Se indlæg
 Udskriv debat
Nanny
Boes
Hvad er en rimelig lon til en indeboende nanny for 2 born 1,5 og 3 aar.
Hun har master bedroom, kabelTV, fri kost og logi, adgang til MC, social security, 1 ugentlig fridag.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Payanak
Er hun thai eller hvor er hun fra?

thedaneman
sikke et spørgsmøl payanak,er uden betydning hvor hun er fra, det var et spørgsmål om lønnen

rinpoche
Hej Boes,

Måske denne tråd fra thaivisa kan hjælpe dig på vej:

http://www.thaivi...maidnanny/

mvh

Payanak
thedaneman skrev:
sikke et spørgsmøl payanak,er uden betydning hvor hun er fra, det var et spørgsmål om lønnen

Det er et væsentligt spørgsmål, da lønnen i stor grad afhænger af nationaliteten
En thai får noget mere end f.eks en Burmeser. En filippiner får sådan ca. midt imellem.

Jay
jeg går ud fra at vi snakker i thailand ikke? jeg har en thai veninde som får 10.000 baht for at passe ét barn på ca. 2 år med samme privileger som overstående, dog dele værelse med rengøringsdamen...før i tiden fik hun 15.000 baht u. fridage men pga. at barnet nu går i "børnehave" for at lege med andre børrn er det sat ned.

hendes veninder i samme job får lidt mindre ca. 7-8.000 baht for ét barn.

men når vi snakker 2 børn er der dobbelt så meget at lave og holde styr på...og de nævnte aldre er ikke nemme at holde styr på...hehe..mit bud er 15.000 baht...men hvis hun ikke selv skal lave aftensmad, handle ind osv. kan man nok godt presse prisen længere ned...men det er helt op til ens samvittighed og hvor godt hun ellers bliver behandlet i huset....der er også forskel på om det er igennem et firma eller i selv finder en...

hvis du vil presse prisen ned så lad din thaikone forhandle lønnen hehe...jeg er sikker på at i sagtens kan finde en nanny til 6-7.000 baht pr. måned for 2 børn...

Payanak
Skal hun helst være stabil, og arbejde for én over længere tid, så bør hun ikke være thai...af forskellige årsager.

Namprik
Her i omraadet er der en del Thai'er der bruger " TOSSER " til den slags, saadan lidt slave-agtigt.

7-8000 er nok ikke helt ved siden af, med mindre du/i vil ha' en tosse.......More sick

www.isaan-house.com
Payanak
De bruger vel ikke den lokale tosse til at passe deres baby Shock

Jeg brugte selv en tosse, til at ordne min have dengang jeg havde en have. Men der var ikke meget slave over den løn han skulle have Grin

rinpoche
Payanak skrev:
thedaneman skrev:

Det er et væsentligt spørgsmål, da lønnen i stor grad afhænger af nationaliteten
En thai får noget mere end f.eks en Burmeser. En filippiner får sådan ca. midt imellem.

Payanak har fuldstændig ret.
Et element der også indgår i løn-vurderingen er hvorvidt "nanny" taler et sprog børnene kan forstå.

huratho
Hej
Jeg ved ikke hvilken landsdel i taler om, for her i CM er THB 6000,00 en megga stor løn som alle vil være tilfreds med.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Robert Kronberg
Payanak skrev:
Er hun thai eller hvor er hun fra?

En laot, burmeser eller khmer koster ca 3.000 baht, men er illegal, så spørgmålet er relevant.

Arbejdsgiver kan straffes voldsomt.

En thai, der kan engelsk og lave frikadeller koster ca. 12.000.

En thai, der ikke kan engelsk og lave frikadeller, ja så er mindstelønnen noget i retning af 200 baht per dag i Bangkok.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Payanak
Der findes omkring 500.000 Burmesere i Thailand.
I alt findes der omkring 1.500.000 udlændinge, der arbejder i Thailand, hvoraf langt de fleste arbejder illegalt, hvilket vil sige uden arbejdstilladelse etc.
(Læst på Thaivisa)

Boes
Hun er Thai, fra Isaan og virker tilfreds med lonnen. Jeg sporger, fordi jeg har diskuteret emnet med andre expats her i omradet. Med de navnte goder ligger lonnen pa mellem 5 - 7000 i Ao Nang . Kan tanke mig at man kan komme til at betale mere i BKK
Redigeret af Boes d. 07/09-2010 07:10
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Robert Kronberg
Boes skrev:
Hun er Thai, fra Isaan og virker tilfreds med lonnen. Jeg sporger, fordi jeg har diskuteret emnet med andre expats her i omradet. Med de navnte goder ligger lonnen pa mellem 5 - 7000 i Ao Nang . Kan tanke mig at man kan komme til at betale mere i BKK

Der er mange ting, som spiller ind, herunder om der er fri kost og logi.

Hvis pigen skal rejse langvejs fra og bo et eller andet sted i et rum, ikke har venner, og så blot får 5.000-6.000 om måneden, så bliver det en kedelig og tom tilværelse.

Hvis hun derimod er fra lokalområdet, så får du nemt en nanny for 5.000-6.000 i Bangkok.

Så hvis pigen ikke er fra lokalområdet, mener jeg, at det er bedst, at hun bor hos en selv, nærmest som en au-pair. Og så sparer hun hovedmåltiderne og husleje, og du har hele "hele tiden" (her menes ikke, at hun skal arbejde hele tiden).

Vi overvejer selv en nanny, der skal bo her som en slags au-pair, men aktuelt har vi ikke plads.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

xxxx
jeg kender en der arbejder i Jomptien.

06 til 22 hver dag.
200 thb / dag / kost-logi

Og hun kan engelsk.

Payanak
Det er da alt for billigt.
Skal vedkomne passe ens barn, så skal hun da også have noget mere end bare mindstelønnen...

rinpoche
Og ikke mindst kunne fremvise enten udtalelser/skudsmål/anbefalinger fra hendes tidligere arbejdsgivere.
Eller noget der ligner. Jeg ville ikke hyre en jeg ikke havde noget som helst kendskab til. Eller som ikke havde garanter/udtalelser fra folk jeg kendte til at passe mit barn.
Sprogmæssigt bør hun vel også have egenskaber der gør hende i stand til at kommunikere med såvel barnet som arbejdsgiveren.

Hvis disse krav kan opfyldes, så skal hun vel også have en god løn.

Nu tales der om en nanny og ikke en house maid. Så "frikadelle virtuositet" er vel næppe relevant.

Robert Kronberg
rinpoche skrev:
Og ikke mindst kunne fremvise enten udtalelser/skudsmål/anbefalinger fra hendes tidligere arbejdsgivere.
Eller noget der ligner. Jeg ville ikke hyre en jeg ikke havde noget som helst kendskab til. Eller som ikke havde garanter/udtalelser fra folk jeg kendte til at passe mit barn.
Sprogmæssigt bør hun vel også have egenskaber der gør hende i stand til at kommunikere med såvel barnet som arbejdsgiveren.

Hvis disse krav kan opfyldes, så skal hun vel også have en god løn.

Nu tales der om en nanny og ikke en house maid. Så "frikadelle virtuositet" er vel næppe relevant.

Korrekt, der er forskel på maid og nanny, men mit budskab er, at man skal behandle dem ordentligt - det er så små penge ekstra og så lidt ekstra respekt.

Gør man det ordentligt, så han man en ven for livet, og har man en ven for livet, så har man en god arbejdskraft - stadig for små penge.

Hilsen, Robert

xxxx
200 + kost/logi er en meget go løn.

Det eneste man får ud af at lege... mig rig farang.. er at Thaier bliver ved med at tro farang er dum og kan snydes.

Respekt giver det ikke.. tvært imod..

Sjovt nok i Dk henter folk au-pair for at få billigere arbejds kraft.. der betyder det ikke noget at børn og nanny ikke har samme sprog eller noget som helst andet til fælles..Tuttelu Tralla

Betal de aktuelle lønninger og giv dem som tråden startede med nogle bedre forhold. Og så kan man give en bonus for vel udført arbejde.. Det forstår de og respekterer.
Redigeret af xxxx d. 08/09-2010 05:45

Spring til debat: