Se indlæg
 Udskriv debat
Bankkonto i DK hvis konens cpr-nr udgår
dk_bob
Hej,

Min thaikone og jeg bor i Danmark og har fælles bankkonto her i landet. Hvis vi nu flytter til Thailand en dag, og min kone dermed mister sit danske cpr-nr, vil vi så stadig kunne have en fælles-ejet bankkonto i Danmark? Jeg spørger, da jeg har forstået at man kun kan have en dansk bankkonto hvis man også har et dansk cpr-nr.

Vh dk_bob.
Redigeret af dk_bob d. 22/07-2010 00:56

Saendaeng
Så vidt jeg ved mister hun ikke CPR nummer. Dog vil hun miste sit opholdtilladelse på et tidspunkt. Så mon ikke det bare vær nemmere at lave kontoen om til dit navn.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Funnyboy
Har man en gang fået et CPR nummer beholder man det hele livet. Også selv om man flytter til udlandet og får andet statsborgerskab der og senere flytter tilbage til DK og får dansk borgerskab igen. Så får man bare igen det samme CPR nummer.
Ellers kunne man jo flygte fra sine regner på den måde. Så det er der tænkt på.

Om i kan beholde en fælles bankkonto her i landet hvis hun mister sin opholdstilladelse ved jeg ikke. Men mon ikke i kan så længe den også stå i dit navn. Men spøg evt. i banken.

Satiariyan
Jeg tror ikke er der lov imod at udlændinge (med eller uden cpr.) kan have en konto i en dansk bank. Jeg har selv kendt to udlændinge uden andet tilhør end at de var her og så havde en dansk bankkonto. Det er dog nogle år siden og loven kan være strammet op. Det absolut klogeste vil være at følge rådet ovenfor: Spørg banken - (du har allerede betalt for servicen).

hsn
Man kan sagtens beholde kontoen, med eller uden CPR-nummer.
Det er også muligt, at oprette en konto uden at have CPR.nummer.

Så der er ingen grund til at skifte ejerskab, som nogle foreslår.

Spring til debat: