Se indlæg
 Udskriv debat
Lorteland at komme hjem til...............
Webmaster
Jeg kom hjem fra Thailand igår. Her er min oplevelse og min mening om ankomsten tilbage til Danmark:

Hold kæft et stasi-land at komme hjem til. 3 skridt ude af flyet står 6 betjente og beder om ens pas. Når det er godkendt går man videre. Så kommer en ny paskontrol og når man er godkendt der så kom en kontrol for at checke om man er socialbedrager. Når man så var godkendt der kunne man gå videre indtil tolden hvor de så også kan checke én i hoved og røv.

Fandme sørgeligt at man skal checkes 4 gange for at komme ind i ens eget land med et dansk pas. Det burde fandme være nok med én paskontrol og så tolden.

Og ikke nok med det, så checker de fandme også hvad man har med af penge når man rejser ud af landet, om man skylder i skat, og spørger hvad man har tænkt sig at bruge sine egne penge til. Hvad fanden rager det de stasi-agenter fra den danske stat ?

Vi har det fandme snart værre end de havde det i øst-tyskland. Danmark, det nye Nordkorea. Føj for satan. Lad mig brække mig over den udvikling. Troede jeg var født i den fri verden.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
claus31130
Webmaster skrev:
Jeg kom hjem fra Thailand igår. Her er min oplevelse og min mening om ankomsten tilbage til Danmark:

Hold kæft et stasi-land at komme hjem til. 3 skridt ude af flyet står 6 betjente og beder om ens pas. Når det er godkendt går man videre. Så kommer en ny paskontrol og når man er godkendt der så kom en kontrol for at checke om man er socialbedrager. Når man så var godkendt der kunne man gå videre indtil tolden hvor de så også kan checke én i hoved og røv.

Fandme sørgeligt at man skal checkes 4 gange for at komme ind i ens eget land med et dansk pas. Det burde fandme være nok med én paskontrol og så tolden.

Og ikke nok med det, så checker de fandme også hvad man har med af penge når man rejser ud af landet, om man skylder i skat, og spørger hvad man har tænkt sig at bruge sine egne penge til. Hvad fanden rager det de stasi-agenter fra den danske stat ?

Vi har det fandme snart værre end de havde det i øst-tyskland. Danmark, det nye Nordkorea. Føj for satan. Lad mig brække mig over den udvikling. Troede jeg var født i den fri verden.

[img]http://www.nielsen.in.th/images/smiley/smiley027.gif[/img] is not a valid Image.

Sku' en trist udvikling........må man da sige, har ændret sig en del siden jeg var der sidst kan jeg da høre, og ikke til det bedre

http://www.cs-web.in.th/
Det er den sørgelige realitet.

når nogen spørger hvor jeg kommer fra, og de høre Danmark, og så kommer med deres glansbilled overbevisning om hvor dejligt et land Danmark er, så er det efterhånden LIDT svært at stå og være stolt og sige, ja jeg er også stolt af at være Dansker.

PS hvilken rute fløj du ?

HJB
Hej Webmaster !

Ja det er en sørgelig udvikling det har taget, pr. definition er man mistænkeliggjort uanset man er dansk statsborger. Det kan vi så desværre b.la. takke regeringen for, navnlig støttehjulet DF og deres magtbrynde.... Sad

Webmaster
Donis, jeg fløj BKK -> CPH med Thai.

Har lige kigget i den folder jeg fik stukket i hånden da jeg brokkede mig over socialbedrager-checket. Det var åbenbart Arbejdsdirektoratet som udførte dette check, og de har checket om man har modtaget sociale ydelser uretmæssigt under ophold i udlandet.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

ThomasHOL
Webmaster skrev:

Har lige kigget i den folder jeg fik stukket i hånden da jeg brokkede mig over socialbedrager-checket. Det var åbenbart Arbejdsdirektoratet som udførte dette check, og de har checket om man har modtaget sociale ydelser uretmæssigt under ophold i udlandet.

Skulle alle gennem dette tjek eller var det stikprøve?, jeg har da ikke hørt om den slags før.

Webmaster
Det var stikprøver antager jeg. Må nok indrømme jeg blev lidt forvirret over pludselig at blive hevet til side ved paskontrol 2, at jeg ikke rigtigt fandt ud af hvilket kriterier de har brugt til udse sig én.

Det jeg kalder paskontrol 2 er der hvor de sidder i de 4 (tror jeg nok) bokse og normalt kigger i ens pas. De kiggede dog ikke alene i passet men kørte stregkoden i gennem scanneren og dermed registerede en. Da det var gjort blev ens pas overrakt til en civil-klædt person ved siden af som sad med en anden computer. Man blev bedt om at trække til siden. Den civil-klædte tastede et eller andet ind, sandsynligvis ens personnummer. Og da der ikke var noget at komme efter gav han besked på at man var i orden og man fik lov til at komme gennem paskontrollen.

Havde pænt tøj på, så det var ikke fordi jeg lignende en eller anden turist i badetøfler, korte bukser og med en badering under armen.
Redigeret af Webmaster d. 27/05-2010 06:43
Med venlig hilsen

Webmaster

Webmaster
Prøver lige at scanne den folder/tryksag ind som jeg fik stukket i hånden så I andre kan se hvad de skriver - selvom det ikke er meget.
Med venlig hilsen

Webmaster

Webmaster
[img]http://www.dansk-thai.dk/temp/2010.05.26-lufthavnscheck01.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.dansk-thai.dk/temp/2010.05.26-lufthavnscheck02.jpg[/img] is not a valid Image.

Klik på de 2 billeder for at se større version.
Redigeret af Webmaster d. 27/05-2010 06:53
Med venlig hilsen

Webmaster

Lundberg
Jeg havde nøjagtig den samme oplevelse som dig med kontrol 4 steder MEN jeg kan lige tilføje et ekstra "krydderi" og det var at de også stod med hunde der skulle snuse til alle passagerne efter narko.....jeg følte mig jo som kriminel der kom tilbage til det gamle DDR. Mange af børnene blev bange over at der skulle stå en lorte køter og snuse til alt og alle alle. Det skal lige siges at jeg fløj med Startour og 99% var småbørnsfamilier....de er virkelig proffessionelle i lufthavnen ....NOT Sad

Webmaster skrev:

Redigeret af Lundberg d. 27/05-2010 07:50

Kalasi
Webmster skrev:

"Havde pænt tøj på, så det var ikke fordi jeg lignende en eller anden turist i badetøfler, korte bukser og med en badering under armen."

Prøv med pistøfler og laset T-shirt næste gang - Så ligner du ikke en kriminel.

Kalasi

SteenJ
Jeg kom hjem med Thai tirsdag morgen og der var også en del betjente som tog imod. En af dem kendte jeg og snakkede med ham. De står fra starten og prøver og spotte personer der måske skal ses nærmere på. Et par andre betjente længere nede holder øje med en udgang som ikke må spærres, hvis brand osv. skulle ske. Og så paskontrollen, men der var ikke socialkrkontrol. Ved tolden stod to hunde og snusede mens vi gik forbi. Kig i min kuffert som der ikke var meget i, men dog et par Luiviton tasker til børnene og et par copibælter, gav kun en løftet pegefinger. Web har ret, der meget kontrol med alt, men det er jo fordi de tror vi ALLE en EN stor flok bedragere, som de ikke har kontrol over.
Hilsen
Steen

noisnabo
Webmaster skrev:

Hvor mange procent af de som er på langtidsophold i Thailand tror du snyder med pension, skat, falske adresser og så videre. Giv et bud, er det 10 % 30% eller 60 %, eller... og ... er det noget myndighederne bare skal lade passere?

Og hvad med sort tjente penge? Hvor mange af de som spiller verdensmestre i Thailand, gør det med sorte penge? Giv et bud...

På forhånd tak

LOL LOL
Redigeret af noisnabo d. 27/05-2010 08:00

SteenJ, Hvilken Rute fløj du ? BKK CPH med Thai ?

SteenJ
donis5: kig i mit indlæg...........

blume
Min rejsekammerat kom hjem onsdag morgen, 8 betjente kontrolerede pas, datatilsynet tog stikprøver om hvor lang tid man havde været afsted og om man modtog sociale ydelser? Så pas på lige nuShock
Venlig hilsen fra Pattaya hvor solen skinner kl.13.15
blume

kro90
Webmaster skrev b.la.
”3 skridt ude af flyet står 6 betjente og beder om ens pas.”

Dette sker ikke kun på fly fra Thailand, men på de fly hvor man mener at folk kommer (illegalt) ind i Danmark og på falske papirer, det er der vel ikke noget galt med, Hvis man kun stoppede de ”grønne” ville det jo også være galt og man vil blive kaldt racister.

”videre indtil tolden hvor de så også kan checke én i hoved og røv.”
Dette gør de vel også i andre lande, herunder Thailand, så hvad er der galt i det?

Lundberg skrev b.la.

”MEN jeg kan lige tilføje et ekstra "krydderi" og det var at de også stod med hunde der skulle snuse til alle passagerne efter narko.jeg følte mig jo som kriminel der kom tilbage til det gamle DDR. Mange af børnene blev bange over at der skulle stå en lorte køter og snuse til alt og alle ”

Og det tror du DK er ene om, og hvad F. er der galt i det??. Fri Narko ind over grænsen? Ja det er jo rene DDR-tilstande kan jeg se. Hvad så med Bangkok airport. Der tjekker de for narko med hunde både ved checkin køen, ved bagage afhentningen, og sørme om jeg ikke også har mødt dem ved Familie markedet, hvor jeg sad og spiste. Det er da for dårligt at man ikke kan smugle lidt narko med.

Du bliver jo også tjekket ved emigrationen og får indrejse ”visa” i en tidsbegrænset periode, dette kontrolleres jo også ved afrejse, hvorfor mon det? Er det ikke fordi de ikke gider have alle de ulovlige indvandre i Thailand, hvad er der så galt i vi gør det samme?

Jeg kan forstå på jer, at der skal være fri ind og udrejse for alt og alle. (afskaf paskontrol)
Der skal ikke være kontrol med sociale bedragere. Bare udbetal ved kasse 1 til alle der ønsker at modtage sociale ydelser, uanset herkomst, og tilknytning til Danmark.
Der skal ikke være kontrol med ind og udførsel af vare, herunder stoffer.
Sikket et land vi vil få.
Ps. Har man rent mel i posen, har man jo intet at frygte, og kan så glæde sig over at vi trods alt, har det godt i lille danmark.
Kim

SteenJ
kro90: Et hamrende godt indlæg.
Steen

Webmaster
kro90 skrev:
Webmaster skrev b.la.
”3 skridt ude af flyet står 6 betjente og beder om ens pas.”

Dette sker ikke kun på fly fra Thailand, men på de fly hvor man mener at folk kommer (illegalt) ind i Danmark og på falske papirer, det er der vel ikke noget galt med, Hvis man kun stoppede de ”grønne” ville det jo også være galt og man vil blive kaldt racister.

”videre indtil tolden hvor de så også kan checke én i hoved og røv.”
Dette gør de vel også i andre lande, herunder Thailand, så hvad er der galt i det?

Lundberg skrev b.la.

”MEN jeg kan lige tilføje et ekstra "krydderi" og det var at de også stod med hunde der skulle snuse til alle passagerne efter narko.jeg følte mig jo som kriminel der kom tilbage til det gamle DDR. Mange af børnene blev bange over at der skulle stå en lorte køter og snuse til alt og alle ”

Og det tror du DK er ene om, og hvad F. er der galt i det??. Fri Narko ind over grænsen? Ja det er jo rene DDR-tilstande kan jeg se. Hvad så med Bangkok airport. Der tjekker de for narko med hunde både ved checkin køen, ved bagage afhentningen, og sørme om jeg ikke også har mødt dem ved Familie markedet, hvor jeg sad og spiste. Det er da for dårligt at man ikke kan smugle lidt narko med.

Du bliver jo også tjekket ved emigrationen og får indrejse ”visa” i en tidsbegrænset periode, dette kontrolleres jo også ved afrejse, hvorfor mon det? Er det ikke fordi de ikke gider have alle de ulovlige indvandre i Thailand, hvad er der så galt i vi gør det samme?

Jeg kan forstå på jer, at der skal være fri ind og udrejse for alt og alle. (afskaf paskontrol)
Der skal ikke være kontrol med sociale bedragere. Bare udbetal ved kasse 1 til alle der ønsker at modtage sociale ydelser, uanset herkomst, og tilknytning til Danmark.
Der skal ikke være kontrol med ind og udførsel af vare, herunder stoffer.
Sikket et land vi vil få.
Ps. Har man rent mel i posen, har man jo intet at frygte, og kan så glæde sig over at vi trods alt, har det godt i lille danmark.

Nu er det hverken paskontrollen eller told-checket der gør at jeg føler at jeg er kommet hjem til et stasi-lignende land. Men derimod den dobbelte paskontrol, både ved flyet og det normale sted, samt det at man bliver hevet til side foran andre mennesker for at blive checket om man er social-bedrager eller skylder i skat.

Ved ikke om du har prøvet lignende, men det er yderst ydmygende at blive udsat for den behandling foran andre mennesker. Kontrollanterne fortæller jo aldrig alle dem som overvære episoden at der intet var at komme efter. Ved godt vi alle sammen selvfølgelig har forskellige grænser og at nogle måske endda vil nyde at blive midtpunkt på denne måde men for mig som person finder jeg det ækelt og dybt ydmygende at blive udstillet som "butikstyv" overfor andre mennesker. Det er altså i mine øjne ikke særligt fedt at f.eks. skattevæsnet står ved afrejse og roder i ens håndbagage, ens lommer og checker om man har stoppet ting i strømperne foran andre mennesker ved flyet som man skal ud og flyve med og at man så skal gå bodsgang gennem flokken over til en computer for at de kan checke for gæld.

End ikke et undskyld ulejligheden og et ønske om en god rejse gider de ulejlige sig til at komme med da de tager det som en selvfølge at sådan gør man bare mod de borgere som i sidste ende er med til at betale deres løn. Intet under at toldere har været forhadt siden 1. mosebog.
Redigeret af Webmaster d. 27/05-2010 09:20
Med venlig hilsen

Webmaster

keniko
Webmaster skrev:

Jeg har en kammerat som bor i Thailand, dog har skatteadresse i Dk.
Han var igennem denne kontrol. Han havde kr. 20 000 på sig. De tog omgående de kr. 10 000 da de ikke kunne se at han betalte skat i Dk. og dermed mente han var "skattebedrager". Min ven blev godt nok gal, men de bad ham dokumentere at han havde betalt skat i Dk. Og fortalte ham at de kunne tage alle pengede. Nu har min ven betalt skat i Dk. Men hvordag i helen hulen helvede kan man dokumetere det i lufthavnen, uden at skulle rejse med alle dokumenter på sig hver gang? Og den næsvise mand nævnte bare for ham, at hvis alt var iorden, kunne han jo bare søge om at få pengene retur! Og så skulle han være heldig med at de ikke konfiskerede alle pengene!!

Sørgeligt.......[img]http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020337.gif[/img] is not a valid Image.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Spring til debat: