her i dk.

Santhumpon
mr tirak skrev:
Er der nogle der har tænkt over eller bliver ramt af den nye nedsættelse af dagpenge periode.

Min gode ven ringede og var helt ud af den, jeg ved ikke meget om dette da vi jo normalt bor i Th.

Han er arbejdsløs og har været det i 2½ år, nu frygter han at de får problemer hvis han ikke finder et job hurgtigst muligt.

det hedder sig jo at konens midligertidige opholdstilladelse er betinget af at han ikke modtager eller har modtaget overførels inkomst.

Så hvis han nu falder for denne ny 2 år´s regl kommer han jo på bistands hjælp, og derfor er han usikker.

De er gift nu på 3 år, de bor fast i dk

Er der nogle der ved noget om dette.

Pleas i behøver ikke fortælle at han bare skal finde et job osv.

Venligst

Mr Tirak

De 2 år i den nye regel gælder fra 1 juli 2010, så din ven må have 1½ år tilbage af sine 4 år.

Jeg har selv efter den gamle regel 3 år tilbage, men fra den 1 juli 2010 har jeg kun 2 år tilbage
efter den nye regel. Hele reformen træder i kraft denne dato, gælder også børnechecken m.m.

mvh
Torben.
Redigeret af Santhumpon d. 26/05-2010 17:05

mr tirak
Tak soi 7

Det var netop det jeg bad om at blive fri for, at i gider bruge energi på at køre alle tråde af sporet er nok en væsentlig grund til at det er de samme der sidder bag skærmen og har jeres sæverede synede kik på verden.

Jeg er enig i at de ka sku bare finde sig et job, når man altså ser bort fra at netop det er en af grundstene i vores arbejdsmarkede.
FLEXISIBILITET
Der så også lige det med kunstnere og mange andre der er indarbejdet i dette system.

Men det er jo en anden sag og burde nok diskuteres i et andet forum ikke´´´

Thai kurt:
Ja det er da fint, men hvis nu det bliver sådan at alm danskere ikke har råd til at få børn, så kan vi da bare lade landet befolke af alle de venlige indvandre fra meget religiøse lande (læs Muslimer) der jo avler som et lille gnaver dyr der lever i vores kloaker.

Jeg ville faktisk ikke diskutere indenrigs politik, men spesifikt hvad indflydelse har de nye dagpenge regler på dem der er gift med en udlænding, og er på det alm danske arbejdsmarkede.
Nu bliver det pludeslig aktuelt da 2 år ikke er så lang tid at være arbejdsløs i et europa der er i dyb krise.

Hopla jeg tuder ikke, men er bekymret for de af mine landsmænd der er alm arbejdere, det er ikke et problem for os da vi bor og arbejder i TH
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
thaikurt1
Thai kurt:
Ja det er da fint, men hvis nu det bliver sådan at alm danskere ikke har råd til at få børn, så kan vi da bare lade landet befolke af alle de venlige indvandre fra meget religiøse lande (læs Muslimer) der jo avler som et lille gnaver dyr der lever i vores kloaker.

Det kan godt være at du ikke vil diskutere indenrigs politik men derfor skal du havde et svar.

Der rammer jo ikke kun danskerne men alle der modtager børnecheck fra staten
Redigeret af thaikurt1 d. 26/05-2010 17:20

http://nej
Ja det rammer også dem der har 5-700.000 dkr. efter skat,så de må af med 4v eller bmw en.Der skulle hellere findes nogle penge til enlige mødre med to-tre børn så de kan få en fornuftig opvægst.

lindy

mr tirak:
beklager mit indlæg, men løsningen nu og på den lange bane er jo og få et job...Wink , og det er sku fair nok, held og lykke.

Spring til debat: