Se indlæg
 Udskriv debat
Forkert fødselsdag i hendes pas.
keniko
Hej

Jeg har en kammerat, som har haft hans thai kæreste på besøg her i DK 3 gange. Hun rejser hjem på fredag. Han vil gerne giftes med hende når hun kommer til DK igen om 3 mdr. Derfor spurgte han mig om råd omkring hvilke parpirer hun skal medbringe mv.

Men problemet som han orienterede mig om at at hendes fødselsdag i passet ikke er korrekt! Der står hun har fødselsdag i Nov. Men hun har i februar. Jeg har bedt ham om, at hun får lavet sit pas korrekt når hun kommer hjem. Men spørgsmålet er: Hvordan forholder det sig med med visa mv. når hun har fået nyt pas?? Jeg kender ingen fortilfælde for dette, måske nogle herinde der har nogle råd.

Hvorfor hun ikke har korrekt fødselsdag i sit pas, ved min ven ikke!!

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Hun skal kontrollere om fødselsdatoen stemmer overens med fødselsattesten/ID-kort og passet, det burde det jo gøre, da det er disse papirer,der er brugt for at få passet udstedt.

keniko
girobank skrev:
Hun skal kontrollere om fødselsdatoen stemmer overens med fødselsattesten/ID-kort og passet, det burde det jo gøre, da det er disse papirer,der er brugt for at få passet udstedt.

Enig... Datoen på hendes ID kort må også været forkert!!

Og skal selvfølgelig rettes!! Hvørorfor dette?? Min ven vil spørge hende.
Jeg har oplyst at alt skal stemme iforb. med bryllup og FS.

Men hvilken indvirkning vil det få på ny hendes ny visum ansøgning til DK, ??

K.

Payanak
Hvis datoen er forkert alle steder, hvorfor så ikke lade det være?

keniko
Payanak skrev:
Hvis datoen er forkert alle steder, hvorfor så ikke lade det være?

Jo... men jeg ser problemet når de skal giftes... Hendes originale fødselsdokument samt ægteskabsattest m.v. Desuden vil det 100 % blive tjekket ved FS...

K.

alf
det er ikke altid at thailændere registere et barns fødsel med det samme, de venter til de har et ærinde på ampurWink

http://www.magelund-larsen.dk
pdrhan
alf skrev:
det er ikke altid at thailændere registere et barns fødsel med det samme, de venter til de har et ærinde på ampurWink

Det er vel ikke det der er til grund for deres fødsel på ID kort mm hvornår de møder på Ampur....de ting SKAL bare være iorden hele vejen igennem ellers er det nok "en ommer"....
det skal være de korrekte data der kommer til at ligge til grund for FS og opholdstilladelse mv....ALLE originale dokumenter SKAL oversættes fra Thai til engelsk og legaliseres inden de bliver sendt til ambassade og US, det bliver checket....så det er med at have hele møllen rigtig første gang...
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Funnyboy
pdrhan skrev:
[quote]alf skrev:

det skal være de korrekte data der kommer til at ligge til grund for FS og opholdstilladelse mv....ALLE originale dokumenter SKAL oversættes fra Thai til engelsk og legaliseres inden de bliver sendt til ambassade og US, det bliver checket....så det er med at have hele møllen rigtig første gang...

Hvor får man det oversat i bankok så det kan godkendes?
Har ladet mig fortælle at det skal være en godkendt translatør der bliver brugt. Så en der bare kan oversætte via Google holder nok ikke.
Nogen der har nogle forslag?

Nu har vi alle lidt af et problem, idet ingen har set grunddokumenterne.

1. hendes fødselsattest
2. hendes ID-kort
3. hendes PAS
4. hun tror/siger hun har en anden fødselsdato end der står i papirerne

Hvis det er den samme dato alle vegne, så ville jeg ikke gøre noget!

huratho
Hej
Jeg havde 2 gode venner i Danmark, de er "tvillinger", men der er 2 år mellem dem for der var ikke tid til at reg. den første, men da så nr. 2 kom blev de reg. så de har samme fødsels dato og år.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

alf
Grin lol

http://www.magelund-larsen.dk
keniko
Hehe-guyhahahahaha.....

Måske en mulighed...

Nej... spørgsmålet er stadig... hvorledes forholder US sig til når pigen har fået rettet sit pas, så hendes fødselsdato stemmer. Tjekker de ikke de tidligere opgivede oplysninger?? Og hvordan vil US forholde sig til dette?? Det er dette dillemma min ven er meget i tvivl om!

K.

DKPete
Har haft lidt det samme problem - skal giftes på lørdag Grin i min kommende kones dokumenter (legaliserede på bkk amb.) står der det ene sted at hun blev skilt i 1985 det andet 1995...og hun er rent faktisk blevet skilt i 1997......en tolk forklarede kommunen at det der stod i de thailandske dokumenter var 1995 og 1985 var en fejl...det godtog de Til hest

keniko
Hej

Min ven har snakket med sin kæreste, og alle hendes parpirer er med samme dato. dvs. den forkerte dato. Og som en tidligere skrev, var det hendes far som opgav forkert dato på amphur i tidernes morgen da hun skulle indskrives. Det "gik" man ikke så højt op i!

Men jeg har derfor rådet ham til at lade alt være som det er... !!

Men jo heller ikke dårligt at have 2 fødselsdage om året...Grin

K.

Bjarne30
Hej.
I kan heller ikke får det rette igen. vi har prøvet for ved os er det 2 år og vi har ring til alt og alle i Thailand og de vil ikke ret det. De sige at det kan man ikke få rette.
For min kone er ked af det så vi har prøvt alt også da vi var i Th.

Bjarne

FCKdk
Set i bakspejlet, tror Jeg nok at Jeg vil råde din ven til at
finde en ny kæreste, der har orden i papirerne, det er
væsentligt nemmere end at få Thaimyndigheder til at
rette op på en fejl, de efter egen mening aldrig har
begået....Rolll

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Saendaeng
keniko skrev:
Hej

Min ven har snakket med sin kæreste, og alle hendes parpirer er med samme dato. dvs. den forkerte dato. Og som en tidligere skrev, var det hendes far som opgav forkert dato på amphur i tidernes morgen da hun skulle indskrives. Det "gik" man ikke så højt op i!

Men jeg har derfor rådet ham til at lade alt være som det er... !!

Men jo heller ikke dårligt at have 2 fødselsdage om året...Grin

K.

Min kone er også et halvt år yngre på hendes papirer , ID kort og pas. Og der er mange thaier der ikke har den rigtige dato på papirerne.

I tidernes morgen sagde min kone at jeg skulle ikke tage mig af den dato på papirerne. Og kun tænke på at hendes rigtige fødselsdag.
Så da vi kom til den forkerte fødselsdag, ja så gjorde jeg ikke noget ved den.Ingen gaver eller lignende.Smile
Det skulle jeg så fortryde. Er du gal jeg fik skæld ud..Over jeg havde glemt den. Og forklarede til hende at hun sagde jeg skulle ikke tænke på denSmile

Så det er endt med at min kone holder fødselsdag hvert halve år. Undtagen i år , da hun fylder 30. Så der er den rigtige ikke godkendt, da den kommer førstWink

Ikke altid nemt at være giftGrin
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
FCKdk skrev:
Set i bakspejlet, tror Jeg nok at Jeg vil råde din ven til at
finde en ny kæreste, der har orden i papirerne, det er
væsentligt nemmere end at få Thaimyndigheder til at
rette op på en fejl, de efter egen mening aldrig har
begået....Rolll

Ja det må absolut være det bedste råd, drop Hende, fordi hendes far har opgivet forkert dato for over 20 år siden.

Og så ud og "køb" en ny med de rette transport dokumenter......:0/

Forhåbentlig er det kærlighed der har bragt de 2 mennesket sammen.

rinpoche
huratho skrev:
Hej
Jeg havde 2 gode venner i Danmark, de er "tvillinger", men der er 2 år mellem dem for der var ikke tid til at reg. den første, men da så nr. 2 kom blev de reg. så de har samme fødsels dato og år.
Hilsen Hugo

Hehe.
Kender et tilsvarende eksempel.
Et thailandsk søskendepar med 2 års aldersforskel.
Faderen fik ikke rigtig taget sig sammen til at registrere den første fødsel på amphur, så han ventede til den næste indfandt sig. Hvorved han kunne lave en samlet registrering af fødslerne.
Desværre blev der lavet en fuckup under registreringen, og dermed er storesøster nu lillesøster og omvendt Grin
Men i det mindste fik de kønnet rigtigt.

Only in Thailand, TIT osv.
Redigeret af rinpoche d. 20/07-2010 18:11

jesperfrb
Det samme skete for min kone, hendes lillesøster er nu hendes storsøster, men udover det blev min kone et år ældre!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: