Se indlæg|
Barn født i Danmark af Thai forældre..visum?
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 18/07-2010 08:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Nogen der kender regelerne for dette , når et barn bliver født her i DK af forældre som begge er Thai og har Permanent opholdstilladelse her-er barnet jo thailænder , skal barnet have visum for at være her eller følger det moderens opholdstilladelse?
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 18/07-2010 10:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Uden at være 100% sikker, tror jeg barnet følger moderens opholdstilladelse! Så jeg tror ikke der skal søges visum til barnet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 18/07-2010 12:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Har selv et barn på 4 1/2 måned og vi er begge Thai. Du skal gå op til udlændingeservice og få lavet opholdstilladelse til den lille og bagefter skal du gå op til Udenrigsministeriet og få et stempel bag på dit barns fødselsattest (husk det skal være den Dansk/engelske version). Du kan søge på udenrigsministeriets hjemmeside under legalisering... og mener vidst med det koster 175 kr for et stempel. Og når jeg siger det skal være dansk/engelsk fødselskort så er det fordi når du skal ha lavet pas til den lille så tager den Thailandske ambassade kun imod hvis den også er på engelsk... Her klik på linket til legalisering... http://www.um.dk/...alisering/ Redigeret af Kittisak d. 18/07-2010 12:51 |
|
|
|
| John C |
Lagt på d. 18/07-2010 12:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
Min kone fik sin datter herop i år 2000, 8 år gammel. Uanset hvilken nationalitet forældrene har, så følger barnet altid forældrene indtil barnet bliver 18. Der skal laves opholdstilladelse og genindrejsetilladelse i barnets pas, så han/hun kan komme tilbage til Danmark, hvis man har været på ferie. Når barnet fylder 18, kan der søges om permanent opholdstilladelse efter det nye pointsystem, som beskrives i denne lille folder: http://www.nyidan...ndinge.pdf John C
|
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 18/07-2010 13:14
|
|
de skal bare gøre som jeg skrev! Alt det der med at rejse ind og ud får de selv af vide af Thai ambassade når de får lavet pas til den lille... |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 19/07-2010 11:03
|
|
Kittisak skrev: de skal bare gøre som jeg skrev! Alt det der med at rejse ind og ud får de selv af vide af Thai ambassade når de får lavet pas til den lille... 1)Da vi lavede pas til den lille på Thai emb i Hellerup fik vi INTET at vide om at der skulle indrejsetilladelse i hans pas - jeg tog for givet at han følger moders opholdstilladelse 2) Vi har fået legaliseret hans dåbs attest så alt det er iorden 3)Vi havde netop problemer ud af BKK i fredags netop fordi der intet var i knægtens pas - men det blev fixet på målstregen så vi alle nåede hjem i god behold som booked....puha.. 4)Har lige talt med udlændingeservice - han skal have en sticker i passet med ind/udrejse tilladelse og han følger så moders opholdstilladelse til han bliver 18år.... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| John C |
Lagt på d. 19/07-2010 13:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
Lige præcis som jeg beskrev i #4; men "Kittisak" bliver småfornærmet i #5 over at andre prøver at hjælpe med deres erfaringer !
John C
|
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 19/07-2010 13:15
|
|
John C skrev: Lige præcis som jeg beskrev i #4; men "Kittisak" bliver småfornærmet i #5 over at andre prøver at hjælpe med deres erfaringer ! Jeps - det er jo lige det at dette forum er til - at hjælpe med ens erfaringer - har godt lagt mærke til at der nogen gange er "kort lunte"... :-) men alt i alt syntes jeg det for det meste er meget fornuftigt herinde , man lære at skille "fårene fra bukkene".....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 19/07-2010 13:55
|
|
LOL |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.