Se indlæg|
Bar i Thailand ?
|
|
| Herman |
Lagt på d. 19/11-2005 16:17
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej kan man leje en bar i sit egnet navn i Thailand ? og er der nogle der ved hvad man skal gøre \ bruge for at starte sin egen bar. På forhånd tak. Herman |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 19/11-2005 16:44
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hovedet og en helvedes masse penge. Undskyld det lidt korte svar. Man skal lade vaere. Soeg under " aabne bar i Thailand" og du vil kunne laese masser af indlaeg der forklarer hvorfor det ikke er nogen god ide. Det er meget nemmere at vaere gest saa kommer du kun til at betale for de pilsnere du selv drikker. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 19/11-2005 16:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
ja men man kan jo få en masse gratis f.... hvis man nu selv åbner en. og man kan selv bestemme hvor maget man skal betale for en øl. det virker som en rigtig god ide det der med en bar, og så ved man da hvor man skal opholde sig vær dag så de ikke stjæler af omsætningen, jager |
|
|
|
| Herman |
Lagt på d. 19/11-2005 17:06
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
det med gratis F..... lyder da meget godt, men da det er så biligt i forvejen så nej det det er ikke derfor jeg kunne tænke mig at åbne en bar, det er mere fordi at jeg vil gerne have lidt at lave når jeg er i Thejland! |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/11-2005 17:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Saa er det nok det sidste du skal gore at aaben en bar. Jeg har en par gode venner der har bar i Pattaya og hvad de ikke fortaelle om hvad problemmer de har med det. Nogen af dem maa tage hjem for at arbejde for at faa det til at lobe rundt, det kommer jo ande paa og du har en stor pose penge med naar du starter. Du skal nok regne med at for at leje skal du betale fra 15.00 - 30.00 bath om mld og og saa skal der kobet ind og udgifter til de dame du skal ansaette lys og vand du skal nok regne med en udgift paa 50.00 eller mere om mld det komme jo ande paa hvor du vil havde bar. Saa skal du jo ogso husk paa turist her i ca 3- 4 mld er tale jeg om dec- ja -fe- ma og lidt i april saa skal du leve at dem der bo her og det er ikke saa mange og i Pattaya det sted jeg kender meste til er der ikke mange tilbage nor april mld er gaaet. Redigeret af thaikurt1 d. 19/11-2005 17:47 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 19/11-2005 17:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Herman skrev: det med gratis F..... lyder da meget godt, men da det er så biligt i forvejen så nej det det er ikke derfor jeg kunne tænke mig at åbne en bar, det er mere fordi at jeg vil gerne have lidt at lave når jeg er i Thejland!Det er let at aabne en bar i Thailand men hvis du kunne laese Bangkok Post i dag ville du kunne laese at det kan blive meget dyrt at have en virksomhed i Thailand ![]() Jeg har haft 2 virksomheder i Thailand, et lille rejsebereau og en lille restaurant men jeg har kvittet begge dele da indtjaeningen var for lille og skattevaesnet var paa dubberne og ville have penge selvom indtjeningen var lille. Vi kunne naesten ikke komme igang pga regnskaber Clyde har nok yderligere bemaerkninger ![]() |
|
|
|
| Herman |
Lagt på d. 19/11-2005 19:40
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej igen! Jeg ved godt at der skal bruges en startkapital for at komme i gang, Det er jo ikke anderledes end hvis man vil starte noget her hjemme, og skatte væsnet her i Danmark er jo heller ikke sjovt at danse med Tak for jers svar!!! Hilsen Herman ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 19/11-2005 20:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Kender et lille pænt sted ved siden af Big-C i Samutprakan, startkapital ca. 350.000THB.
Sidder der nogen gange og får et par flasker øl, mens " konen " shopper, det vrimler med mennesker, altså udenfor bar'en, hvordan det kan løbe rundt, det er mig en gåde......... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/11-2005 20:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Vi havde her i byen to bar men de er begge to lukke det kunne hele ikke gaar.![]() Det er byen for lille til og det samme er det i andre byer.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 19/11-2005 22:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Herman, Se hvad der er skrevet tidligere om emnet : http://www.dansk-...#post_4304 eller fra The Viking (Pattaya) : http://www.scan-s...p?pageid=2 : Leie, kjøpe, Bar i Pattaya? M.v.h., M. Rasmussen ![]() Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Herman |
Lagt på d. 19/11-2005 22:59
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej!!! Takker for jers råd om kob af en bar i Thailand men jeg kunne nu godt tænke mig at få et og andet at beskeftige mig med hvis jeg skal være der i længer tid, og ikke kun ligge og dase ved stranden. Mvh. Herman |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/11-2005 05:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa herman Jamen lav en lille købmand forretning og få din evt Kæreste/kone til at passe den og så kan du tage ud og handle,og være den store bagmand og hygge dig med det bamsen |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 20/11-2005 07:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
bamsen skrev: Hejsa herman Jamen lav en lille købmand forretning og få din evt Kæreste/kone til at passe den og så kan du tage ud og handle,og være den store bagmand og hygge dig med det bamsen Ja, du kan let finde nogle ting at beskaeftige dig med. ![]() Nu var det ikke noget jeg havde koebt eller overtaget og skulle kun investerer i nogle borde og stole Jeg kunne havde lavet det hele uden at lade mig registrerer men det var jeg ikke klar over den gang![]() Jeg taenkte kun paa at det hele skulle vaerer lovligt Myndighederne interesserer sig ikke for 'small business' derfor skal virksomheden have en vis stoerelse for at kunne daekke udgifterne ved registrering![]() Har dog aldrig hoert noget fordi jeg har deltaget og arbejdet med ![]() |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 20/11-2005 10:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
jeg er gået i gang med opstart af et lille landbrug, (som Leif kalder mig amatør landmand). jeg har nu fået 6 køer og de 4 er dragtige hehe. jeg har det ligesom dig jeg vil også lave noget når jeg er i thailand. men jeg tror det at få en bar er direkte usundt for leveren, jeg regner med at købe mere jord i 2006 så vil jeg startenoget risbrug op og hvis det ikke er for svært en fiskedam, men der må jeg nok søge start råd. men det er nok vigtigt at have noget at rode med når man er der nede. jager |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 20/11-2005 11:02
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
MisterM nu er der jo forskel paa om en Thai stiller et par stole og borde op og kalder det for en restaurant eller om en farang goer det. Det er ikke lovligt i alle tilfaelde, men Thaien slipper for det meste afsted med det. Jeg synes dog alligevel ikke det er en god ide at opfordre til ulovligheder uanset hvor smaa og ubetydelige disse matte vaere. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 20/11-2005 12:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
At starte eller købe en bar i Thailand er i 8 ud af 10 tilfælde en underskuds forretning for en Farang, af samme årsag er det konstant 200-300 ølbare til salg i Pattaya. Good for Falang Redigeret af Good for Falang d. 20/11-2005 13:08 |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 20/11-2005 12:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
clydehaumann skrev: MisterM nu er der jo forskel paa om en Thai stiller et par stole og borde op og kalder det for en restaurant eller om en farang goer det. Det er ikke lovligt i alle tilfaelde, men Thaien slipper for det meste afsted med det. Jeg synes dog alligevel ikke det er en god ide at opfordre til ulovligheder uanset hvor smaa og ubetydelige disse matte vaere. Clyde Hej Clyde ![]() Jeg opfordre absolut ikke til ulovligheder ![]() Du er gift med en datter af en forhenvaerende minister og det er da ok. ![]() Men en engang imellem mister du jordforbindelsen. ![]() Jeg har foer naevnt Jatujak market i Bangkok (Bangkoks stoerste) Meget faa stande er registreret og betaler skat Men hvis deres forretning vokser for meget kommer myndighederne og beder dem om at blive registreret Mange flytter selv vaek til bedre lokaler og bliver registreret hvis forretningen gaar godt Der er ikke mange faranger paa Jatujak Market i Bangkok men jeg har aldrig haft problemer Man kan let tjene 10-20.000 Thb paa en weekend Det samme andre steder i Thailand... faa har spurgt mig om noget og naar jeg har vist min tabian-ban har de sagt at det var ok![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 20/11-2005 13:31
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Kaere Mr. M Naar du skriver at man bare kan goere noget der er ulovligt saa er det at opfordre til ulovligheder. Og det uanset om der bliver set mellem fingrene paa disse eller ej. Det er ulovligt at arbejde uden arbejdstilladelse om du saa ejer forretningen eller ej. Dette boer du i det mindste goere folk opmaerksom paa. Og hvem jeg er gift med kan jeg ioevrigt ikke se hvad kommer denne snak ved. Nu proever du ogsaa at faa det til at se ud som om din Tabian Ban registrering giver dig ret til at drive forretning. Det goer den ikke. Den er ikke andet end en bevis paa at du er registreret paa en bestemt adresse. Du kommer ikke enfgang uden om 90 dages oplysningspligten om hvor du bor med den gule bog. At mange ting kan lade sig goere og bliver gjort selv om det rent faktisk er ulovligt er da helt rigtigt, men jeg mener ikke det er i denne sides interesse at indirekte opfordre til ulovligheder. Man kan jo som Bamse skriver lade konen passe butikken. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 20/11-2005 14:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
clydehaumann skrev: Kaere Mr. M Naar du skriver at man bare kan goere noget der er ulovligt saa er det at opfordre til ulovligheder. Og det uanset om der bliver set mellem fingrene paa disse eller ej. Det er ulovligt at arbejde uden arbejdstilladelse om du saa ejer forretningen eller ej. Dette boer du i det mindste goere folk opmaerksom paa. Og hvem jeg er gift med kan jeg ioevrigt ikke se hvad kommer denne snak ved. Nu proever du ogsaa at faa det til at se ud som om din Tabian Ban registrering giver dig ret til at drive forretning. Det goer den ikke. Den er ikke andet end en bevis paa at du er registreret paa en bestemt adresse. Du kommer ikke enfgang uden om 90 dages oplysningspligten om hvor du bor med den gule bog. At mange ting kan lade sig goere og bliver gjort selv om det rent faktisk er ulovligt er da helt rigtigt, men jeg mener ikke det er i denne sides interesse at indirekte opfordre til ulovligheder. Man kan jo som Bamse skriver lade konen passe butikken. Clyde Ja Clyde du har ret i det hele og jeg henviste til Bamsen som skrev: Man kan jo lade konen passe butikken. ![]() Nu vil jeg spoerge dig om DIN dejlige familie har givet dig en tabian ban og om de ting du har staar i DIT navn? Kun et simpelt spoergsmaal
Redigeret af MisterM d. 20/11-2005 15:04 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 20/11-2005 15:04
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Mr. M En tabian ban er ikke noget man faar det er noget man ansoeger om og hvad jeg har eller ikke har ser jeg som et meget privat anliggende. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














det med gratis F..... lyder da meget godt, men da det er så biligt i forvejen så nej det det er ikke derfor jeg kunne tænke mig at åbne en bar, det er mere fordi at jeg vil gerne have lidt at lave når jeg er i Thejland!



