Se indlæg
 Udskriv debat
Ankomst i Kastrup/visum
Nixon
Jeg har nu hørt om flere danskere som har haft thai koner og kærester på besøg hjemme i danmark som løb ind i voldsomme problemer i lufthavnen på grund af deres visum galt fra fra samme dato som de indrejste. Den forklaring jeg har hørt fra flere er at man skal sørge for indrejse dagen efter datoen for visumet. Er det rigtigt?
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
Clunse
Står der ikke i visum "gyldig fra/valid from" - og så er det vel den dato, der gælder. Jeg må indrømme, at jeg ikke har hørt om problemet før.

Nixon
Ja lyder også helt åndsvagt i mine ører men flere har efter hvad jeg fået fortalt været i voldsomme problemer i lufthavnen med koner eller kærester som er sat på flyet tilbage med besked om de kunne komme igen dagen efter. Meget ulogisk med fx visum fra 1 dec. og først må indrejse 2 dec. Den eneste grund jeg kan se de i lufthavnen kan benytte sig af er afrejsen i dansk tid for ankomsten og afrejsen i thaitid er da i orden.
hilsen

Nixon

Lung Yao
Nixon skrev:
Ja lyder også helt åndsvagt i mine ører men flere har efter hvad jeg fået fortalt været i voldsomme problemer i lufthavnen med koner eller kærester som er sat på flyet tilbage med besked om de kunne komme igen dagen efter. Meget ulogisk med fx visum fra 1 dec. og først må indrejse 2 dec. Den eneste grund jeg kan se de i lufthavnen kan benytte sig af er afrejsen i dansk tid for ankomsten og afrejsen i thaitid er da i orden.

Der er noget som "halter" i denne historie, da det drejer som om ANKOMST i CPH-DK, saa er datoerne ENS (selv om indcheckning er foretaget dagen foer).
Miseren kan skyldes at vedkommende ved ansoegning om visa har taenkte i "omvendt raekkefoelge" d.v.s. ankomsten i BKK (fra CPH) som er dagen efter afrejsen.
Er det ikke kun loes rygter at vedkommende er blevet sat tilbage i flyet med besked om at komme dagen efter. Hvis vedkommende har alle papirer i orden saa kan han/hun saette i en slags "husarrest" i lufthavns omraade som er Internationalt omraade, for at faa lov til at i Riget dagen efter eller juridisk kl. 00.01
Der mangler nogle "brikker" i den beretning.

.
Redigeret af Lung Yao d. 02/08-2010 12:06
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Nixon
Ja jeg vil lige prøve at få checket op på historien fra dem som skulle have været udsat for historien istedet fra dem som overbragte historien. Vender lige tilbage hvis der er noget om snakken.
hilsen

Nixon

TG950
tror sgu at det er en and, den historie som eksempel kan man se herunder fra hvornår visaet er gyldig og til hvor når,
at det så er et tysk billed af et visa har ikke nogen betydning.

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Visum_Ausfeullbeispiel_farbig.jpg[/img] is not a valid Image.

kan endvidre da også oplyse at de gange hvor vi har haft famillie besøg, har der aldrig været problemer, og de er enda ankommet på dagen hvor visaet gølder fra.

Rasmus
Jeg tror det er en and! Da min svigermor kom besøg - da aske skyen havde lagt sig – kom hun ind i Danmark uden problemer. Schengen visummet, som var udstedt af Den Svenske Ambassade i Bangkok stod der at det var gyldigt fra indrejse datoen og 3 måneder frem, dog med en påført seneste indrejse. Efter de 3 måneder i Sverige var det ud. Kick you

Jeg har en fornemmelse af, at ikke alle ”Schengen Visum mærkaterne” er udformet ens, og at der kan være varianter fra land til land….
Rasmus

jesperfrb
Det kan kun være en AND! Har arbejdet i luftfart i mange år, og har aldrig hørt om det før! Visaet er gyldigt fra den dag der står!Bla bla bla
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: