Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
hvilket visa skal jeg søge !!!
|
|
| kongeboaen |
Lagt på d. 26/07-2010 09:28
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
hej jeg er 37 år og førtidspensionist (efter ny ordning) jeg har en lejlighed i chiang mai hvor jeg bor sammen med min kæreste. men hvilket visa skal jeg søge ? er i danmark lige fortiden men rejser til chiang mai igen i næste måned |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 26/07-2010 09:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Sikke en masse friheder man har til at rejse rundt - som førtidspensionist... Det må da være rart? Hvis du er rask nok til at rejse rundt, og til at skrive på et internet forum, er du så ikke rask nok til en job, eller et flex-job? Efter som du ikke er arbejdsdygtig kan du ikke søge et arbejde i Thailand heller - Går jeg da ud fra, for du må være ekstremt syg siden du er førtidspensionist i en alder af 37... Så du har 2 muligheder. 1) Få et 3 måneders visum fra en ambassade udenfor Thailand (evt. i Danmark) - Ud af Thailand hver 3 måned for at få det fornyet 2) Blive gift med din kæreste og få et gifteskabs-visum. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/07-2010 10:11
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
kongeboaen skrev: hej jeg er 37 år og førtidspensionist (efter ny ordning) jeg har en lejlighed i chiang mai hvor jeg bor sammen med min kæreste. men hvilket visa skal jeg søge ? er i danmark lige fortiden men rejser til chiang mai igen i næste måned Teknisk set er det eneste, som du kan få, et turistvium, der giver 2 måneders ophold med en indrejse, som kan forlænges med en måned. Hvis du er heldig kan du få et med lov til to indrejser af hver 2 måneder + en måned. Dog er det begrænset, hvor mange gange du kan få et nyt visum, da de efter måske et års tid kan/vil hævde, at du ikke længere er turist. Der sker mange ændringer for tiden, så det er vanskelig helt at kende fremtidig status fra de enkelte ambassader og konsulater omkring turistvisa. Det bedste er at tale med andre udlændinge i ens område i Thailand om, hvad de gør, hvis de heller ikke er berettiget til et Visa O eller B. Det allerbedste er, hvis I er gift, så kan du nemt får et ægteskabsvisum (Visa O). Dog kan du skrive til konsulatet i Hvide Sande og forklare, at du er på FP og gerne vil bo sammen med din kæreste, og måske han så kan/vil udstede enten et 3 måneders Visa O eller et 1-års Multiple Visa O. Altså start med Hvide Sande, for han plejer at være fleksible, hvis man taler åbent ud af posen. Derefter fortæl her på DTW omkring dine erfaringer. Hilsen, Robert |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 26/07-2010 10:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Kan han ikke søge om 3x90 dages entry Visa via den thailandske ambassade i Danmark ? Locturian skrev: Sikke en masse friheder man har til at rejse rundt - som førtidspensionist... Det må da være rart? Hvis du er rask nok til at rejse rundt, og til at skrive på et internet forum, er du så ikke rask nok til en job, eller et flex-job? Efter som du ikke er arbejdsdygtig kan du ikke søge et arbejde i Thailand heller - Går jeg da ud fra, for du må være ekstremt syg siden du er førtidspensionist i en alder af 37... Så du har 2 muligheder. 1) Få et 3 måneders visum fra en ambassade udenfor Thailand (evt. i Danmark) - Ud af Thailand hver 3 måned for at få det fornyet 2) Blive gift med din kæreste og få et gifteskabs-visum. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/07-2010 10:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
3) ED-Visum Det er poste her på siden, for ikke så lang tid siden, at man kan gøre det i 10 år eller mere, og så "bare" tage de 4 time om ugen det kræver, 4 time på en dag, eller 2X2 time over 2 dage... Forsat go´dag til jer alle sammen.. Mvh Per |
|
|
|
| MakMak |
Lagt på d. 26/07-2010 10:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 89 |
Locturian skrev: Sikke en masse friheder man har til at rejse rundt - som førtidspensionist... Det må da være rart? Hvis du er rask nok til at rejse rundt, og til at skrive på et internet forum, er du så ikke rask nok til en job, eller et flex-job? Efter som du ikke er arbejdsdygtig kan du ikke søge et arbejde i Thailand heller - Går jeg da ud fra, for du må være ekstremt syg siden du er førtidspensionist i en alder af 37... Jeg forstår ganske enkelt ikke der tillades så uforskammede og nedgørende svar på dette forum. Locturian du tildeles en men burde også ha et bær. SKAM dig |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 26/07-2010 10:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Locturian skrev: Sikke en masse friheder man har til at rejse rundt - som førtidspensionist... Det må da være rart? Hvis du er rask nok til at rejse rundt, og til at skrive på et internet forum, er du så ikke rask nok til en job, eller et flex-job? Efter som du ikke er arbejdsdygtig kan du ikke søge et arbejde i Thailand heller - Går jeg da ud fra, for du må være ekstremt syg siden du er førtidspensionist i en alder af 37... Så du har 2 muligheder. 1) Få et 3 måneders visum fra en ambassade udenfor Thailand (evt. i Danmark) - Ud af Thailand hver 3 måned for at få det fornyet 2) Blive gift med din kæreste og få et gifteskabs-visum. Hvad fanden bilder du dig ind Locturian - hvorfor fanden skal du hakke efter en som er på røven i forhold til arbejdsmarkedet. Det er en ommer, jeg håber at du får et ekstra bær til den ensomme fætter. ![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 26/07-2010 10:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Locturian skrev: Sikke en masse friheder man har til at rejse rundt - som førtidspensionist... Det må da være rart? Hvis du er rask nok til at rejse rundt, og til at skrive på et internet forum, er du så ikke rask nok til en job, eller et flex-job? Efter som du ikke er arbejdsdygtig kan du ikke søge et arbejde i Thailand heller - Går jeg da ud fra, for du må være ekstremt syg siden du er førtidspensionist i en alder af 37... Så du har 2 muligheder. 1) Få et 3 måneders visum fra en ambassade udenfor Thailand (evt. i Danmark) - Ud af Thailand hver 3 måned for at få det fornyet 2) Blive gift med din kæreste og få et gifteskabs-visum. Syntes godt nok du lægger hårdt ud. Han spørger jo bare om et råd vedrørende visa! Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2010 11:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Kongekobro: nu skriver du ikke ret meget om hvad du egentlig vil og i hvor lang tid du vil være i Thailand. Så lidt flre oplysninger ville hjælpe lidt på hvilke svar vi kan give dig. Men ellers kon´takt den Kongeliog Thailandske Ambassade i København eller De Thailandske Konsulat i Hvide Sande. Men iøvrigt på pas de nye udrejseregler med anmeldepligt til kommunen- gælder her fra 1. juli 2010! |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 26/07-2010 11:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Locturian Sikke en masse friheder man har til at rejse rundt - som førtidspensionist... Det må da være rart? Hvis du er rask nok til at rejse rundt, og til at skrive på et internet forum, er du så ikke rask nok til en job, eller et flex-job? Efter som du ikke er arbejdsdygtig kan du ikke søge et arbejde i Thailand heller - Går jeg da ud fra, for du må være ekstremt syg siden du er førtidspensionist i en alder af 37.... mangen til usmageligt indlæg skal man vist lede længe efter... især når du intet kender til manden eller grundlaget for hans sygdom... siger vist en del om dig ...
Redigeret af savarden d. 26/07-2010 11:29 |
|
|
|
| MadsEJ |
Lagt på d. 26/07-2010 12:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 112 |
Nu ligner det jo ikke et personligt angreb Locturian laver- ihvertfald ikke i mine øjne.. Nok mere til alle fp'er. Jeg kan sagtens følge dig.. Det må sku være let at være førtidpensionist og bare kunne rejse rundt og nyde livet.. Ved ikke om man kan kalde det for misundelse, men et eller andet er der da, for gad da godt det var mig der var fri for at knokle 40 timer om ugen for så kun at komme til thailand et par gange årligt.. Prøv at tænkt at kunne gøre det for free.. Ahh.. Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 26/07-2010 13:16
|
|
Klart, - Man må ikke ytre sig uden at man skal klantres for det Så dem der giver mig en klaphat, får en retur !Nej, jeg kender ikke mandens personlige omstændigheder, og nej, det var ikke et personligt angreb, det var mere en personlig galde til de (ja, der er måske nogen af jer der føler at det gælder jer?) der kan gå på førtidspension men stadig er raske nok til at rejse verden rundt for danske skattekroner. Den danske økonomi er stram nok i forvejen, og jeg synes pension og andre ydelser skal tildeles de som vitterligt har brug for den. Vi er tit efter udlændinge og deres misbrug af systemet, så synes jeg ikke vi selv skal misbruge ordningen også. Jeg gav også manden et svar - Roberts var nu bedre, men han er ogå bedre vidende om den slags...
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 26/07-2010 13:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvis det er er personligt angreb på menneskerne der får førtidpensionist hvad vil du så kalde det ? God nok kan vi nyde livet men man har en sygdom elles havde vi jo ikke fået førtidpensionist At nogen menskerne går i så små sko at man slå på der i forvej ligge ned. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 26/07-2010 13:32
|
|
ThaiKurt; Der er meget stor forskel på hvem der får tildelt førtidspension og hvorfor. Dem der vitterligt har behov for det skal også tildeles til. Men hvis man er ung og frisk og har personligt overskud til at rejse ud i den store verden synes jeg også man har nok overskud til at bidrage bare LIDT til det land og de skattekroner der betaler for ens tilværelse. Der er forskel på at få tilkendt en førtidspension når man er 60 og hvis man er 30. Skal man bare have lov at flænse den danske statskasse og så dække sig ind under at man lider af en sygdom? Det er også helt fjong - Men er man for syg til at arbejde, er man vel også for syg til at rejse rundt i verden... Det er min ihvertfald min ydmyge holdning, og den står jeg ved... |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 26/07-2010 13:34
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Der skydes da godtnok med skarpt her, hva´ ? Smitter de dårlige manerer fra din Time Share omgangskreds i Hia Hun, Locturian? Jeg har mødt mange kæphøje udenlandsdanskere på div. rejser, og det er interessant men også mystisk hvorfor f.... hjemlandets økonomi m.m. interesserer dem så voldsomt? Man skulle tro de havde for travlt med at rage til sig, og tjene penge på mere eller mindre obskure måder, istedet for at bruge tid på at hidse sig op over en tilfældig førtidspensionist der tillader sig et lille pip i et forum! Eller HAR man for meget tid? Aner man en skræk for på et tidspunkt at skulle returnere til Velfærdsdanmark, måske ved en konkurs, en sygdom, et ulykkestilfælde m.m.? Jo mere spændende og eksotisk man lever ude i den store verden, jo større er risikoen for at skæbnen pludselig vender det hele på hovedet... PL PS: Kongeboaen, tag en snak med Konsulen i Hvide Sande, du kan sagtens få et 3 mdrs. Non-O Visa som pensionist. http://www.thai-c... Redigeret af PL d. 26/07-2010 13:36 |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 26/07-2010 13:45
|
|
PL; Jeg troede vi havde lukket bogen omkring vores stridigheder, men åbenbart benytter du chancen for at kaste med sten så snart muligheden byder sig? Jeg er bestemt ikke kæphøj, jeg er meget ydmyg af natur og er glad for at jeg har fået nogle gode chancer i livet for at have en anstændig tilværelse. Jeg synes ikke jeg har for meget tid, men det er et forum, og man har vel lov til at ytre sine meninger uden at blive klantret for det, eller hvad? Jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan være ligeglade med om det danske system bliver udnyttet - Vi er alle danskere, og vores forældre har i stor grad været med til at bygge det velfærdssamfund vi har i dag - Det synes jeg ikke skal udnyttes - Hverken af etniske minoriteter eller af danskere. Jeg forstår at mange på dette forum bliver harme over mine ytninger, både fordi at mange herinde modtager førtidspension, men også fordi de føler at jeg klantre dem for at modtage den. Som jeg siger, dem der modtager førtidspension på behørig vis har jeg intet imod. Det jeg ikke er OK med er samfundsnassere og snyltere. Det utroligt komisk, men også tragisk, hvis nogen kan være uenige i den betragtning... Og PL - Kan du PLEASE være sød at forhold dig til det jeg skriver, og ikke blande dine meninger om mig som menneske ind i det? Det HAR du vidst allerede fået luftet mere end én gang... Tak
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/07-2010 13:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Er ikke enige om der er forskel på om det er som 30 eller 60 år man bliver førtidspension , da det jo er pga man er for syg til at arbejde..... Og hvis du tro at folk ikke er blevet prøvet af i hoved og røv i diverse arbejd prøvning, flex job(kan jo kun komme på tale hvis man kan klare en vist antal time pr dag), inden man efter mange mange års test, så tager du meget fejl.... Og man bliver altså ikke rig af en førtidspension min gode mand, jo ikke nemt at miste 150.000 - 200.000 kr før skat, om året efter sin sygdom, snakke her for mig selv.... Tro mange har været så heldige at havde en forsikring ved sit job (som jeg havde) eller privat, da den give lidt overskud til måske at betale sin gæld, tage ud og rejse.... Og mange kan jo leve lidt bedre nede i varmen, mange får det jo 20-30-50% bedre i varmen efter nogle uger/måned Og hvis nogle tro at de fleste FP, heller vil går som FP, er de altså skøre, bytte gerne hvis det var mulige, heller arbejde små 37-45 time pr uge, og ha´et godt helbred og kunne gøre alt det som andre finde normal, plus have mange flere penge til alt det sjove, hvis man modtog sin fast løn... Man mange kan jo se længer ind deres egen næse, ikke før den dag de selv blive syge og har brug for hjælp, så er de jo glade for vi leve i et godt land, der tænker på dem der ikke er så heldige at kan gå på job hver dag..... Mvh Per |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/07-2010 13:55
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Badedyr skrev: 3) ED-Visum Det er poste her på siden, for ikke så lang tid siden, at man kan gøre det i 10 år eller mere, og så "bare" tage de 4 time om ugen det kræver, 4 time på en dag, eller 2X2 time over 2 dage... Forsat go´dag til jer alle sammen.. Mvh Per ED-Visa er også en god ide, om end jeg synes at have hørt, at myndighederne nu slår ned på disse efter en eller flere gange? Dog er det billigere, hvis han kan få et 1 års Multiple O i Hvide Sande (da han så ikke skal betale til skolen, men på den anden side er det jo godt at lære noget thai). Umiddelbart opfylder han ikke kravene til Visa O, så han burde ikke kunne få et nyt i fx Laos, men jeg tror som andre, at Hvide Sande godt vil udstede et, hvis han blot taler ærligt ud af posen. Ok, indrømmet, min kone har også fået Visa O i Laos, selvom hun ikke er kvalificeret, men hun er dog laot, og det er altid nemmere med visa fra sit eget hjemland. Hilsen, Robert |
|
|
|
| kongeboaen |
Lagt på d. 26/07-2010 13:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
hvorfor kan folk ik bare holde sig til det der bliver spurgt om.. ? |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 26/07-2010 13:56
|
|
Badedyr skrev: Er ikke enige om der er forskel på om det er som 30 eller 60 år man bliver førtidspension , da det jo er pga man er for syg til at arbejde..... Og hvis du tro at folk ikke er blevet prøvet af i hoved og røv i diverse arbejd prøvning, flex job(kan jo kun komme på tale hvis man kan klare en vist antal time pr dag), inden man efter mange mange års test, så tager du meget fejl.... Og man bliver altså ikke rig af en førtidspension min gode mand, jo ikke nemt at miste 150.000 - 200.000 kr før skat, om året efter sin sygdom, snakke her for mig selv.... Tro mange har været så heldige at havde en forsikring ved sit job (som jeg havde) eller privat, da den give lidt overskud til måske at betale sin gæld, tage ud og rejse.... Og mange kan jo leve lidt bedre nede i varmen, mange får det jo 20-30-50% bedre i varmen efter nogle uger/måned Og hvis nogle tro at de fleste FP, heller vil går som FP, er de altså skøre, bytte gerne hvis det var mulige, heller arbejde små 37-45 time pr uge, og ha´et godt helbred og kunne gøre alt det som andre finde normal, plus have mange flere penge til alt det sjove, hvis man modtog sin fast løn... Man mange kan jo se længer ind deres egen næse, ikke før den dag de selv blive syge og har brug for hjælp, så er de jo glade for vi leve i et godt land, der tænker på dem der ikke er så heldige at kan gå på job hver dag..... Mvh Per Hej Per - Jeg beklager din situation, men tak fordi du bekræfter det jeg skriver. Mennesker der vitterligt har brug for hjælp skal også have den. Desværre er der et kæmpe segment som udnytter systemet. Ét segment er desværre alle vores kære gæster i Danmark - De får tilkendt førtidspension på stribe - Uden at de fejler noget - Systemet aner bare ikke hvad de skal stille op med dem... Der er også danskere der snyder - Det er ikke alle der er som dig der gerne vil arbejde 37 timer om ugen - De vil hellere sidde med en Singha i hånden i Thailand og så nøjes med de penge de får fra Danmark. Og det er disse segmenter jeg ikke bryder mig om... |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men burde også ha et bær. SKAM dig