Se indlæg|
Overvejelser inden indgåelse af ægteskab
|
|
| petergm |
Lagt på d. 13/11-2005 23:58
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 30 |
Hejsa, Jeg har efterhånden læst en del indlæg her på forum'et, hvor en dansker er blevet gift med en thai og det dermed også har været muligt at få opholdstilladelse til thai'en. Det er jo glædeligt, og mange gange tillykke til jer alle. Det jeg synes at mangle at læse om, er hvilke overvejelser I har gjort jer før I tog beslutningen om at blive gift? Hvilke forholdsregler (undskyld udtrykket!) har I taget? Har I overvejet konsekvenserne, hvis I en dag blev nødt til at blive skilt? Hvad med særeje, evt børn osv.? Har I skullet betale thai'ens forældre for at blive gift? Jeg har selv en kæreste i Thailand som jeg har kendt siden april 2005, og hun var i DK på et 30 dages turistvisum i september. Nu har hun afleveret sin ansøgning om et 3-mdr. turistvisum og det er så planen at hun skal komme i januar/februar og blive til midten af april, hvor jeg tager med hende tilbage og besøger svigermekanikken (hvis hun da ikke er blevet skræmt væk af det mørke og kolde vejr...eller mig!!!). Hvis nu alt fortsat er fryd og gammen til den tid, så må vi jo også overveje at gifte os så hun kan få opholdstilladelse. Ellers vil det jo være umuligt for os at være sammen i DK udover i de 3 mdr. hun kan få turistvisum hvert ½ år. Men så er det netop jeg bliver i tvivl om de juridiske regler, når man nu bliver gift. For hvad nu hvis det går godt i starten af ægteskabet, men det så måske ikke gør efter et års tid og vi skal skilles? Så er det vel ikke bare et spørgsmål om at hun evt. finder et andet sted at bo i DK, alternativt tager tilbage til Thailand? Det kommer vel til at have nogle omkostninger (udover de personlige) for mit vedkommende? Er der for øvrigt nogen forskel på om man bliver gift i DK eller i Thailand, taget ovenstående ting i betragtning? Jeg håber I vil udøse af jeres erfaringer. På forhånd tak! :-) Mvh. Peter G. |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 14/11-2005 10:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Det jeg synes at mangle at læse om, er hvilke overvejelser I har gjort jer før I tog beslutningen om at blive gift? Ingen. Nu er jeg kun 31 år, så jeg har hverken formue i million-klassen eller børn at tage hensyn til. Jeg forstår godt at personer i en anden situation kunne have brug for visse foranstaltninger, men det har jeg ingen erfaring i. Har I skullet betale thai'ens forældre for at blive gift? Nej, min kone havde været gift før og havde 2 børn. Jeg skulle fremvise noget rigdom (ifølge traditionen skal man "bevise" man kan tage sig af hende) i form af penge. De penge fik jeg tilbage samme dag. Jeg ser det som at jeg ikke har betalt andet end det meste af brylluppets pris (mad/drikke), men jeg ved ikke om svigerfar udlægger det som at jeg har betalt sinsod og at han så var generøs at give pengene tilbage til os. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 14/11-2005 13:33
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
men jeg ved ikke om svigerfar udlægger det som at jeg har betalt sinsod og at han så var generøs at give pengene tilbage til os. Det goer han og det goer vel bare det hele lidt bedere. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 14/11-2005 15:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej pethegm jeg vil anbefale dig og få særeje da man ikke ved hvad der kan ske også hvis hun nu tar røven på dig hvad hun selvfølgelig ikke gør men det siger dem der har oplevet det jo også har ikke selv særeje så det kan lyde underligt men jeg har set en del men det er meget vigtigt at hvis du får særeje skal du samtidig sørge for at sikre hende både hvis det ikke skulle gå imellem jer men også hvis du skulle falde bort desuden er det en god ting at tage hende med på komunen og andre instuditioner for at lære hende sådan også jeg tog bla også konen med på nationalmuseet held og lykke ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 14/11-2005 19:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Hej Petergm, Ja, der kan være nogle omkostninger for dig, hvis ægteskabet ikke skulle holde. Men husk også på, at der sikkert også vil være (store) omkostninger for thaikvinden i dette tilfælde, hun har trods alt forladt sit hjemland og alt, hvad hun nu måtte have der og er rejst til et fremmed land. Hvis ægteskabet ikke holder, bliver hun jo også udvist af Danmark, hvis hun da ikke har opnået permanent opholdstilladelse. (Nåå ja, jeg skal jo ikke skrive udvist, - siger Udlændingestyrelsen, " nej nej, det gør vi skam ikke, vi tager bare hendes opholdstilladelse " ! ) ![]() Mvh. Mads Redigeret af Mads_T d. 14/11-2005 19:17 |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 15/11-2005 17:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
"Det goer han og det goer vel bare det hele lidt bedere" Ja Clyde - det er fint for alle hvis det bliver udlagt sådan. Så er alle glade og har vist deres generøsitet
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/11-2005 19:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg ser ikke noget odiøst i at oprette særeje forud for ægteskab med en uformuende udlænding - hvis dette er tilfældet. Vi tegner jo også forsikringer for at sikre os mod noget går galt. Særeje kan jo altid blive omstødt senere hen, og det er da godt nok lidt surt at sætte et måske helt livs opsparing til i løbet af et par år hvis forholdet ikke holder. Modsat mener jeg også at det da kun er rimeligt og anstændigt at sørge for sin partner efter bedste evne, såfremt det ikke holder, specielt hvis man fx. har revet hende op med rode fra et fremmed land. Iøvrigt mener jeg da også at der er en lang række overvejelser man kan gøre sig ud over de nævnte. Sprogforbistringer, integration, sociale relationer, kultur, religion, andre økonomiske tildragelser... etc. mvh rinpoche |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 15/11-2005 20:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
faktisk så hun blir dansk men stadig thai![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















