Se indlæg
 Udskriv debat
Hvilket 747 flyver fra Bkk til Kbh
New-Hope
Da jeg skal et smut hjem, til Danmark i næste uge og første gang med Thai air, ville jeg lige checke sædepladser på seatguru, men Thai air har åbenbart 3 forskellige 747, skulle der være en glad entusiast som ved hvilken et af dem der flyver til Kbh?

Venligst - NH

Anonym Bruger
Det er typisk dtte layout http://www.seatgu...0_7442.php men du kan også opleve en 747-400 version 2 en gang imellem.

New-Hope
okay.. så det er bare held, hvis man skulle heldig at komme med den nyere model?

Mvh og tak

NH

Anonym Bruger
Det har ingenpraktisk betydning, medmindre du flyver på Business eller Economy plus. Resten af flyet er identisk. Du kan heller ikke regne med at version 2 er de nyeste fly, Deres nyeste 747, HS-TGG fra november 2003 er med version 1 indretning, jeg ved det for jeg fløj i den i Juni.

Kittisak
kommer an på hvad tid man flyver

jesperfrb
Kittisak skrev:
kommer an på hvad tid man flyver

øhhh. Der går kun en flyver om dagen med Thaiairways til CPH, så forstår ikke helt din kommentar!
Men som tidligere skrevet er det som regel de ældeste flyvere de bruger til Scandinavian, da de så bruger deres første klasse som buisnesse klasse, og deres buisnesse klasse som economypremium!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Anonym Bruger
Jesper du kan som sagt ikke regne med at det er de ældste fly der er version 1 og de nyeste der er version 2. Jeg mener deres nyeste 747 er en version 1 og en af de ældste er version 2.

jesperfrb
Har jeg ikke udtalt mig om, men de flyver med den ældste første klasse til scandinavian, for de får kun buisnesse klasse pris for sæderne. Så jeg snakker cabine indretning og ikke alder på fly!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Jeppe C
Fløj både frem og tilbage med HS-TGG sidste gang vi var afsted. Selvom det er deres "nyeste" 747-400, synes jeg faktisk at det er den der virker mest slidt? Eneste grund til at overveje at flyve med Thai næste gang, er deres gode service og den ekstra benplads ift. SAS's A340.

Vil dog vælge SAS næste gang, alene på grund af "underholdningen".

Apropos.. Vi fløj fra Bali til Bangkok i en sprit ny 777-300ER med ALT nyt udstyr og underholdning. Forstår virkelig ikke hvorfor de ikke sætter sådan en lækker maskine ind på CPH-BKK?! Javist, der kan ikke være lige så mange med som på 747-400, men det kan da næsten kun give mere tilfredse kunder?
Redigeret af Jeppe C d. 04/09-2010 22:40

Frank
De sidste mange år hvor vi har anvendt Thai, har flyene været fyldte - selv på skæve dage. Så - tilfredshed eller ej - de får fyldt flyene alligevel. Den væsentlige faktor i valget af Thai er vel den direkte rute uden mellemlandinger. Det har SAS også, og om man napper den ene eller den anden er nok samme historie som den med datteren eller konen. Jeg foretrækker Thai. Smile

birkedhoj
Er der nogen der har en oversigt om hvilke af Thai's B747 der flyver cph-bkk. Her tænker jeg TGZ, a,b,g,f osv.

Ole.
Flyver PE med THAI altid

Jeppe C
birkedhoj skrev:
Er der nogen der har en oversigt om hvilke af Thai's B747 der flyver cph-bkk. Her tænker jeg TGZ, a,b,g,f osv.

Ole.

HS-TGA, HS-TGB, HS-TGF, HS-TGG, HS-TGY og HS-TGZ på CPH-BKK mener jeg det er..

birkedhoj
Tak for oplysningen Jeppe.
Flyver PE med THAI altid

Gokinok
Jeppe C skrev:
Fløj både frem og tilbage med HS-TGG sidste gang vi var afsted. Selvom det er deres "nyeste" 747-400, synes jeg faktisk at det er den der virker mest slidt? Eneste grund til at overveje at flyve med Thai næste gang, er deres gode service og den ekstra benplads ift. SAS's A340.

Vil dog vælge SAS næste gang, alene på grund af "underholdningen".

Apropos.. Vi fløj fra Bali til Bangkok i en sprit ny 777-300ER med ALT nyt udstyr og underholdning. Forstår virkelig ikke hvorfor de ikke sætter sådan en lækker maskine ind på CPH-BKK?! Javist, der kan ikke være lige så mange med som på 747-400, men det kan da næsten kun give mere tilfredse kunder?

Mener du SAS?

Et selskab der er på r*ven med 1 mia. i underskud i år (August)?

Doc G.

kiml
hvad kommer det tråden ved at SAS har underskud.Det er ikke det sagen drejer sig om

huratho
Hej
Hvorfor er det så vigtigt hvilket fly som flyver på DK. Hvis man vil flyve med Thai må man sgu da tage med det fly som nu engang flyver.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Gokinok
kiml skrev:
hvad kommer det tråden ved at SAS har underskud.Det er ikke det sagen drejer sig om

Kommer ikke ved?

Det kommer da rigtig meget ved når spørgeren efterlyser en spritny og lækker B777´ er, og hvis han håber på at SAS får købt sådan en krabat, så nævner jeg bare lige at selskabet har underskud i mia. klassen... På 5. 6. eller 7. år vel snart?

Mon der så er råd til nye fly?

De flyver stadigvæk med MD80 skramlekasser der er 25-30 år gamle, snyder med servicetjek osv., så jeg tror ikke - igen bare lige så du forstår det - at der skal forventes tip-top lækre, velduftende nye fly fra det selskab.

Doc G.
Redigeret af Gokinok d. 06/09-2010 11:42

pdrhan
Gokinok skrev:
kiml skrev:

Kommer ikke ved?

Det kommer da rigtig meget ved når spørgeren efterlyser en spritny og lækker B777´ er, og hvis han håber på at SAS får købt sådan en krabat, så nævner jeg bare lige at selskabet har underskud i mia. klassen... På 5. 6. eller 7. år vel snart?

De flyver stadigvæk med MD80 skramlekasser der er 25-30 år gamle, snyder med servicetjek osv., så jeg tror ikke - igen bare lige så du forstår det - at der skal forventes tip-top lækre, velduftende nye fly fra det selskab.

Doc G.

Står da ikke noget om at han efterlyser en spritny B777´er....Meen hvis det er det han vil ha´,så skal han jo bare flyve SQ ud af CPH istedet...... :-) :-)
Redigeret af pdrhan d. 06/09-2010 12:46
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

New-Hope
huratho skrev:
Hej
Hvorfor er det så vigtigt hvilket fly som flyver på DK. Hvis man vil flyve med Thai må man sgu da tage med det fly som nu engang flyver.
Hilsen Hugo

Hej Hugo, det er ikke livsvigtigt, men da der er stor forskel på komfort og installationer, ville det være rart for mig, at kunne vælge det fly som passer mig bedst... Wink

Mvh - NH

New-Hope
pdrhan skrev:
Gokinok skrev:
kiml skrev:

Kommer ikke ved?

Doc G.

Står da ikke noget om at han efterlyser en spritny B777´er....Meen hvis det er det han vil ha´,så skal han jo bare flyve SQ ud af CPH istedet...... :-) :-)

Har skam checket SQ, det koster kassen.... desværre.. det er meget lækre fly.... kigger ligenu på Swiss air, og prisen er til at leve med, 38.000 Bath for retur bkk-zurich-cph

Mvh - NH

Spring til debat: