Se indlæg
 Udskriv debat
Anklaget for seksuelt overgreb, Og tabt ansigt i den helt store stil.
Anklaget for seksuelt overgreb, Og tabt ansigt i den helt store stil.

Fredag kl ca 15, køre May, jeg og hendes søster på motorcykel fra hendes mor og hjemad, på vejen kommer vi forbi et hus hvor der bor en familie som har lavet en masse ballade i området,
De haft chikaneret os, efterMay for ca 1 år siden flyttede fra området og ind i et pænt hus med et nyt pænt liv ” groft sagt ” det har haft skabt en masse jalousi for den familie som har 2 piger på samme alder som May og hendes søster, og der har altid været en indbyrdes konkurrence.
Da vi skal passere huset, træder de 2 piger ud på gaden den ældste pige har på armen hendes 3 mdr gamle søn, de blokere vejen for os og råber ord, som jeg vil have svært ved at slå op i en almindelig ordbog.
Jeg forsøger at bremse for at undgå at lave en ulykke pigerne springer til siden, og i det vi passere slår den ældste af pigerne ud efter os og rammer mig samt May i ansigtet.
Jeg stopper op og vender motorcyklen, for jeg kan sagtens acceptere folk råber ad mig, jeg forstår jo ikke hvad de siger alligevel, men det er ikke gratis at slå mig, og slet ikke May der sætter jeg grænsen.
Jeg køre tilbage til hvor de står og skaber sig. Og i det samme slår den ældste af pigerne May i hovedet igen, jeg reagerer jeg ved at hive fat i kraven på trøje for at snakke lidt med hende om hvordan man opføre sig over for andre mennesker.
Hun rykker sig fri, og i det samme kommer hendes fader ud af huset med et baseball bat, og råber han vil dræbe mig, jeg giver tegn til han kan komme nærmere, (jeg har hjelm på) jeg vurdere at jeg næppe dør af et par slag, men til gengæld vil han få problemer med politiet, moderen i familien stopper ham i det han nærmer sig med battet hævet over hovedet, hun siger samtidigt at han kommer i fængsel hvis han slår mig. (respekt)
Pigerne er holdt op med at slå, og nu er det kun verbalt, men de har udset mig som fjenden og faderen råber igen at han vil dræbe mig og begynder at ringe rundt osv.
May ringer til politiet, 10-15 minutter går og situationen er fortsat at de er ude efter mig, vi vurdere at min tilstedeværelse forværre situationen, så vi aftaler, at jeg køre hjem (3-4 km) og når politiet kommer, så kommer jeg igen. May har ca. 8-10 venner/ familie omkring sig nu.
Jeg køre hjem og vurdere at situationen er umulig at forudse, der findes jo korruption osv. og jeg er i et land hvor jeg ikke kender restsystemet, så jeg sender en mail til min gode ven Robert Kronberg, med mine personlige oplysninger og beder ham tage fornødne skridt hvis han ikke høre fra mig senere på aftenen, jeg kan jo risikere at blive tilbageholdt, for deres anklager.
Jeg ringer 1669 for at få lidt vejledning fra turistpolitiet og får besked på at ringe 1155, nummeret er konstant optaget, så jeg ringer til Robert i stedet og får en masse nyttige råd.
May ringer og siger vi køre på stationen og anmelder i stedet, politiet er ikke kommet (1 time) og dem der startede problemerne er gået ind i huset igen.
Vi køre over og mødes med en af Mays venner som er noget chef et eller hos politiet.
Han tager os med til stationen og får snakket med de rigtige mennesker.
Der sendes en betjent til gerningsstedet for at afhøre ballade familien og høre deres version
Jeg siger til May vi skal på hospitalet, May har ondt omring øjet, og jeg vil have en rapport fra hospitalet på overfaldet til politiets rapport.
Politiet har ikke nok mandskab på arbejde til at gøre det helt store om aftenen, så vi får besked om at komme igen dagen efter.
Jeg ringer til Politiet i Pattaya 038410044, sætter dem ind i sagen, og de understreger hvis ikke det lokale politi tager sig af sagen så skal de nok komme og sørge for tingene kommer i orden, og at jeg ikke skal acceptere at der ikke skrives rapport.
Jeg skriver min forklaring på hændelsen på engelsk og oversætter til Thai, May kigger den igennem underskriver.
Vi kommer ind stationen, der bliver snakket i ca 15 minutter, jeg forstår ikke mere end 5% af hvad der tales om men pludselig rejser alle sig op og siger tak, vi får papiret jeg har skrevet om hændelsen, tilbage uden der er kigget på hændelsesforløbet, og betjenten siger jeg ikke skal bekymre mig mere om den sag.
Jeg spørger May, hvor skal vi hen nu, Betjenten siger hvis det sker igen, skal vi bare ringe jeg har fået hans nummer.
Jeg beder May sætte sig ned, og ringe til hendes veninde som taler flydende engelsk, for jeg skal bruge en forklaring jeg kan forstå.
Der forklares at politiet ikke vil gøre noget i sagen, det er jo ikke så alvorligt…………………
Jeg forklare at uanset hvad de synes er alvorligt eller ej så er det ikke gratis at slå mig og slet ikke May, de er velkommen til at henligge sagen, men så skal de være opmærksomme på at jeg hyre en advokat lige på stedet, og køre sagen med Turistpolitiet i Pattaya.
Betjenten siger det er bedst ikke at gøre mere i sagen eftersom jeg har hevet fat i kvindens trøje, og at de i øvrigt anklager mig for at have taget hende på brysterne ( nååh ja klart ) og bevist ville køre deres Børn over med motorcyklen.
Men han er villig til at skriver under på at jeg ikke vil få problemer, så hvis vi lader sagen ligge.
Jeg får Mays veninde til at understrege at, jeg er parat til at tage mine chancer, og hvis ikke han har tænkt sig at gøre noget nu, så går vi igen. Vi hyre en advokat og tager sagen med turistpolitiet.
NU blev mit papir sørme spændende, og der bliver skrevet meget meget detaljeret rapport. Jeg beder om kopier af alle rapporter.
Jeg er sådan set tilfreds nok med rapporten, men spekulere lidt over at han jo ikke selv har afhørt den anden familie om situationen. Så jeg spørger ham hvad de har tænkt sig at gøre ved sagen, og han forklare at de bare vil holde lidt øje i området fremover…..
Jeg forklarer ham endnu engang, at jeg forventer der sker noget ellers går jeg selv videre med sagen.
Betjenten siger de vil ringe til os senere når de har lagt en plan for det videre forløb.
Ca. 30 min senere ringer han til os og fortæller han køre ud for at få en detaljeret afhøring.
Vi mødes på gerningsstedet, og anklagerne mod mig flyver, de prøver alle løgne de kan komme i tanke om for at få politiet fængsle mig. De tigger faktisk direkte om at jeg skal have håndjern på, på gaden så alle kan se det.
Jeg afbryder og siger at hvis det var i Danmark så havde vi ikke stået uden for og diskuteret om jeg skulle i fængsel eller ej, men vi havde snakket på stationen under kontrolleret forhold.
Betjentene synes det lyder rimeligt.
Vi køre på stationen men der går ca 1½ time før ballade famillien ankommer, de skulle jo lige aftale hvad de skulle lyve om først………

De afhøres på stationen og anklager mig for 117 sexovergreb vold og hvad der hører til
Jeg forklarer med en meget præcis tone, at hvis de har tænkt sig at lyve og anklage mig for ting de løgne. Så er jeg tvunget til at få hjælp at turistpolitiet og en advokat., for May er ikke dygtig nok til at oversætte og jeg er ikke dygtig nok til Thai, til at jeg kan forsvare mig i anklagerne.
Nu hiver politiet ballade familien til side i 20 minutter vi kan høre der råbes fra kontoret.
De kommer tilbage med et tilbud om at sætte en streg over hele sagen mod at betale 400 bath + omkostningerne til hospitalet ( 70 bath )
Jeg kigger faderen i øjnene og siger ”Mei me Satang” og prajer i min ordbog på ordet ”justice” og jeg gentager, hvis ikke dette bliver taget seriøst, så slutter vi nu og vi tager sagen med turistpolitiet.
Familien hives til siden igen, betjenten forklare familien at det er smartest for dem at turistpolitiet IKKE kommer, eftersom det er dem som har slået os, og ikke omvendt, + at det lokale politi taber ansigt ved ikke at kunne klare situationen på egen hånd, og det er MEGET slemt hvis Turistpolitiet indblandes.
Nu bliver jeg spurgt hvad jeg vil have for at lukke sagen og vi ikke går videre med den. Ca 15 mennesker kommer med deres ”bonde tankegangs forslag” om hvordan de skal lynches…. Jeg beder om betænkningstid. Vi går ind og snakker om mulighederne, betjenten forslår at familien betaler os en kompensation. Jeg afslår, og spørger om han tror jeg mangler penge ? men forslår i stedet at de betaler en donation/bøde til politiet på et beløb som politiet fastslår. Jeg er ligeglad med om det er 1 eller 50000 bath. Det skal være efter gældende regler.
Jeg tænker lidt over hvad der ville være realistisk og hvad vi ville have mest ud af og kommer med mit krav,

1/ Et bøde beløb fastsat efter gældende regler.
2/ En erklæring på at de ikke vil genere os, opsøge os eller forsøge at skabe kontakt med os i fremtiden et ”tilhold/ Restraining order”.
3/ Personlig undskyldning for de ting de har sagt og gjort

Betjenten forligger kravet og de at acceptere indtil der snakkes om undskyldningen, der går det hele amok i værelset ved siden af. Betjenten kommer tilbage og siger at alt er OK, de er gået med til kravet på nær undskyldningen………så nu er sagen afsluttet
Jeg understreger det er det All or nothing. Hvis jeg ikke skal blande turistpolitiet ind i sagen.
Betjenten går tilbage, han vil gerne have lukket denne sag NU
Der råbes og halvtudes. På et tidspunkt sætter faderen sig på knæ og siger til betjenten at han elsker Buddha og politiet. Betjenten siger til faderen han er træt af hans løgne, og de stiller politiet i dårligt lys ved den opførsel, hvis turistpolitiet kommer ser det meget sort ud for det lokale politi og de vil tabe ansigt.
Han kommer tilbage til os og siger de har sagt undskyld til ham så NU kan vi komme videre.
Jeg siger til det er useriøst og de må sige undskyld på en ordentlig måde, NU begynder faderen med at de ikke vil undskylde når jeg har hevet fat i trøjen på datteren. Og aldrig i livet sige undskyld til en Falang, jeg svare FINT jeg er da ligeglad med en undskyldning, men de skal sige undskyld til May, Det er det vigtigste for mig.
Betjenten hæver tonen og siger NU får i bare sagt undskyld, og datteren som har slået os, siger OK, hun vil sige undskyld, Faderen slår hende, for nu er de ved at tabe ansigt over for 15 af Mays familie som står og kigger på.
Datteren vender sig om og siger undskyld til May, desværre Synes jeg tonen i undskyldningen virker nedladende, så jeg siger ”mai chai, Poot ekrang ” jeg må bede hende gentage de 3 gange før jeg er tilfreds, hun sidder med tåre i øjnene mens hun siger Undskyld sidste gang, - Jeg tror der blev tabt ansigt i den helt store stil!
Jeg håber hun har fattet budskabet.
Lad mig og min familie være, ellers er der ballade

Vi får skrevet rapport og får kopier osv. Inden vi går, kommer 2 betjente og takker os for ikke at være gået til turistpolitiet, og understreger vis der er problemer en anden gang så skal jeg bare ringe på direkte nummer som jeg fik tidligere, de vil altid hjælpe osv.
Så Sådan kan man også bruge sin weekend i Thailand.

Jeg skal på det kraftigeste understrege, denne sag havde jeg kun magten over fordi jeg viste at turist politiet ville hjælpe mig.

havde jeg ikke talt med dem først, havde jeg med garanti ikke fået min vilje.

så til folk i problemer ring til Pattayas turist politiet uanset hvad, forsøg ikke med det lokale uden at være vejledt om jeres rettigheder og muligheder først . nummeret er 038410044

Saendaeng
Spænende. Men syntes ikke du skulle have bedet om en undskyldning. og da slet ikke at de skulle gøre det om 3 gange.

Der er ikke noget værre end nogle thaier der har tabt ansigt.

Jeg vil råde dig og familien til at kigge sig over begge skuldre. Og hellere en gang for meget.

Ved godt det er forkert at de har slået din kæreste. Men nogle ting skal vi bare lade ligge.

Men helt sikkert at det ikke har været sjovt.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
xxxx
Kan kun sige som Michael.

men dog, se sig over skuldrene kan nok ikke gøre det.
Flyt, NU sålænge i endnu kan.

sony
Ja jeg er fulstændig enig med Leif, og på en måde også det Michael skrev i ikke skulle være så ivrige efter den undskyldning, men sket er sket. Så flyt flyt flyt nu så hurtig i kan, for det ender galt er jeg overbevist om.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

claus31130
... ja jeg vil også give Leif ret, lyt til hans råd og flyt.......

http://www.cs-web.in.th/
keniko
Hej

Jeg må nok også tilslutte mig de øvriges råd. Det var ikke smart af dig og bede om den undskyldning, specielt ikke 3 gange!!

Du skulle have slået til på det første tilbud, og sagen have været ude af verden. Jeg forstår godt dine motiver, men du bor i Thailand, og der ordner man sådanne situationer anderledes end i DK.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Saendaeng
Hej Donis, som Leif , Sonny og claus skriver. Det kan være en meget farlig situation du er havnet i.

Ikke sikkert der sker noget. Men der kan ske noget og det er ikke en flad lussing vi snakker om!

Det kan blive hævnen med døden til følge. Og så sker det som regel når man mindst venter det. Når man tror det hele er drevet over igen.

Eks:

Naboens knægt . Hans kammerater kom op og slå med nogle andre i byen. Naboens knægt var ikke med den dag.
Det endte dog med at det blev ham som lillemor måtte til begravelse.

Thaier er meget og yderst hævngerrige. De kan stadig smile til dig når du kører forbi dem på motorcyklen. Men de tænker noget andet.Smile
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
lung
jeg synte også du har optrådt dumt....personlig ville jeg aldrig blande mig i en kontrovers som thaierne har imellem, af den simple årsag at du ikke kender den dybereliggende grund, og jeg ved det efter 25 års ægteskab...og da slet ikke hvis du kun forstår en lille del af sproget
det er underligt. som alle har en tyrker tro på, at det deres kone siger og gør er det rigtige...det er desværre ikke altid rigtigt..

du kan ihvertfald konstatere, at kunne de ikke li dig før, så kan de ihvertfald slet ikke nu. Og de bærer nag...vær vis på det, uagtet at de smiler

Håber det bedste for dig....

lung

Payanak
Ja som jeg også skrev sidste gang du var i problemer
SÅ FLYT DOG LANGT VÆK DERFRA!!!
Du har absolut ingen fremtid der overhovedet.

Jao chai
Ville nok også flytte videre til et andet sted... kan ikke kritisere din handling da jeg også selv er et meget principtfast menneske... men lige i den her situation vil jeg nok hellere vægte min families sikkerhed højere end en "sejr"over deres familie... held og lykke Smile

vandango
Køb en bil når i skal omkring, i er for udsatte på en motorbike.

Syntes at du har handlet rigtigt.................

pophaar
Donis5 du var vist tidligere kendt under navnet M.... Friends

/ du suger problemer til dig som en bi efter honning. Du skal ikke nøjes med at købe en bil, nej du skal købe en panseret mandskabsvogn. Til hest

Lundberg
Jeg anbefaler denne model LOL LOL HUSK det tunge maskingevær og RIGELIGT med ammunition

[img]http://i811.photobucket.com/albums/zz34/twoc44/Piranha_23stor.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af Lundberg d. 13/07-2010 11:40

Kittisak
รีบวิ่งหนี Til hest

vandango
[img]http://www.quotezone.co.uk/articles/weird-trucks/images/2-1.jpg[/img] is not a valid Image.

Måske kan denne bruges? Til hest

vandango
Lundberg skrev:
Jeg anbefaler denne model LOL LOL HUSK det tunge maskingevær og RIGELIGT med ammunition

[img]http://i811.photobucket.com/albums/zz34/twoc44/Piranha_23stor.jpg[/img] is not a valid Image.

Du glemte de kolde bajere - fy skamme sig. Cheers

Det skal pointeres, at de 2 piger har haft chikaneret May og mange andre der bor i samme område i flere år.
Det gør det ikke til min sag på nogen måde, men det hælder benzin på nu hvor nogen skulle beslutte noget hos politiet.
Jeg har oplevet chikanen 4-5 gange. på den tid jeg har kendt May, det kom tæt på for 2 mdr siden hvor de 2 piger fulgte efter os til vores hus. for så at råbe og skrige foran vores hus, og fortælle de ville komme tilbage når Falangen ikke var i Thailand de ville forgifte vores hunde om natten, og sabotere vores motorcykel så vores død ville ligne en ulykke. osv.

Vi meldte hændelsen til politiet den gang også, og da der ikke var noget fysisk kunne de ikke gøre noget. Sagen blev henlagt.

Nu 2 mdr senere. opstår denne situation, og jeg kan vælge at gøre ingen ting eller forsvare min familie og mig selv, jeg mener nr2 er det mest mandige.

Jeg ville ikke kunne se May i øjnene og sige hun ikke skal bekymre sig og jeg skal nok passe på hende, hvis jeg ikke beskytter hende når der opstår problemer.

Når det er sagt er i nød til at huske på, jeg sad kl. 12 om natten og underpres og skulle beslutte hvad jeg synes var rimeligt at stile som krav. og de 200 bath de endte med at betale er jo til grin. En underskrift på et stykke papir er jo heller ikke ligefrem en straf.

Det var vigtigt for mig at pointere at de ikke kunne slippe gratis fra at have slået May.

Men jeg forstår nogle lunde godt alvoren i at de har tabt ansigt, og at det ikke er godt for fremtiden, for det kan betyde hævn, og at det ikke har gavnet sikkerheden osv.

Svar mig ærligt.

Hvis du i morgen sammen med din kone eller kæreste bliver overfaldet, du har mulighed for at forsvare dig, vil du så ikke forsvare din kone eller kæreste, eller vil du bare bagatellisere det og sige det nok er bedst at være underdanig, for tænk hvis de bliver sure...

Jeg tænker lidt lige som når man ser en film hvor 25 skal henrettes med skud af 3 personer med pistoler, de 25 står bare stille og gør hvad der bliver sagt, fordi, de er bange for at blive skudt.....de holder fast i det sidste håb om at det hele går over om lidt.

Man er nød til at forsvare sig selv engang i mellem.

Men hvis man skal være bange for alt, så tør man jo til sidst ikke gå uden for en dør.

Hvorfor skal vi tabe ansigt når nogen angriber os, ved at acceptere deres tilbud om 400 bath. Og sætter en streg over sagen. Så går der 2 dage så står folk og griner af os. … så kan vi blive ved.

Selv om jeg er ”gæst” i deres land, skal jeg ikke finde mig i den slags !

//J

thaikurt1
Jeg vil till en være tid forsvare min fanmille og fordi man er Falang skal man ikke finde sig i alt fra en thai.

Der skal være en grænse for hvad man skal finde sig i eller må man sætte den på plads.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
lung skrev:
jeg synte også du har optrådt dumt....personlig ville jeg aldrig blande mig i en kontrovers som thaierne har imellem, af den simple årsag at du ikke kender den dybereliggende grund, og jeg ved det efter 25 års ægteskab...og da slet ikke hvis du kun forstår en lille del af sproget
det er underligt. som alle har en tyrker tro på, at det deres kone siger og gør er det rigtige...det er desværre ikke altid rigtigt..

du kan ihvertfald konstatere, at kunne de ikke li dig før, så kan de ihvertfald slet ikke nu. Og de bærer nag...vær vis på det, uagtet at de smiler

Håber det bedste for dig....

lung

Nu er det mellem mig og dem der har angrebet mig. og ikke 2 thaier, men May er også et offer.

pophaar skrev:
Donis5 du var vist tidligere kendt under navnet M.... Friends

/ du suger problemer til dig som en bi efter honning. Du skal ikke nøjes med at købe en bil, nej du skal købe en panseret mandskabsvogn. Til hest

Jeg er nu ikke kendt under andre navne, jeg har ikke haft interesse i Thai community før jeg mødte May.

Men jeg synes også selv der er lidt meget på menuen PT.

Men min filosofi er at når der er en masse der går skidt vil der også være en masse der kommer til at gå godt, så det glæder jeg mig ENORMT meget til .-}
Redigeret af d. 13/07-2010 13:02

Spring til debat: