Se indlæg|
IP telefon i thailand how to.
|
|
|
Lagt på d. 30/05-2010 08:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Halløj. Jeg ved det er mulig at købe en IP adaptor og abonnement i DK tage med til Thailand så man har et Dansk nummer. som danskere kan ringe til. til alm dansk takst. og man kan ringe fra Thailand til danmark til almindelig Takst. hos musimi fks 10 øre i minuttet. MEN, er der nogen der har prøvet det ? Kræver det en adaptor boks eller kan jeg købe en ren IP telefon ? jeg har ikke erfaring med det, jeg har kun læst og fået fortalt af udbyderne. Jeg vil gerne høre fra en der bruger samme løsning selv. mvh Jesper |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 30/05-2010 09:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg har ikke afprøvet samme løsning i Thailand. Men jeg har arbejdet med det af flere omgange. I bund og grund kræver det blot en stabil 128/128 linje, da telefonen ca. bruger 80/80 ved samtale. Man behøves ikke en ren IP telefon, da en ATA adaptor i bund og grund bare oversætter, som en IP telefon har indbygget. Dog er min erfaring, at mange ATA adaptorer er meget ustabile. Jeg bruger selv en Snom IP Telefon til min erhvervsløsning. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/05-2010 09:37
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
donis5 skrev: Halløj. Jeg ved det er mulig at købe en IP adaptor og abonnement i DK tage med til Thailand så man har et Dansk nummer. som danskere kan ringe til. til alm dansk takst. og man kan ringe fra Thailand til danmark til almindelig Takst. hos musimi fks 10 øre i minuttet. MEN, er der nogen der har prøvet det ? Kræver det en adaptor boks eller kan jeg købe en ren IP telefon ? jeg har ikke erfaring med det, jeg har kun læst og fået fortalt af udbyderne. Jeg vil gerne høre fra en der bruger samme løsning selv. mvh Jesper Køb et Skype-fastnettelefonnummer i DK af Skype. Lav fx en ekstra Skype-profil, hvis du ikke er meget ved din PC Download Fring til din mobiltelefon. Vupti, så ringer din telefon, når der ringes til Skype-fastnetnummeret i DK. Men kvaliteten er ikke så god (måske pga. manglende G3). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/05-2010 10:20
|
|
HSN, jeg tjekker SNOM, tak. Robert, Jep kender godt løsningen, vi har godt nok 3G her hvor jeg er, men det er der bare ikke når jeg er uden for byen hehe det er til når jeg er på kontor i thailand. at vi kan omstille på kontoret i DK til et andet dansk nummer så det ikke koster 1 millard. men undertegnede stadig kan svare på dumme spørgsmål. og nu hvor vi har fået 4mbit i mudderhytten så kan det rentfaktisk lade sig gøre jeg vil bare gerne lige snakke med en der selv har prøvet det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/05-2010 10:37
|
|
Nu har jeg bestilt et abonnement hos Telsome og en IP adaptor på ebay, den samme telsome tilbyder til 600 gratis levering fra HK for 300 til Thailand. Laver et review når det er sat op. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 30/05-2010 12:08
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg har en kammerat der har løsningen med en IP adapter, kvaliteten er ok og det virker fint, men det kræver selvfølgelig et stabilt internet
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 30/05-2010 12:15
|
|
med dansk udbyder ? jeg har lige set IP boksen har 2 linjer dvs jeg kan smide et Thai nummer på den også... smart gad vide om man kan koble en dansk og thai samtale sammen så |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 30/05-2010 12:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Jeg har også en Snom telefon fra mit tidligere arbejde, og da jeg for et par år siden brugte den virkede det rigtig godt. Fordelen ved en ren IP telefon, og specielt de professionelle fra Snom er, at der er indbygget teknologi i dem der gør at man får mest kvalitet ud af linien og der tages højde for enkelte udfald i linien. Den software regner jeg ikke med at der følger med i en adapter. Den Snom telefon jeg har kostede på daværende tidspunkt omkring 1400kr ex. moms. Det er ikke de billigste telefoner, men det er nu de bedste til IP telefoni, og det virkede ganske glimrende - også fra Thailand
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 30/05-2010 13:12
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
donis5 skrev: med dansk udbyder ? jeg har lige set IP boksen har 2 linjer dvs jeg kan smide et Thai nummer på den også... smart gad vide om man kan koble en dansk og thai samtale sammen så Ja med en Dansk udbyder og et Dansk tlf. nr. Kan ikke huske navnet på udbyderen. Om man kan sætte en Dansk og en Thai tlf. på samtidig tvivler jeg på da boksen jo kun har en IP adresse. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 30/05-2010 14:18
|
|
ja det er selvfølgelig rigtigt. spørgsmålet er om den kommunikere via noget brugernavn osv. så selve IP adressen ikke er så vigtigt Den boks jeg har købt har 2 linjer. er spændt på hvordan det så virker |
|
|
|
| Vincennes |
Lagt på d. 30/05-2010 14:34
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Det lyder til at du har koebt dig en Linksys PAP2T som er en ganske glimrende ATA (Analog Telephone Adapter). Den konverterer bare signalet som HSN saa rigtigt siger. Du mister lidt kvalitet ved at bruge en ATA, men det er absolut til at leve med, hvis det er til privat forbrug. Til store virksomheder er det ikke et produkt jeg selv ville bruge. HVIS det er en Linksys PAP2T eller lignende du har koebt, saa har den rigtigt nok to linier. Det vil sige at den har to PSTN udgange og du kan tilslutte 2 "normale" telefoner. Du kan dog kun have et "nummer" paa hver udgang! Det betyder at hvis du vil have et dansk og et Thai nummer skal du bruge 2 telefoner. Dette ville nok vaere en god loesning for dig, hvis du ikke har et fastnet Thai nummer PT. Den kan godt vaere lidt kompliceret at saette op, hvis man ikke har over middel IT indsigt, men mon ikke det gaar. Held og lykke med det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/05-2010 15:16
|
|
hvis man vælger en digital kræver det så en digital telefon eller bruger man en almindelig ? jeg købte den som telsome tilbyder for så havde jeg den bedste chance for support :-} men hvis i siger det er en dårlig løsning er det jo ikke smart |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.