Se indlæg
 Udskriv debat
Flest kvinder fra Thailand i arbejde
Jay
De thailandske kvinder klarer sig bedst, når man ser på, hvor mange der er i arbejde. De topper listen over indvandrer fra et ikkevestligt land, der har et job.

Danmarks Statistik:

beskæftigelsesfrekvens

Thailandske kvinder i DK: 67,7%.
Thailandske mænd i DK: 67,3%.
Danske kvinder i DK: 75,7%.
Danske mænd i DK: 79,7%.
Pakistanske kvinder i DK: 36%.
Pakistanske mænd i DK: 65%.
Indvandrere fra "ikke vestlige" lande i DK (samlet): 54,1%

http://www.inform...ram/235924

sådan!
Redigeret af Jay d. 10/06-2010 10:56

Peder1968
De 33,3% af de Thailandske kvinder der ikke arbejder, er det fordi de går i skole eller/og kun laver sort arbejde?
Min fornemmelse når jeg læser diverse tråde her på siden er der ikke er så mange der går hjemme for at varde manden op Grin

Det skal SF nok finde en negativ vinkel på.

Peder1968
donis5 skrev:

Du mener DF?

Osse dem. Sf mener jo alle thai kvinder i dk får tæsk eller sælger sig selv, eller en kombination. Og de skal overvåges.....

Peder1968
Hi,hi... jeg tror det er en overfortolkning når du siger alle.
Aviserne skal sælge nogle blade.

Det er nærmest ligegyldigt hvad der bliver sagt fra en politiker så får de fortolket det til noget andet.

Men jeg synes det er glædeligt der er så mange Thailandske kvinder i arbejde. Det tyder på en god integration. Smile

Jeg er helt enig !!!!

Lige som kineserne dem har Danmark hellerikke de store problemer med.

Men det er skønt at df. Dømmer alle på 1 gang

b_j3ns3n
det er jo gammel info.. men dog brugbar info.. lidt underligt det kommer på gaden igen lige efter 3f har kaldt alle dansk thai gifte mænd for mishandlere..

http://www.dansk-...ost_133781

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

thaikurt1
Men det er skønt at df. Dømmer alle på 1 gang

Jeg tro du har misforstå hvad DF mener det er dem som ikke kan tilpasse sig det dansk samfund man er efter og så vidt jeg ved er der ikke nogen thai der ikke tilpasse sig det danske samfund de er meget hurtig til det.

http://nej
Nirvana
donis5 skrev:

Jeg er helt enig
Come As You Are

Santhumpon
Lidt mere statistik til tråden.

Se linket fra Ny i Danmark.

http://www.nyidan...rbejde.htm

mvh
Torben
Redigeret af Santhumpon d. 10/06-2010 20:57

Kent27
Santhumpon skrev:
Lidt mere statistik til tråden.

Se linket fra Ny i Danmark.

http://www.nyidan...rbejde.htm

mvh
Torben

Ja, tænk hvis det var folk fra Asien, der var kommet til Danmark gennem årene i stedet for folk fra ikke-vestlige lande (Melløsten, Tyrkiet, Pakistan osv.)
Det interessante er, at jo flere thailandske kvinder, der kommer til landet desto højere bliver procentdelen af dem, der finder arbejde.

Klart det skal være så helvedes besværligt at få konen til Danmark - de er jo bare nassere på det danske samfund eller noget... FUCK Dansk Folkeparti, VK og alle deres regler!

thaikurt1
FUCK Dansk Folkeparti, VK og alle deres regler!

Hvis du skal kommer med kritiser er det ikke regningen med de menskerne der ikke er danskerne der kommer til Danmark for at misbruge det danske system. Angry

Hvis man ikke lave regler så man ikke kan misbruge system.

Hvad tro så der ville ske Hmmmmmm
Redigeret af thaikurt1 d. 11/06-2010 04:29

http://nej
vandango
Jay skrev:
De thailandske kvinder klarer sig bedst, når man ser på, hvor mange der er i arbejde. De topper listen over indvandrer fra et ikkevestligt land, der har et job.

Danmarks Statistik:

beskæftigelsesfrekvens

Thailandske kvinder i DK: 67,7%.
Thailandske mænd i DK: 67,3%.
Danske kvinder i DK: 75,7%.
Danske mænd i DK: 79,7%.
Pakistanske kvinder i DK: 36%.
Pakistanske mænd i DK: 65%.
Indvandrere fra "ikke vestlige" lande i DK (samlet): 54,1%

http://www.inform...ram/235924

sådan!

Thailandske kvinder i DK: 67,7%. Holder ikke en meter, læg massage samt prostitution og sort arbejde oven i, så ser tallene noget anderledes ud.

ThomasHOL
Kent27 skrev:
Ja, tænk hvis det var folk fra Asien, der var kommet til Danmark gennem årene i stedet for folk fra ikke-vestlige lande (Melløsten, Tyrkiet, Pakistan osv.)
Det interessante er, at jo flere thailandske kvinder, der kommer til landet desto højere bliver procentdelen af dem, der finder arbejde.

Jeg tror at det har noget at gøre med at mænd i stigende grad synes at kvinder skal arbejde. Derfor vil en større del af dem også få et arbejde, efterhånden som de kan. Min svigermor har feks aldrig haft et arbejde, da min svigerfar har været imod det.

Skulle jeg "importere" en kone ville jeg da anse det som naturligt at hun skulle ud og have et arbejde.

Derudover så tror jeg at årsagen til deres erhvervsaktivitet skal ses på baggrund at den måde de flytter til landet. Det er ofte kun kvinder der flytter til landet og det vil sige at de bliver gift ind i et dansk værdi set og tvunget til at tale dansk. Havde vi haft masse imigration fra østen ville en del af de ting vi ser med folk fra mellemøsten også have gjort sig gældende. De ville have samlet sig i gettoer (der er en grund til man ser china towns i store byer) og pga indbyrdes ægteskaber så ville de også have haft sværre ved sproget. Men der kan være lidt om det da der er tradition for at arbejde hård i mange asiatiske lande så ville en større del nok have været på arbejdsmarkedet.

Lung Yao
80% af de asiatiske kvinder sætte en ære i at hjælpe/forsørge direkte eller indirekte deres familier i deres hjemlande, det gører/behøver den muslimsk kvinde ikke, men det kunne fx. være nødvendigt den dag hvor fx. børnechecken bliver totalt afskaffet og måske erstattet med en "kompensation" hvis hun deltager aktivt i beskæftigelse.
Og som i ThomasHOL exampel bliver de muslimske kvinder holdt væk fra arbejdsmarkedet og i uvidenheden (de må ikke engang kigge på de "dekadente europæiske" TV kanaler).
Derfor mener at billedet ville være anderledes hvis de fik den samme frihed som vores Thai koner har. Det er begyndt i det småt med de yngre generationer (2-3-led) men de råber ikke højt da den gamle generation og deres sønner har "halsret" over dem.
Bare se på den måde mange unge tøsser med tyrkisk-pakistansk-m.m. baggrund opfører sig både i Vibystan og andre steder, både m.h.t. deres (udfordrende) påklædning men mange af jer lægger mest mærke til de få som går med tørklæde eller burka. Når jeg skruer tiden tilbage til 60-70 erne, var der ikke mange muslimske piger som kunne finde på at gå hånd i hånd med en dreng, eller kissemisse, endnu mindre at ryge, drikke alkohol eller gå i biografen/diskotek uden ledsagelse (familien).
Tiderne er ved at ændre sig, da mange af disse piger er klar over at den eneste måde at smide den "patrialske åg" af sig er at nemlig gøre sig økonomisk uafhængigt af manden. Desvære er det noget som tager lang tid, men det skal nok komme.
Redigeret af Lung Yao d. 11/06-2010 12:31
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Jay
men Lung, det der skræmmer mig er at det lige netop er det modsatte der er ved at ske i Europa...

de unge indvandere bliver mere og mere fanatiske og konservative muslimer...

før i tiden kunne Ali og Muhammed drikke en bajer med henrik og søren...den tid er slut nu..

før i tiden var damerne ikke overdækkede osv...de unge kunne leve som danske børn...

idag er selv de små børn hjernevasket og tager afstand fra alt andet en deres kultur...og det skræmmer mig...

har ikke noget imod indvandrernes...men hvis vores samfund skal total ændres og man skal have dårlig samvittighed bare for at rejse dannebrog og hører popmusik...så står jeg af..

vi skal stå fast i vores værdier og ikke tage deres metoder til os...de skal tilpasses sig DK og ikke omvendt...ligesom jeg mener falang skal tilpasse sig Thailand og ikke omvendt...

det ender med at udover at mine børn og børnebørn bliver en minoritet, så skal de også leve i et land hvor de skal tilpasse sig muslimske tradiioner....og selv de muslimske grupper vil bekæmpe hinanden som tilfælde idag...bare i DK...og den udvikling er allerede igang med spørgsmålet om sunni og shia muslimske moskeer m.m...

jeg flygter sgu til Thailand når muligheden byder sig...

fordrevet dansker i thailand...

More sick

Kent27
ThomasHOL skrev:
Kent27 skrev:

Jeg tror at det har noget at gøre med at mænd i stigende grad synes at kvinder skal arbejde. Derfor vil en større del af dem også få et arbejde, efterhånden som de kan. Min svigermor har feks aldrig haft et arbejde, da min svigerfar har været imod det.

Skulle jeg "importere" en kone ville jeg da anse det som naturligt at hun skulle ud og have et arbejde.

Derudover så tror jeg at årsagen til deres erhvervsaktivitet skal ses på baggrund at den måde de flytter til landet. Det er ofte kun kvinder der flytter til landet og det vil sige at de bliver gift ind i et dansk værdi set og tvunget til at tale dansk. Havde vi haft masse imigration fra østen ville en del af de ting vi ser med folk fra mellemøsten også have gjort sig gældende. De ville have samlet sig i gettoer (der er en grund til man ser china towns i store byer) og pga indbyrdes ægteskaber så ville de også have haft sværre ved sproget. Men der kan være lidt om det da der er tradition for at arbejde hård i mange asiatiske lande så ville en større del nok have været på arbejdsmarkedet.

Jamen, så lad os tage Chinatown - for ikke så lang tid siden var jeg i den i New York. Det er sgu hårdt-arbejdende mennesker, der ikke er den amerikanske stat til last; de klarer sig selv. Der findes i øvrigt områder i New York, hvor forskellige racer/kulturer samler sig - Harlem, Little Italy osv.
Forskellen på de mennesker, der prøver lykken i USA og dem der er kommet til os er, at vi får dem, der har hørt om de sociale ydelser, men amerikanerne får dem, der vil skabe et nyt liv for sig selv ved hårdt arbejde.
Der ER stor forskel på asiater og arabere; at påstå andet er forkert, da vi aldrig har haft problemer med kinesere, vietnamesere, thai'er osv. De har snarere været en stor gevinst.

Og ja, jeg er pissetræt af muslimer, der ikke kan opføre sig ordentligt eller gider arbejde - ufatteligt at en så forholdsvist lille gruppe skal gøre sig uheldigt bemærkede hele tiden Sad

Jay
problemet er jo at "den lille gruppe" vokser sig større og større hele tiden...

og hvis vi bliver ved med at ignorer problemet og sige "en lille gruppe", "få mennesker" osv osv..så skubber vi bare problemet videre til de næste generationer som så skal kæmpe med det den passivitet vi har skabt...

hvor længe skal vi blive ved med at løbe fra problemet i humanismens tegn før vi gør noget uden at blive racister, småborgerlige osv??

Der ER problemer nu, og der BLIVER endnu større problemer i fremtiden....hvorfor tage skyklapper for øjnene og undgå konfrontationen....er det tilfædigt at højre partierne stormer frem i de europæiske lande? der ligger nok en grund bag...folk gider ikke lege blinde mere....folk gider ikke at skulle indfinde sig med alt det bøvl der kommer, alle de penge der kastes i hovedet på ligegyldige mennesker der alligvel ikke giver en skid for dig og mig...og samtidigt vil have alt som det er i deres hjemland påtvunget over vores hoveder...

vi bliver pisset på...vi er små myrer der bare makker ret og giver dem alt som de vil have det...tænk at vi underkaster os på den måde....vi ikke vikinger længere, vi er den moderne fesne mand med en klapvogn...og de muslimer har ødelagt så skide meget for os allerede...

øv

Spring til debat: