Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
hjælp til selvhjælp.
|
|
|
Lagt på d. 05/08-2010 14:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Som mange mange før mig blev jeg sat over for nogle økonomiske forventninger da jeg gik ind i thai forhold. Jeg var ikke klædt på, nærmere klædt af. min viden om thailand kultur mv. var på tourist niveau Kursen var lav omkring 15,5 så de 10.000 bath var ikke fordi det væltede budgettet for en ung fyr som mig.... 10.000 blev hurtigt til 15. osv der sker jo mange ulykker og uforudsete hændelser i thailand...... Det tog mig omkring 6 mdr før jeg fik skovlet nok DTW data ind i skuffen til jeg kunne begynde at se det upassende i at jeg forsørgede en mindre landsby i thailand med friske seddler fra mit hårde arbejde i lille Danmark. Hjælp til selvhjælp, jeg aftalte/dikterede, at der ikke var flere free $ med mindre der blev arbejdet for dem, og jeg kunne se at de blev invisteret fornuftigt. Jeg vil lige understrege at May ikke sad og kiggede ud af vinduet i 6 mdr. men meningsløse jobs som fks sorterings arbejder i en tekstik fabrik, til 15 kr om dagen synes jeg personligt var tåbeligt og spild af tid. Hvis det skulle være mig og hende, så nyttede det ikke at pengene fossede ud af kassen, så vi åbnede en butik i det lokale Mall, Forum Plaza, http://kronborg-t... Jeg var nok lidt for ambitiøs, hurtig på aftrækkeren og havde for store forventninger til May og jeg kunne efter lidt tid fornemme hun ikke var glad, hun var bange for at jeg ville blive sur hvis der var noget hun ikke forstod, få Kunder i butikken, eller andet. Det var bestemt ikke meningen hun skulle være ked af det, det var nøjagtigt det modsatte der var hensigten og vi valgte at lukke den fysiske butik efter 4 mdr. nu sælger vi kun på ordre. bla til butikker i bla. Pantip plaza osv. samt mange af de lokale butikker. Det kostede mig godt 100.000 bath at lave det stunt. Men det var vel lærepenge..... de kunne have været brugt bedre. Nu har hun gang i noget nyt og det er tilgengæld noget som er mere simpelt og samtidig er det en pige ting som hun synes er sjovt. Profitten er omkring 100-300% køb til 2 bath sælg til 10. køb til 5 sælg for 15, osv. Hun sælger ABC Rhinestone Slide Charms.... det er noget smykke bims som er super populært, ( se foto ) Hun bliver ikke milliadær på det, men det giver mening og der er mulighed for udvikling og samtidig ved hun at hvis hun er ved at løbe tør for seddler i pungen så skal hun nok på marked snart :-] Hun sælger for alt mellem 300 til 1500 pr dag. det er fint nok. Jeg har oprettet et par gratis annoncer på nettet i thailand, så nu kommer der lidt "gratis" ordre på smykker denvej., Thai visa, har noget markedsplads, Gratis 30 dages annoncering. det virker særdeles godt vil jeg sige. i skrivende stund er hun ved at lave hundehalsbånd til en Tysker i U-tabao. ( hunden hedder Kitty, og 42cm om halsen :-/ ) Hele pointen ved den lange smørre, er I stedet for bare at sende penge bunker efter penge bunker til thailand, som jeg og mange gør, så prøv om ikke det er muligt at få sat noget i gang som kan køre af sig selv. Mange gange kommer små projekter ikke igang pga manglende start kapital, lige som i DK, men her taler vi jo om få få penge....set i vores øjne. Billeder følger Forum Plaza 100m2, 7000 bath om måneden strøm ca 1200. [img]http://lh4.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TFqu7nifCwI/AAAAAAAAANU/SS3MiEVqh-4/forumplaza_1.jpg[/img] is not a valid Image. Gratis reklame plads i hele centeret ubegrænset periode. [img]http://lh5.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TFqu7y0f8PI/AAAAAAAAANY/dsA1OIbA_K0/forumplaza_3.jpg[/img] is not a valid Image. Vores katalog, ( ja det er mig på billedet ) [img]http://lh6.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TFqu8aba5BI/AAAAAAAAANc/FpGeDOGc-_g/catalog.jpg[/img] is not a valid Image. Rhinestone Slide charms. [img]http://lh4.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TFqu9l5vuTI/AAAAAAAAANg/NpS5lQ6lSX0/s512/slidecharms_s.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 05/08-2010 15:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
ingen store armbevægelser ingen pralen ingen forsøg på at starte foretning men en sød og klog kone en familie der aldrig har bedt om noget det giver et dejligt fredfyldt liv i thailand ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/08-2010 15:34
|
|
chaingmai skrev: ingen store armbevægelser ingen pralen ingen forsøg på at starte foretning men en sød og klog kone en familie der aldrig har bedt om noget det giver et dejligt fredfyldt liv i thailand ![]() denne del, er nok det som alle ville ønske, hehe en sød og klog kone en familie der aldrig har bedt om noget |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 05/08-2010 19:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Sådan er vi her her i Nordthailand. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| nakpakdee |
Lagt på d. 05/08-2010 23:50
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Jeg er sq misundelig Kronborg..... DU har bare styr på det der Thailandsværk der !!! Jeg har nok tusinde spørgsmål til dig, det er godt gået...... ! Narrefalang, du er er en guru !!!! ![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/08-2010 01:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Narre-falangen skrev: Som mange mange før mig blev jeg sat over for nogle økonomiske forventninger da jeg gik ind i thai forhold. Jeg var ikke klædt på, nærmere klædt af. min viden om thailand kultur mv. var på tourist niveau Kursen var lav omkring 15,5 så de 10.000 bath var ikke fordi det væltede budgettet for en ung fyr som mig.... 10.000 blev hurtigt til 15. osv der sker jo mange ulykker og uforudsete hændelser i thailand...... Det tog mig omkring 6 mdr før jeg fik skovlet nok DTW data ind i skuffen til jeg kunne begynde at se det upassende i at jeg forsørgede en mindre landsby i thailand med friske seddler fra mit hårde arbejde i lille Danmark. Hjælp til selvhjælp, jeg aftalte/dikterede, at der ikke var flere free $ med mindre der blev arbejdet for dem, og jeg kunne se at de blev invisteret fornuftigt. Jeg vil lige understrege at May ikke sad og kiggede ud af vinduet i 6 mdr. men meningsløse jobs som fks sorterings arbejder i en tekstik fabrik, til 15 kr om dagen synes jeg personligt var tåbeligt og spild af tid. Hvis det skulle være mig og hende, så nyttede det ikke at pengene fossede ud af kassen, så vi åbnede en butik i det lokale Mall, Forum Plaza, http://kronborg-t... Jeg var nok lidt for ambitiøs, hurtig på aftrækkeren og havde for store forventninger til May og jeg kunne efter lidt tid fornemme hun ikke var glad, hun var bange for at jeg ville blive sur hvis der var noget hun ikke forstod, få Kunder i butikken, eller andet. Det var bestemt ikke meningen hun skulle være ked af det, det var nøjagtigt det modsatte der var hensigten og vi valgte at lukke den fysiske butik efter 4 mdr. nu sælger vi kun på ordre. bla til butikker i bla. Pantip plaza osv. samt mange af de lokale butikker. Det kostede mig godt 100.000 bath at lave det stunt. Men det var vel lærepenge..... de kunne have været brugt bedre. Nu har hun gang i noget nyt og det er tilgengæld noget som er mere simpelt og samtidig er det en pige ting som hun synes er sjovt. Profitten er omkring 100-300% køb til 2 bath sælg til 10. køb til 5 sælg for 15, osv. Hun sælger ABC Rhinestone Slide Charms.... det er noget smykke bims som er super populært, ( se foto ) Hun bliver ikke milliadær på det, men det giver mening og der er mulighed for udvikling og samtidig ved hun at hvis hun er ved at løbe tør for seddler i pungen så skal hun nok på marked snart :-] Hun sælger for alt mellem 300 til 1500 pr dag. det er fint nok. Jeg har oprettet et par gratis annoncer på nettet i thailand, så nu kommer der lidt "gratis" ordre på smykker denvej., Thai visa, har noget markedsplads, Gratis 30 dages annoncering. det virker særdeles godt vil jeg sige. i skrivende stund er hun ved at lave hundehalsbånd til en Tysker i U-tabao. ( hunden hedder Kitty, og 42cm om halsen :-/ ) Hele pointen ved den lange smørre, er I stedet for bare at sende penge bunker efter penge bunker til thailand, som jeg og mange gør, så prøv om ikke det er muligt at få sat noget i gang som kan køre af sig selv. Mange gange kommer små projekter ikke igang pga manglende start kapital, lige som i DK, men her taler vi jo om få få penge....set i vores øjne. Billeder følger Forum Plaza 100m2, 7000 bath om måneden strøm ca 1200. [img]http://lh4.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TFqu7nifCwI/AAAAAAAAANU/SS3MiEVqh-4/forumplaza_1.jpg[/img] is not a valid Image. Gratis reklame plads i hele centeret ubegrænset periode. [img]http://lh5.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TFqu7y0f8PI/AAAAAAAAANY/dsA1OIbA_K0/forumplaza_3.jpg[/img] is not a valid Image. Vores katalog, ( ja det er mig på billedet ) [img]http://lh6.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TFqu8aba5BI/AAAAAAAAANc/FpGeDOGc-_g/catalog.jpg[/img] is not a valid Image. Rhinestone Slide charms. [img]http://lh4.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TFqu9l5vuTI/AAAAAAAAANg/NpS5lQ6lSX0/s512/slidecharms_s.jpg[/img] is not a valid Image. Godt med noget reklame Jesper. Vi har også ydet hjælp til selvhjælp. Har dog bare investeret i en del lejligheder og et par huse til udlejning. samt konen driver et minimarked. Så hun har mere end rigeligt at se til med at drive husleje og køre minimarkedet. Så har vi investeret i en motorcykle shop til hendes storebror og kone, så de selv kan tjene penge. Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2010 02:30
|
|
Girobank giver ikke op. Han kan ikke sove roligt om natten, hvis han ikke får hakket lidt på mig. Fra chatten igår. [girobank] 7:45 pm: hej jesper [girobank] 7:45 pm: jeg ved godt du tror jeg er efter dig, men det er ikke tilfældet [girobank] 7:46 pm: Men du burde have orden i tingene inden du evt. angriber nogen incl mig [girobank] 7:46 pm: så følgende: ifølge cvr er dit firma Kronborg trading opløst10.december 2009 [girobank] 7:48 pm: du får en chance til at forklare dig, hvordan du kan reklamere for et ikke eksisterende firma på DTW- du kan gøre offentlig på DTW-ellers vil jeg gøre det - Han er ikke klar overhvordan virksomhedsstrukturen er. men det har jeg heller ikke tænkt mig at forklare ham :-] Korrekt i december 2009 opløste jeg det cvr nummer som var navngivet kronborg trading, for mit holding selskab kunne overtage. Yderligere detaljer høre ikke hjemme på DTW, og slet ikke i denne tråd. Og kan jeg så få lidt fred fra girobank !!! |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 06/08-2010 02:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Der er vist ikke tvivl om at Girokort mangler lidt indhold i sin tilværelse ....
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2010 03:35
|
|
Saendaeng skrev: Godt med noget reklame Jesper. Vi har også ydet hjælp til selvhjælp. Har dog bare investeret i en del lejligheder og et par huse til udlejning. samt konen driver et minimarked. Så hun har mere end rigeligt at se til med at drive husleje og køre minimarkedet. Så har vi investeret i en motorcykle shop til hendes storebror og kone, så de selv kan tjene penge. Havde jeg haft flere $ havde jeg helt sikkert også købt til udlejning, det kan jeg se er en super forretning. / J Redigeret af d. 06/08-2010 03:41 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/08-2010 07:42
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Narre-falangen skrev: Girobank giver ikke op. Han kan ikke sove roligt om natten, hvis han ikke får hakket lidt på mig. Fra chatten igår. [girobank] 7:45 pm: hej jesper [girobank] 7:45 pm: jeg ved godt du tror jeg er efter dig, men det er ikke tilfældet [girobank] 7:46 pm: Men du burde have orden i tingene inden du evt. angriber nogen incl mig [girobank] 7:46 pm: så følgende: ifølge cvr er dit firma Kronborg trading opløst10.december 2009 [girobank] 7:48 pm: du får en chance til at forklare dig, hvordan du kan reklamere for et ikke eksisterende firma på DTW- du kan gøre offentlig på DTW-ellers vil jeg gøre det - Han er ikke klar overhvordan virksomhedsstrukturen er. men det har jeg heller ikke tænkt mig at forklare ham :-] Korrekt i december 2009 opløste jeg det cvr nummer som var navngivet kronborg trading, for mit holding selskab kunne overtage. Yderligere detaljer høre ikke hjemme på DTW, og slet ikke i denne tråd. Og kan jeg så få lidt fred fra girobank !!! For det første kan et "navn" være enten et binavn eller et "brand". I Danmark kan et binavn registreres under et andet ApS eller A/S, hvis man fx vil benytte navnet i sit regnskab eller med A/S eller ApS bagefter. Et brand skal derimod ikke registreres, hverken i Thailand eller i Danmark, men kan registreres som et varemærke, hvis man vil. For det andet er der ingen love hverken i Thailand eller i Danmark, der påbyder en at registrere et "firma". Dog skal man både i Thailand og i Danmark momsregistreres, når man når en vis omsætning. Men det er kun, hvis man benytter ApS og A/S i DK eller Ltd i TH i sit firmanavn, at man skal stå til ansvar over for offentligheden. Der er altså intet fordækt eller forkert i at kalde sig Kronborg Trading, ej heller selvom et CVR under dette navn er ophørt, eftersom Kronborg Trading kan være hvad som helst, så længe det IKKE er efterfulgt af ApS, A/S, Ltd eller et personnavn, hvad det heller ikke er. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 06/08-2010 08:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Man skal dog lige huske, at udlændinge skal registrere et firma, og anskaffe en arbejdstilladelse, for på nogen måde at kunne have noget at gøre med foretagendet...officielt. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/08-2010 08:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Payanak skrev: Man skal dog lige huske, at udlændinge skal registrere et firma, og anskaffe en arbejdstilladelse, for på nogen måde at kunne have noget at gøre med foretagendet...officielt. Korrekt, Jeg har ikke arbejds tilladelse i Thailand mere. Så jeg roder kun med økonomien og ikke andet. Resten tager lillemor sig af. Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2010 09:20
|
|
Payanak skrev: Man skal dog lige huske, at udlændinge skal registrere et firma, og anskaffe en arbejdstilladelse, for på nogen måde at kunne have noget at gøre med foretagendet...officielt. Det er bla. en af grundene til det ikke gik med butikken, min viden var nødvendig. |
|
|
|
| Tek tradejoe |
Lagt på d. 06/08-2010 10:11
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
sikke travlt du her med din foretning i tailand hvad med at betale din medarbejder i danmark hans løn og feriepenge. jeg skriver kun i dette offligen foum fordi du ikke svar på mail fra nogen af dine mailkonti. men du har vel ikke nosser nok til at kontakte os her hjemme i danmark. men du er ved at gå laver så meget lort i de,n at din foretning er på konkursens rand. ikke en gang din mor kan få fat på dig . hvad fandn sker der for dig mand ??
Redigeret af d. 06/08-2010 10:36 Tek Traderjoe
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2010 10:17
|
|
Girobank nu går du over stregen ! |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2010 10:37
|
|
Tek tradejoe skrev: sikke travlt du her med din foretning i tailand hvad med at betale din medarbejder i danmark hans løn og feriepenge. jeg skriver kun i dette offligen foum fordi du ikke svar på mail fra nogen af dine mailkonti. men du har vel ikke nosser nok til at kontakte os her hjemme i danmark. men du er ved at gå laver så meget lort i de,n at din foretning er på konkursens rand. ikke en gang din mor kan få fat på dig . hvad fandn sker der for dig mand ?? hold dig til tråden og har du et personligt ærinde så tag den med narre-farangen i en personlig besked |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2010 10:38
|
|
Fido, du ved overhovedet ikke hvad jeg lavet, så du smarte bemærkninger preller helt af. Jeg har rent mel i posen, er monsregistreret og betaler en masse moms og skat til det danske system. Donis, det er en gang vrøvl du skriver ang. virksomhedsstruktur. Et holdingsselskab kan ikke bruges som du anfører. Det er dig selv der udstiller dig selv ved at henvise til et link, hvor alle oplysningerne kan læses af alle. Det danske mobilnummer du anfører- er efter Krak registret til en helt 3. firma, som heller ikke har et cvrnr. Du må bevise, at du har arbejdstilladelse i Thailand, jeg tvivler megt på,, at du har eller har haft et! Jeg går ikke over stregen, men snydere kan jeg ikke acceptere, så let er det! Husk at pral og snyd ligger meget tæt på hinanden! |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 06/08-2010 15:11
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
jeg er forvirret Narrefalangen er det DONIS..... og ang Tek Traderjoe indlæg så står der af det er Redigeret af EZAL..![]() Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| basse50 |
Lagt på d. 06/08-2010 15:35
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
dutling68 skrev: Ja det er da hvis total forvirring, kræver hvis en forklaring ????jeg er forvirret Narrefalangen er det DONIS..... og ang Tek Traderjoe indlæg så står der af det er Redigeret af EZAL.. ![]() ![]() |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 06/08-2010 15:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
basse50 skrev: dutling68 skrev: Ja det er da hvis total forvirring, kræver hvis en forklaring ????jeg er forvirret Narrefalangen er det DONIS..... og ang Tek Traderjoe indlæg så står der af det er Redigeret af EZAL.. ![]() ![]() Hvis ikke du har opdaget det så er EZAL også administrator her på siden. Derfor kan han rette i indlæg. Hvad jeg synes er helt fint når nu der kommer personlige angreb på andre. ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.