Se indlæg
 Udskriv debat
Anklaget for seksuelt overgreb, Og tabt ansigt i den helt store stil.
Riverkwai
donis5 .du er en vatpik i mine ojene.ordne tingene selv.tror du har thaifeber siden du er flyttet paa landet efter kun 1aar.vaagn op eller det gaar helt galt for dig .

sony
Ved ikke om jeg vil give dig ret riverkwai, men jeg syntes det for dårligt donis bliver så aggrasiv herinde og kommer med sådan nogle nedladende svar her og i reblikboksen. Så det jo næsten som om man får en mistanke om der ligger noget andet i vejen.
Redigeret af sony d. 14/07-2010 12:08
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Kittisak
Såden som han opfører sig så får jeg næsten helt lyst til at han kommer galt afsted!
Så ka han lære det Bla bla bla

Fordi man har lidt guldstøv i banken er man ikke gud i Thailand,den Thailanske kultur er kold i røven om du har penge eller ej,det er et spørgsmål om at tabe ansigst over for andre.
Du kan holde på din ret men stæd på bremsen hvis du vil ha et liv i Thailand uden at kikke dig over skulderene hele tiden...

lindy

CHINGCHOK
Jeg har en lille historie som måske også kunne have været gået grueligt galt.

Historien er fra år tilbage. Det var første gang jeg var i Thailand med min nuværende kone. Vi var kærester dengang.

Vi var på besøg hos vores gode venner i Bangkok, og boede hos dem i deres hus.
En dag hvor vi var gået til køjs, kl. var omkring 00:30, kom der en pickup der stoppede lige uden for huset. Der blev dyttet og en mand kom ud og råbte en masse. Vi var ikke helt faldet i søvn. Dengang kunne jeg ikke Thai og forstod ikke noget, heldigvis måske. Min kone steg hurtigt ud af sengen og gik hen til vinduet for at se. Vi boede i et værelse på 1.sal med udsigt ud over vejen.
Så gik det stærkt. Min kone kom meget hurtigt i noget tøj og i det næste kom hun over til mig og sagde meget bestemt ”BLIV HER” Så fløj hun ud af døren og lukkede den efter sig.
Jeg stod selvfølgelig op og gik hen til vinduet. Her kunne jeg se pickuppen og 2 mænd. Den ene, en ordentlig klippert af en Thailænder gik hurtigt imod huset. Åbenbart kom han ind! Og herefter kunne jeg høre hans råben og der kunne høres tumult, min kone kunne jeg ikke høre, råbte ikke. Jeg var nu helt vågen og mit hjerte hamrede på fuldt tryk, jeg var fuldstændig oppe at køre, jeg var i 7 sind. Hvad skulle jeg gøre, men jeg huskede hvad min kone havde sagt ”BLIV HER” så det valgte jeg at gøre. Nu var vores venner også stået op og kom også ned i stuen. Tumulten hørte op, og efter kort tid kom Thaimanden ud på gaden sammen vores venner. Min kone kunne jeg ikke se, så hun måtte jo stadig være indenfor. Thaimanden hoppede op på pickuppen og kastede rundt med ting på ladet. Vores venner stod ved siden af og så nu ganske afslappede ud. Konen stod lidt væk og sagde ikke noget mens min ven talte stille og roligt med Thaimanden. Efter et par minutter var Thaimanden faldet ned og de stod og snakkede stille og roligt sammen. Jeg syntes at Thaimanden begyndte at hænge lidt med hovedet og efter en 5-10 min. Satte han sig ind i bilen og de kørte væk. Har aldrig set eller hørt om ham siden.
Nu kom min kone op på 1.sal og ”lukkede” mig ud.
Vi gik ned i stuen og nu var det mig der skulle køles ned for jeg var fuldstændigt ude af det. Hvad var der sket? Min kone havde fået nogle knubs men ikke noget alvorligt.
Jeg fik forklaret hvad det handlede om. Thaimanden var ven med min kæreste. Han kom næsten dagligt forbi hendes arbejde og kunne vældig god lide at snakke med hende. Hun betragtede han som en ven, men ville ikke mere end det. Thaimanden var blevet voldsomt forelsket i hende og ville meget gerne starte et forhold.
Thaimanden var altså voldsomt jaloux. Min kone havde fundet en kæreste - tilmed en Farang, ved ikke om det har gjort jalousien endnu værre.
Jeg havde selvfølgelig en følelse af at have svigtet ved ikke at have forsvaret min kæreste, men min kæreste følte sig ikke svigtet. Jeg havde gjort præcis det hun ønskede - jeg blev på værelset.
Jeg tør ikke tænke på hvad der kunne være sket hvis jeg havde gået med ned i stuen den dag.
Mvh Chingchok

จิ้งจก

natty
Chingchok
En rigtig god historie som man kan lære rigtigt meget af. De få gange i i min 15 årige karriere i Thailand, hvor der har været optræk til problemer eller ballade, er jeg altid blevet bedt af thaierne om at træde tilside, så de selv kunne løse problemet. På den måde er jeg også selv blevet "reddet", da en thai fulderik spillede op til mig. Der er ingen grund til at begynde at spille stor mand, når de selv for det meste kan løse problemet. Deres kultur deres måde. Har da også fået at vide at det tit først går rigtigt galt når en farang blander sig. Derfor foreslog jeg også i et tidligere indlæg det med mellemmanden eller mediatoren.

Kittisak skrev:
Såden som han opfører sig så får jeg næsten helt lyst til at han kommer galt afsted!
Så ka han lære det Bla bla bla

Altid godt med en velformuleret replik.

prasat
Hej donis5

du ville vide hvad vi ville have gjort.

jeg havde taget fat i landsbyoverhovedet eller områdeoverhovedet hvis det er en stor by.

så var der blevet mæglet og sat en straf, den ville jeg så have efterfulgt.

bare det at de råber nogle grimme gloser efter jer er nok til at de for en bøde af overhovedet. hans job er også at sørge for ro og orden.

jeg har oplevet det flere gange i vores landsby at han træder ind og løser folks fejder. og han gør det på en måde så ingen taber ansigt.

den måde du sidder og holder på din ret hos politiet og kræver at turistpolitiet skal komme hvis du ikke for din vilje er noget lort. hvis politiet ikke kan stoppe sådan et lille problem vil gøre at de taber ansigt over for turistpolitiet, så hellere at din fjende taber ansigt over for dig, så bare ærgeligt du har fået en fjende for livet.

og til dig CHINGCHOK er du lesbisk??

prasat

Riverkwai skrev:
donis5 .du er en vatpik i mine ojene.ordne tingene selv.tror du har thaifeber siden du er flyttet paa landet efter kun 1aar.vaagn op eller det gaar helt galt for dig .

Normalt ville en vatpik være den der stikker halen mellembenene, der hvor jeg kommer fra.

Landet ? Chonburi City 200.000 indbyggere ?

Jeg er glad for du har en mening, men jeg er skuffet over at du laver grin med situationen.

kro90
Prøver lige at pille lidt ved historien.
Fra indlæg #1
””May ringer til politiet, 10-15 minutter går og situationen er fortsat at de er ude efter mig, vi vurdere at min tilstedeværelse forværre situationen, så vi aftaler, at jeg køre hjem (3-4 km) og når politiet kommer, så kommer jeg igen. May har ca. 8-10 venner/ familie omkring sig nu.””
Hvorfor mon de ikke kommer, når nu May har så gode forbindelser inden for Politiet ????

””May ringer og siger vi køre på stationen og anmelder i stedet, politiet er ikke kommet (1 time) og dem der startede problemerne er gået ind i huset igen.””

Hvorfor mon de ikke kommer, når nu May har så gode forbindelser inden for Politiet ???

””Vi køre over og mødes med en af Mays venner som er noget chef et eller hos politiet.””

Hmm. Hvorfor kom han så ikke og hjalp ??

”” Jeg skriver min forklaring på hændelsen på engelsk og oversætter til Thai, May kigger den igennem underskriver.
Vi kommer ind stationen, der bliver snakket i ca 15 minutter, jeg forstår ikke mere end 5% af hvad der tales om men pludselig rejser alle sig op og siger tak, vi får papiret jeg har skrevet om hændelsen, tilbage uden der er kigget på hændelsesforløbet,””

Hvis du kan skrive anmeldelsen på Engelsk og derefter oversætte den til Thai, så tager jeg hatten af for dig, så har du ikke brug for May til det., men hvorfor forstår du så kun 5% af det der er talt om ??

Så har du da heller ikke brug for hjælp her ??

””Jeg beder May sætte sig ned, og ringe til hendes veninde som taler flydende engelsk, for jeg skal bruge en forklaring jeg kan forstå.””

”” Vi køre på stationen men der går ca 1½ time før ballade famillien ankommer, de skulle jo lige aftale hvad de skulle lyve om først……””

Sikke dog en påstand, har du selv hørt det eller fået det fortalt ??

” Jeg understreger det er det All or nothing. Hvis jeg ikke skal blande turistpolitiet ind i sagen.”

Tja sådan kan man da godt sige, men er det fornuftigt, var det på UK eller Thai ?

Indlæg nr. 17
”” for 2 mdr siden hvor de 2 piger fulgte efter os til vores hus. for så at råbe og skrige foran vores hus, og fortælle de ville komme tilbage når Falangen ikke var i Thailand de ville forgifte vores hunde om natten, og sabotere vores motorcykel så vores død ville ligne en ulykke. osv.
Vi meldte hændelsen til politiet den gang også, og da der ikke var noget fysisk kunne de ikke gøre noget. Sagen blev henlagt.””

Her burde du have rullet dig ud, med May’s Politi bekendte samt Turistpoliti mm.
Her er det jo ikke små slag, men derimod trusler om mord.

Indlæg #32

””Havde jeg haft nogen jeg kunne rådføre mig med, så havde det med undskyldningen måske ikke været det jeg krævede men måske et større pengebeløb, tabt arbejdsfortjeneste, omkostningerne for undersøgelsen på privathospitalet osv. Jeg ved det ikke, men der var ingen der sagde der var en dårlig ide. andre end dem der skulle sige undskyld.””

Forstår dig ikke, du havde jo både Robert K. samt de 8-10 af May’s familie/venner der var til stede. Ifølge dine indlæg

Indlæg 35
”” May har en større og mere betydningsfuld omgangskreds end jeg var klar over, vi har i weekenden været på tourne for at informere de forskellige med magt. bla. et par stykker som hun beskriver som "mafia" og nogle andre som hun beskriver som Politi.””

Ja du er jo ikke Palle alene i verden, Hvorfor har May eller du ikke søgt hjælp her ?? altså hos dem hun kalder Politi. Jeg forstår ikke at man med de venner lader sig tyranniserer gennem flere måneder.

Indlæg 37

””Familliens fader, ham der truede mig. er tilsyneladende temmelig nervøs for hvem jeg kender og er venner med, hvad jeg har af penge og hvem jeg har bestukket.Vi kender hans Chef hvor han arbejder. og det kontor de lejer deres hus af er kunder hos os.
De ved vi har haft en butik i en af de største butiks centre i Byen. og vi bla. har haft Politiet som Kunder.
"nogen" Har fortalt at vi har mange kontakter, og det har vi sådanset også, det er selvfølgelig Mest May og hendes famillie. men der er mange der har meldt sig på banen, og sagt de nok skal være opmærksomme, og hjælpe. jeg har set de fleste til fest osv. Men jeg ved ikke hvem de er.
Men det betyder jo ikke han ikke kan tage sin cykel og komme med en dunk benzin.””

Ja så er han jo ufattelig dum, at han kan generer dig, når han så bliver nervøs over hvem du kender. Tror du ikke at han viste det før??

Indlæg 56

”” Der var stormøde igår med omkring 40-50 venner og famillie, og de understregede at vi ikke skulle bekymre os, de ved ham han er osv. de fleste af dem der var med til mødet er Naboer til dem og venner med Mays famillie.””
Kan ikke forstå hvorfor de ikke har holdt stormøde før, når nu alle var blevet generet af den omtalte familie, ifølge dit 1. indlæg”

””Det er heldigt at jeg hilser pænt på dem hva. og har lavet computer Gratis for mange af dem. Hehe””

Hvem ?? de angribende eller familie og venner. ?? forstår ikke hvad du mener

Indlæg 71

”” Hvad ville I have gjort på politistationen, kom med nogle intelligente gennemtænkte svar. det er ikke en leg det her, andre kunne have gavn af jeres viden.””

Hvad med du selv forsøgte at være intelligent dine svar tyder ikke på det, du vil ikke høre, ja så må du jo føle, siger et gammelt ordsprog.

Indlæg 96
”” Og så alt fra Hund til luder hee maah mv.. og jeg får ud fra May har svaret tilbage fra samme skuffe, "issat" har jeg hørt en DEL gange fra begge parter.””

Her er det jo igen en gammel sag, og ser ud som om begge parter er lige gode om det..

Indlæg #129
Landet ? Chonburi City 200.000 indbyggere

””Ifølge http://en.wikiped...i_Province
34744 indbygger ””

HMMMMMM
Jeg har svært ved at tro på din historie, lDu minder utroligt om et tidligere medlem der er udelukket.
Men hvis historien er sand, så ville jeg ikke gå ud når det er mørkt.
fortsat god dag.
Kim

prasat skrev:
Hej donis5

du ville vide hvad vi ville have gjort.

jeg havde taget fat i landsbyoverhovedet eller områdeoverhovedet hvis det er en stor by.

så var der blevet mæglet og sat en straf, den ville jeg så have efterfulgt.

bare det at de råber nogle grimme gloser efter jer er nok til at de for en bøde af overhovedet. hans job er også at sørge for ro og orden.

jeg har oplevet det flere gange i vores landsby at han træder ind og løser folks fejder. og han gør det på en måde så ingen taber ansigt.

den måde du sidder og holder på din ret hos politiet og kræver at turistpolitiet skal komme hvis du ikke for din vilje er noget lort. hvis politiet ikke kan stoppe sådan et lille problem vil gøre at de taber ansigt over for turistpolitiet, så hellere at din fjende taber ansigt over for dig, så bare ærgeligt du har fået en fjende for livet.

og til dig CHINGCHOK er du lesbisk??

prasat

Konstruktivt svar ! tak !!

Jeg må sige, at jeg ikke kender noget overhovede i denne by, der er 200.000 indbyggere, de 2 piger og deres forældre ringer til politiet fordi de mener at falangen skalhave straf. May ringer ligeledes til politiet.

Jeg går ud fra at thaier selv ved hvem og hvor dere skal kontaktes, jeg er på intet tidspunkt blevet forslået vi skulle snakke med nogen andre end politiet,

Det er Mays familie der har venner hos politiet som tager sig af de fleste ting for os.

Jeg kan godt se at det at kræve undskyldningen måske ikke skulle have fundet sted, da det stikker dybere end et hvidt menneske kan vurdere.

at true med turist politiet kommer af, at de ville sætte en streg over det, men hvis det skete igen skulle vi bare ringe.... hvornår er det så alvorligt nok til der sker noget ? May har haft anmeldt dem før, hvor de kom til vores hus og sagde de ville tæske hende når jeg var rejst. samt forgifte vores hunde, dengang sagde politiet de kun kunne gøre noget hvis der skete noget. Der er sket noget nu, og så vil de ikke gøre noget alligevel.

May har i den mellemliggende tid vågnet om natten og bedt mig tjekke om porten var låst, vågnet om morgenen og fortalt hvordan hun drømmer de vil skade hende når jeg ikke er der. osv osv.

Med lidt respekt for May, er jeg nød til at tage det seriøst og ikke blive ved med at tysse hende ned. og derfor holder jeg på min ret til at der bliver optaget rapport. og da det lokale politi ikke gør noget henviser jeg til hvad Turistpolitiet i pattaya har sagt til mig.

Det er klart, at jeg ville da hellere løse sagen uden jeg skal trusler på livet, men hvad gør man når man er i situationen kl. Lort om aftenen. og der presses på for at få sagen sluttet.

Hvorfor sagde de ikke bare helt konsekvent NEJ til at undskylde

xxxx
Ja jeg fatter heller ikke hvad Donis vil..

det eneste fornuftige råd der findes er givet mange gange..

Flyt, så hurtig som muligt.

Det er der flere meget gode grunde til.
Den sidste tåbelige handling her. at pisse på May,s fjender og politiet.

men nok endnu mere det egentlige problem.. nemlig May.
rendestens sprog - mafia - familie prob. - omgangs prob. -osv osv.

*** GANG GIRL ***
står der jo med stort ud over det hele.

det laller med at kende politi og sørme også politi chefen.. Ja men det er nu nok mere dem der kender hende... derfor de ikke ville lette røven efter hendes evindelige problemer.

Hvis du kan få hende til at leve et normalt liv.
Så kan i måske få en tilværelse sammen et andet sted.. Men aldrig noget fornuftig i hendes lokal område..
det har hun ødelagt for tid og evighed. godt hjulpet på vej af dig nu.

joe de smiler til jer, men faren lurer over alt.
Og de vil aldrig begynde at respektere en ... gang girl... slet ikke når hun så ydermere fører sig frem for farang penge.

flyt min ven.. du får aldrig bedre råd..

Anmeldelsen kan læses her.

Navne og adresser er undladt.

http://picasaweb....1360532562

http://picasaweb....8085706674

zoom funktionen er ude i højre side.

Du er langt væk fra padagogisk rækkevide prøv en pysolog..og du vil få et bedre liv....

lindy

Hold op hvor du bliver ved, du er med til at ødelægge det for alle andre farang i Thailand med de tossede holdninger du har.

Den søde My har jo formentlig et høj uddannelse fra Univesitetet, så hun er højt på strå lokalt!? Især sammen med "pengestærk" farang.

Jeg er helt sikker på at du tilbageholder væsentlige oplysninger,så ingen af os kan kan gennemskue dit projekt.

Du vil bare ikke lytte til gode råd fra andre, der har mange års kendskab til thailandske forhold.

Du aner jo ikke en disse om thailandske forhold, skikke og kultur. Kan du overhovedet føre en forståelig samtale med May eller hende familie eller andre i nabolaget, mit gæt er et rungende NEJ!

Du fører dig frem som en verdens mand i et fremmed land, du burde skamme dig over din opførsel.

Det er sku mere synd for May at hun skal slæbe rundt på en falang der er verdensmester i en kultur han ikke fatter en meter af.

lindy

Kittisak
Det her kan blive ved i lang tid Violin

girobank skrev:
Hold op hvor du bliver ved, du er med til at ødelægge det for alle andre farang i Thailand med de tossede holdninger du har.

Den søde My har jo formentlig et høj uddannelse fra Univesitetet, så hun er højt på strå lokalt!? Især sammen med "pengestærk" farang.

Jeg er helt sikker på at du tilbageholder væsentlige oplysninger,så ingen af os kan kan gennemskue dit projekt.

Du vil bare ikke lytte til gode råd fra andre, der har mange års kendskab til thailandske forhold.

Du aner jo ikke en disse om thailandske forhold, skikke og kultur. Kan du overhovedet føre en forståelig samtale med May eller hende familie eller andre i nabolaget, mit gæt er et rungende NEJ!

Du fører dig frem som en verdens mand i et fremmed land, du burde skamme dig over din opførsel.

Når du siger jeg ikke vil lytte til de gode råd, så forklar venligst hvad jeg skal gøre for at gøre dig tilfreds ?

Jeg kan jo ikke spole tiden tilbage, og heller ej flytte på 2 dage.

Nej May er 21 og er selvfølgelig ikke universitetsuddannet, så havde hun ikke haft en falang som kæreste.

Fordi vi har anmeldt en sag til politiet og jeg holder på min ret til at politiet gør ders arbejde bliver det tolket som om jeg føre mig frem, hvad taler du om ?

Forklar hvad mit motiv skulle være i at tilbageholde oplysninger,

Jeg har offentliggjort vores historie for der kunne skabes en debat, ikke en lynche stemning fra folk hjemme i stuerne.

formålet med tråden var egentlig at folk i lignende situation ville kunne få lidt viden. og ikke besked på at vende den anden kind til og flytte.

Kittisak
Hvis han blir ved med at ha den holdning så siger jeg bare held og lykke med at være i Thailand More sick Dead

Det må være politiet der har skrevet rapporten ikke?

Du har da ikke nævnt at der var pistol indblandet i det??????
Kan du forklare det lidt nærmere?

Spring til debat: