Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk pas ?
KioSan
Vi er blevet inviteret til Belgien i en 2-3 uger.
Hvordan er reglerne med rejse i EU, når konen
kun har et thailandsk pas ?

Hun er nervøs for at hun ikke kan komme ind
i Belgien ( gennem Tyskland, vi vil køre selv )
eller tilbage til Dk igen Smile

Hun har permanent opholdstilladelse og har boet
i DK i ca 14 år.
Hvem skal hun rette henvendelse til for at få det 100 % klarlagt ?

Mvh Kim

hun skal bare tage sit opholdskort med, det gælder i hele schengen. god tur Smile ring til udlændingeservice for at få det bekræftet

Da din hustru har permanent opholdstiolladelse i DK, kan i besøge alle lande, der er med i Schengen, det kan du også se på hendes opholdskort.

Så smut i Bare på besøg i Belgien- husk dog også at tage pas med for jer begge 2.

Min hustru,der også er Thai, har været i næsten alle lande i Europa uden problemer.

God tur!

b_j3ns3n
yup bare gi den gas.. med kortet i hånden er hun sikrede turen hjem igen Grin

God tur
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Peder1968
girobank skrev:
Da din hustru har permanent opholdstiolladelse i DK, kan i besøge alle lande, der er med i Schengen, det kan du også se på hendes opholdskort.

Så smut i Bare på besøg i Belgien- husk dog også at tage pas med for jer begge 2.

Min hustru,der også er Thai, har været i næsten alle lande i Europa uden problemer.

God tur!

Er det lovligt at have permanent opholdstilladelse til Danmark og have Thailandsk pas?

Bjarne
Ja, ingen problemer i permanent opholdstilladelse og thailandsk pas samtidig.
Og - som andre allerede har skrevet - ingen problemer i en biltur til Belgien. Både Tyskland, Nederlandene og Belgien er medlemmer af Schengen. Hvis I på et tidspunkt får lyst til en sviptur til London, skal din kone derimod have et visum. Storbritannien er ikke et Schengen-land, hvilket mange naturligt tror.
God tur, i øvrigt.

Peder1968
Undskyld jeg spurgte dumt.
Selvfølgelig kan man godt have permanent opholdstilladelse, det er jo ikke ensbetyen med man har dobbelt statsborgerskab Wink

Payanak
[img]http://www.axa-schengen.com/sites/default/files/schengen_map_en.gif[/img] is not a valid Image.

KioSan
Ezal skrev:
hun skal bare tage sit opholdskort med, det gælder i hele schengen. god tur Smile ring til udlændingeservice for at få det bekræftet

Nu skal hun have fornyet til Pas, skal det ikke stå i Passet,
at hun har fast opholdstilladelse i DK, med et Schengen-stempel ?

Syntes bestemt at dette Schengen-stempel er i det gamle Pas.
Redigeret af KioSan d. 06/08-2010 19:30

Kiosan
prøv at kigger i hendes pas, hvornår det stempel er fra og hvorlænge det er gyldig. Så har du delvis svaret.

Har din hustru ikke det lyserøde opholdskort?

Det er jo det der er gyldig idag og som en udlændinge altid skal bære på sig og forevise til Politiet på forlangende.

Vi andre skal jo også bære rundt på vores Pas , når vi er i Thailand og forevise det til Politiet på forlangede.

Kittisak
Har sgu aldrig haft noget id på mig de gange jeg er blevet stoppet af panserne :/

jesperfrb
Kittisak skrev:
Har sgu aldrig haft noget id på mig de gange jeg er blevet stoppet af panserne :/

Kan godt være at du ikke har det, det gør det ikke mindre ulovligt!
Det kræver loven, at man altid kan legitisere sig selv! Også i Thailand!

Med hensyn til opholdstilladelse, er der intet problem, bar hun har det lille røde kort,
kan hun rejse rundt i hele Schengen, og der skal ikke være noget stempel i passet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: