Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Haevning i ATM uden ekstra gebyr...
|
|
| Jake |
Lagt på d. 12/09-2010 11:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Hej er lige kommet til Thailand - det har vaeret naevnt tidligere, hvilken bank man kan haeve i uden ekstra gebyr men jeg kan ikke finde debatindlaegget.. nogen der kan hjaelpe? |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/09-2010 11:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det skifter hele tiden, så det er nok svært at finde, Thaierne har også opdaget hvor indtægterne er lettest. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 12/09-2010 11:53
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jake skrev: Hej er lige kommet til Thailand - det har vaeret naevnt tidligere, hvilken bank man kan haeve i uden ekstra gebyr men jeg kan ikke finde debatindlaegget.. nogen der kan hjaelpe? Det er bank of Ayudhya (de gule ATM) gebyrfri på Visa kort. Hvis du bruger Master card trækker de et gebyr på 150 thb. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 12/09-2010 11:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
jeg bruger bangkok bank. nogle steder gratis i atm andre steder 10 bath selv om det er bangkok bank jeg hæver i![]() |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 12/09-2010 11:59
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
waree skrev: jeg bruger bangkok bank. nogle steder gratis i atm andre steder 10 bath selv om det er bangkok bank jeg hæver i ![]() Du betaler de 10 baht fordi du er udenfor det distrikt hvor du har oprettet din bankbog, sådan er det i hvert fald for kasikorn bank Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 12/09-2010 12:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
waree: Det må da være et ATM kort udstedt af Bangkok Bank du taler om, og det er helt normalt at de tager gebyr hvis du hæver i provinsen f.eks., og kortet er udstedt i Bangkok. Mener nu gebyret er 20 Baht. Doc. G. PS: Sony, der var vi hurtige! Redigeret af Gokinok d. 12/09-2010 12:02 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/09-2010 12:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Hvis det er danske kort Jake skriver om, var de gule uden begyr i maj for danske visa kort, men ikke mastercard som John skriver, Endvidere har kreditkortselskabet AEON atm maskiner, de er også uden gebyr. De er ikke på gaden, men i departmentstores, forretninger og sådan nogle steder. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 12/09-2010 13:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Vi bruger Kasikorn Bank og som Sony skriver trækker de intet hvis du hæver i den provins hvor kortet er udstedt eller trækker de THB 20,00 uanset beløb størrelse. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/09-2010 13:25
|
Jake kan du ikke fortælle om det er danske kort eller thailandske kort du mener? Så kunne vi oprette en tråd om gebyrer for thailandske kort i Thailand og en med gebyrer for danske kreditkort i Thailand. Det giver da ikke mening, kun misforståelser, at diskutere to helt forskellige emner i sammen tråd. |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 12/09-2010 20:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Det er et dansk visakort... har lige haevet med 150 i gebyr... forsoeger bank of ayudhya naeste gang... |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 12/09-2010 20:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Jake skrev: Det er et dansk visakort... har lige haevet med 150 i gebyr... forsoeger bank of ayudhya naeste gang... Hvad med veksel kursen? Kan det ikke stadig betale sig at overfører penge fra en dansk bank til en thailandsk og herefter hæve pengene med en eller anden form for et kort fra banken? |
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 12/09-2010 22:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 221 |
du trykker vel "nej" når den spør om du vil ha kvitering ik? man ka jo alligevel ik se knt. oplysninger, kun hvor meget der blir hævet !
http://www.yeha.dk/
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/09-2010 22:59
|
styrt3 skrev: du trykker vel "nej" når den spør om du vil ha kvitering ik? man ka jo alligevel ik se knt. oplysninger, kun hvor meget der blir hævet ! Hvis det er et dansk kort du bruger i Thailand, synes jeg det er et dårligt råd, jeg ville ikke trykke nej. På kvitteringen kan man se nummeret, eller navnet på ATMen og andre interne bankkoder. Dermed har jeg også et bevis på hvad jeg har hævet hvis der sker en elektronisk fejl fra bank til bank. At trykke nej er det sammen som at smide kvitteringen ud hvis du bruger dit kort i et departmentstore, lufthavnen eller på et hotel. Jeg gemmer dem mindst til jeg har set at oplysningerne er korrekte på min netbank. Husk iøvrigt altid, det er sket for mig både i ATM (vist ikke i Thaland), butikker og hoteller (sket i Thailand), at vælge at du ønsker at afregne i landets valuta og ikke danske kroner hvis du bliver stillet overfor valget. Hvis du afregner i danske kroner for du en dårligere kurs. Ja der er sgu meget man skal holde øje med
Redigeret af natty d. 12/09-2010 23:15 |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 13/09-2010 03:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Jeg har så sent som i sidste uge hævet på et dansk Visa kort i Bank of Ayudhya (de gule) og der betaler man også et gebyr, det kommer først frem på statementet når den HAR udbetalt pengene og viser dig din kvitering og spørger om du vil have din kvitering, jeg kender ikke til banker der IKKE tager dette gebyr på et dansk Visa kort... Mange af de andre ATM maskirner kommer med en seperat godkendelse af at du vil blive opkrævet gebyret, men ikke Bank of Ayudhya de hæver bare og fortæller bagefter... |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 13/09-2010 04:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ok, den var ny for mig! Men det skulle vel komme på et tidspukt!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/09-2010 06:46
|
Den er også ny for mig. De sidste gange jeg brugte Ayudhya, stod der godt nok fee på kvitteringen men efterfulgt at et 0 FEE 0 Tuktuk er du sikker på at der stod FEE 150 thb? på kvitteringen ? Det har altid været min opfattelse at bankerne blev enige om at der skulle komme et skærmbillede frem som oplyste om afgiften så man kunne afbryde ekspeditionen. PÅ den anden side har jeg også altid undret mig over at danske Visa kort var fritaget for afgiften i de gule automater mens US og engelske kort var pålagt dem. Så er der ikke andet for end at bruge den gamle metode med pas ved skranken eller bruge AEON automater. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 13/09-2010 08:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
meget sikker da det også kom som en overraskelse for mig !!
|
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 13/09-2010 11:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Stickman har følgende info. pr. 4. juli 2010: "I have been commenting on the 150 baht fee levied by Thai banks on withdrawals made from foreign accounts at Thailand ATM machines for some time. While I have mentioned that international banks as well as AEON ATMs allow you to make a withdrawal fee-free, these banks are for the most part in less convenient locations. There is now one spot where you can make fee-free withdrawals that is convenient - Interchange 21 building on the northeast corner of the Asoke intersection, just a stone's throw from the Asoke BTS station and the Sukhumvit MRT station. There are five Citibank ATM machines that dispense cash without robbing you of 150 baht for the privilege. These are new style ATM machines operated by touch screen. You pop your card in, it is read and then you can retrieve it and put it back in your pocket - so there's no danger of the card being gobbled up. You then carry on once your PIN number has been entered." http://www.stickm...tcards.htm Gok kee-nok |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/09-2010 11:47
|
tuktuk skrev: meget sikker da det også kom som en overraskelse for mig !! ![]() Okay, men så må det have ændret sig siden maj da jeg hævede gebyrfrit i"de gule" i Bangkok, Chiang Mai og mener også i Pattaya. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 13/09-2010 16:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Ja hold kæft hvor de laver Kassen, en Thaiers dagsløn ( Ca. ) for at hæve i deres maskiner |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.